- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste gebruik van songs in een film
Beste gebruik van songs in een film
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Doen jullie dat nu om neo uit te dagen?
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
Niemand heeft deze al gezegd, geloof ik:
(Let op: Eind scène!!)
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wou ik ook al eens plaatsen chevy, past perfect.
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
En kom op zeg:
Vaak genoemd, nooit gepost?
Nu we toch in de Tarantinosfeer zitten:
Telt die laatste als song? 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Crappy kwaliteit helaas, maar dit is precies goed:
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
De zeer sfeervolle tune van True Romance (1993) is op een ironische, maar toch passende manier gebruikt aan het begin en (vooral) het einde van de film.
(embed)
De daadwerkelijke scène staat ook op youtube (spoilers).
Ken je dit dan matthijs 013? Van de film Badlands.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Doen jullie dat nu om neo uit te dagen?
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
Zojuist deze gezien. Het zou ook kunnen zijn dat ik het gewoon leuk vindt om bekende liedjes te horen in films:
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Prachtig lied voor een mooi moment!
Bombong
-
- 480 berichten
- 2704 stemmen
Kill Bill: Altijd jammer dat mensen blijkbaar onder de indruk zijn van één nummer in een film, maar dat geen aanleiding is om zich verder te verdiepen in iemands oevre. Nancy Sinatra rules!
Leland Palmer
-
- 23784 berichten
- 4892 stemmen
Bowie's 'Space Oddity' in C.R.A.Z.Y. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
vanaf ca. 1.10, later wordt de draad van de song telkens weer opgepikt 
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
Kan de betreffende scène niet vinden, maar dit nummer van Nyman is perfect toegepast in 9 Songs. Kan me herinneren dat de scène destijds aardig wat indruk op me achterliet.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
stuk voor stuk mooie beelden en muziek 
in Urga (na 15s)
in Landscape in the Mist (trailer)
in Prisoner of the Mountains
(leuk 'trucje' ook in deze laatste)
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Voorbeeld van een nummer waar ik niks mee had, maar tijdens Southland Tales was álles ineens mooi 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Weet eigenlijk niet van wie de muziek is, maar hoor het vaker in films. Hier in Kick-Ass, past perfect.
Leland Palmer
-
- 23784 berichten
- 4892 stemmen
Weet eigenlijk niet van wie de muziek is...
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Vond 't tof om die te horen in Kick-ass, komt echter nooit zo mooi over als in 28 days later, daar krijg ik na 10keer kijken nog steeds kippenvel van.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
In 28 Days Later was het gewoonweg perfect.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Berichten verplaatst naar Film > Toplijsten en favorieten > Favoriete filmmuziek
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ondanks mijn haat/liefde verhouding met Quentin Tarantino, vind ik hem echt geniaal qua muziek gebruik. Dan heb ik het niet eens over de nummers zelf (ook goed trouwens), maar zijn timing is echt weergaloos, daar wordt je gewoon eng van.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Weet eigenlijk niet van wie de muziek is, maar hoor het vaker in films. Hier in Kick-Ass, past perfect.
Ik vond dat zo jammerlijk. Scéne begint: 'He da's de muziek uit 28 days later!' Weg moment. Stomme keuze.
Ik vind het zoiezo vervelend als ik in een film/tv programma muziek herken uit een (andere) film. Gebeurd bij Wie is... de mol? en dat soort programma's ook zo vaak. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik ken 28 days later nog niet, dus voor mij gold dat niet.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Dat nummer doet mij niet aan een bepaalde film denken, vond het zowel als ik 28 Days Later als in Kick-Ass goed gekozen. Maar het is wel een intens liedje, krijg altijd kippenvel als ik het hoor, en word er ook een beetje naar van. Misschien is dat dan toch een teken dat het me aan 28 Days Later doet denken, want dat is ook een nare film.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Het nummer Shutting down Grace's Lab van Avatar, bezorgt mij ook elke keer nog kippenvel, vooral ook mooi gedaan in de film als Home Tree naar beneden valt, en Jake dan op de grond valt etc Muziek is daar erg mooi bij.
De soundtrack van El Laberinto Del Fauno pakt me ook elke keer nog, zo'n mooi nummer. (ongeveer vanaf de 6de minuut)
Een van de mooiste scenes in The Phantom of the Opera.
En deze mag niet ontbreken natuurlijk. Van deze scene kan ik echt genieten, de romantiek, Josh Hartnett en dan ook nog deze geweldige muziek erbij. (zwijmel) (vanaf het begin tot ongeveer de vierde minuut)
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
De soundtrack van El Laberinto Del Fauno pakt me ook elke keer nog, zo'n mooi nummer. (ongeveer vanaf de 6de minuut)
Dat was inderdaad even slikken..
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik begrijp dit topic eigenlijk niet. Wat is een song en wat is een soundtrack nou?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Een song is een bestaand nummer dat in een film wordt gebruikt en score/filmmuziek is iets dat speciaal voor de film gemaakt is.