- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste zwarte acteur
Beste zwarte acteur
desteven007
-
- 734 berichten
- 0 stemmen
1 Samuel L. Jackson (Pulp Fiction,Jackie Brown)
2 Morgan Freeman (The Shawshank Redemption)
M.Braam
-
- 41 berichten
- 32 stemmen
Morgen Freeman is mijn favoriete ook zonder meer, hij acteert gewoon zo ontzettend goed niks over te zeggen!
Maar ik wil Denzel Washington ook niet vergeten want die man kan er ook wat van 
dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
(afbeelding)
Robert Downey jr. 

Mijn favorieten:
-Samuel L Jackson (al mag hij wel iets kieskeuriger zijn in het kiezen van films, speelt in redelijk wat crap mee)
-Will Smith (love him or hate him denk ik, maar ik zie hem ongelooflijk graag bezig)
-Don Cheadle (sinds Hotel Rwanda serieus onder de indruk van hem)
notorious_kim
-
- 910 berichten
- 1168 stemmen
Voor mij is dat Denzel Washington
'Bugsy'
-
- 16 berichten
- 1 stemmen
moeilijke keuze, heel moeilijk
drie acteurs die heel dicht bijeen liggen
will smith, denzel washington en morgan freeman
en dan net daaronder samuel l jackson
gebruiker_56935
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Will Smith, Samuel l Jackson en Morgan Freeman.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
1 - Denzel
2 - Will
3- Morgan
4- Samuel
Bloedhond
-
- 30 berichten
- 22 stemmen
1. Morgan Freeman
2. Denzel Washington
3. Bill Cosby
Bloedhond
-
- 30 berichten
- 22 stemmen
De blik van Morgan is echt geloofwaardig, het lijkt totaaaaaal niet geacteerd
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Aangaande de zwarte gracieuze minder expressieve manier van acteren nomineer ik Forest Whitaker als favoriet. En Laurence Fishburne ook om de smooth cool. Yo bro'! 
Ik heb er geen probleem mee dat men hier een onderscheid maakt, absoluut niet maar wat djelle en de zijnen allemaal schreven in dit topic... Tjonge, tjonge,... Tjonge, tjonge... Tjonge, tjonge. Zonder twijfel.
Djelle, dat jij een ander gevoel of een andere prikkel krijgt bij een zwarte acteur ligt aan z'n huidskleur en jouw beeldvorming over zwarten maar niet aan z'n andere manier van emoties overbrengen. Je zou hier pas eerst een vergelijkende studie over moet maken om daar een normaal en niet belachelijk antwoord op te kunnen geven. Een verklaring zou kunnen zijn: culturele verschillen maar ook daar loopt het mis want djelle en de zijnen: niet elke zwarte komt uit het ghetto en luistert naar hiphop (dat was Stephan, geloof ik, die nog in die mythe gelooft. 'Zwarten acteren agressiever want ze komen uit het ghetto.' Will Smith, Angela Basset, Denzel, ... allemaal straight from the ghetto.
Nogmaals, geen probleem met het topic, wel met de dingen die ik hier lees. 
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Yo Katie!
Voor dit topic nomineer ik overigens Sidney Poitier, Forest Whitaker en N!xau. Die laatste is nog een bewijs dat niet alle zwarte acteurs uit het ghetto komen. 
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
... òf, hij is een van die witte raven die alleen maar de regel bevestigen. 
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Sidney Poitier wordt alom gezien als de beste zwarte acteur ooit. Ben ook van plan binnenkort een aantal films van heb te gaan bekijken.
Mijn persoonlijke favoriet is Denzel Washington. Sowieso één van de betere acteurs van zijn generatie.
gebruiker_56935
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
De blik van Morgan is echt geloofwaardig, het lijkt totaaaaaal niet geacteerd
Heb je gelijk in.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Zo uit mijn hoofd:
Forest Whitaker
Cuba Gooding Jr. (wordt met iedere film minder
)
Michael Clarke Duncan
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Terrence Howard op eenzame hoogte.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Samuel L. Jackson
Michael Clarke Duncan
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Terrence Howard op eenzame hoogte.
Ik begin die mening ook te krijgen. Geweldig gezicht ook.
Erw!n
-
- 14 berichten
- 0 stemmen
1. Samuel L. Jackson
2. Morgan Freeman
3. Denzal Washington
4. Will Smith
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Waarom zie ik hier de hele tijd hetzelfde rijtje negers voorbij komen? De meesten kijken kennelijk niet verder dan wat er in Hollywood gebeurt.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Wie vaak over het hoofd worden gezien: Mykelti Williamson en Dennis Haysbert. Ook Derek Luke verdient een vermelding. En zoals ik eerder al noemde Chiwetel Ejiofor (is een Brit trouwens).
De beste blijven echter Sidney Poitier, Forest Whitaker en Don Cheadle.
Mensen als Denzel Washington, Samuel L. Jackson en Morgan Freeman zijn ook goed, maar krijgen mijns inziens ten onrechte meer aandacht dan anderen.
Terrence Howard en Will Smith zijn absoluut interessante acteurs om naar te kijken maar toch iets te wisselvallig.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Valt in dezelfde categorie als Smith en Howard wat mij betreft; te wisselvallig.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Onmogelijk voor mij om hierop te antwoorden. Mijn favorieten in willekeurige volgorde:
-Forest Whitaker
-Denzel Washington
-Djimon Hounsou
-Samuel L. Jackson
-Morgan Freeman
-Wesley Snipes
-Lennie James, hem ken ik enkel van de serie Jericho. Wat een fantastisch acteur is dat toch.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Denzel Washington maakt met zijn formidabele rol in the hurricane (1999) het verschil met alle andere zwarte acteurs.
puckb96
-
- 1849 berichten
- 0 stemmen
Denzel Washington absoluut! Super acteur!