- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 10 vermaakfilms
Top 10 vermaakfilms
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1770 stemmen
Vind het erg moeilijk om een top 10 hiervan te maken, ik zal het even proberen.
1. Terminator 2: Judgment Day
2. Jurassic Park: The Lost World
3. James Bond reeks
4. Braindead
5. Rocky films
6. Starship Troopers
7. American Beauty
8. Fight Club
9. Heat
10. Die Hard films
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2182 stemmen
1. Rounders
2. Kickboxer
3. Reservoir dogs
4. Snatch
5. Lock, Stock & 2 Smoking Barrels
6. Lord of the Rings
7. Gladiator
8. Braveheart
9. American Psycho
10. American Pie: The Wedding
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
nog een paar
Die hard reeks
Indiana Jones reeks
The Matrix 1ste deel
Dead Leaves
Speed Deel 1
The Island
Waterworld
Spiderman 1 2 en 3
Mad Max vooral deel 2
Clueless Dork
-
- 682 berichten
- 1046 stemmen
Road House
Not Another Teenage Movie
O Brother Where Art Thou
Fear and Loathing in Las Vegas
Bad Santa
The Party
The Big Lebowski
Scream
Terminator: Judgement Day
Ginger Snaps
Zomaar 10 films die ik zou opzetten wanneer ik met vrienden naar een film zou kijken thuis op de bank waarbij je ook slap kunt lullen over allerdaagse zaken met een white russian erbij.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
- Rio Bravo
- The Big Lebowski
- The Big Sleep
- Strangers on a Train
- Monty Python and the Holy Grail
- The Truman Show
- O Brother Where Art Thou?
- The Maltese Falcon
- Die Hard
- Sin City
Ze staan dus niet op volgorde, al weet ik dat ik Monty Python and the Holy Grail het vaakst gezien heb (daar komen sowieso bijzonder weinig films bij in de buurt). Het zijn gewoon de eerste 10 films waaraan ik dacht toen ik de verdere criteria van vermaakfilms hoorde. Zo heel vaak kijk ik ze allemaal ook weer niet, want het komt bij mij zelden voor dat ik een film vaker dan 1 keer per half jaar of zelfs jaar bekijk.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Een top 10 vermaak films is er voor mij niet (zoveel films zijn erg vermakelijk en dan heb ik eerder een top 100 ipv een top 10), maar als ik aan vermaak films denk, denk ik meestal aan; avontuur/actie/thriller, komedie en een vleugje romantiek.
Tommeh
-
- 7276 berichten
- 3162 stemmen
- Lost in Translation
- The Matrix
- The Big Lebowski
- Pulp Fiction
- Indiana Jones 3x
- Back to the Future 3x
- LOTR 3x
- American Pie 2 ( )
- Rio Bravo
In willekeurige volgorde. Beetje standaard titels, maar wel perfect (luchtig) vermaak imo.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3472 stemmen
01. The Matrix
02. Tonari no Totoro
03. Spider-Man
04. Cube
05. Independence Day
06. Back to the Future
07. The Time Machine (2002)
08. Truman Show
09. Transformers
10. Pulp Fiction
Zoiets. Films waar ik (weer) eens lekker voor ga zitten. Lekker simpel vermaak.
DVD-T
-
- 15378 berichten
- 2839 stemmen
Een paar films waarbij ik lekker onderuitgezakt op de bank lekker van kan genieten
The Magnificant Seven
Shrek
The Rock
Con Air
Transformers
de Dollars trilogy
The Descent
Shaun(of dawn)Of The Dead
Nightmare on Elmstreet reeks
de Star Wars saga
En nog wat films die al eerder genoemd zijn zoals Indiana Jones Aliens,Jurassic Park de Die Hard films en ook nog Independence Day,Vet Hard,Final Destination,The Goonies,Pirates of the Carribean,Van Helsing,Face/Off etc. etc.Te veel om op te noemen.
Veel te veel om op te noemen
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Ik laat hierbij jeugdsentiment een belangrijke rol spelen voor het bepalen van de volgorde en waar ik vrijwel direct aan denk....
02.Il Buono, il brutto, il cattico. a.k.a. The Good, the Bad and the Ugly (1966)
Een film die alle facetten van 'good' versus 'evil' belichaamt. Cinematografisch een meesterwerk waarbij de beelden an sich menig musea vult.
Tuco's abusievelijke immoraliteit, gespeeld door acteur Eli Wallach, grenst zo goed als zeker aan die van perfectie.
Oohja....natuurlijk
de ultieme 'kwajongensfilm'.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
- Pirates of the Caribbean: At World's End (ondergewaardeerde parel )
- Back to the Future (hetzelfde)
- Kill Bill vol. 1 & 2
- The Good, The Bad and the Ugly
- The Big Lebowski
- Ratatouille
- Running Scared
- Spider-Man 2
- The Blues Brothers
- Shrek
- The Matrix
Toch erg moeilijk om te maken, want de 10 films waarbij ik me het meest vermaak zijn eigenlijk mijn top 10-films. Ik ben dus maar gaan kijken naar films waar een zwaar onderwerp ontbreekt en die gewoon als hoofddoel ... vermaken!
Kanttekening: Niks denigrerends richting deze films, want iedere herkijkbeurt is ónbeschrijvelijk fantastisch. Vooral bij de eerste 2. Aan de ene kant misschien gewoon vermaak, maar bríljant hoor. Ik heb echt diep respect voor deze films die allen als een persoonlijke uit-je-dip-tip mogen gelden van mij aan jou. Natuurlijk vermakelijk, maar zoveel meer dan een dertien-in-een-dozijn actiefilm.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Update:
01 - 5.0*- Dead Leaves
02 - 4.5*- Versus
03 - 4.5*- Hôhokekyo Tonari no Yamada-kun
04 - 4.5*- Bijita Q
05 - 4.5*- Braindead
06 - 4.5*- Hana-Bi
07 - 4.0*- Lat Sau San Taam
08 - 4.0*- Kataude Mashin Gâru
09 - 4.0*- Starship Troopers
10 - 4.0*- Tom Yum Goong
Stuk voor stuk heerlijke films waarbij ik de meerderheid al vaak heb herzien.
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
Wel lastig, ik kijk alles puur uit vermaak. Stel ik heb geen zin in films, maar zou er toch één moeten kijken kies ik deze: (staan op alfabet, geselecteerd uit mijn I check movies favorietenlijst).
1 Bambi
2 Beverly Hills Cop
3 Clockwise
4 Flodder 3
5 I Do (But I Don't)
6 The Lonely Guy
7 The Long Weekend
8 Rheingold
9 Saturday Night Fever
10 The Sound of Music
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Moeilijke definitie, ik vermaak me wel met al mijn topfilms, anders staan ze daar niet, en zou ik dit niet als hobby hebben. Maar om films te nemen waar het allemaal iets minder serieus kan, en toch goed scoren neem ik de volgende:
01. Titanic
02. The Notebook
03. Intouchables
04. The Matrix
05. The Lion King
06. Batoru Rowaiaru
07. Jurassic Park
08. Casino Royale
09. Back To The Future
10. Ratatouille
Djarune
-
- 293 berichten
- 873 stemmen
Ik associeer "vermaak" met humor, actie, avontuur en boordenvol clichés waar ik me normalitair erg aan stoor maar in deze lijst totaal niet.
Deze schieten me op dit moment te binnen:
- Predator
- Snatch
- Bound by honor
- Coming to America
- Rambo: first blood part II
- Back to the future
- The Rock
- Kingpin
- Bloodsport
- Old School
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
Wel lastig, ik kijk alles puur uit vermaak. Stel ik heb geen zin in films, maar zou er toch één moeten kijken kies ik deze: (staan op alfabet, geselecteerd uit mijn I check movies favorietenlijst).
1 Bambi
2 Beverly Hills Cop
3 Clockwise
4 Flodder 3
5 I Do (But I Don't)
6 The Lonely Guy
7 The Long Weekend
8 Rheingold
9 Saturday Night Fever
10 The Sound of Music
Snel veranderd lijstje. Ik kijk alles met vermaak. Dit is toch wel heel simpel, onbezorgd vermaak. Dvd/Blu-ray er weer in en kijken maar.
Toch drie die er weer in staan. *
Animal, The (2001)
Bean (1997)
Beverly Hills Cop (1984) *
Ice Age: Continental Drift (2012)
Konferenz der Tiere (2010) (Animals United)
Pink Panther Strikes Again, The (1976)
Saturday Night Fever (1977) *
Shrek Forever After (2010)
Sound of Music, The (1965) *
Space Chimps (2008)
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Blijft moeilijk dat kiezen, maar heb er hier 10 die ik wel eens vaker voor het vermaak opzet
- Mad Max: Fury Road (2015)
- Back To The Future (1985)
- Sherlock Holmes (2009)
- Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
- Dazed and Confused (1993)
- Monty Python and The Holy Grail (1975)
- Monsters, Inc. (2001)
- The Lego Movie (2014)
- Pitch Black (2000)
- The Big Lebowski (1998)
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
- top 25 vermaakfilms:
- niet aanwezig (in mijn huidige top 100)
1. Avatar
2. Saw II
3. Twilight
4. Aliens
5. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
6. Iron Man
7. Aladdin
8. Frozen
9. American Pie
10. National Treasure
11. National Treasure: Book of Secrets
12. Harry Potter and the Sorcerer's Stone
13. Harry Potter and the Chamber of Secrets
14. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
15. 21
16. Limitless
17. Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides
18. Pirates of the Caribbean: Dead Men's Chest
19. Pirates of the Caribbean: At World's End
20. Ice Age
21. Tangled
22. The Impossible
23. Toy Story 1
24. Toy Story 3
25. Tarzan of Finding Nemo
De andere Harry Potter's (ik vind Yates heel erg chaotisch regisseren, dus ik was vaak niet mee), Twilights, Twister en Beauty and the Beast moet ik eigenlijk herzien.
Dit is natuurlijk puur blockbustermateriaal. Een The Wolf of Wall Street, Gone Girl en The Butterfly Effect halen de top 100 ook niet, en vind ik ook erg goed. En dan heb je nog een heleboel vermakelijke films die de lijst niet halen of die ik gewoon puur vergeet.
http://oi57.tinypic.com/2e17v9s.jpg
Dit was mijn lijst toen ik als kind 3/4 jaar geleden een account had.
En dit in december 2014
1 Cidade de Deus
2 Pirates of the Caribeaan: Curse of the Black Pearl
3 Iron Man
4 American Pie
5 Titanic
6 Bad Boys 2
7 Intouchables
8 Saw
9 National Treasure
10 Ice Age
The Exorcist, Hachi, Titanic, Wolf Creek, Das Experiment, City of God, Saw en Intouchables halen nu nog de top 100. Vraag me trouwens niet waarom ik Final Destination 5 en 3 zo hoog had staan (5 had ik wellicht kort daarvoor gezien). Ik vind alle FD's redelijk, en ik vind 1/2 de beste, en vier met afstand de slechtste. 2012 vond ik toen mooi (was wellicht zelfs een tijdje mijn lievelingsfilm), maar dan vooral omdat ik een bovengemiddelde interesse had en nog steeds heb in natuurrampen. Alleen is dat nu veel subtieler, en veel meer gericht op kritiek en het nuanceren van het gevaar. Natuurrampenfilms zijn vaak opgeklopt, en stroken niet echt met de realiteit, waardoor ik eigenlijk niet echt relaxt meer naar dat soort films kan kijken. ...
Ik zou wel eens de uitdaging willen aannemen om een indie-rampenfilm te maken, hoewel voor rampenfilmliefhebbers er niet veel zou gebeuren (te weinig actie). Daar zal het geld ook niet voor aanwezig zijn. Het moet subtieler, maar het zal zo veel beter zijn. Ik beloof het je.
lars-pixar
-
- 1454 berichten
- 3567 stemmen
Nadat ik mijn persoolijke top 10 beste films opnieuw heb samen gesteld en heb aangepast op mijn profiel wil ik hierbij graag nog mijn persoonlijke top 10 vermakelijkste films met jullie delen.
1. Snow Dead 2
2. The Grand Budapest Hotel
3. The Kids Are All Right
4. Yes Man
5. Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day
6. Cemetery Junction
7. Wrongfully Accused
8. Olympus Has Fallen
9. Hit and Run
10. Alan Partridge: Alpha Papa
Aangezien ik liefhebber ben van het zombie genre en Britse komedies heb ik er daar ook een van gekozen om in deze top te verwerken.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Er zitten ook wel films waarmee ik me vermaak verwerkt in mijn toplijst, want een film waarmee je je vermaakt is automatisch natuurlijk ook een goede film. Het is ook moeilijk om de grens te definieren tussen wat een vermaakfilm is en wat een topfilm is waarmee je je vermaakt, en of dat tweede dan in aanmerking komt, want dan kan ik even goed mijn top 10 invoeren. Ik vermaak me met film. Ik bestudeer ze niet. Ook met trage films kan ik me vermaken. Films waarmee ik me niet vermaak gaan meestal geen 2,5* halen. En zelfs van sommige 1,5*'s of 2,0* vermaak ik me wel. Ik vond bijvoorbeeld Olympus Has Fallen vermakelijk, maar het stereotiepe beeld van de gangsters en de iets te overdreven actie zorgen ervoor dat de rating maar op 2,5* blijft steken. Maar zo een films zijn wel makkelijk en straight-forward om naar te kijken, terwijl je je voor veel andere films je mentaal moet opladen, maar dan toch ( en zelfs meer) voldoening uithaalt.
Face/Off vind ik misschien ook wel een voorbeeld van zo een film. Ongeloofwaardig, maar leuk om naar te kijken, zeker omdat de acteurs er echt zin in hadden. Dat is nog het grootste pluspunt van die film. Pirates of the Caribeaan: Curse of the Black Pearl vind ik ook fantastisch om naar te kijken, maar ik ben ook fan v/d setting, en ik sympathiseer wel met het geromantiseerde (want dat is het ook) piratenkarakter die op een zelfverklaard anarchistisch paradijs lekker rum zitten te drinken. Reminds me eraan dat ik Black Sails nog altijd eens moet kijken, maar ik geraak niet echt zo in die serie, of de laatste tijd in het algemeen in een serie.
Final Destination zijn ook zo een films omwille van de moorden. 2012 misschien ook, maar dat ga ik nu misschien wat vermoeiend vinden, juist omdat ik zoveel weet over natuurrampen, en het dan delicaat wordt om dan naar dergelijke films te kijken. National Treasure, of eigenlijk ter uitbreiding quasi elke film met Liam Neeson (ja, ik ga even Silence en Star Wars ep 1 buiten beschouwing laten, want 1 is niet vermakelijk maar eerder rond levensbeschouwing en Star Wars Ep 1 is een gedrocht), Jason Statham (hoewel ik niet voor de Britse humor ben, met uitzondering op de regel (en nog meer op de loer?): In Bruges) en Nicolas Cage (de echt hele slechte films ook even buiten beschouwing laten, zelfs een sidekick als Amber Heard kan daar niets aan veranderen) vind ik vermakelijk.
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1717 stemmen
1. The Big Lebowski
2. Snatch
3. Fear And Loathing in Las Vegas
4. Dumb & Dumber
5. Layer Cake
6. The Guns of Navarone
7. Escape From New York
8. North by Northwest
9. Where Eagles Dare
10. De oude Star Wars Trilogie
Meeste films in dit lijstje kijk ik wel 1x per jaar of om het jaar. Kan van de meeste films de dialogen wel dromen.