menu

Film / Toplijsten en favorieten / Top 5 meest winstgevende regisseurs

zoeken in:
606
1 steven spielberg:
met € 2,9 miljard

2 Robert Zemeckis:
met €1,5 miljard

3 George Lucas:
met €1,4 miljard

4 Ron Howard:
met €1,3 miljard

5 Chris Columbus:
met €1,3 miljard

kappeuter (crew)
Bron?

dragje
James Cameron's Titanic leverde op zichzelf al meer dan 1 miljard op, en what about Peter Jackson's Lord of the Rings trilogie? Bij elkaar ook goed voor meer dan 1 miljard dollar.....

Ik kan me voorts niet voorstellen dat George Lucas minder heeft omgezet dan Robert Zemeckis die zich niet gelukkig kan prijzen in bezit te zijn van een Special Effects fabriek die George Lucas heeft opgezet ILM (Industrial Light & Music) die met name in de jaren 90 veel dollars heeft weten binnen te halen.....

Verrassend rijtje in ieder geval, ik ben ook wel benieuwd naar de bron...

vind dit ook een opvallende (lees ongeloofwaardige) top 5. Ben benieuwd waar dit vandaan komt?

neo (crew)
Msn nieuwszaken zijn ook van heerlijke bronnen. Inflatie correctie zal ook wel niet zijn toegepast.

tsja het staat er echt, maar ik blijf het een rare top 5 vinden.

Geen Peter Jackson

Dat personen aan deze bron twijfelen en 'denken' het beter te weten zegt alweer genoeg over de arrogantie van sommige MoMe mensen. Heb me hier speciaal voor aangemeld om dit te kunnen melden. 2,9 miljard is niet zomaar 2,9 miljard.

Dat Peter Jackson met 3 films + king kong 1400 miljoen winst maakt zou pas raar, opvallend en ongeloofwaardig zijn

Reinbo
Noem mij arrogant, maar Lotr triologie (zie http://www.boxofficemojo.com/alltime/world/) heeft zeker meer dan 1,3 mld winst opgebracht (bios + dvd + tv) net als Titanic, Aliens, True Lies en de twee Terminator films. Wellicht zijn die redacteurne van MSN een beetje dom. Lucas heeft namelijk niet alle Star Wars afleveringen geregiseerd.

Site staat verder vol met onzinnige lijstjes die verzonnenlijken door een junior redacteur met te veel tijd om handen en te weinig kennis. duurste trouwlocatie is volgens het the One en Only op de Maledieven terwijl daar nog wel een paar exclusievere resorts zijn. (Hilton Rome zou de op ena duurste zijn.... )

The Last
De meest betrouwbaare bron in opbrengsten en dergelijke van films is Boxofficemojo zoals Reinbo hierboven vermeldt. Geen enkel andere site vermeld dat zo nauwkeurig als Boxofficemojo, zelfs IMDB niet.

Die lijst gaat over de vermogen van de regisseurs, Lord of the Rings van Peter Jackson heeft meer dan 2 miljard behaald. The Return of the King iets meer dan 1 miljard.

kappeuter (crew)
Steven Spielberg eerste filmregisseur die 10 miljard dollar omzet | NOS

Steven Spielberg heeft met zijn films in totaal zeker 10 miljard dollar omgezet. De Amerikaan is de eerste regisseur die deze mijlpaal heeft bereikt, meldt Box Office Mojo, de organisatie die de cijfers bijhoudt.
Michael Bay en Peter Jackson bezetten op de ranglijst de tweede en derde plaats met een omzet van ongeveer 6,5 miljard dollar.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:59 uur

geplaatst: vandaag om 12:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.