menu

Film / Toplijsten en favorieten / MovieMeter Awards 2000 (editie 2007)

zoeken in:
Film Pegasus (moderator)
Gewoon terug via PM, dan verzamel ik alle punten.

Ik zou Shiki-jitsu echt heel graag zien, maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.

Wel blij met de vele nominaties voor Shiki-Jitsu, nu hopen dat de film ook nog iets daadwerkelijks wint

Wat een rare nominaties Soms raar in positieve zin hoor, maar er staan veel erg onverwachte films bij.

Onderhond schreef:
Wel blij met de vele nominaties voor Shiki-Jitsu, nu hopen dat de film ook nog iets daadwerkelijks wint

Valt er iets te winnen dan?

Ik denk dat wij elkaar de hand kunnen schudden. Al heeft Shunji Iwai (die ik een belangrijker aandeel in het succes vond hebben dan Ayako Fujitani) het helaas niet gered. Maar ja wat wil je met een tegenstand van Fa Yeung Nin Wa? Wat mij betreft gaat deze stemming tussen deze twee films (maar ik mag natuurlijk niemand beïnvloeden....)

Film Pegasus (moderator)
Altijd wel leuk om variatie in de lijst te krijgen. Er zijn uiteraad de favorieten, maar ook enkele verrassingen. Er zijn ondertussen al 8 lijstjes binnen trouwens.

starbright boy (moderator)
Zo, mijn lijstje is ook weg. Twee keer gepast. Bij animatie (vanwege geen van allen gezien) en beste mannelijke bijrol (vanwege geen van allen goed genoeg).

starbright boy schreef:
Zo, mijn lijstje is ook weg. Twee keer gepast. Bij animatie (vanwege geen van allen gezien) en beste mannelijke bijrol (vanwege geen van allen goed genoeg).

Je hebt de animaties niet gezien schrijf je, maar daar geldt eigenlijk hetzelfde: geen van allen goed genoeg.

FLCL is _absoluut_ goed genoeg. Moeilijk om niet te appreciëren als je ergens in je hart een warm plaatsje hebt voor het genre.

Film Pegasus (moderator)
Net alles bijgwerkt, ik heb ondertussen 14 lijstjes binnen. Benieuwd naar het eindresultaat.

Reinbo
Wat een matigheid bij script en animatie.... Ik ken FLCL niet, maar die moet beter zijn dan die anderen.

Onderhond schreef:
FLCL is _absoluut_ goed genoeg. Moeilijk om niet te appreciëren als je ergens in je hart een warm plaatsje hebt voor het genre.

Ja, sorry mijn fout. Die kende ik niet, dus nam ik automatisch aan dat het niks was

Maar weer een film die door Moviemeter nu binnen mijn aandachtsgebied valt. Als-ie tenminste een MM Award wint....

Denk niet dat het volledig in jouw straatje ligt, maar wie FLCL kijkt kan moeilijk naast de liefde voor het genre kijken. Het is een experiment dat bijna continue goed uitpakt en uitpuilt van de creativiteit.

Sloeg ook in als in bom binnen het anime wereldje, aangezien het genre een gehele nieuwe creatieve boost kreeg. FLCL stond ook een beetje aan de wieg van Dead Leaves, hoewel Dead Leaves uiteindelijk nog een heel ander verhaal is.

Maar denk dat iedere animatiefan wel iets kan vinden binnen de reeks wat hem aanstaat.

't is alleen misschien iets te manisch vermoed ik , al kent de reeks ook z'n rustmomenten.

Onderhond schreef:
Denk niet dat het volledig in jouw straatje ligt, [

Zou zo maar kunnen. Voor Dead Leaves ben ik ook nog niet naar de winkel (of wat dan ook) gerend. Maar Survive Style 5+ pakte wonderwel goed uit. Wonderen bestaan! En in mijn hoofd zaten die films vooraf al in hetzelfde vakje: "Japans, maar niet mijn ding". Maar goed dat was dan misschien ook weer volkomen onterecht.

Film Pegasus (moderator)
Ik ben wel benieuwd naar FLCL en ook Fa yeung nin wa wil ik graag zien. 2 films die ik zeker op m'n lijstje gezet van te bekijken films.

Mochizuki Rokuro schreef:
Zou zo maar kunnen. Voor Dead Leaves ben ik ook nog niet naar de winkel (of wat dan ook) gerend. Maar Survive Style 5+ pakte wonderwel goed uit. Wonderen bestaan! En in mijn hoofd zaten die films vooraf al in hetzelfde vakje: "Japans, maar niet mijn ding". Maar goed dat was dan misschien ook weer volkomen onterecht.

Wees gewaarschuwd dat zelfs een film als SS5+ een Ozu theekransje is in vergelijking met Dead Leaves

Onderhond schreef:
een Ozu theekransje is in vergelijking met Dead Leaves

Wat weet jij van Ozu??? Dat is dan volgens mij alleen een beeld dat bestaat in jouw hoofd over wat Ozu is en hoe het eruit ziet... Of heb je er werkelijk eentje gezien? Om de Heiligen te sparen, zou ik het je afraden Dan benader ik Dead Leaves met de grootst mogelijke omzichtigheid.

Maar goed Film Pegasus geeft aan Fa Yeung Nin Wa nu echt te gaan kijken, dus is ook dít topic weer geslaagd!

Ik ken Ozu enkel van imago, no worries

Al staat Tokyo Story wel op m'n to-see lijst. Moet minstens één Ozu gezien hebben na Visitor Q uiteraard

Film Pegasus (moderator)
Mochizuki Rokuro schreef:
Maar goed Film Pegasus geeft aan Fa Yeung Nin Wa nu echt te gaan kijken, dus is ook dít topic weer geslaagd!

Ik heb de film gisteren gekocht, met wat geluk kan ik hem dit weekend al zien.

Film Pegasus schreef:
(quote)

Ik heb de film gisteren gekocht, met wat geluk kan ik hem dit weekend al zien.

Is je lijstje al binnen? Zo niet een extra stem voor Fa Yeung
Geniet zou ik zeggen

Film Pegasus (moderator)
Ik wacht zelf met stemmen tot ik die film gezien heb. Niet dat m'n stem nu perse naar daar gaat, maar ik wil het een kans geven en zeker met Fa Yeung rekening houden in m'n stemmen.

Film Pegasus (moderator)
Nog even aan laten herinneren dat je nog heel de week kan stemmen. Hoe meer stemmen hoe beter.

Film Pegasus (moderator)
Zondag sluit ik de wedstrijd af. Tot dan mag je nog altijd stemmen.

Film Pegasus (moderator)
En nog eens even de kandidaten terug herhalen:

Film Pegasus schreef:
Hier zijn de nominaties die het gehaald hebben. Bedoeling is om nu uit elke categorie gewoon 1 favoriet te kiezen. Die met de meeste stemmen wint uiteindelijk de moviemeteraward 2000 editie 2007. Ook wie niet gestemd heeft in de eerste ronde, mag zijn of haar keuze maken.

Enkel die met minstens 5 stemmen hebben deze 2 rondes gehaald, en van elke categorie 5 nominaties, tenzij er te weinig namen uit de bus gekomen zijn, of er teveel namen komen door gelijke scores (als bvb 5-8 allemaal 7 stemmen hebben gehaald in de eerste ronde). De namen staan alfabetisch, dus niet volgens punten van de eerste ronde. Hier komen ze:

Beste Engelstalige film:

American Psycho
Gladiator
O brother, where art thou?
Requiem for a dream
Snatch

Beste Niet-Engelstalige film uit Europa:

Les rivière pourpres
Sånger från Andra Våningen
Tillsammans
Werckmeister Harmoniak

Beste Niet-Engelstalige film buiten Europa:

Amores Perros
Batoru Rowaiaru
Fa yeung nin wa
Shiki-jitsu
Wo hu cang long

Beste film Benelux:

Iedereen beroemd
Lek
Rent-a-friend
Thomas est Amoureux

Beste regie:

Fa yeung nin wa
Memento
O brother where art thou?
Requiem for a dream
Shiki-jitsu

Beste mannelijke hoofdrol:

Christian Bale (American Psycho)
George Clooney (O brother where art thou?)
Jared Leto (Requiem for a dream)
Tony leung chiu wai (Fa yeung nin wa)

Beste vrouwelijke hoofdrol:

Ayako Fujitani (Shinki Jitsu)
Bjork (Dancer in the dark)
Ellen Burstyn (Requiem for a dream)
Jung Suh (Seom)
Maggie Cheung (Fa yeung nin wa)

Beste mannelijke bijrol:

Benicio del Toro (Traffic)
Brad Pitt (Snatch)
Joaquin Phoenix (Gladiator)

Vrouwelijk bijrol:

Caterine Deneuve (Dancer in the dark)
Helen Hunt (Cast away)
Jennifer Connelly (Requiem for a dream)
Kate Hudson (Almost famous)

Beste script:

Fa yeung nin wa
Memento
Seom
Snatch

Beste score:

Aberdeen
Fa yeung nin wa
Gladiator
Requiem for a dream
Werkmeister Harmoniak

Beste soundtrack (verzameling van liedjes)

Almost famous
Dancer in the dark
Fa yeung nin wa
High fidelity
O brother, where art thou?

Beste cinematografie:

Fa yeung nin wa
Gladiator
Requiem for a dream
Shiki Jitsu

Beste animatie:

Chicken run
Dinosaur
Emperor's new groove
FLCL

Laat maar komen die stemmen, je hebt tijd om je keuze te maken tot zondag 21 oktober. Ik denk dat 2 weken zeker voldoende zullen zijn. Dat de beste mogen winnen.

Film Pegasus (moderator)
Ondertussen al 18 lijsten binnen:

AHWA
bebdn
Chainsaw
citybird
Co Jackso
DieGo
Film Pegasus
Finisterra
Freud
Knisper
Koenr
Mochizuki Rokuro
NKyou
Onderhond
Reinbo
starbright boy
Sven Vermant
The One Ring

en de winnaars zijn???

Film Pegasus (moderator)
Vanavond wordt de uitslag gegeven. Stemmen kan dus nog heel de dag tot 22.00u Ik ben zelf vanavond nog weg, maar dan kan ik als ik thuis kom meteen alle stemmen verzamelen die nog zouden binnenkomen vandaag en de uitslag hier meedelen. Stemmen mag dus nog altijd.

Film Pegasus (moderator)
Hier komt de uitslag dan. Ik heb bij deze tweede ronde wel 23 lijstjes gekregen. Iedereen toch al bedankt voor het opsturen. Ik hoop dat iedereen wat tevreden is met het resultaat. Het is tenslotte samengesteld op jullie stemmen.

Beste Engelstalige film:

~ Requiem for a dream ~

Beste Niet-Engelstalige film in Europa:

~ Tillsammans ~

Beste Niet-Engelstalige film buiten Europa:

~ Fa yeung nin wa ~

Beste film in de Benelux:

~ Lek ~ samen met ~ Rent-a-friend ~

Beste regie:

~ Darren Aronofsky met Requiem for a dream ~

Beste mannelijke hoofdrol:

~ Tony Leung Chiu Wai in Fa yeung nin wa ~

Beste vrouwelijk hoofdrol:

~ Ellen Burstyn in Requiem for a dream ~

Beste mannelijke bijrol:

~ Brad Pitt in Snatch ~

Beste vrouwelijk bijrol:

~ Jennifer Connelly in Requiem for a dream ~

Beste script:

~ Memento ~

Beste score:

~ Clint Mansell met Requiem for a dream ~

Beste soundtrack:

~ O brother, where art thou?

Beste cinematografie:

~ Fa yeung nin wa ~

Beste animatie:

~ FLCL ~

Grootste winnaar is dus Requiem for a dream op de hielen gevolgd door Fa yeung nin wa

Iedereen nog eens bedankt, laat u compleet gaan in de reacties uiteraard. De week van de eerste november ben ik zelf op vakantie. Daarna wil ik gerust verder gaan en de MM-award lanceren van 2001.

Blijkt de Benelux film toch de zwakste. En dat er hier Requiem fans waren is bekend, maar zoveel overmacht sta ik toch wel weer van te kijken. Jammer van de beste ( ) film van dat jaar: Shiki-Jitsu

Ontbreken van Shiki-Jitsu is inderdaad erg jammer. Maar Fa Yeung mag er ook best zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:48 uur

geplaatst: vandaag om 19:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.