• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.901 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.958 gebruikers
  • 9.370.024 stemmen

Beste film van 2002 - poll

zoeken in:

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Tsja, de grote vraag wordt nu waarschijnlijk:

Zal Frodo Donnie verslaan?

dttom

• 2146 berichten
  • 2156 stemmen

never!!! als het aan mij ligt natuurlijk

lindastuurman

• 1006 berichten
  • 0 stemmen

Als het aan mij ligt wel

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Ik dacht dat we ook keuzes konden maken voor; Acteur; Actrices; Regisseurs en zo

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Wie weet?

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

Leuk zo'n poll,

maar niet echt geschikt voor Gimli.

Want: ik heb (bijna) afgelopen jaar slechts vijf films in de bios gezien, te weten: Rat Race, LOTR: The Fellowship of the Rings, The Bourne Identity, One Hour Photo en Minority Report.

Lijkt me dus dat ik niet geschikt ben voor zo'n "beste film 2002"-poll!

Verder: ik heb LOTR: the Fellowship... dus in 2002 gezien (januari)- kan die dan toch wel meedoen trouwens?

En: the Two Towers staat er wel bij, terwijl ie pas half december uitkomt... (?). Er zijn genoeg mensen die voor januari geen tijd hebben om die te bekijken zeker (of alleen ik)?

Hoe dan ook: ik doe maar niet mee en bekijk gewoon de tussenstand regelmatig!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

gimli f schreef:

ik heb LOTR: the Fellowship... dus in 2002 gezien (januari)- kan die dan toch wel meedoen trouwens?

Het is een beste-film-van-2002 poll, geen beste-film-die-gimli-in-2002-gezien-heeft poll

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Mulholland Drive is wat mij betreft de absolute nr.1 met Donnie Darko op een goede tweede plaats. Ik wil dit jaar nog wel naar Insomnia en The Pianist, ook kanshebbers voor m'n top 5 vermoed ik.

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

Want: ik heb (bijna) afgelopen jaar slechts vijf films in de bios gezien/

Lijkt me dus dat ik niet geschikt ben voor zo'n "beste film 2002"-poll!

Geldt voor mij ook wel. Ik heb bar weinig films in de bios gezien dit jaar.

Ben toch wel een beetje verbaasd dat DD zo veel stemmen krijgt. Begrijp me goed, ik vond het ook een mooie (bij gebrek aan een beter woord) film, maar hij was me net even te vaag om het een topper te vinden.

Travis Bickle

• 66 berichten
  • 44 stemmen

Ik ben het helemaal met ZAVO eens en roep Mulholland Drive uit tot beste film van 2002. Tevens was ´Scratch´ voor mij een absolute topper en raad iedereen aan, en in het bijzonder alle turtabelism en hip-hop liefhebbers, deze film te gaan zien. Volgens mij is ie alleen nog maar de koop in de USA en ik weet niet of ie ooit in Europa wordt uitgebracht.

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Errug leuk zo'n beste film poll - een flop 25 lijkt me ook wel leuk omdat er wel wat "love or hate" films zijn uitgekomen zoals bijv. Irreversible en Ichi the killer....

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

gimli f schreef:

ik heb (bijna) afgelopen jaar slechts vijf films in de bios gezien

hoef je je alleen nog over de volgorde druk te maken

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

Het is een beste-film-van-2002 poll, geen..

Maar toch: als veel mensen die film dan pas in 2003 zien?

En: wat doe je dan met films die pas b.v. de laatste week van december uitkomen? Lekker lullig voor die films, die men pas in 2003 in grote getalen kan gaan zien...

Verder: dat lijstje van mij, waar ik mij alleen over de volgorde nog moest buigen?

Klopt dus ook niet, want: LOTR: the Fellowship kan nu dus niet meer meedoen...

Blijven vier films over, waarvan ik trouwens One Hour Photo de mooiste vond...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

gimli f schreef:

Lekker lullig voor die films, die men pas in 2003 in grote getalen kan gaan zien...

Zoals ik al zei, de poll blijft tot eind januari open. En 't is maar een tussendoor-polletje hoor, de wereld vergaat niet als je je stem niet uit kunt brengen...

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

... de wereld vergaat niet als je je stem niet uit kunt brengen...

Jammer, was al bezig met pakken...

Vergaat ie echt niet?

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Top 5 veranderd... The Two Towers erin en The Man Who Wasn't There eruit, helaas...

LauraPalmer

• 276 berichten
  • 617 stemmen

Heeee maar donnie darko is van 2001!! Of bedoelen we de films die in 2002 in nederland draaiden??

LauraPalmer

• 276 berichten
  • 617 stemmen

En mulholland en monsters inc.. en allemaal ofzo? Ikniesnapnie

En ice age is dan weer wel uit 2002?!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Films die in 2002 in de Nederlandse bioscopen in premiere zijn gegaan inderdaad.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

De Volkskrant en Cinema.nl hebben een film van het jaar verkiezing. Uit een lijst mag je maximaal 10 titels kiezen. Zie link

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

de tussenstand na 35 stemmen:

1. Donnie Darko 143

2. Mulholland Drive 118

3. Road to Perdition 45

4. Pianist, The 43

5. Lord of the Rings: The Two Towers, The 40

stemmen kan nog een maand op http://www.moviemeter.nl/poll2002.php

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

opvallend dat Two Towers, ondanks dat ie hoger scoort dan z'n voorganger, het dit jaar toch af moet leggen tegen een verwarde tiener en twee lesbische vrouwen

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Misschien ligt het eraan dat de poll al open is gegaan voordat TTT in première ging en een aantal mensen hun lijstje nog aan moeten passen?

En misschien zijn er bij TTT wel veel stemmen geplaatst door de zogenaamde 'one day fly' MovieMaatjes?... ongelovigen die het forum nog niet ontdekt hebben?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Goodfella schreef:

Misschien ligt het eraan dat de poll al open is gegaan voordat TTT in première ging

waarom denk je dat ik dit topic telkens omhoog schop

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Waarom niet gewoon een tijdelijke link naar de poll in de linkerkolom van de site? Was vorig jaar toch ook zo?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ja zit wat in... ik vind het top 2002 scriptje niet goed/mooi/handig om het echt een officiele MovieMeterOptie (tm) van te maken maar misschien is dat toch wel handig.. zal er even over nadenken

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

*kick!*

Ik heb TTT van de nr. 1 positie gekickt in m'n persoonlijke top 5 om plaats te maken voor Donnie

yerdaddy

• 113 berichten
  • 1444 stemmen

*bump*

Wanneer sluit de poll?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ohja eind januari

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Goed dat je het zegt, kan ik nog net even m'n top 5 aanpassen, ik heb inmiddels weer wat meer gezien, maar Mulholland Dr. blijft nr.1

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.