• 15.739 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.872 stemmen

Beste film van 2002 - poll

zoeken in:

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik heb het (niet al te gebruiksvriendelijke maar ja ik heb even geen tijd om iets nieuws te bouwen-) scriptje van vorig jaar aangepast, en op deze pagina kun je je favoriete films van het (bijna) afgelopen jaar opgeven.

Kan me voorstellen dat je nog even tot na woensdag wilt wachten met het invullen, maar anders kun je je lijstje altijd nog aanpassen

de uitslag van vorig jaar is hier te vinden

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb vals gespeeld Ik heb in mijn lijstje 2 keer Donnie Darko gezet, mag dat? haha

Ik zal er even een andere film neerzetten

sydney

• 2223 berichten
  • 0 stemmen

Je kunt blijkbaar meerdere films in de poll tegelijkertijd op een plaatsje zetten. Tovenaar bijvoorbeeld geeft donnie de eerste en de vijfde plaats.

[edit]Oke, dat had tovenaar dus ook gezien [/edit]

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Off course, ik wilde gewoon even kijken of het kon

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

LASTIG LASTIG de nummer 1 was makkelijk Donnie Darko natuurlijk, alleen de rest was toch wel lastig,

Ocean's Eleven op 2

Insomnia op 3

Vanilla Sky op 4

Royal Tenenbaums op 5

Mijn lijst

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Ik w8 nog maar even tot ik LotR: TTT heb gezien. Iets zegt mij dat die heel hoog gaat scoren.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

't Valt me nu pas echt op hoeveel goeie films de bios niet hebben gehaald (festivaldingen enzo).. Slechts drie films uit mijn top 10. Atanarjuat draaide waarschijnlijk dan in 2001 al? Anyway, dit is m'n lijst voor hier geworden:

1. Donnie Darko

2. In the Bedroom

3. Monsters, Inc.

4. Heaven

5. Red Dragon

.. zwaar vertekend dus. Gedeeld 1e eigenlijk Donnie & One Fine Spring Day.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

BoordAppel schreef:

Ik w8 nog maar even tot ik LotR: TTT heb gezien. Iets zegt mij dat die heel hoog gaat scoren.

JE kunt het toch altijd veranderen

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ik wil niet zeuren, maar iedereen kan toch in het overzicht wat iedereen gestemd heeft als top 5 van dit jaar? Het lijkt me een beetje nutteloos om het 2 keer te noteren, maar dat is mijn mening misschien

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Atanarjuat ging bij mij in de buurt op omstreeks begin november 2001 draaien dus die telt idd niet mee.

toch jammer dat bepaalde films niet zijn opgenomen als lilja 4-ever en eloge de l'amour, maar ja zo hebben we het nou eenmaal besloten.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

'k Heb zelf wat ruimere normen dus, ook goeie videoreleases (die de bios niet hebben gehaald) of films van eind vorig jaar die ik pas in 2002 heb gezien, mogen van mij best meedoen. Maar wel grappig hoor, hoe meer verschillende lijsten hoe leuker .

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

(de lijst hier plaatsen is inderdaad wat overbodig, had de link naar individuele lijstjes nog niet opgemerkt)

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Zijn er trouwens nog anderen die Maya en/of Flower Island in Rotterdam hebben gezien? (allebei top 10 klanten voor mij)

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Lijstje gemaakt, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ie over ongeveer 54 uur aangepast wordt

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Ik twijfelde of ik zou stemmen, maar toch maar gedaan. Ik denk dat the Pianist, Road to Perdition, Insomnia en misschien nog wel anderen een goede kans hadden gemaakt om in mijn lijstje te komen (ware 't niet dat ik ze nog niet gezien heb.) Tel mijn stem maar voor half dan

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik ben persoonlijk voorstander van het hanteren van een tijdspanne van december tot december. Grote kans dat ik films die in december uitkomen, pas in januari of later zie.

dttom

• 2146 berichten
  • 2156 stemmen

kun je misschien ff neerzetten welke films ik van 2002 5 stars 0f 4,5 stars heb gegeven hoef ik niet zo hard na te denken en ook niet zo te zoeken. Net zo als bij je top 10 lijstje zeg maar. Als dat kan graag

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Heb je soms vergeten om op de nieuwe Harry Potter te stemmen, Ramon? Aangezien je 'm wèl in je top 5 hebt staan...

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

die dttom is ook altijd lui

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

kappeuter schreef:

Ik ben persoonlijk voorstander van het hanteren van een tijdspanne van december tot december. Grote kans dat ik films die in december uitkomen, pas in januari of later zie.

Daar zit wel wat in ja, want als ik m'n top 5 van vorig jaar eens bekijk, dan zou die er heel anders uit zien als ik een aantal films uit 2001 toen al gezien had.

Maar aan de andere kant, als je naar de releasedata van december tot december kijkt is het eigenlijk geen èchte film van het jaar verkiezing meer hè...?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ok, maar dan moet je 'm medio januari pas houden...

sydney

• 2223 berichten
  • 0 stemmen

neo schreef:

toch jammer dat bepaalde films niet zijn opgenomen als lilja 4-ever en eloge de l'amour, maar ja zo hebben we het nou eenmaal besloten.

Ik ga er van uit dat in de poll van 2003 wel Lilja 4-ever is opgenomen. Nu hebben alleen een handjevol mensen die film gezien. Waaronder ik niet.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

de poll blijft tot eind januari open... er zullen ook mensen zijn die in 2007 een keer een goede film op tv zien uit dit jaar.. dus sja we moeten ergens de grens trekken

die check of je wel verschillende films selecteert werkt blijkbaar niet, dus als je het ziet moet je het maar even melden

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

dttom schreef:

kun je misschien ff neerzetten welke films ik van 2002 5 stars 0f 4,5 stars heb gegeven hoef ik niet zo hard na te denken en ook niet zo te zoeken. Net zo als bij je top 10 lijstje zeg maar. Als dat kan graag

niks ervan

Vyvre

• 422 berichten
  • 185 stemmen

Mooi, dttom needs to work his bottom anyway . Lazy bum .

dttom

• 2146 berichten
  • 2156 stemmen

jordy waarom ga je nou zo om met je trouwste moviemeter maatje, ik vraag nooit wat en ik bedoel dat is toch gewoon handig

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Lastig kiezen he, uit al die honderden films die je in 2002 5 sterren danwel 4,5 sterren hebt gegeven.

narva77 (crew films)

• 12722 berichten
  • 6540 stemmen

Waarom staan er een heleboel films uit 2001 tussen?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Omdat de biosrelease in Nederland dan vaak in 2002 was.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.