- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Mooiste / leukste actrice
Mooiste / leukste actrice
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Deze quote uit 'Lord of war' lijkt me hier wel op zijn plaats:
'I feel like all I've done my whole life is be pretty. I mean, all I've done is be born! I'm a failed actress, a failed artist... I'm not much good as a mother. Come to think of it, I'm not even that pretty anymore. I have failed at everything, Yuri... but I won't fail as a human being.'
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Jij lijkt me een expert van de klassieke films. Ik moet nog heel wat films zien, merk ik al! 
http://movies.groups.yahoo.com/group/fabulousfacesonfilm/
(met ook 16 foto albums en vele Files)
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Deze quote uit 'Lord of war' lijkt me hier wel op zijn plaats:
'I feel like all I've done my whole life is be pretty. I mean, all I've done is be born! I'm a failed actress, a failed artist... I'm not much good as a mother. Come to think of it, I'm not even that pretty anymore. I have failed at everything, Yuri... but I won't fail as a human being.'
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Tekst van Marlene Dietrich?
Nee, uit de film 'Lord of War' uit 2005. Uitgesproken door een personage dat Ava Fontaine heet (duidelijk een verwijzing naar Ava Gardner en Joan Fontaine natuurlijk!)
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Nee, uit de film 'Lord of War' uit 2005. Uitgesproken door een personage dat Ava Fontaine heet (duidelijk een verwijzing naar Ava Gardner en Joan Fontaine natuurlijk!)

On-topic: over Ava Gardner
gesproken...

Hmmm... de titel van haar bio zegt genoeg...

Editorial Reviews: Book Description:
It is said men literally had to support themselves against buildings when she walked by. She was that beautiful. She was the great sex symbol of her time, and also a bad girl who became the obsession of many of the biggest names of her day -- including Frank Sinatra, Ernest Hemingway, and Howard Hughes. 
She drank, fought, and slept around with the best of them. She married some too: Mickey Rooney, the biggest star on the MGM lot; Artie Shaw, the charismatic, cold-blooded bandleader; Sinatra, whose jealousy she battled like a wildcat and whose dreams she haunted for the rest of his life.
This biography is rich with style, detail, and a sense of place. Prodigiously researched and laced with fascinating fresh interviews with many who worked with, knew -- or loved -- Gardner, many speaking on the record for the first time, Ava Gardner: "Love is Nothing" repositions the talented star as a woman who lived large, long, and precisely as she wanted to.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ik vind persoonlijk Joan Fontaine ook wel iets hebben... 

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Ik vind persoonlijk Joan Fontaine ook wel iets hebben... 

Edit 9/8:
sorry, 89.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Unieke foto:
AVA GARDNER met FRANK SINATRA in een Amsterdams restaurant; 14 dec. 1951.
(Bron: De Telegraaf)

AVA GARDNER, the men-hunter:

BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Bij mijn weten is Joan Fontaine geboren in 1917, dus is ze 89.
zie imdb
Ze speelt onder meer in Rebecca (Hitchcock, 1940), Suspicion (Hitchcock, 1941), The Constant Nymph (Goulding, 1943) en Letter from an Unknown Woman (Ophüls, 1948). Voor haar rol in Suspicion won ze een oscar, voor de andere twee werd ze ervoor genomineerd. En ze is de zus van Olivia de Haviland, ook een bekende actrice (o.m. Gone with the Wind).
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Toch de nummer een voor mij... 
SANDRA BULLOCK

Wat ik verder ook erg mooie vrouwen vind:
KEIRA KNIGHTLEY

NAOMI WATTS

SCARLETT JOHANSSON

NATALIE PORTMAN

En zo kan ik wel even doorgaan, maar deze moesten toch even vermeld worden!
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
zie imdb
Ze speelt onder meer in Rebecca (Hitchcock, 1940), Suspicion (Hitchcock, 1941), The Constant Nymph (Goulding, 1943) en Letter from an Unknown Woman (Ophüls, 1948). Voor haar rol in Suspicion won ze een oscar, voor de andere twee werd ze ervoor genomineerd. En ze is de zus van Olivia de Haviland, ook een bekende actrice (o.m. Gone with the Wind).
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Prachtig, Prachtig!

Werwolf: Ook erg goede keuzes
,Portman-Johansson 
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
zie imdb

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Prachtige, zeldzame ON-THE-SET foto uit NOTORIOUS:
Alfred Hitchkock en Ingrid Bergman nemen script door...

saiko
-
- 150 berichten
- 0 stemmen
Piper Laurie in The Hustler

Natalya Bondarchuk in Solaris

Joan Fontaine in Rebecca

Sherilyn Fenn in Wild at Heart en Twin Peaks

BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Hey! Nog een Joan Fontaine-fan! 
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
kort0235
-
- 605 berichten
- 480 stemmen
Ik vind een aantal actrices erg mooi. Daarom zal ik mijn persoonlijke voorkeur indelen in bepaalde tijdperken.
Daarbij vind ik het ook belangrijk dat die mooie actrices ook nog goed kunnen acteren en uitstraling hebben:
30-er jaren: Eleanor Powell (bovendien een fantastische danseres!), Ginger Rogers
40-er jaren: Ava Gardner
50-er jaren: Audrey Hepburn, Gene Tierney, Leslie Caron
60-er jaren: Brigitte Bardot, Elizabeth Taylor
70-er jaren: Mia Farrow, Dianne Keaton
80-er jaren: Sophia Loren, Claire Forlani
90-er jaren: Maggie Cheung, Kate Winslet, Monica Belluci
heden: Scarlett Johansson
kos
-
- 46693 berichten
- 8850 stemmen
Grappig dat je Sophia Loren bij de jaren '80 indeelt
.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Hmmm... ik heb steeds meer een duidelijke voorkeur voor actrices uit de jaren 40, begin 50: prima actrices met uitstraling & glamour.
Willekekeurige volgorde:
Jaren 30: Louise Brooks, Greta Garbo, Hedy Lamarr, Marlene Dietrich
Jaren 40/50:
Yvonne de Carlo, Veronica Lake, Rita Hayworth, Gene Tierney, Linda Darnell, Lana Turner, Jeanne Crain, Ava Gardner, Hazel Brooks, Jean Peters, Dolores Moran, Lauren Bacall, Lucille Ball, Lizabeth Scott, Joan Bennett, Martha Vickers, Jane Greer, Barbara Payton, Constan- ce Dowling, Suzanne Hayward, Ingrid Bergman, Ann Sheridan, Alida Valli, Anne Baxter, Ella Raines, Ida Lupino, Carole Landis 
Jaren 60/70: Elaine Stewart, Sophia Loren, Marilyn Monroe, Katherine Deneuve, Natalie Wood
Jaren 80: Victoria Principal
Jaren 90/00: Selma Hayek, Halle Berry, Kate Beckensale
Heden: Scarlett Johansson
-------------------
En gruwel van:
Jaren 40-heden: Angela Landsbury, Barbara "Babs" Stanwyck, Barbara Bel Geddes
tsjidde
-
- 2112 berichten
- 4038 stemmen
Tsja, zo kun je nog wel even doorgaan denk ik.
What about Jean Arthur?

En Greer Garson?
![]()
En Dorothy Lamour?

En Marlène Dietrich?

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Hi Tsjidde, kijk ook es hier:
http://movies.groups.yahoo.com/group/fabulousfacesonfilm/
of hier:
http://movies.groups.yahoo.com/group/VintageMagazineOnline/
HAZEL BROOKS (colorful bl/w pics):

QUOTE OF THE DAY:
"A woman today is good, or she is bad, according to the way she does a thing - and not because of the thing itself."
Lola3
-
- 892 berichten
- 1556 stemmen
Allemaal oudere actrices. Sandra Bullock vind ik geen superknappe maar ze mag er ook zijn, zeker haar acteerprestaties, waarop zij als vrouw de beste is. De knapste weet ik niet echt, Halle Berry is knap...
SniPes
-
- 786 berichten
- 1724 stemmen
Ik vind een aantal actrices erg mooi. Daarom zal ik mijn persoonlijke voorkeur indelen in bepaalde tijdperken.
Daarbij vind ik het ook belangrijk dat die mooie actrices ook nog goed kunnen acteren en uitstraling hebben:
30-er jaren: Eleanor Powell (bovendien een fantastische danseres!), Ginger Rogers
40-er jaren: Ava Gardner
50-er jaren: Audrey Hepburn, Gene Tierney, Leslie Caron
60-er jaren: Brigitte Bardot, Elizabeth Taylor
70-er jaren: Mia Farrow, Dianne Keaton
80-er jaren: Sophia Loren, Claire Forlani
90-er jaren: Maggie Cheung, Kate Winslet, Monica Belluci
heden: Scarlett Johansson
Claire Forlani jaren 80?
kort0235
-
- 605 berichten
- 480 stemmen
Inderdaad, SniPes, ik heb me vergist. Ze moet bij de jaren 90 ! Ze had een glansrol in Meet Joe Black in 1998.
Ze was een actrice die meteen mijn hart had gestolen !!
Ik heb mijn lijstje iets te snel samengesteld.
SniPes
-
- 786 berichten
- 1724 stemmen
Ok maakt niet uit. Claire Forlani is idd leuk 
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.