- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste film (horror/thriller)
Engste film (horror/thriller)
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1695 stemmen
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp)
bloedlink
-
- 75 berichten
- 404 stemmen
Eden Lake moet je eens proberen als je die nog niet gezien hebt. Deze maakte vooral indruk op me door het realisme.
Matcho
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
ja idd bloedlin,
Eden Lake sprak mij ook aan door het realisme en door de spanning van de film
El ralpho
-
- 1419 berichten
- 1037 stemmen
Eden Lake moet je eens proberen als je die nog niet gezien hebt. Deze maakte vooral indruk op me door het realisme.
Goede film inderdaad..maar welke zelfs maar een klein beetje horror fan heeft die film nog niet gezien ?
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Eden Lake is zeker een goeie en spannende horror/thriller maar de engste of één van de engste? Ik heb namelijk al heel wat horrorfilms gezien en er zijn maar een paar waarbij ik bijna op 't puntje van m'n bank zit. Hieronder een aantal films die ik wel 'griezelig' vind (volgorde van eng naar minder eng). Let op: enger betekent bij mij niet perse beter. The Texas Chainsaw Massacre vind ik bijvoorbeeld beter dan Paranormal Activity en The Blair Witch Project. Alleen is hij minder eng. Of beter gezegd: eng op een andere manier. Een geest of demon die je niet goed kan zien vind ik enger dan een psychopaat met een kettingzaag De kracht van TTCM is weer de rauwe en macabere sfeer.
01: Paranormal Activity (2007)
02: The Blair Witch Project (1999)
03: Event Horizon (1997)
04: Ju-on: The Grudge 2 (2003)
05: The Grudge (2004)
06: 1408 (2007)
07: The Texas Chainsaw Massacre (1974)
08: The Ring (2002)
09: Mirrors (2008)
Er zullen ongetwijfeld nog meer films zijn die ik eng vind maar deze kwamen als eerste bij me op. Misschien neem ik nog een keer een kijkje in m'n DVD collectie en vul ik het lijstje aan met andere schrik-films.
Devoo
-
- 293 berichten
- 972 stemmen
Eergisteren 1408 gekocht, ben wel benieuwd naar die film.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Eergisteren 1408 gekocht, ben wel benieuwd naar die film.
Ik vind 'm erg goed Alleen jammer dat ze een ander einde op de Blu-Ray versie hebben gezet. Dat verpest het weer een klein beetje voor mij
IndigoProphecy
-
- 8 berichten
- 4 stemmen
Een enge horror vind ik geen afslacht films, ik zie er hier op deze topic te veel staan, hostel is niet eng, net zoals die zombie films.
Films die ik echt eng vind zijn als gezichten in films gaan veranderen en horror films met kinderen die ook veranderen. Ik hou daar echt niet van, op de manier dat ik het te eng vind. Paranormal Activity zie je niets, maar ik heb wel een week lang in de woonkamer geslapen met de lichten aan en dat is geen grap.
Paranormale films dat vind ik het engste, dat zijn films waar je 'snacht toch over na gaat denken als je het in de nacht kijkt.
Heb net Rosemary's Baby gekeken en vond dat een zeer goede film.
IndigoProphecy
-
- 8 berichten
- 4 stemmen
Heb Hard Candy nog niet gezien, las net dat topic erover, maar iemand was te beroerd om in haar tekst spoiler tags neer te zetten, dus nu weet ik het eind plot al. Leuk! Niet dus!
Naatasie
-
- 9 berichten
- 8 stemmen
Wat is er eng aan Cannibal Holicaust?? die film stelde geen reet voor, beetje documentaire shit.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Álles is eng (beangstigend) aan Cannibal Holocaust. Maar of het nut heeft om dat uit te leggen... lees maar even rond anders.
Eminem<3Statham
-
- 17 berichten
- 7 stemmen
Cannibal holocaust is een film om te vatten. Als je de scenes goed bekijkt hangt er een onheilspellende sfeer. Die zeker wel ziek is!
Maar als je Horror 'niet' kritisch bekijkt en het moet vergelijken met een Franse horreur Frontiere(s), Amerikaanse Saw of een Japanse Ju-on. Dan is dat voor de doorsnee kijker een vrij saaie documentaire met 'gore' beelden.
Naatasie
-
- 9 berichten
- 8 stemmen
Cannibal holocaust is een film om te vatten. Als je de scenes goed bekijkt hangt er een onheilspellende sfeer. Die zeker wel ziek is!
Maar als je Horror 'niet' kritisch bekijkt en het moet vergelijken met een Franse horreur Frontiere(s), Amerikaanse Saw of een Japanse Ju-on. Dan is dat voor de doorsnee kijker een vrij saaie documentaire met 'gore' beelden.
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
Voor mij is het duidelijk welke de engste films zijn:
- Eraserhad
- Pop Skull
- A l'interieur (zeer sfeervol)
- Vinyan
- Calvaire
- Inland Empire (geen horror, maar goddamn freaky)
- Aegri Somnia
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
August Underground Mordum is wel een film waar ik heel akelig van werd maar ik heb nooit echt gehad dat ik een film eng vond.
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
August Underground is gewoon erg ziek. Ik vind een film ook niet rap eng, maar van tijd vind ik er weer eentje die mijn hartslag weer wat hoger krijgen met bepaalde scénes. Zo heb ik ooit een s'nachts echt angst gevoeld bij Eraserhead. Prachtige filmervaring! Het is vooral die sfeer die het eng maakt.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Ja dat gevoel heb ik nou juist nooit .
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
Je moet enge films op het jusite moment kijken. Vooral s'nachts wanneer je ouders weg zijn en helemaal alleen bent, dan surround lekker hard zetten. Ongeloofelijk wat dat kan doen.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Antichrist vond ik nou eigenlijk best wel eng.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3131 stemmen
Niet de hele film, maar één van de engste scenes die ik ooit heb gezien is het einde van [Rec].
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
[Rec] moet ik nog zien dus ben benieuwd .
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
The Sixth Sense vond ik destijds echt eng. Vooral de scenes dat er opeens een geest in beeld verschijnt.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
Laatste beetje enge film die ik heb gezien is volgens mij Noroi: The Curse. Concept is bekend, maar het sfeertje is beangstigend.
Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2386 stemmen
Je moet enge films op het jusite moment kijken. Vooral s'nachts wanneer je ouders weg zijn en helemaal alleen bent, dan surround lekker hard zetten. Ongeloofelijk wat dat kan doen.
Zulke momenten komt een horror goed op z'n recht.
Vond vroeger Dog Soldiers eng. Vooral als ik s'avonds langs beboste gebieden fiets. Er zijn geen films waar ik nachtmerries (meer) van krijg. Maar [Rec], Mirrors en de Ju-on films hebben best een goed indruk bij mij achtergelaten m.b.t. horror momenten.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3131 stemmen
Laatste beetje enge film die ik heb gezien is volgens mij Noroi: The Curse. Concept is bekend, maar het sfeertje is beangstigend.
En Mirrors was inderdaad ook wel spannend op het laatst, maar kan niet opboksen tegen, zoals gezegd, het einde van [Rec]. Wel geluid hard en in het donker kijken, maar dat spreekt voor zich.
lvlvlv
-
- 112 berichten
- 466 stemmen
Rec
Eden Lake
The Haunting in Connecticut
roeleboel
-
- 45 berichten
- 0 stemmen
stay alive
orphan
final destination 1, 2, 3, 4 en er komt nog een 5de
paranormal activity 1 en 2
halloween 1 en 2
ik heb ze niet allemaal gezien maar de trailer wel en dat zijn goede films