- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste film (horror/thriller)
Engste film (horror/thriller)
^ManOnn
-
- 9 berichten
- 14 stemmen
deze topic is alleen voor de echte horror en thriller freaken.. Welke film is nou echt de engste die je ooit gezien hebt ..?
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
I Spit On Your Corpse, I Piss On Your Grave vind ik de goorste film die ik ooit gezien heb...
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
bij toplijsten en favorieten staan al een paar topics over horrorfilms/trillers. Btw ik vind Jaws wel eng (voorlopig)
^ManOnn
-
- 9 berichten
- 14 stemmen
ja ik weet het maar ik moet gewoon een paar enge films hebben . ik kijk alleen maar horror en thrillers. en k vind t allemaal maar niet eng genoeg.:P
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
volgende week science-fiction week op rtl 7 met de Alien-reeks. benieuwd of je dan nog van horror houdt 
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
http://www.moviemeter.nl/list/topmisc/horror, misschien zit daar wat bij 
^ManOnn
-
- 9 berichten
- 14 stemmen
hahaha ja zeker. ik heb altijd van horror gehouden dus dat blijft zo . 
^ManOnn
-
- 9 berichten
- 14 stemmen
http://www.moviemeter.nl/list/topmisc/horror, misschien zit daar wat bij 
ja dankje ik zal eens kijken
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
volgende week science-fiction week op rtl 7 met de Alien-reeks. benieuwd of je dan nog van horror houdt 
zo eng is de Alien-reeks nu ook weer niet he, de eerste twee toch. ik moest mijn hand nooit voor mijn gezicht houden 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Cannibal Holocaust
The Texas Chainsaw Massacre
Haute Tension
Hostel
Jaws
...
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Ik heb Cannibal Holocaust nog liggen, maar na al die opmerkingen erover twijfel ik om eraan te beginnen 
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Ik heb Cannibal Holocaust nog liggen, maar na al die opmerkingen erover twijfel ik om eraan te beginnen 
Je kunt nog altijd halverwege stoppen. Gewoon proberen. 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Cannibal Holocaust is nu ook niet meteen wat je een "doorsnee horrorfilm" noemt.
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5736 stemmen
Ik vond Saw het engst (het idee erachter dan)
Ookal heb ik hem neit gezien, Ichi the Killer lijkt me het goorst.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ookal heb ik hem neit gezien, Ichi the Killer lijkt me het goorst.
Verre van zelfs.
LaRusso
-
- 175 berichten
- 0 stemmen
deze topic is alleen voor de echte horror en thriller freaken.. Welke film is nou echt de engste die je ooit gezien hebt ..?
It (1990) vond ik vroeger altijd spannend
(doucheput scene met die clown) 
The Entity (1981) vond ik ook wel "eng"
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Tja ik heb zo ongeloofelijk veel horror films gezien dat ik niets meer eng vindt helaas.
Evil dead had hier en daar wat scenes met een eng sfeertje. Ook Poltergeist is een film met een uitstekende enge sfeer. En Zombi 2 heb ik van kunnen genieten, met mooie gore scenes. Recent is The Grudge een film die ik wel als "eng" heb kunnen bestempelen, zeker die scene met de zolder
.
bouwling
-
- 13 berichten
- 7 stemmen
ik vind saw2 en THE decent,hostel zeker niet slecht als horror.EN dan moet je THE PASSION OF CRIST eens zien. DAT is wel gruwelijk Maar je moet er van houden .natuurlijk.
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5736 stemmen
Saw 2 vond ik meer een actiefilm dan een horror...
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
ik vind saw2 en THE decent,hostel zeker niet slecht als horror.EN dan moet je THE PASSION OF CRIST eens zien. DAT is wel gruwelijk Maar je moet er van houden .natuurlijk.
Passion of the Crist is geen Horror.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ik zou zeggen bekijk wat oldskool horror films die zijn toch nog altijd nog het beste.
Probeer films zoals :
- A Nightmare on Elmstreet
- Halloween
- Alien
- Hellraiser
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
deze vond ik het engst
alien reeks
hellraiser reeks
saw 1,2
it
the grudge
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Als horror liefhebber ben je aardig wat gewend. Spijtig genoeg zijn vele films dus niet meer eng, echter wel spannend.
- Saw (2004)
- Chakushin Ari (2003) !!!
- Descent, The (2005)
- Halloween (1978) !!!
- Ring, The (2002)
- Wrong Turn (2003)
- Janghwa, Hongryeon (2003) !!!
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Wrong Turn vond ik alles behalve spannend...
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Die mening deel ik zeker niet. Het einde is misschien niet spannend, erg clichematig en voorspelbaar zelfs. Echter het begin van Wrong Turn vind ik behoorlijk spannend. De eerste drie kwartier vind ik van een zeer hoog niveau. Erg spannend.
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Eerst kon ik niet zo goed tegen horror, heb er wel een paar gezien en de engste vind ik nog steeds de eerste die ik zag:
- Stephen king´s Silver Bullet
- Hound Of The Baskerville (2000)
- Creepshow 1 (The Crate)
En het valt mij op dat Saw vaak word genoemd. Wat is daar nou zo eng aan 
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
De associatie van nare beelden, spanning en schrikmomenten, kennelijk.
Tomas
-
- 33 berichten
- 37 stemmen
Blair witch project..
Opzich gebeurd er natuurlijk niet zoveel maar de manier van filmen maakt het gewoon TE realistisch. Toch echt een van de beteren..
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 13393 stemmen
De engste film aller tijden is voor mij Jaws. Het is inmiddels alweer een jaar of 13 geleden dat ik m voor het eerst zag (en nog vele malen sindsdien), maar nog steeds kan ik niet fatsoenlijk in de zee zwemmen zonder aan die film te denken. En dan weet je dat een horrorfilm effectief is.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Een haai is toch niet eng? Gewoon een uit de kluiten gewassen vis.