- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Awards 1997
MovieMeter Awards 1997
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Shit, mijn lijstje vergeten. Was er nog aan bezig. En ik had veel postitief verschil kunnen maken
.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Elfman heeft al beter afgeleverd naar mijn inzien. De titelsong van Will Smith kan ik me wel herinneren, maar de score van Elfman is bij mij toch niet blijven hangen.
Dat Elfman beter werk naar jou idee heeft afgeleverd prima. Maar je zegt net dat de film het van de songs moet hebben en je kan alleen die van Smith noemen... Lijkt mij niet helemaal kloppend.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Mat i Syn 
Nou ja, tenminste nog cinematografie. De nominaties bij het acteerwerk zijn trouwens niets minder dan schandalig. Monica Potter (Con Air), Billy Zane (Titanic), Milla Jovovich (The Fifth Element), Russell Crowe (LA Confidential). Wat een enorme schande.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Het blijft de keuze van de gebruiker natuurlijk... Ik kreeg maar 18 lijstjes binnen voor de eerste ronde. Met wat meer gebruikers had het er anders kunnen uitzien. De 2e ronde trekt wel altijd meer volk.
timbo heeft ook een lijstje gestuurd ondertussen.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik zit momenteel aan 11 lijstjes.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
12e lijstje is binnen: Onderhond
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik verbaas me vooral om The Game voor beste film. Niet het soort film dat ik hier verwacht tegen te komen. Ik was trouwens bang dat As Good As It Gets ondergesneeuwt zou raken maar hij heeft gelukkig vele nominaties weten te krijgen. Jammer dat Greg Kinnear er niet tussen staat. Verder heb ik buiten Lost Highway ook alle genomineerden voor beste Engelstatige film gezien; ook al heb ik Titanic sinds de release niet meer gezien (wil hem al een tijdje herzien, maar kan me er niet goed toe zetten).
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Hadden we de vorige keren niet veel meer tijd. Ik baal echt als een stekker. Resultaat is dat er mede door mijn schuld het slechtste nominatierijtje tot nu staat.
Ik heb heel vaak nou-doe-me-die-dan-maar. Steeds als ik films als Titanic en As Good As It Gets zie staan waar ik Boogie Nights, The Ice Storm, Mat y Sin of The Sweet Hereafter had willen hebben. Ik heb uiteindelijk alleen bij script, bewerkt script, muziek en cinematografie iets gekozen waar ik echt achtersta. Bij vrouwelijke hoofdrol en mannelijke bijrol heb ik maar niet gestemd. Daar zat echt niets bij.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik kan volgende keer wel meer tijd uittrekken, maar de vorige keer kwam toch praktisch alles binnen 1 week binnen. Ofwel maak ik voor de eerste ronde wel meer tijd (2 weken of zo) Het is wel zo dat ik nu voor deze ronde (toch ook in 1 week) wel een pak meer stemmen binnen krijg. Blijkbaar zijn er veel die wel voor de finale willen stemmen, maar op voorhand geen selectie maken. Tenzij de examens en het WK er toch iets voor tussen zitten...
Er zijn tegen gisteren al weer 8 lijstjes bij gekomen:
starbright, Roosky, SuperSideSwipe, danuz, Queto Yurlunyur, Koekebakker, bebdn en Bert1
We zitten dus nu aan 20 lijstjes.
Moesten er voorstellen zijn om de volgende MM-awards anders te laten lopen (langere periode enzo...) laat het maar weten. Want ik wil gerust verder gaan met de andere jaren. Tenzij iemand anders zich geroepen voelt natuurlijk.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik stel voor dat er voor de eerste ronde meer tijd moet zijn, bijvoorbeeld twee weken. De tweede ronde kan wel in 1 week.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Lijkt me wel goed, kunnen we ongeveer 1 jaar per maand doen. Een week is inderdaad kort voor de eerste ronde om alles uit te zoeken. De 2e gaat vlotter omdat je maar uit 5 moet kiezen.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Chainsaw en donnie darko hebben ook net een lijstje gestuurd. 22 in totaal dus.
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5736 stemmen
Bij mij stond bij films aan top:
1. Titanic
2. Lawn Dogs
3. Lewis & Clark & George
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Is er een film van Lois & Clarke?
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Is er een film van Lois & Clarke?
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2842 stemmen
hadden hun een hond dan?
Jij lijdt ook al aan het Edwin v.d. Sar en Johan Cruijf - syndroom? 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Bijna al mijn nominaties zijn gegaan naar L.A. Confidential en As Good As It Gets. Verder 1 maal Karakter en 1 maal Hercules, maar daar houd het op. Niet het beste jaar ooit dus.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik heb het lijstje gekregen van The One Ring.
Wie nog geen lijstje heeft gestuurd, heeft dit weekend nog tijd. Maandag worden de winnaars bekend gemaakt. Stem zeker mee, want bij sommige rubrieken kan 1 stem nog veel verschil maken.
Latesta
-
- 408 berichten
- 146 stemmen
Jij lijdt ook al aan het Edwin v.d. Sar en Johan Cruijf - syndroom? 

Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
Hun heeft namelijk ook de nare gewoonte om het prachtige woord 'zij' te verwisselen met 'hun'
Latesta
-
- 408 berichten
- 146 stemmen
Oh ja ik heb dat syndroom ook, maar ik schaamde me er een beetje voor, ik moet er nog mee leren omgaan, aangezien ik het gister pas heb gehoord van mijn huisarts.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik zet vanmiddag de winnaars op de site. Wie met de hitte z'n lijstje vergeten heeft of op Werchter zat kan dit nog tot 12u doorsturen (als je al wakker bent dan...)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Net nog een lijstje binnen gekregen van maxcomthrilla. Wie nog niet gestemd heeft moet snel zijn.
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Vorige keer was ik te laat en ik zie dat ik nu op tijd kan zijn. Lijstje is onderweg 
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik verwacht nog 2 lijstjes (Art en mister blonde), als die op tijd binnen komen kan ik ze mee verwerken. Anders zet ik om 3uur de winnaar on-line met de cijfers die ik nu heb.
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Vooral jammer dat The Ice Storm zo weinig nominaties heeft. Met name het acteerwerk is daar geweldig. En The Sweet Hereafter staat genoemd bij de juiste categoriën, muziek en cinematografie, maar had ook wel een nominatie moeten hebben voor de regie, script en met name het acteerwerk. Ian Holm speelt daar echt subliem! 
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Het is enorm spannend bij sommige rubrieken waar het op 1 stem soms kan afhangen. Binnen een uur sluit ik de lijnen af (klinkt als een telefoonspelletje of een Eurosong of zo...)
tromgeroffel....