- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Awards 1997
MovieMeter Awards 1997
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
We gaan gewoon verder met het volgende jaar al weer: 1997. Hieronder staat nog eens de uitleg van het spel.
De nummer één krijgt steeds 5 punten, de nummer twee 3 punten, en de nummer drie 1 punt. Voel je niet verplicht om ook daadwerkelijk ook voor elke categorie drie films/personen te nomineren; minder mag ook. Alle films die op IMDb en MovieMeter met het jaar 1997 gemarkeerd zijn dingen mee voor deze awards, ongeacht de datum van release in Nederland of België. Gebruik de volgende link om snel te zien op welke films uit 1997 je gestemd hebt:
http://www.moviemeter.nl/user/1/votes/1997
(en vervang de 1 door je eigen gebruikersnummer)
De categorieën zijn:
Beste Engelstalige film
Beste niet-Engelstalige film
Beste film uit de Benelux
Beste regie
Beste mannelijke hoofdrol
Beste vrouwelijke hoofdrol
Beste mannelijke bijrol
Beste vrouwelijke bijrol
Beste originele script
Beste bewerkte script
Beste (originele) filmscore
Beste cinematografie
Beste montage
Beste animatiefilm
Stuur de lijstje via een pm naar mij.
Ik dacht aan de deadline al te zetten op 26 juni om 10.00u ('s morgens) De meeste lijstjes komen toch vrij snel, en dan heeft iedereen toch ongeveer een week om alles door te sturen.
Laat maar komen... 
bebdn
-
- 1884 berichten
- 1148 stemmen
Vraagje: Penelope cruz in Abre los ojos hoodrol of bijrol 
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Prachtig filmjaar wat mij betreft. Voor het eerst trouwens dat ik vaak een Nederlandse film heb voorgedragen, Karakter. Verder ongeveer even vaak The Sweet Hereafter en, vooral in de acteercategorieen, The Ice Storm.
Opvallend trouwens dat de 2 scores waarvan mij het meest was bijgebleven dat ik ze zo passend vond, allebei door ene Mychael Danna zijn geschreven (The Sweet Hereafter en The Ice Storm). Zijn naam was me nog nooit opgevallen.
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2816 stemmen
Wel weer een slecht filmjaar, maar ik heb toch maar mijn lijstje ingestuurd. Heel veel lost highway, LA Confidential, Boogie Nights en As Good As It Gets.
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Maak a.u.b. niet dezelfde fout als de Oscars!! Daar moesten films als Wilde, Mrs. Brown en The Wings of the Dove het veld ruimen voor As Good as its Gets en andere wanproducten.
Die Oscar van Helen Hunt was voor Judi Dench bestemd, alhoewel Helena Bonham Carter ook een goede kans maakte.
starbright boy (moderator films)
-
- 22394 berichten
- 5066 stemmen
Opvallend trouwens dat de 2 scores waarvan mij het meest was bijgebleven dat ik ze zo passend vond, allebei door ene Mychael Danna zijn geschreven (The Sweet Hereafter en The Ice Storm).
We zijn het weer eens een keer ontzettend eens.
Voor mij een jaar met een beperkt aantal, maar wel grote hoogtepuinten. Gummo, The Ice Storm, Mat i Syn, Boogie Nights, The Sweet Hereafter, Hana-Bi en Karakter zijn de smaakmakers.
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
Perfect Blue en Hana-bi over heel de lijn.
Laten we vooral Susumu Terajima (met z'n geweldig hemd!) niet vergeten als beste bijrol in Hana-bi 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25160 stemmen
Die van mij is ook binnen.
Waar mogelijk Mononoke-Hime, Mat i Syn, Ta'm e Guilass en Hana-Bi. Verder hier en daar nog wat The House of Yes, The Fifth Element en Boogie Nights en laten we bij benelux vooral Vet Heftig : De Video niet vergeten 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
LA Confidential heeft de meeste nominaties, samen met Hana-Bi, Donnie Brasco en Perfect Blue.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Vraagje: Penelope cruz in Abre los ojos hoodrol of bijrol 
Cruz beschouwen als hoofdrol (ik heb ze nog maar enkel voor hoofdrol binnen gekregen).
Ook even iets op tafel gooien: Benelux-films ook beschouwen als Niet-Engelstalige films? (laten gelden in 2 categorieën moest het voorvallen)
Decleir voor Karakter als hoofdrol of bijrol?
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Nog enkele die ik voor de 2 krijg: Kevin Spacey en Russel Crow: bijrol of hoofdrol?
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Gummo (!!), Hana-Bi en The Ice Storm zijn voor mij de echte toppers uit 1997.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik heb al 10 lijstjes:
AHWA
moviefreak#1
Onderhond
donnie darko
Koekebakker
bebdn
catweasel
Queto Yurlunyur
Chainsaw
Film Pegasus (ikzelf dus)
Omdat er enkele namen voor zowel bijrol als hoofdrol worden aanzien kan het zijn dat ik van enkele de inzending moet wijzigen. Wat is bijrol en wat is hoofdrol? Indien nodig stuur ik dan een PM als de lijst moet aangepast worden.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Uma Thurman (Gataca) bijrol of hoofdrol?
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Uma Thurman (Gataca) bijrol of hoofdrol?
Ik zeg bijrol
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Lijstje verstuurd, favoriet zijn bij mij Titanic (10 nominaties, 11 als je de 2 dames voor beste bijrol als apart telt) en Seven Years In Tibet (7). En wat animatie betreft staat Hercules boven Anastasia maar beide 3 nominaties, het zijn wel de enige twee animatiefilms die ik dat jaar heb gezien.
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Bijna al mijn stemmen zijn naar: Karakter, Wilde, Mrs. Brown en The Wings of the Dove gegaan. Een enkele stem voor Bean, La Vita e Bella en natuurlijk Hercules.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Perfect Blue en Hana-bi over heel de lijn.
Laten we vooral Susumu Terajima (met z'n geweldig hemd!) niet vergeten als beste bijrol in Hana-bi 
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
Inderdaad, da's mijn nummer twee, geweldige rol 
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Kan iemand me helpen bij LA Confidential, Karakter en Gataca voor de kwestie bijrol, hoofdrol. 't Is al effe geleden dat ik LA C nog gezien heb, Karakter probeer ik deze week nog te zien en Gataca ken ik niet...
Ondertussen hebben Angrod_Pallanén en Pieter Montana ook een lijstje ingezonden.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik zou bij L.A. Confidential zeggen:
Hoofdrol = Guy Pierce + Russell Crowe
Bijrol = Kevin Spacey + Kim Basenger+ de rest van de cast
Klopt geloof ik ook met andere awards.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik zou bij L.A. Confidential zeggen:
Hoofdrol = Guy Pierce + Russell Crowe
Bijrol = Kevin Spacey + Kim Basenger+ de rest van de cast
Klopt geloof ik ook met andere awards.
Spacey als bijrol dus en Crowe als hoofdrol. Ik stuur een PM voor wie het anders gestuurd heeft. Nu nog Karakter en Gattaca...
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25160 stemmen
Bij Karakter neig ik naar hoofdrollen voor zowel Huet als Decleir.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik hoop dat ik niemand vergeet te verwittigen, ik stuur iedereen een PM te sturen die hen had gestuurd in de andere categorie...
Decleir hou ik onder hoofdrol. Nu nog Gattaca.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25160 stemmen
Voor Gattaca zou ik gevoelsmatig kiezen voor Hawke in de hoofdrol en Thurman en Law voor bijrol.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Even de knoop doorhakken: het is momenteel 2 tegen 1 die Thurman onder hoofdrol plaatsen. Ik hou ze voor Gattaca dus daaronder.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik heb net het lijstje van Bert1 gekregen. We zijn al goed op gang.
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Bert1 is zo onpersoonlijk noem me liever "Nummer 1".
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen