- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top allertijden
Top allertijden
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
1933 - 3,0* - King Kong
1937 - 3,0* - Snow White and the Seven Dwarfs
1940 - 2,5* - Pinocchio
1944 - 3* - Three Caballeros, The
1956 - 3,5* - Ten Commandments, The
1957 - 2* - Bridge on the River Kwai, The
1959 - 3,5* - Ben-Hur
1960 - 4,0* - Psycho
1961 - 3,5* - The Guns of Navarone
1962 - 4,5* - Longest Day, The
1963 - 3,5* - Great Escape, The
1964 - 3,0* - Goldfinger
1965 - 4,5* - For a Few Dollars More
1966 - 4,5* - The Good, the Bad and the Ugly
1967 - 3,5* - Dirty Dozen, The
1968 - 4,0* - C'era una Volta il West
1969 - 3,0* - Easy Rider
1970 - 3,5* - Tora! Tora! Tora!
1971 - 4,0* - Dirty Harry
1972 - 4,5* - The Godfather
1973 - 4,0* - Papillon
1974 - 4,0* - The Godfather: Part II
1975 - 4,5* - One Flew over the Cuckoo's Nest
1976 - 3,5* - The outlaw Josey Wales
1977 - 4,0* - Cross of Iron
1978 - 4,5* - The Deer Hunter
1979 - 4,5* - Apocalypse Now
1980 - 4,0* - The Shining
1981 - 4,5* - Das Boot
1982 - 3,5* - The Thing
1983 - 4,5* - Outsiders, The
1984 - 3,5* - Once Upon a Time in America
1985 - 4,5* - Back to the Future
1986 - 4,5* - Platoon
1987 - 4,0* - Full Metal Jacket
1988 - 4,0* - Rain Man
1989 - 4,0* - Dead Poets Society
1990 - 4,5* - Dances With Wolves
1991 - 4,0* - The Silence of the Lambs
1992 - 4,0* - Reservoir Dogs
1993 - 4,5* - Schindler's List
1994 - 5,0* - Pulp Fiction
1995 - 5,0* - The Usual Suspects
1996 - 4,0* - From Dusk Till Dawn
1997 - 4,5* - L.A. Confidential
1998 - 4,0* - American History X
1999 - 5,0* - American Beauty
2000 - 5,0* - Requiem for a Dream
2001 - 5,0* - Donnie Darko
2002 - 4,5* - LOTR: The Two Towers
2003 - 4,5* - 21 Grams
2004 - 5,0* - The Butterfly Effect
2005 - 4,5* - Sin City
Ik wil sowieso nog een keer veel films van Hitchcock bekijken, omdat die erg hooggewaardeerd staan. Wat de oudere films gezien ken ik er vrij weinig. Ook topfilms zoals Sunset Boulevard, Casablanca etc. wil ik nog erg graag zien. Ik hoop dat ze die bij ons in de bieb hebben oid. Want de videotheek heeft ze lang niet meer.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
1920 - The Penalty - 3.5 (2)
1922 - Nosferatu - 4.0 (1)
1925 - The Gold Rush - 3.5 (2)
1928 - La Passion de Jeanne d'Arc - 5.0 (1)
1929 - Chelovek s Kino-Apparatom - 4.0 (1)
1930 - Der Blaue Engel - 4.5 (3)
1931 - M - 4.5 (4)
1932 - Horse Feathers - 4.0 (2)
1933 - Duck Soup - 4.0 (2)
1934 - Treasure Island - 3.5 (3)
1935 - A Night at The Opera 4.0 (2)
1936 - My Man Godfrey - 4.5 (1)
1937 - The Awful Truth - 3.5 (1)
1938 - Bringing Up Baby - 4.5 (2)
1939 - Wizard of Oz - 4.0 (3)
1940 - Rebecca - 4.5 (7)
1941 - Citizen Kane - 5.0 (4)
1942 - George Washington Slept Here - 2.0 (1)
1943 - Sahara - 4.0 (3)
1944 - Double Indemnity - 5.0 (4)
1945 - Detour - 3.0 (2)
1946 - Strange Love of Martha Ivers - 4.5 (5)
1947 - Nightmare Alley - 4.5 (5)
1948 - The Big Clock - 4.0 (8)
1949 - The Set- Up - 4.0 (4)
1950 - Rashomon - 5.0 (5)
1951 - Thing from Another World - 3.0 (1)
1952 - Monkey Business - 3.5 (2)
1953 - Pickup on South Street - 4.0 (9)
1954 - Shichinin no Samurai - 5.0 (5)
1955 - Du Rififi chez les Hommes - 4.5 (4)
1956 - Miyamoto Musashi: Kettô Ganryû-jima - 4.5 (6)
1957 - Kumonosu Jô - 4.5 (6)
1958 - Vertigo - 4.5 (2)
1959 - North by Northwest - 4.5 (8)
1960 - Psycho - 4.5 (8)
1961 - Yojimbo - 4.5 (4)
1962 - Tsubaki Sanjûrô - 4.5 (8)
1963 - Tengoku to Jigoku - 4.5 (9)
1964 - Kaidan - 4.5 (10)
1965 - Zatôichi Nidan-kiri - 3.5 (5)
1966 - The Good, the Bad and the Ugly - 4.5 (5)
1967 - Le Samouraï - 4.5 (7)
1968 - Rosemary's Baby - 4.5 (12)
1969 - The Wild Bunch - 5.0 (7)
1970 - The Bird with the Crystal Plumage - 3.5 (7)
1971 - Case of the Scorpion's Tail - 4.0 (19)
1972 - The Godfather - 5.0 (22)
1973 - The Exorcist - 4.5 (15)
1974 - The Godfather pt II - 5.0 (18)
1975 - Dersu Uzala - 4.5 (13)
1976 - Taxi Driver - 4.0 (14)
1977 - Suspiria - 4.5 (12)
1978 - Halloween - 4.5 (20)
1979 - Apocalypse Now - 4.5 (18)
1980 - The Empire Strikes Back - 5.0 (19)
1981 - Raiders of the Lost Ark - 4.5 (14)
1982 - The Thing - 4.5 (12)
1983 - Scarface - 4.5 (11)
1984 - Nausicaä of the Valley of Wind - 4.5 (15)
1985 - Ran - 5.0 (20)
1986 - Combat Shock - 4.5 (11)
1987 - Opera - 4.0 (23)
1988 - Who Framed Roger Rabbit - 4.5 (24)
1989 - The Killer - 4.5 (23)
1990 - Goodfellas - 4.5 (17)
1991 - Silence of the Lambs - 4.5 (22)
1992 - Unforgiven - 5.0 (17)
1993 - Groundhog Day - 4.0 (20)
1994 - Pulp Fiction - 5.0 (25)
1995 - Usual Suspects - 4.5 (25)
1996 - L'Appartement - 4.0 (14)
1997 - L.A. Confidential - 4.5 (27)
1998 - The Big Lebowski - 4.5 (30)
1999 - Fight Club - 5.0 (36)
2000 - In the Mood for Love - 5.0 (39)
2001 - Amelie - 5.0 (50)
2002 - Sympathy for Mr. Vengeance - 4.5 (55)
2003 - Oldboy - 5.0 (82)
2004 - Bin-Jip - 4.5 (66)
2005 - A Bittersweet Life - 4.5 (17)
2006 - ...
Opvallend, laatste 4 jaren een Koreaanse film.
'56-'63 - Mifune en Hitchcock.
2006 sowieso relatief weinig films gezien...
oeps, titel - rating
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
1906-1925: Meer dan 100 kortfilms met Charles Chaplin, Buster Keaton, Stan Laurel, Oliver Hardy, Max Linder, W.C. Fields, Polidor, Harold Lloyd, Larry Semon, Harry 'Snub' Pollard, Paul Bertho, Ernesto Vaser, André Deed, Maurice Schwartz, Edna Purviance, Sarah Duhamel, Mildred Davis, ... Uit die lijst maak ik geen keuze vermits deze films toch niet op MM staan.
In bezit maar nog (steeds) niet gezien: Bucking Broadway ('17), The Kid ('21), The Ten Commandments ('23), Ben-Hur ('25).
1916: 4,5* - Intolerance: Love's Struggle Through the Ages
1920: 4,0* - Das Kabinett des Doktor Caligari / Der Golem, Wie Er in die Welt Kam
1922: 5,0* - Nosferatu, eine Symphonie des Grauens
1924: 4,5* - The Navigator
1925: 4,0* - Bronenosets Potyomkin
1926: 5,0* - Faust
1927: 4,5*- The General
1928: 4,5* - The Cameraman
1929: 3,0* - Dans La Nuit
1931: 5,0* - City Lights
1932: 4,0* - Freaks
1933: 4,0* - King Kong
1934: 4,0* - It’s a Gift
1935: 4,0* - Bride of Frankenstein
1936: 4,5* - Modern Times
1937: 5,0* - Way Out West
1938: 4,5* - The Adventures of Robin Hood
1939: 4,5* - The Wizard of Oz
1940: 4,5* - A Chump at Oxford
1941: 4,5* - The Maltese Falcon
1942: 4,5* - Casablanca
1943: 3,5* - Lassie Come Home
1944: 4,5* - Arsenic and Old Lace
1945: 4,5* - Brief Encounter
1946: 5,0* - Sciuscià
1947: 4,5* - Kiss of Death
1948: 5,0* - Oliver Twist
1949: 4,5* - Jour de Fête
1950: 4,5* - Father of the Bride
1951: 4,5* - Strangers on a Train
1952: 5,0* - Singin' in the Rain
1953: 4,5* - Les Vacances de Monsieur Hulot
1954: 4,5* - La Strada
1955: 4,5* - The Night of the Hunter
1956: 5,0* - The Ten Commandments
1957: 4,5* - The Bridge on the River Kwai
1958: 4,5* - Vertigo
1959: 4,5* - North by Northwest
1960: 4,5* - The Apartment
1961: 4,5* - West Side Story
1962: 4,5* - Cape Fear
1963: 5,0* - Otto e Mezzo
1964: 5,0* - Mary Poppins
1965: 5,0* - The Sound of Music
1966: 5,0* - Il Buono, il Brutto, il Cattivo
1967: 5,0* - The Graduate
1968: 5,0* - C'era una Volta il West
1969: 5,0* - The Wild Bunch
1970: 4,5* - L’Enfant Sauvage
1971: 5,0* - A Clockwork Orange
1972: 5,0* - The Godfather
1973: 5,0* - The Exorcist
1974: 5,0* - The Godfather: Part II / Chinatown
1975: 5,0* - One Flew over the Cuckoo’s Nest / Barry Lyndon
1976: 5,0* - Taxi Driver
1977: 5,0* - Cross of Iron
1978: 5,0* - The Deer Hunter
1979: 5,0* - Apocalypse Now / The Warriors
1980: 5,0* - The Shining
1981: 5,0* - Raiders of the Lost Ark
1982: 5,0* - Blade Runner
1983: 5,0* - Scarface
1984: 4,5* - Amadeus
1985: 5,0* - Shoah
1986: 5,0* - Aliens
1987: 5,0* - Full Metal Jacket
1988: 4,0* - L’Ours
1989: 4,5* - Drugstore Cowboy
1990: 5,0* - Goodfellas
1991: 5,0* - The Silence of the Lambs
1992: 4,5* - Reservoir Dogs
1993: 5,0* - Schindler’s List
1994: 5,0* - Pulp Fiction
1995: 5,0* - La Haine
1996: 5,0* - Trainspotting
1997: 5,0* - Lost Highway
1998: 4,5* - Lock, Stock and Two Smoking Barrels
1999: 5,0* - The Matrix
2000: 4,5* - Memento
2001: 4,0* - Shrek
2002: 4,0* - Irréversible
2003: 3,0* - King of the Ants
2004: 4,0* - Dawn of the Dead
Ik moet duidelijk wat meer recente films zien want vanaf 2001 waren de zoekresultaten wel heel erg pover.
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
1937 - Sneeuwitje 2,5*
1941 - Dombo 2,5*
1942 - Bambi 3,0*
1950 - Cinderella 2,5*
1953 - Peter Pan 1,5*
1954 - Rear Window 4,0*
1959 - North by Northwest 5,0*
1960 - Psycho 4,0*
1961 - 101 Dalmatiërs 3,0*
1962 - Dr. No 3,0*
1963 - From Russia With Love 2,5*
1964 - Dr. Strangelove 5,0*
1965 - Thunderball 3,0*
1966 - The Good, the Bad and the Ugly 3,0*
1967 - The Graduate 4,0*
1968 - Rosemary `s Baby 3,5*
1969 - Pipi Langkous 3,0*
1971 - A Clockwork Orange 4,0*
1972 - Deliverance 2,5*
1973 - Amarcord 4,0*
1974 - Death Wish 4,0*
1975 - One Flew Over the Cuckoo `s Nest 4,5*
1976 - The Omen 4,5*
1977 - De Reddertjes 3,0*
1978 - Halloween 4,5*
1979 - Apocalypse Now 4,0*
1980 - Friday the 13th 4,0*
1981 - Southern Comfort 3,0*
1982 - The Thing 5,0*
1983 - Scarface 4,5*
1984 - Revenge of the Nerds 4,0*
1985 - View to A Kill 4,0*
1986 - Platoon 4,0*
1987 - Full Metal Jacket 4,0*
1988 - Hotaru No Haka 4,0*
1989 - Nuovo Cinema Paradiso 4,5*
1990 - Misery 4,0*
1991 - Point Break 4,0*
1992 - C èst Arrive de Pres Chez Vous 4,0*
1993 - Jurassic Park 4,5*
1994 - The Lion King 5,0*
1995 - Billy Madison 4,0*
1996 - Fargo 5,0*
1997 - L.A. Confidential 4,0*
1998 - American History X 5,0*
1999 - American Beauty 5,0*
2000 - Tillsammans 5,0*
2001 - Amelie 5,0*
2002 - Auberge Espagnole `l 5,0*
2003 - Kill Bill Volume 1 4,5*
2004 - Saw 5,0*
2005 - Hooligans 5,0*
2006 -
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
ik heb gewoon de 0.5, 1.0, 1.5, 2.0, 2.5 en 3.0 overgeslagen, verdienen niet echt een top hé
Art
-
- 13507 berichten
- 3548 stemmen
Aangezien ik dol ben op lijstjes laat ik ook deze kans niet onbenut al heb ik wel het gevoel dat ik dit lijstje eerder heb gemaakt
1931: - M 4*
1933: - King Kong 3,5*
1936: - Modern Times 3,5*
1937: - Snow White and the Seven Dwarfs 3*
1938: - Olympia 1. Teil - Fest der Völker 3,5*
1940: - Fantasia 4*
1941: - Dumbo 3*
1942: - Casablanca 4*
1944: - Double Indemnity 4*
1947: - Crossfire 3,5*
1948: - The Treasure of the Sierra Madre 4*
1950: - Sunset Blvd. 4*
1951: - Alice in Wonderland 3*
1952: - High Noon 4*
1953: - Peter Pan 3,5*
1954: - Rear Window 4,5*
1955: - Lady and the Tramp 3*
1956: - The Killing 4*
1957: - 12 Angry Men 4,5*
1958: - Vertigo 4*
1959: - Some Like It Hot 4,5*
1960: - The Magnificent Seven 4*
1961: - The Hustler 4,5*
1962: - Lawrence of Arabia 4,5*
1963: - The Great Escape 4*
1964: - Dr. Strangelove 4,5*
1965: - For a Few Dollars More 4*
1966: - The Good, the Bad and the Ugly
1967: - In the Heat of the Night 4,5*
1968: - 2001: A Space Odyssey 4,5*
1969: - Midnight Cowboy 4*
1970: - Five Easy Pieces 4*
1971: - The Last Picture Show 4,5*
1972: - The Godfather 4,5*
1973: - Badlands 4,5*
1974: - Chinatown 4,5*
1975: - Jaws 4,5*
1976: - Taxi Driver 5*
1977: - Soldaat van Oranje 4,5*
1978: - The Deer Hunter 4*
1979: - Apocalypse Now 5*
1980: - Raging Bull 4,5*
1981: - Das Boot 4*
1982: - The Thing 4*
1983: - Scarface 4*
1984: - Amadeus 4,5*
1985: - After Hours 4*
1986: - Platoon 4,5*
1987: - Full Metal Jacket 4,5*
1988: - Mississippi Burning 4,5*
1989: - Do the Right Thing 4*
1990: - Goodfellas 4*
1991: - The Silence of the Lambs 4,5*
1992: - Reservoir Dogs 4,5*
1993: - In the Name of the Father 4*
1994: - Pulp Fiction 5*
1995: - The Usual Suspects 5*
1996: - Fargo 4,5*
1997: - The Sweet Hereafter 4,5*
1998: - The Big Lebowski 4,5*
1999: - Magnolia 5*
2000: - Requiem for a Dream 4,5*
2001: - Mulholland Dr. 4,5*
2002: - Cidade de Deus 4,5*
2003: - Oldboy 4,5*
2004: - Sideways 4,5*
2005: - Sin City 4,5*
Alastor
-
- 2633 berichten
- 3018 stemmen
Lijstjes! Happy, happy, joy, joy!!
1929: (1) - 2,5* - Chelovek s Kino-Apparatom
1930: (1) - 3,0* - Le Sang d'un Poète
1931: (1) - 1,5* - M
1932: (1) - 2,5* - Freaks
1933: (2) - 1,5* - King Kong
1934:
1935:
1936:
1937: (1) - 2,5* - Snow White
1938:
1939:
1940:
1941:
1942: (1) - 3,0* - Casablanca
1943:
1944:
1945:
1946:
1947: (1) - 2,0* - Boy What A Girl!
1948:
1949: (2) - 3,5* - Jour de Fête
1950: (3) - 2,5* - Stromboli
1951:
1952: (1) - 3,5* - Singin' in the Rain
1953: (1) - 2,0* - Les Vacances de Monsieur Hulot
1954:
1955:
1956: (1) - 1,5* - Rock Around The Clock
1957: (1) - 3,0* - Det Sjunde Inseglet
1958:
1959: (1) - 2,5* - Pickpocket
1960: (5) - 4,0* - Le Testament d'Orphée
1961: (2) - 5,0* - l'Année Dernière à Marienbad
1962:
1963: (2) - 4,5* - Tystnaden
1964: (1) - 2,5* - The Sound of Music
1966: (2) - 4,5* - Persona
1967:
1968: (3) - 4,0* - 2001: A Space Odyssey
1969: (4) - 4,0* - En Passion
1970: (3) - 4,0* - En Kärlekshistoria
1971: (2) - 1,0* - Fata Morgana
1972: (3) - 3,5* - Solyaris
1973: (5) - 3,0* - The Exorcist
1974: (7) - 3,5* - The Godfather Part II
1975: (4) - 3,0* - Emmanuelle 2
1976:
1977: (6) - 5,0* - Eraserhead
1978: (2) - 5,0* - Höstsonaten
1979: (6) - 4,0* - Stalker
1980: (7) - 3,0* - Bad Timing
1981: (3) - 2,5* - Das Boot
1982: (6) - 5,0* - l'Ange
1983: (3) - 4,5* - Koyaanisqatsi
1984: (7) - 4,0* - Ronja Rövardottar
1985:
1986: (5) - 5,0* - Offret
1987: (6) - 3,0* - Mer Om Oss Barn i Bullerbyn
1988: (11) 4,5* - The Unbearable Lightness of Being
1989: (7) - 2,5* - Mijn Vader Woont in Rio
1990: (11) 4,0* - Industrial Symphony No. 1: The Dream of the Broken Hearted
1991: (8) - 2,5* - Delicatessen
1992: (11) 4,0* - Het Zakmes
1993: (19) 4,5* - Trois Couleurs: Bleu
1994: (23) 4,5* - Trois Couleurs: Rouge
1995: (15) 3,5* - La Cité des Enfants Perdus
1996: (26) 3,0* - Clubbed to Death
1997: (31) 4,5* - Mat i Syn
1998: (30) 4,5* - Pi
1999: (40) 4,5* - Eyes Wide Shut
2000: (42) 4,0* - Fa Yeung Nin Wa
2001: (47) 4,5* - Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
2002: (36) 4,5* - Dolls
2003: (35) 4,5* - Reconstruction
2004: (27) 4,5* - Innocence
2005: (8) - 4,0* - Chetyre
2006: (1) - 2,5* - Ice Age: The Meltdown
Pff, wat een bevalling.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Hier mijn lijst. Net als Freud het aantal films dat ik uit het jaar gezien heb erachter gezet:
1921: The Kid - 4,5* (1)
1925: Ben-Hur – 3,0* (2)
1927: Metropolis – 3,5* (1)
1928: Easy Virtue – 1,0* (1)
1929: Blackmail – 3,0* (1)
1931: M – 4,5* (1)
1933: King Kong – 4* (1)
1934: Der Schimmelreiter – 2,0* (1)
1936: Modern Times – 4,0* (1)
1937: Lost Horizon – 3,5* (2)
1939: Gone With the Wind – 4,0* (2)
1940: His Girl Friday – 3,5* (3)
1941: Citizen Kane – 4,0* (2)
1942: Casablanca – 5,0* (2)
1944: Hail the Conquering Hero – 3,5* (1)
1945: The Clock – 2,0* (1)
1946: It’s a Wonderful Life – 4,5* (1)
1950: In a Lonely Place – 4,5* (5)
1951: Strangers on a Train – 5,0* (3)
1952: High Noon – 4,5* (1)
1953: Shane – 4,5* (5)
1954: Rear Window – 5,0* (2)
1955: Du Rififi Chez Les Hommes – 4,0* (3)
1956: The Killing – 3,5* (6)
1957: Paths of Glory – 5,0* (3)
1959: North by Northwest – 5,0* (4)
1960: Spartacus – 4,0* (3)
1961: The Guns of Navarone – 3,5* (2)
1962: Lolita – 4,5* (3)
1963: The Pink Panther – 3,5* (4)
1964: Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb – 5,0* (4)
1965: Doctor Zhivago – 4,0* (3)
1966: Il Buono, il Brutto, Il Cattivo – 4,5* (1)
1967: Bonnie and Clyde – 3,0* (5)
1968: C’era una Volta il West - 5,0* (3)
1969: Midnight Cowboy – 4,0* (4)
1970: Patton – 4,5* (4)
1971: A Clockwork Orange – 5,0* (8)
1972: The Godfather – 4,0* (3)
1973: The Sting – 4,5* (7)
1974: The Godfather Part II – 4,0* (2)
1975: Monty Python and the Holy Grail – 5* (8)
1976: Taxi Driver – 5* (8)
1977: Close Encounters of the Third Kind - 4,5* (5)
1978: The Deer Hunter – 3,0* (4)
1979: Life of Brian – 5,0* (7)
1980: The Shining – 4,5* (6)
1981: Das Boot – 4,5* (4)
1982: E.T. the Extra-Terrestrial – 3,0* (2)
1983: Star Wars: Episode VI – Return of the Jedi – 4,0* (4)
1984: Paris, Texas – 4,0* (6)
1985: Brazil – 4,0* (6)
1986: Astèrix chez les Bretons – 4,0* (5)
1987: Full Metal Jacket – 4,0* (7)
1988: A Fish Called Wanda – 4,5* (10)
1989: Field of Dreams – 4,5* (14)
1990: Goodfellas – 4,5* (11)
1991: Cape Fear – 3,5* (6)
1992: Unforgiven – 4,5* (14)
1993: Schindler’s List – 4,5* (14)
1994: Pulp Fiction – 5,0* (26)
1995: Se7en – 4,5* (25)
1996: Fargo – 5,0* (18)
1997: L.A. Confidential – 4,0* (27)
1998: The Big Lebowski – 5,0* (28)
1999: Magnolia – 4,5* (31)
2000: O Brother, Where Art Thou? – 5,0* (36)
2001: The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring – 5,0* (36)
2002: Adaptation. – 5,0* (39)
2003: The Lord of the Rings: The Return of the King – 5,0* (33)
2004: Sideways – 5,0* (31)
2005: Sin City – 4,5* (22)
2006: Ice Age: The Meltdown 3,5* (1)
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20551 stemmen
Leuke statistiek, hoeveel films heb je per jaar gezien, tijd voor een nieuw topic ?
Ik denk dat ik van 2004 het meest heb gezien (de enige die ik heb geteld, waren er 234 )
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Met een [*] gemarkeerde films zijn korter dan 45 minuten, en staan dus niet op MM.
1903 - 3,0* - The Great Train Robbery [*]
...
1917 - 3,0* - Joan the Woman
1918 - 2,0* - A Dog's Life [*]
1919 - (geen films uit dit jaar gezien)
1920 - 2,5* - Das Kabinett des Doktor Caligari
1921 - 2,5* - A Lucky Dog [*]
1922 - 3,5* - Nosferatu, eine Symphonie des Grauens
1923 - (geen films uit dit jaar gezien)
1924 - 3,5* - Greed
1925 - 3,5* - Ben-Hur: A Tale of Christ
1926 - 3,0* - Faust
1927 - 4,0* - Metropolis
1928 - 3,5* - Their Purple Moment [*]
1929 - 3,0* - Big Business [*]
1930 - 4,0* - Night Owls [*]
1931 - 4,0* - Little Caesar
1932 - 4,0* - Horse Feathers
1933 - 4,5* - Duck Soup
1934 - 3,0* - The Black Cat
1935 - 5,0* - A Night at the Opera
1936 - 3,0* - Fury
1937 - 4,0* - The Prisoner of Zenda
1938 - 3,5* - Bringing Up Baby
1939 - 5,0* - Mr. Smith Goes to Washington
1940 - 4,0* - Go West
1941 - 5,0* - Citizen Kane
1942 - 5,0* - Casablanca
1943 - 3,0* - Ossessione
1944 - 3,5* - Иван Грозный I [Ivan the Terrible, Part One]
1945 - 3,5* - 虎の尾を踏む男達 [They Who Step on the Tiger's Tail]
1946 - 4,0* - The Big Sleep
1947 - 3,5* - Out of the Past
1948 - 4,0* - Key Largo
1949 - 5,0* - The Third Man
1950 - 4,5* - 羅生門 [Rashōmon]
1951 - 4,0* - The Day the Earth Stood Still
1952 - 3,5* - 生きる [Ikiru]
1953 - 4,0* - 東京物語 [Tokyo Story]
1954 - 4,0* - Johnny Guitar
1955 - 4,0* - 生きものの記録 [I Live in Fear]
1956 - 4,0* - Un Condamné à Mort S'est Échappé
1957 - 5,0* - 蜘蛛巣城 [Throne of Blood]
1958 - 4,5* - Cat on a Hot Tin Roof
1959 - 5,0* - Ben-Hur
1960 - 4,5* - Spartacus
1961 - 4,5* - 用心棒 [Yojimbo]
1962 - 5,0* - Lawrence of Arabia
1963 - 5,0* - The Haunting
1964 - 4,0* - Per un Pugno di Dollari
1965 - 4,5* - The Sound of Music
1966 - 4,5* - Il Buono, il Brutto, il Cattivo
1967 - 4,0* - In the Heat of the Night
1968 - 5,0* - 2001: A Space Odyssey
1969 - 3,5* - True Grit
1970 - 4,0* - Woodstock
1971 - 5,0* - Get Carter
1972 - 4,0* - Aguirre, der Zorn Gottes
1973 - 4,0* - The Exorcist
1974 - 4,5* - Angst Essen Seele Auf
1975 - 4,5* - Barry Lyndon
1976 - 4,5* - Marathon Man
1977 - 4,0* - Soldaat van Oranje
1978 - 4,0* - In einem Jahr mit 13 Monden
1979 - 5,0* - Сталкер [Stalker]
1980 - 4,5* - Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
1981 - 4,5* - Raiders of the Lost Ark
1982 - 5,0* - Fanny och Alexander
1983 - 4,0* - De Vierde Man
1984 - 4,0* - A Passage to India
1985 - 4,0* - Иди и Смотри [Kom en Zie]
1986 - 4,5* - Ruthless People
1987 - 4,0* - The Untouchables
1988 - 4,0* - Working Girl
1989 - 4,0* - Music Box
1990 - 4,5* - Europa Europa [Hitlerjunge Solomon]
1991 - 4,0* - 大红灯笼高高挂 [Raise the Red Lantern]
1992 - 4,0* - White Sands
1993 - 4,0* - Naked
1994 - 4,0* - Ed Wood
1995 - 4,5* - Wallace & Gromit in A Close Shave [*]
1996 - 4,0* - La Promesse
1997 - 4,0* - Donnie Brasco
1998 - 4,5* - ワンダフルライフ [After Life]
1999 - 4,5* - Eyes Wide Shut
2000 - 4,0* - Chicken Run
2001 - 4,0* - Last Orders
2002 - 4,5* - Les Diables
2003 - 4,0* - 봄여름가을겨울그리고봄 [Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring]
2004 - 3,0* - Alles auf Zucker!
2005 - 3,5* - Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit
2006 - (geen films uit dit jaar gezien)
Uit 2004 en 2005 heb ik ongetwijfeld ook nog veel te weinig gezien, net als uit de heel oude jaren. In de periode 1948-2003 heb ik voor bijna elk jaar een keer 4,0* of hoger gegeven; alleen voor 1952 en 1969 moet ik terugvallen op een 3,5.
KristofBeckers
-
- 1733 berichten
- 3706 stemmen
Hm ik ga ook aan de lijst beginnen maar ik ben eerst info aan het zoeken over 1900 - 1910
ik had een reeks korte filmpjes gezien van die tijd maar die titels ken ik niet meer en zijn ook vrij onbekend ik weet wel dat the great train robbery van porter uit 1903 er tussen zat maar ik zoen het filmpje waar er enkel een aankomende trein werd gefilmt een grote schok toen
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
1925: (2) - 3.0* - The Gold Rush
1931: (4) - 4.0* - M
1932: (1) - 3.5* - Vampyr: Der Traum des Alan Grey
1935: (2) - 3.0* - Triumph des Willens
1936: (2) - 4.0* - Mr. Deeds Goes to Town
1937: (5) - 4.0* - La Grande Illusion
1938: (4) - 4.0* - You Can't Take It With You
1939: (3) - 4.0* - Mr. Smith Goes to Washington
1940: (5) - 4.0* - His Girl Friday
1941: (3) - 4.0* - Citizen Kane
1942: (2) - 4.0* - Casablanca
1943: (1) - 3.0* - I Walked with a Zombie
1944: (2) - 4.0* - Double Idemnity
1945: (2) - 4.5* - Brief Encounter
1946: (3) - 4.5* - It's a Wonderful Life
1947: (3) - 4.0* - Odd Man Out
1948: (2) - 5.0* - Ladri di Biciclette
1949: (5) - 3.5* - Jour de Fête
1950: (5) - 4.5* - Rashomon
1951: (4) - 4.0* - Bakushu
1952: (4) - 4.5* - Ikiru
1953: (6) - 4.5* - Tokyo Monogatari
1954: (6) - 5.0* - Nijushi no Hitomi
1955: (6) - 5.0* - Pather Panchali
1956: (4) - 4.0* - Aparajito
1957: (8) - 4.5* - Paths of Glory
1958: (3) - 4.0* - Touch of Evil
1959:(11)- 4.5* - Les Quatre Cent Coups
1960: (8) - 4.5* - Rocco e i suoi Fratelli
1961: (5) - 3.5* - Il Posto
1962: (9) - 4.5* - Ivanovo Detstvo
1963: (8) - 4.0* - 81/2
1964: (7) - 4.5* - Suna no Onna
1965: (6) - 5.0* - Repulsion
1966: (9) - 5.0* - Persona
1967: (6) - 4.5* - Mouchette
1968: (7) - 5.0* - 2001: A Space Odyssey
1969: (1) - 4.0* - Midnight Cowboy
1970: (5) - 4.0* - Dodeskaden
1971: (5) - 4.5* - Morte a Venizia
1972: (4) - 4.0* - Roma
1973:(12)- 4.0* - El Espíritu de la Colmena
1974: (8) - 4.5* - A Woman under the Influence
1975: (9) - 4.5* - Zerkalo
1976:(12)- 5.0* - Taxi Driver
1977: (6) - 4.0* - Una Giornata Particulare
1978: (9) - 4.5* - Höstsonaten
1979:(11)- 5.0* - Apocalypse Now
1980:(12)- 4.5* - Ordinary People
1981: (7) - 3.5* - Reds
1982:(10)- 4.5* - Fanny och Alexander
1983:(11)- 4.0* - Nostalghia
1984:(14)- 4,0* - Paris, Texas
1985: (8) - 5.0* - Idi i Smotri
1986:(10)- 4.0* - Blue Velvet
1987:(14)- 4.0* - Der Himmel über Berlin
1988:(20)- 4,5* - Hotaru no Haka
1989:(12)- 4.0* - Der Siebente Kontinent
1990:(14)- 4,0* - Krug Vtoroj
1991:(21)- 4.5* - Night on Earth
1992:(22)- 4.0* - Bob Roberts
1993:(33)- 5.0* - What's Eating Gilbert Grape
1994:(31)- 5.0* - Satantango
1995:(31)- 5.0* - Xich Lo
1996:(29)- 4.5* - Beautiful Thing
1997:(46)- 5.0* - Gummo
1998:(58)- 4,5* - Mia Aioniotita kai Mia Mera
1999:(53)- 5.0* - Magnolia
2000:(62)- 5.0* - Yureka
2001:(61)- 4.5* - Ni Neibian Jidian
2002:(63)- 4.5* - Tokyo.sora
2003:(52)- 4.5* - Bu Jian
2004:(60)- 4.5* - Dare mo Shiranai
2005:(26)- 4.5* - Zui Hao De Shi Guang
2006: (1) - 2,5* - Song of Songs
De laatste jaren domineren Aziatische drama's wel heel sterk (in de jaren '50 ook trouwens). Opvallend dat ik maar 1 film uit 1969 heb gezien. Verder moet ik eens de 3.5* of minder gaan wegpoetsen. Tijd voor meer uit 2006, 1981, 1961, 1949 en 1943 dus.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Inspirerende, fijne lijst, Starbright Boy! Zeer geschikt om zo nu en dan eens wat uit te pikken om in te halen. Trouwens, uit 1969 Andrey Rublyov nog niet gezien?
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Al deze lijsten zijn compleet zinloos. Maar wel verslavend
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Inspirerende, fijne lijst, Starbright Boy! Zeer geschikt om zo nu en dan eens wat uit te pikken om in te halen. Trouwens, uit 1969 Andrey Rublyov nog niet gezien?
Dank voor het compliment. Ik zat net serieus jouw lijstje door te nemen, ook erg mooi. En Andrei Rublyov is (naast die studentenfilm) de enige Tarkovsky die ik nog moet zien.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
1915: The Birth of a Nation
1921: The Kid
1925: The Battleship Potemkin
1927: Metropolis
1931: M
1932:
1933:
1934: L'Atalante
1935: Triumph des Willens
1936: Komedie om Geld
1937:
1938: Aleksandr Nevsky
1939: La regle du Jeu
1940: The Great Dictator
1941: Citizen Kane
1942: The Magnificent Ambersons
1943:
1944:
1945: Les Enfants du Paradis
1946: It's a Wonderful Life
1947:
1948: Ladri di Biciclette
1949: Banshun
1950: Rashomon
1951:
1952: Othello
1953: Tokyo Story
1954: Rear Window
1955: Rebele Without a Cause
1956: Un Condamne a Mort...
1957: Wilde Aardbeien
1958: Vertigo
1959: Pickpocket
1960: L'Avventura
1961: L'Annee Derniere a Marienbad
1962: Lolita
1963: 8 1/2
1964: Dr. Strangelove or...
1965: Repulsion
1966: Persona
1967: Kommissar
1968: 2001: A Space Odyssey
1969: Andrey Rublyov
1970: Les Choses de la Vie
1971: Morte a Venizia
1972: Cries and Whispers
1973: La Nuit Amricaine
1974: Alice in den Stadten
1975: Zerkalo
1976: Taxi Driver
1977: Cet Obcur Objet du Desir
1978: Days of Heaven
1979: Stalker
1980: Raging Bull
1981: Raiders of the Lost Ark
1982: Made in Britain
1983: Nostalghia
1984: Gele Aarde
1985: Idi i Smotri
1986: Mauvais Sang
1987: Der Himmel über Berlin
1988: Damnation
1989: Sweetie
1990: Edward Scissorhands
1991: Les Amants du Pont-Neuf
1992: Un Coeur en Hiver
1993: Trois Couleurs: Bleu
1994: Vive l'Amour
1995: Cyclo
1996: Romeo + Juliet
1997: The Sweet Hereafter
1998: Festen
1999: Magnolia
2000: In the Mood for Love
2001: Amelie
2002: Punch-Drunk Love
2003: Elephant
2004: Bin-jip
2005: Batalla en el Cielo
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3151 stemmen
1921 - 3,5* - The Kid
1925 - 3,0* - Bronenosets Potyomkin
1931 - 3,5* - The Public Enemy
1932 - 2,0* - Tarzan the Ape Man
1935 - 2,5* - Triumph des Willens
1937 - 3,5* - Lost Horizon
1938 - 4,0* - Angels with Dirty Faces
1939 - 3,5* - Mr. Smith Goes to Washington
1941 - 4,0* - Citizen Kane
1944 - 3,5* - Double Indemnity
1949 - 4,0* - The Third Man
1950 - 4,0* - Rashômon
1952 - 3,5* - High Noon
1953 - 3,5* - Stalag 17
1954 - 4,0* - On the Waterfront
1955 - 3,0* - Lady and the Tramp
1956 - 4,0* - The Harder They Fall
1957 - 4,0* - Paths of Glory
1958 - 3,5* - Vertigo
1959 - 4,0* - Hiroshima Mon Amour
1960 - 4,0* - Psycho
1961 - 3,0* - Breakfast at Tiffany's
1962 - 4,0* - Lawrence of Arabia
1963 - 4,0* - The Sword in the Stone
1964 - 4,0* Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
1965 - 3,5* - Thunderball
1966 - 3,5* - Il Buono, il Brutto, il Cattivo
1967 - 4,5* - The Graduate
1968 - 4,0* - Rosemary's Baby
1969 - 4,0* - The Wild Bunch
1970 - 3,5* - Kelly's Heroes
1971 - 5,0* - A Clockwork Orange
1972 - 4,5* - The Godfather
1973 - 4,0* - Enter the Dragon
1974 - 4,5* - The Godfather: Part II
1975 - 5,0* - Monty Python and the Holy Grail
1976 - 4,5* - Taxi Driver
1977 - 4,0* - Soldaat van Oranje
1978 - 4,0* - Dawn of the Dead
1979 - 4,5* - Alien
1980 - 5,0* - The Shining
1981 - 4,5* - Das Boot
1982 - 4,0* - The Thing
1983 - 4,5* - Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
1984 - 4,5* - Amadeus
1985 - 4,5* - Idi i Smotri
1986 - 4,5* - Blue Velvet
1987 - 5,0* - Full Metal Jacket
1988 - 5,0* - The Naked Gun: From the Files of Police Squad!
1989 - 5,0* - Do the Right Thing
1990 - 5,0* - Edward Scissorhands
1991 - 5,0* - Terminator 2: Judgment Day
1992 - 5,0* - Braindead
1993 - 5,0* - Jurassic Park
1994 - 5,0* - The Shawshank Redemption
1995 - 5,0* - The Usual Suspects
1996 - 4,5* - Trainspotting
1997 - 4,5* - Mononoke-Hime
1998 - 5,0* - Saving Private Ryan
1999 - 5,0* - American Beauty
2000 - 5,0* - Requiem for a Dream
2001 - 5,0* - Donnie Darko
2002 - 5,0* - Adaptation.
2003 - 5,0* - The Lord of the Rings: The Return of the King
2004 - 5,0* - Simon
2005 - 4,5* - Sophie Scholl - Die Letzten Tage
2006 - 4,0* - Huo Yuan Jia
2001 was het belachelijkste jaar, 3 top 10 films daar.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Wie gaat alle lijstjes nu optellen om te kijken welke films het vaakst genoemd zijn? Ik tip The Thing uit 2002 als grote kans hebber.:)
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Oke Alleen 4 sterren of hoger. En soms kon ik geen keuzes maken.
1921 Kid, The 4
1923 Safety Last! 4
1925 Gold Rush, The 4
1927 Sunrise: A Song of Two Humans 4.5
1931 City Lights en M 5
1934 It Happened One Night 5
1935 Night at the Opera, A 4
1936 Mr. Deeds Goes to Town 5
1937 Lost Horizon 4.5
1938 You Can't Take It with You 5
1939 Mr. Smith Goes to Washington 5
1940 Great Dictator, The 4.5
1941 Meet John Doe 5
1942 Casablanca 5
1943 Life and Death of Colonel Blimp, The 4.5
1944 Double Indemnity 5
1946 It's a Wonderful Life 5
1946 Matter of Life and Death, A 5
1946 Notorious 5
1947 Quai des Orfèvres 4.5
1948 Yoidore Tenshi 4.5
1949 White Heat 4.5
1950 In a Lonely Place 5
1951 Strangers on a Train 5
1952 Ikiru 5
1953 Salaire de la Peur, Le 5
1953 Stalag 17 5
1953 Viaggio in Italia 5
1954 Rear Window 5
1955 Diaboliques, Les 5
1956 Man Who Knew Too Much, The 4
1957 Sjunde Inseglet, Det 5
1957 Smultronstället 5
1958 Vertigo 5
1959 North by Northwest 5
1959 Some Like It Hot 5
1960 Rocco e i Suoi Fratelli 5
1961 One, Two, Three 5
1962 Doulos, Le 4.5
1963 Nattvardsgästerna 5
1963 Tengoku to Jigoku 5
1964 Vangelo secondo Matteo, Il 5
1965 Per Qualche Dollaro in Più 4.5
1966 Man for All Seasons, A 5
1966 Persona 5
1967 Playtime 5
1968 C'era una Volta il West 4.5
1969 Armée des Ombres, L' 4.5
1970 Choses de la Vie, Les 5
1971 Clockwork Orange, A 5
1971 Giù la Testa 5
1972 Solyaris 5
1972 Viskningar och Rop 5
1973 Scener ur ett Äktenskap 5
1973 Wicker Man, The 5
1974 Chinatown 5
1974 Conversation, The 5
1975 Dog Day Afternoon 5
1976 1900 5
1977 Soldaat van Oranje 5
1978 Albero degli Zoccoli, L' 5
1978 Höstsonaten 5
1979 Stalker 5
1980 Berlin Alexanderplatz 5
1981 Cutter's Way 5
1982 Fanny och Alexander 4.5
1983 Merry Christmas, Mr. Lawrence 5
1984 Heimat - Eine Deutsche Chronik 5
1985 Brazil 5
1986 Rayon Vert, Le 4.5
1987 Himmel über Berlin, Der 5
1988 Grand Bleu, Le 5
1989 Field of Dreams 5
1990 Miller's Crossing 5
1991 Fisher King, The 5
1992 Bitter Moon 5
1992 Coeur en Hiver, Un 5
1993 Trois Couleurs: Bleu 5
1994 Trois Couleurs: Rouge 5
1995 Twelve Monkeys 5
1995 Xich Lo 5
1996 Kauas Pilvet Karkaavat 5
1996 Secrets & Lies 5
1997 Hana-Bi 5
1997 Karakter 5
1998 Amantes del Círculo Polar, Los 5
1999 Ghost Dog: The Way of the Samurai 5
2000 Jalla! Jalla! 5
2001 Lucía y el Sexo 5
2002 About Schmidt 5
2003 Vozvrashcheniye 5
2004 Nina 5
2005 About Love 4.5
Doom
-
- 8212 berichten
- 1505 stemmen
Wie gaat alle lijstjes nu optellen om te kijken welke films het vaakst genoemd zijn? Ik tip The Thing uit 2002 als grote kans hebber.:)
Ik zet dan toch echt mijn stem op King Kong (1933).
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20551 stemmen
Wie gaat alle lijstjes nu optellen om te kijken welke films het vaakst genoemd zijn? Ik tip The Thing uit 2002 als grote kans hebber.:)
Dan zeg ik The Thing uit 1982, heb ik misschien meer kans
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
1920 Kabinett des Doktor Caligari, Das [4,5] (1)
1921 Kid, The [3,5] (1)
1922 Nosferatu, eine Symphonie des Grauens [5] (2)
1924 Letzte Mann, Der [4] (1)
1925 Bronenosets Potyomkin [4] (2)
1926 Namus [3,5] (3)
1927 Metropolis [5] (4)
1929 Chelovek s Kino-Apparatom [4] (1)
1930 Animal Crackers [3,5] (1)
1931 M [4,5] (7)
1932 I Am a Fugitive from a Chain Gang [4,5] (7)
1933 Invisible Man, The [4] (3)
1934 It Happened One Night [4] (3)
1935 Bride of Frankenstein [5] (8)
1936 Fury [4] (5)
1937 Snow White and the Seven Dwarfs [4,5] (3)
1938 Lady Vanishes, The [4,5] (6)
1939 Wizard of Oz, The [4,5] (14)
1940 Rebecca [4,5] (14)
1941 Citizen Kane [4,5] (10)
1942 Casablanca [4,5] (11)
1943 Shadow of a Doubt [4] (9)
1944 Arsenic and Old Lace [4,5] (11)
1945 Brief Encounter [4,5] (6)
1946 Notorious [4,5] (7)
1947 Dark Passage [4] (6)
1948 Yoidore Tenshi [4] (11)
1949 White Heat [4,5] (8)
1950 Sunset Blvd. [5] (12)
1951 Strangers on a Train [5] (12)
1952 Singin' in the Rain [5] (11)
1953 Tokyo Monogatari [4] (14)
1954 Shichinin no Samurai [5] (9)
1955 Du Rififi chez les Hommes [4,5] (13)
1956 Killing, The [4] (15)
1957 12 Angry Men [5] (12)
1958 Vertigo [5] (12)
1959 North by Northwest [5] (13)
1960 Psycho [5] (16)
1961 Judgment at Nuremberg [4,5] (10)
1962 Lawrence of Arabia [5] (12)
1963 8½ [5] (15)
1964 Vangelo secondo Matteo, Il [4,5] (14)
1965 Doctor Zhivago [4,5] (11)
1966 Buono, il Brutto, il Cattivo, Il [5] (9)
1967 Jungle Book, The [4,5] (14)
1968 C'era una Volta il West [5] (12)
1969 Midnight Cowboy [4] (8)
1970 Five Easy Pieces [4] (13)
1971 Clockwork Orange, A [5] (8)
1972 Viskningar och Rop [5] (12)
1973 Exorcist, The [4,5] (19)
1974 Godfather: Part II, The [5] (13)
1975 Monty Python and the Holy Grail [5] (17)
1976 Cría Cuervos [4,5] (17)
1977 Giornata Particolare, Una [4,5] (12)
1978 Halloween [4,5] (14)
1979 Alien [4,5] (16)
1980 Shining, The [5] (19)
1981 Boot, Das [5] (20)
1982 Fanny och Alexander [4,5] (27)
1983 Rumble Fish [4] (21)
1984 Amadeus [5] (47)
1985 Mitt Liv som Hund [4] (46)
1986 Name of the Rose, The [4] (37)
1987 Princess Bride, The [4] (41)
1988 Akira [4,5] (53)
1989 Henry V [4] (48)
1990 Château de Ma Mère, Le [4,5] (48)
1991 Silence of the Lambs, The [5] (41)
1992 Reservoir Dogs [4,5] (49)
1993 Schindler's List [5] (45)
1994 Hudsucker Proxy, The [4,5] (68)
1995 Toy Story [5] (54)
1996 Trainspotting [5] (67)
1997 Mononoke-Hime [5] (64)
1998 Amantes del Círculo Polar, Los [5] (64)
1999 Being John Malkovich [5] (83)
2000 Memento [5] (77)
2001 Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le [5]
2002 Adaptation. [5]
2003 Triplettes de Belleville, Les [5]
2004 Sideways [4,5]
2005 Walk the Line [4,5] (48)
2006 Varannan Vecka [4] (8)
aegron
-
- 4030 berichten
- 1118 stemmen
Vanaf 1957 heb ik van elk jaar ten minste een film gezien. (wat soms nogal raar uitpakt ) Slechts één jaar met twee 5 sterren films (toevallig allebei Shakespeare).
1902 le voyage dans la lune 4,5
.....
1910 frankenstein 3,5
....
1920 Das Kabinett des doktor Caligari 3,5
1922 Nosferatu 4
1925 The Gold rush 3
1931 M 5
1932 Scarface 3,5
1933 Duck Soup 3
1934 Bride of Frankenstein 3,5
1935 Modern Time 4
1936
1937 Snow White and the seven Dwarfs 2,5
1938
1939 Gulliver's Travels 3,5
1940 The Great Dictator 5
1941 Dumbo 3,5
1942 Casablanca 4
1943
1944 Double Indemnity 4,5
1945
1946
1947
1948
1949
1950 Sunset Blvd 5
1951 Alice in wonderland 3,5
1952
1953 Peter Pan 2,5
1954 Shichinin no samurai 3,5
1955 Killer's kiss 4
1956
1957 Paths of Glory 4,5
1958 Fort Massacre 2,5
1959 North by Northwest 3
1960 Psycho 4,5
1961 Yojimbo 3
1962 The longest day 3
1963 The Sword in the stone 3,5
1964 Dr Strangelove 5
1965 The Sound of music 1,5
1966 Persona 4,5
1967 Magical mystery tour 3
1968 C'era una Volta il West 5
1969 On her majesty's secret service 2,5
1970 The Aristocats 2,5
1971 Bedknobs and broomsticks 3,5
1972 The Godfather 5
1973 Papillon 3,5
1974 The Godfather II 5
1975 One flew over the cuckoo's nest 4
1976 Taxi Driver 3,5
1977 Many adventures with Winnie the Pooh 3,5
1978 Superman 2,5
1979 Apocalypse Now 5
1980 The Gods must be crazy 4,5
1981 The evil dead 4
1982 Pink Floyd the Wall 4
1983 Als je begrijpt wat ik bedoel 3,5
1984 Once upon a time in America 4,5
1985 Idi i smotri 5
1986 Aliens 4
1987 Full metal jacket 4,5
1988 Akira 3,5
1989 Henry V 4
1990 The Godfather III 5
1991 The silence of the lambs 4
1992 Glengarry Glen Ross 3,5
1993 Remains of the day 4,5
1994 Forrest Gump 4
1995 Ghost in the shell 4,5
1996 Hamlet 5/ Romeo + Juliet 5 (de enige met twee 5 sterren films)
1997 L.A. Confidential 4,5
1998 Pi 5
1999 Fight Club 4,5
2000 Traffic 4,5
2001 Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain 5
2002 The Pianist 5
2003 la Meglio Gioventù 4,5
2004 Strings 4,5
2005 Kiss Kiss Bang Bang 4,5
2006 Underworld Evolution 1.5
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Zo, dat was best lastig!
Heb alleen de films, die ik 3,5 sterren of hoger heb gegeven, genoemd. Bij de jaartallen 1940, 1981 en 2002 kon ik echt niet kiezen en staan dus twee films vermeld.
1931 - Frankenstein (4*)
1933 - King Kong (4*)
1935 - Bride of Frankenstein (3,5*)
1936 - Mr. Deeds Goes to Town (4*)
1939 - Mr. Smith Goes to Washington (4*)
1940 - Philadelphia Story/ His Girl Friday (4*)
1944 - Double Indemnity (4*)
1945 - Woman in the Window (4*)
1946 - It's a Wonderful Life (4*)
1948 - Rope (3,5*)
1949 - Mighty Joe Young (4*)
1950 - Harvey (4*)
1951 - Thing from Another World (3,5*)
1952 - Ikiru (4*)
1953 - House of Wax (3,5*)
1954 - Rear Window (4*)
1957 - 12 Angry Men (4*)
1958 - Vertigo (4*)
1959 - North by Northwest (4,5*)
1960 - Psycho (4*)
1962 - Man Who Shot Liberty Valance (3,5*)
1963 - Great Escape (3,5*)
1964 - Dr. Strangelove (4*)
1966 - Buono, il Brutto, il Cattivo (4*)
1967 - Ad Ogni Costo (3,5*)
1968 - Night of the Living Dead (4*)
1970 - MASH (4*)
1971 - Clockwork Orange (4*)
1972 - Godfather (4*)
1973 - Exorcist (3,5*)
1974 - Texas Chain Saw Massacre (4,5*)
1975 - One Flew over the Cuckoo's Nest (5*)
1976 - Taxi Driver (4*)
1977 - Star Wars: Episode IV (4*)
1978 - Dawn of the Dead (4,5*)
1979 - Alien (4,5*)
1980 - Shining (4,5*)
1981 - Evil Dead/ Escape from New York (4,5*)
1982 - Thing (4,5*)
1983 - Star Wars: Episode VI (4*)
1984 - A Nightmare on Elm Street (5*)
1985 - Back to the Future (5*)
1986 - Stand by Me (4,5*)
1987 - Bad Taste (5*)
1988 - Hotaru no Haka (5*)
1989 - Indiana Jones and the Last Crusade (4*)
1990 - Edward Scissorhands (4,5*)
1991 - Freddy's Dead: The Final Nightmare (5*)
1992 - Braindead (4,5*)
1993 - What's Eating Gilbert Grape (4,5*)
1994 - Shawshank Redemption (5*)
1995 - Toy Story (4,5*)
1996 - Fargo (5*)
1997 - Mononoke-Hime (5*)
1998 - Happiness (5*)
1999 - Magnolia (5*)
2000 - O Brother, Where Art Thou? (5*)
2001 - Fellowship of the Ring (5*)
2002 - Two Towers/ About Schmidt (5*)
2003 - Return of the King (5*)
2004 - Garden State (5*)
2005 - King Kong (4,5*)
Van 2006 heb ik nog niets gezien dat boven de 3* waard was.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
ik had een reeks korte filmpjes gezien van die tijd maar die titels ken ik niet meer en zijn ook vrij onbekend ik weet wel dat the great train robbery van porter uit 1903 er tussen zat maar ik zoen het filmpje waar er enkel een aankomende trein werd gefilmt een grote schok toen
Dat is L'Arrivée d'un Train à La Ciotat uit 1895.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Hebben jullie hier een trucje voor ofzo?
Ik heb geen zin helemaal na te gaan welke film uit welk jaar komt, dat is me toch een werk.
KristofBeckers
-
- 1733 berichten
- 3706 stemmen
1895 is jammer genoeg te oud voor de lijst:p maarja
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
kijkert:
http://www.moviemeter.nl/user/8074/votes/2006
En dan steeds het jaartal aanpassen in de url.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Of wat nog eenvoudiger is, je gaat naar je stemmen tabel, klikt op je 5 sterren films en klikt op "maak csv-export" die je vervolgens opent (of laat openen) in Excel.
Je doet hetzelfde voor de 4.5 en 4 sterren, die plak je allemaal onder je 5 sterren lijst en sorteer vervolgens op jaar.
Ik denk nog geen 5 minuten werk