- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete horror/ monster iconen
Favoriete horror/ monster iconen
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Nosferatu is dan ook een gewoon een triest, kaal mannetje dat bang is voor zonlicht, meer niet. 
VanRippestein
-
- 1178 berichten
- 1052 stemmen
potjan3dubbeltjes-nog-an-toe! Triest kaal mannetje = 1 van de meest invloedrijke films ooit gemaakt! Een icoon is het sowieso, daar kun je echt niet omheen! en dan te bedenken dat (niet persoonlijks) chucky kennelijk wel een icoon is.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Ach icoon kan ik hem niet zozeer noemen, favoriet wel. 
VanRippestein
-
- 1178 berichten
- 1052 stemmen
zucht.... daar kan ik niet tegen op... Dan add ik ook nog maar:
Mum, uit Braindead
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Michael Myers
Jason Voorhees
Uruk - Hai's uit Lord of the Rings (blijf ze eng vinden)
Regan (uit The Exorcist)
Zombie's uit Dawn of the Dead (2004) Scary omdat ze snel zijn!
Davie Jones + The Kraken uit Pirates
Dino's uit Jurassic Park
Scar (Lion King)
Heks uit Sneeuwitje 
Najah zoiets was het wel denk ik, anders blijf ik bezig 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Haha, Zombi 3 neem ik aan? Die kleine is freakyyyyy!!
Hayabusa
-
- 453 berichten
- 115 stemmen
1. Freddy Krueger
Zijn one-liners zijn ontzettend grappig, zijn kracht om in ieders dromen in levensechte nachtmerries te veranderen is zeer creepy. Je kunt gewoon niet slapen.
2. Chucky
Niet de meest enge, was er als klein kind wel een beetje bang voor. Een moordende levende pop zien terwijl je zelf graag met poppen speelt op jonge leeftijd is wel erg destijd. Maar Chucky is tegenwoordig ontzettend grappig om te zien.
3. Alien
Ze zien er lelijk en eng uit en je kunt er niet aan ontkomen.
4. Predator
Niet ontzettend eng, maar dat is ook niet de bedoeling van de personage. Het is buitenaardse jagersvolk die met heel veel bruut geweld en soms ietwat misselijkmakende taferelen mensen slachten.
5. Mike Myers/Jason Voorhees
Zowat dezelfde personage, ze spreken beide nooit, gaan ook nooit dood, ze komen altijd terug. Ietwat saaie personages die het moeten hebben van hun grote, imposante overkomen.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
3. Alien
Ze zien er lelijk uit
Lelijk....het kunstwerk van Giger is juist bloedmooi. 
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Haha, Zombi 3 neem ik aan? Die kleine is freakyyyyy!!
Burial Grounds/ Nights of Terror.
Zijn lust voor zijn moeder is griezeliger dan de hele film.
Vroeger toen de meeste films mijn kinderlijke verbeelding nog wisten te prikkelen, vond ik dit eng:
-Vrouw met vliegend hoofd : Mystics in Bali
-Hoer met het gat: Sundel Bolong
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Jaws
norman bates
chucky
alien
it
predator
dracula
frankenstein
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Oh ja, dat kleine ventje uit Zombi 3 is bizar. Daar zijn die zombies niets bij. 
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Zombi 3 = Burial Ground 
Je struikelt zowat over de Zombi 3's heb ik gemerkt.
Tarman is trouwens ook een hele coole.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Mijn uitgave hier thuis zegt nochtans: Zombie 3, Le Notti Del Terrore. En dat is de versie met het kleine ventje hoor.
Edit: Maar ik vergat natuurlijk de minieme, doch niet onbelangrijke, nuance tussen Zombi 3 en Zombie 3
.
VanRippestein
-
- 1178 berichten
- 1052 stemmen
Vroeger toen de meeste films mijn kinderlijke verbeelding nog wisten te prikkelen, vond ik dit eng:
-Vrouw met vliegend hoofd : Mystics in Bali
hehehehe nice! indonesian extravaganza!
Hayabusa
-
- 453 berichten
- 115 stemmen
Zou jij graag zo'n vriend willen hebben, of achterna gezeten worden door zo'n wezen? 
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Naast dat ik de ontmoeting waarschijnlijk niet zo overleven bedoel je? Gemeen zijn ze zeker maar lelijk m'n neus. 
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
De Alien uit Alien (1979)

Het ding uit The Thing (1982)
De zombies uit The Fog (1980)

The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Christine mag er ook wezen hoor. Tis een auto, maar goed, wel een 'monster-icoon' in mijn ogen en tevens een van mijn favo's.
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Christine mag er ook wezen hoor. Tis een auto, maar goed, wel een 'monster-icoon' in mijn ogen.
ja, Christine is ook een icoon, een horror/ monster icoon 
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Ben niet bepaald kapot van horror oid, maar hier mijn top 10 Horror/monster iconen:
01. Freddy Krueger - A Nightmare on Elmstreet
02. John Ryder - The Hitcher
03. The Predator - Predator
04. Christine - Christine
05. Louis Chypre - Angel Heart
06. The Shark - Jaws
07. 'The Blair Witch' - The Blair Witch Project
08. Truck Driver - Duel
09. The Gremlins - Gremlins
10. Zombies - Dawn of the Dead
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Niet op volgorde:
01. Leatherface (Texas Chainsaw Massacre)
02. Pennywise (It)
03. Chucky (Child's Play)
04. Michael Myers (Halloween)
05. Freddy Krueger (A Nightmare on Elmstreet)
06. Jason Vorhees (Friday the 13th)
07. Predator (Predator)
08. Alien (Alien)
09. Gremlins (Gremlins)
10. Jack the Ripper (From Hell)
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
1. Pamela Voorhees
2. The Prowler
3. Het mysterieus geval in het rode jasje in don't look now
4. Jack in the box van Demonic Toy's
5. Michael Myers
6. Freddy Krueger
7 Chucky
8 Jason
9. Killer uit my bloody valentine
10. Carrie
damianodebeste
-
- 838 berichten
- 0 stemmen
op volgorde
1. Leatherface (Texas Chainsaw Massacre)
Gewoon geweldig personage een gestoorde geflipte pscychopaat met een kettingzaag vind ook dat hij een heel mooi masker heeft.
2. Pinhead (Hellraiser)
Leuk personage de Hellraiser films zijn ook geweldig. Het leuke aan pinhead vind ik dat hij de mensen zomaar martelt zonder er moeite voor te doen het is niet zo zeer een doorgedraaide psychophaat maar wel een echt een geweldig horrorpersonage.
3. Hannibal Lecter (silence Of The Lambs)
Ik vind hem toch goed bedacht en ook een goede rol van Anthony Hopkins Als Hannibal lecter zeer goed Personage.
4. Michael Myers (Halloween)
Leuk personage leuk dat je zijn gezicht nooit helemaal ziet Myers is inderdaad een soort schim waar niet aan te ontkomen is verder is de film Halloween een zeer goede horror.
5. Pennywise The Dancing Clown (It)
Toch een goede rol van Tim Curry als de geschifte clown ik kan me best voorstellen dat sommige mensen dit vroeger eng vonden de film zelf vind ik ook wel goede alleen beetje aan de lange kant maar verder oke.
6. Jason Voorhees (Friday The 13th)
Toch wel een leuk horror Icoon beetje een aftreksel van Myers maar wel leuk bedacht met die Hockeymasker en spreekt nooit.
7. Jigsaw (Saw)
fantastische psychophaat die spelletjes speelt met zijn slachtoffers eindelijk ook een keer een psychophaat die ook echt slim is en zijn slachtoffers af laat maken terwijl hij zelf niet opgepakt wordt prima film ook.
8. The Predator (Predator)
Niet zo zeer heel eng ofzo maar wel leuk bedacht leuke moorden van de Predator sommige mensen worden lekker heftig afgeslacht ook leuk met al die High-Tec wapens die hij heeft waar mee hij mensen neer knalt.
9. Chucky (Child,s Play)
Chucky goed gemaakt die pop voor die tijd die pop is toch wel een vuil klein opdondertje echt zo,n Klootzak leuk als hij met dat mesje om de hoek staat om vervolgens mensen af te slachten in de film het leukste stukje dat hij er opeens op los begint te vloeken.
10. Jack The Ripper (From Hell & Jack The Ripper)
Leuk Horror-Icoon ook omdat hij echt bestaan heeft een moordenaar nooit betrapt wordt. Volgens mij is hij niet echt eng bedoelt een man met een hoed ziet er niet echt angtsaanjagend uit vind ik maar lekker mysterieus.
Ik snap trouwens niet wat iedereen in Freddy Krueger ziet echt het domste Horrorpersonage ooit vind ik.
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
Ben niet bepaald kapot van horror oid, maar hier mijn top 10 Horror/monster iconen:
01. Freddy Krueger - A Nightmare on Elmstreet
02. John Ryder - The Hitcher
03. The Predator - Predator
04. Christine - Christine
05. Louis Chypre - Angel Heart
06. The Shark - Jaws
07. 'The Blair Witch' - The Blair Witch Project
08. Truck Driver - Duel
09. The Gremlins - Gremlins
10. Zombies - Dawn of the Dead
The blair witch heeft toch nog nooit iemand gezien??
damianodebeste
-
- 838 berichten
- 0 stemmen
The blair witch heeft toch nog nooit iemand gezien??
Inderdaad ik dacht ook al 
VanRippestein
-
- 1178 berichten
- 1052 stemmen
misschien is dat JUIST de reden waarom het een icoon is
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
misschien is dat JUIST de reden waarom het een icoon is
Een legende of mysterie tot daar aan toe, maar een icoon kan ik dat niet noemen.
damianodebeste
-
- 838 berichten
- 0 stemmen
Voor de echte liefhebber, hier een tribute aan een hele horde horroriconen. Zijn een stuk of 40 personages bij elkaar, waarvan de meeste hier ook wel worden genoemd.
Inderdaad erg leuke link kun je me nog helpen met het icoon op 3:12 die man met dat kleine hoofdje.