- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Jouw minst favoriete genre
Jouw minst favoriete genre
nclo
-
- 1489 berichten
- 156 stemmen
De musical natuurlijk (uitzonderingen daar gelaten), US komedies (ook uitzonderingen daar gelaten) en alles wat afgestemd is voor tieners.
umbra
-
- 3657 berichten
- 3418 stemmen
Romantiek/drama
Familiefilm
Western/avontuur
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Flop genres, die ik dus niet kijk:
Horror
Excessief / bloederig / goor geweld (Tarantino c.s.)
Platvloerse komedies (onderbroekenlol)
Favoriete genres:
Drama
Romantiek
Komedie
alexander038
-
- 885 berichten
- 1223 stemmen
Dat je niet van horrorfilms houdt wil natuurlijk niet zeggen dat het een flop genre is
(wat dat dan ook mag zijn).
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Dat je niet van horrorfilms houdt wil natuurlijk niet zeggen dat het een flop genre is
(wat dat dan ook mag zijn).
Je hebt gelijk. Het is gebrekkig Nederlands, maar het zal wel duidelijk zijn wat ik bedoel.
candymancandyman
-
- 290 berichten
- 2079 stemmen
romantische komedies, fout en voorspelbaar.
musicals
films met teveel autoachtervolgingen.
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Er zijn altijd uitzonderingen maar dit is het mijne:
Misdaadfilms
Romantische films
Onderbroekenlol
Westerns
Films over passie en bedrog
Pure actiefilms
Films waar CGI op verhaal primeert
Films over sport
Films over vampieren
Artsy-fartsy films die intelligent willen wezen maar eigenlijk weinig verhaal of boodschap hebben en totaal niet entertaining zijn
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
1. Mafiafilms: Nu is het zo dat ik een tijdje geleden Gomorra gezien heb, die een keer voor een andere aanpak gaat dan bij de gebruikelijke mafiafilms, maar voor de rest vooral een vreselijk irritant, oubollig genre. Veel stoerdoenerij, veel geschreeuw en gescheld, veel coole oneliners, maar creativiteit ho maar. Ze doen zelfs niet eens de moeite om eens wat andere acteurs te casten dan De Niro of Pacino.
2. Geestenfilms: Soort van opkomende horror-hype van de laatste paar jaren. Iedereen vind het maar al te eng of spannend als er weer zo'n clichématige occulte film gemaakt wordt over kleine, bleke (aziatische) kindertjes en behekste landhuizen. De Aziaten zijn ermee begonnen, toen was het al niet veel soeps, en vervolgens gekopieerd door de Amerikanen, en bereikte zo'n beetje zijn dieptepunt met Paranormal Activity. Andere voorbeelden zijn Sinister, Insidious, The Grudge, The Ring en El Orfanato.
3. Epische veldslagen/oorlogsfilms: Films als Braveheart, Saving Private Ryan en Troy. Heroïsche, opgeklopte nonsens die vooral dient als schouderklopje voor Amerika.
4. Sentimentele Dramafilms: Overdreven, melodramatische films zoals Shawshank, Magnolia en The Green Mile.
staralfur
-
- 75 berichten
- 128 stemmen
Ik vind allerlei genres leuk, maar een western, maffiafilm, vechtsport film of té platvloerse komedie zal ik niet snel gaan kijken (uitzonderingen daargelaten).
sean-penn
-
- 159 berichten
- 110 stemmen
Minst favoriete genre is toch wel pornofilms. Komt omdat ik ze allemaal heb gezien en je kan vertellen dat het verhaal op den duur gaat vervelen. Musicals is ook niet echt m'n ding. Echter, mocht er een pornofilm komen waarin ze zingen dan is mijn interesse gewekt.
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
Voornamelijk formulefilms die te overduidelijk gemaakt zijn voor doelgroepen waar ik niet toe behoor. Ik ben verder best makkelijk eigenlijk.
dimi303
-
- 3172 berichten
- 3247 stemmen
Voornamelijk is het musicals bij mij. Voor de rest kijk ik wel naar de verschillende genres. Enkel westerns daar heb ik maar heel weinig van gezien.
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
Musicals en westerns zijn in het algemeen weinig belangstelling voor op deze site. Waaraan het ligt weet ik niet. Westerns is vaak een verouderd genre en musical eigenlijk ook. Vaak spelen vooroordelen ook een rol.
Film noir is ook verouderd, maar waarschijnlijk zijn ze hier op de site gek op misdaad-films.
Porno films. Het hele internet staat vol porno. Heb je daar films voor nodig.
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Film noir is ook verouderd, maar waarschijnlijk zijn ze hier op de site gek op misdaad-films.
Denk dat de TV hier handig op inspeelt. Er zijn zoveel misdaadseries. Ik ben ze al jaren beu maar blijkbaar is er nog steeds een markt voor. Mijn ouders kijken nog wel naar meer klassieke detective series zoals Frost en Morse, maar klagen er vaak over dat nieuwere series vaak te brutaal zijn.
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
Ja dat weet ik dat staat hier.
10 juni 2011
Komedie
en hier
14 december 2011
Komedie
Ik vind komedies vaak ook niet leuk. Je zou zeggen omdat ik sneller komedie dan een drama zal kijken.
stinissen (crew films & series)
-
- 22196 berichten
- 66792 stemmen
stinissen (crew films & series)
-
- 22196 berichten
- 66792 stemmen
Was alweer bijna vier na het laatste bericht
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
Inderdaad uitzonderingen daar gelaten.
John Milton
-
- 21558 berichten
- 11722 stemmen
Romkom. Without a doubt.
Maar als samensmeltingen niet wenselijk zijn, houd ik het ook op komedie.
Het enige genre waarbij ik vaak denk (waarschijnlijk onterecht) 'damn, dat had ik zelf beter/grappiger kunnen doen'.
Echter, mocht er een pornofilm komen waarin ze zingen dan is mijn interesse gewekt.
Check dit cult 'pareltje'. Als je hem op Icheckmovies opzoekt staat er een link naar de film.
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
Dat lees/vermoed ik vaker bij komedie, dat men het dan beter kan. Maar als ik dan the making of of de bloopers bekijk......
Overigens blijf ik erbij, en dat geldt voor komedies dus ook, overal waar je "te" bij kunt zetten, die films vallen vaak al meteen dan wel bij herkijken tegen. Te leuke komedies blijven dan meestal ook niet leuk....
Ook hebben we hier te maken met films, dat is op deze site vanaf 45 minuten en dat is al lang voor een komedie. Tv afleveringen van zo'n 30 minuten of shorts zijn vaak geschikter voor dit genre.
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Ben het wel eens wat Dick2008 zegt over comedy, het werkt iets beter in kortere stukjes. Maar ben zelf ook steeds minder fan geworden van het comedy genre. Het is me allemaal een beetje te flauw geworden, zal mijn leeftijd zijn zeker
sean-penn
-
- 159 berichten
- 110 stemmen
Dank je wel John Milton, Alice heb ik inderdaad gezien. Vrouwelijk hoofdrol speelster heeft nog in een reguliere sci-fi film gespeeld. Het was bedoeld als een grap, toch hillarisch dat er daadwerkelijk een porn musical is haha
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Komedie, van na ongeveer 1995.
Animatie-komedies en 80s komedie gaat er bij mij wel in, maar dan niet zozeer door de humor.
Braindead en Shaun of the Dead hebben me wel erg weten te vermaken en dat is dan ook een uitzondering. Ik doel eigenlijk meer op die verschrikkelijke ongeïnspireerde en goedkope films die tussen 1990 en 2010 zoveel gemaakt zijn, zoals ook de Hangover films onder andere. Ik ben wel een grote fan van Ghostbusters, Gremlins en Back To The Future en niet te vergeten Flash Gordon.
umbra
-
- 3657 berichten
- 3418 stemmen
Melodrama's/familie-musicals/happy-ending shit, eigenlijk alles wat soft is en teert op het positieve gevoel. Voor mij kan het niet pikzwart en ziek genoeg zijn...
Mr.Bouwmeester
-
- 8 berichten
- 560 stemmen
Ben ik even blij dat ik kan zeggen dat ik alle genre's wel kan appreciëren ^^
Kondoro
-
- 10694 berichten
- 2485 stemmen
Bijna alles, behalve romantiek valt bij mij niet in de smaak. Helaas.
606
-
- 23784 berichten
- 11825 stemmen
Bijna alles, behalve romantiek valt bij mij niet in de smaak. Helaas.
Kondoro
-
- 10694 berichten
- 2485 stemmen
Romantiek / Drama , onee, die laat ik liggen... Maar Actie / Drama of Oorlog / Drama kan ik nog wel waarderen haah