- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Jouw minst favoriete genre
Jouw minst favoriete genre
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Kan wel zijn, maar musicals zijn over het algemeen 'Zum Kotzen'
Tot zover mijn geestverruimende mening over dit genre 
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Musical is juist een geweldig genre, leent zich erg goed voor cinema, waar het toch vooral draait om beweging en fantasie. Bij musical kan je juist helemaal los gaan met art direction, geluid en cinematografie. Juist een van mijn favoriete genres.
Dat kan met andere genres net zo goed, ik zie niet in waarom er gezongen moet worden om helemaal los te gaan.
van duijn
-
- 935 berichten
- 845 stemmen
romatisch is vaak verschrikkelijk vooral door de voorspelbaarheid. en een romantische komedie is ook altijd zo vreselijk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat kan met andere genres net zo goed, ik zie niet in waarom er gezongen moet worden om helemaal los te gaan.
Moulin Rouge!
South Park: bigger longer and Uncut
200 Motels
Blues Brothers
Tommy
Pink floyd the Wall
Poultrygeist
Nightmare Before Christmas
Wizard of Oz
Allemaal geweldige films. Heb het verder niet over de hollywood verfilmingen van Broadway successen, want die zijn vaak weinig gedurfd.
't is maar wat je zum kotsen noemt....
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Met die films ga je me niet overtuigen, Moulin Rouge vind ik zelfs vreselijke kitsch en het bewijs dat musicals niet aan mij besteed zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heb je die wel gezien dan? Je hebt er niet op gestemd. Moet je overigens wel op het grote scherm zien, films waarbij het vooral om de visuals en audio draait doen het doorgaans slecht op het kleine kastje. Verder lijkt de rest totaal niet op MR.
Kom overigens geen (vrijwel) enkele musical tegen tussen je stemmen, heb je het genre ooit wel eens de kans gegeven?
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Zeker heb ik Moulin Rouge gezien maar dat was voordat ik op Moviemeter zat. Mijn stemmen zijn alleen van films die ik heb gezien in de periode dat ik op moviemeter zit.
Net zoals ik The Blues Brothers, Pink Floyd, Nightmare beforre christmas en Tommy heb gezien.. Rockopera's vind ik trouwens ook vreselijk, ben ook helemaal geen liefhebber van The Who en Pink Floyd.
Verder heb ik een aantal gezien die wat meer standaard musical zijn.
En ik ga mezelf niet kwellen door er nog meer te kijken. lijkt me nogal logisch.
Brix
-
- 19675 berichten
- 5112 stemmen
Die instelling t.o.v. het stemmen op films kan ik begrijpen.
Waarschijnlijk staan er nog vele honderden films op MM die ik zelf wel gezien heb, maar waar ik nog niet op heb gestemd.
Ik maak daar zelf ook geen haast mee.
Wanneer zo'n film die ik lang geleden heb gezien weer langs komt op TV, of ik de DVD gekocht heb, dan stem ik daar pas op.
Tenzij het om films gaat die nog heel vers in mijn geheugen bewaard zijn gebleven.
Het is geen regel die ik mijzelf heb opgelegd, maar komt vaker wel dan niet voor.
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1768 stemmen
Ik heb helemaal niets met die dertien in een dozijn romantische komedies. Vreselijk.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Wanneer zo'n film die ik lang geleden heb gezien weer langs komt op TV, of ik de DVD gekocht heb, dan stem ik daar pas op.
Mooi. Lijkt mij ook de meest correcte methode.
Creech
-
- 43 berichten
- 0 stemmen
Martial arts zijn aan mij niet bestted. Ook musicals en western niet zo.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
O ja, western kan ik ook toevoegen aan dit lijstje. Dat wordt het niet voor mij.
Psolitsa
-
- 361 berichten
- 140 stemmen
Ik vind best veel genres niet zo geweldig eigenlijk ..
- comedy's
- western
- martial arts
- romantiek
- bollywood
Brix
-
- 19675 berichten
- 5112 stemmen
Slashers en Horror (behalve 'Hammer-horror')
jazzzz
-
- 579 berichten
- 870 stemmen
Western en Science Fiction vind ik niet zo...
Robinson00
-
- 14 berichten
- 74 stemmen
Science Fiction à la Star Wars en Star Trek.
Flykie
-
- 32 berichten
- 26 stemmen
Romantische films, heb ik echt zo'n ontzettende hekel aan.
De rest is excellent for me
.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2569 stemmen
Horror en SF.
Ik zal wel te weinig fantasie hebben om daar serieus naar te kijken.
O en slechte, niet grappig komedies en romantische komedies. En musicals.
Uitzonderingen daar gelaten uiteraard. Maar over het algemeen deze genre's.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Elk genrefilm heeft zijn plus- en minpunten.
Maar de genres die me erg weinig (op een klein aantal uitzonderingen na) aantrekken zijn:
- Drama
- Kinderfilm
- Romantiek
Er zijn meerdere genres, maar die 3 zijn ongeveer de kern-genres die ik niet al te geweldig vind.
Muziek en Western erbij.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Eerder in dit topic zei ik al dat ik zelden tot nooit naar Nederlandse of Aziatische films kijk. Ik hou verder niet van science fiction en geestenverhalen. Voor mij moet een film wel altijd een zekere realiteitszin bevatten. Het mag best surrealistisch zijn, vage en soms enigzins onrealistische gebeurtenissen door drugsgebruik bijvoorbeeld of overdreven bloederige afgehakte ledematen in horrorverhalen, maar aan zwevende ronddolende geesten en vliegende schotels heb ik over het algemeen een broertje dood. Zeker als het allemaal ook nog eens (te) serieus gebracht wordt.
candymancandyman
-
- 290 berichten
- 2244 stemmen
romantische komedies
musicals
kung fu/ninja films
PsykoPumpkin
-
- 43 berichten
- 57 stemmen
Musicals, ninja/vechtfilms, actie en science fiction, gewoon omdat al die genres zo onrealistisch zijn.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2569 stemmen
Musicals, ninja/vechtfilms, actie en science fiction, gewoon omdat al die genres zo onrealistisch zijn.
Alle genres kunnen onrealistisch zijn. Oké ik begrijp denk ik wel wat je bedoel. Want als ik een film aan het kijken ben en op de 10 min begint er een uit het niks te zingen dan haak ik ook af. Maar zoals altijd er zijn uitzonderingen (bleus brothers bijv.)
Nitrouz
-
- 433 berichten
- 232 stemmen
Ik denk dan vrij direct aan oorlog, western en misdaad. Ook denk ik aan die simpele actiefilms die we zo vaak op Veronica en RTL7 zien.