- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 5 James Bond films
Top 5 James Bond films
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
1 For your eyes only
2 Octopussy
---
3 Licence to kill
4 Moonraker
5 On her majesty's secret service
---
5 Dr. No
6 A view to a kill
mister blonde
-
- 12461 berichten
- 5408 stemmen
1. Goldfinger 4 sterren
2. On Her Majesty's Secret Service 4 sterren
3. From Russia With Love 3,5 sterren
4. Skyfall 3,5 sterren
5. You Only Live Twice 3,5 sterren
6. Diamonds Are Forever 3,5 sterren
7. Octopussy 3,5 sterren
8. Dr. No 3,5 sterren
9. Moonraker 3,5 sterren
10. Thunderball 3,5 sterren
11. Casino Royale 3,5 sterren
12. Goldeneye 3,5 sterren
13. The Spy Who Loved Me 3,5 sterren
14. A View to a Kill 3,5 sterren
15. The Living Daylights 3,5 sterren
16. Tommorow Never Dies 3,5 sterren
17. For Your Eyes Only 3,5 sterren
18. License to Kill 3 sterren
19. Live and Let Die 3 sterren
20. Die Another Day 3 sterren
21. the World is Not Enough 3 sterren
22. The Man with the Golden Gun 3 sterren
23. Quantum of Solace 2,5 sterren
Enorm contante reeks. Zelden echt goed of slecht. Meestal zeer vermakelijk.
rkdev
-
- 216 berichten
- 609 stemmen
Lastig lijstje, en veelal puur op gevoel. Maar hier issie dan:
01. Casino Royale 5 sterren
02. Skyfall 4,5 sterren
03. Goldfinger 4 sterren
04. From Russia With Love 4 sterren
05. Live and Let Die 4 sterren
06. The Spy Who Loved Me 4 sterren
07. The Living Daylights 4 sterren
08. For Your Eyes Only 4 sterren
09. GoldenEye 4 sterren
10. Octopussy 4 sterren
11. On Her Majesty's Secret Service 3,5 sterren
12. License to Kill 3,5 sterren
13. Dr. No 3,5 sterren
14. Thunderball 3,5 sterren
15. The Man with the Golden Gun 3,5 sterren
16. You Only Live Twice 3,5 sterren
17. Tommorow Never Dies 3,5 sterren
18. A View to a Kill 3 sterren
19. The World is Not Enough 3 sterren
20. Die Another Day 3 sterren
21. Diamonds Are Forever 3 sterren
22. Quantum of Solace 3 sterren
23. Moonraker 2,5 sterren
John Barry
-
- 3410 berichten
- 613 stemmen
top 5:
1 From Russia with Love. 5 sterren
Deze film heeft een spannende koude oorlog plot. Sean Connery is in topvorm . Kerim Bey is een van de beste en leukste bondgenoten van Bond uit de serie . Mooie muziek van John Barry. Mooie locaties in o,a Istanbul. Goede actie scènes met als hoogtepunt het gevecht tussen Bond en Grant.
2 For Your Eyes Only 5 sterren
Net als in From Russia with Love is er een spannend koude oorlog plot. Roger Moore is in topvorm. Hele goede en diverse actie scènes. Mooie locaties in o,a Griekenland en Italië.
3 GoldenEye 4,5 ster
De film heft een spannend verhaal. Een hele goede schurk. (Sean Bean als Alec Trevelyan ). Goede actie scènes met als hoogtepunt de tank scene. Pierce Brosnan is erg goed op dreef als Bond. Grootste minpunt van deze film is de muziek van Eric Serra.
4 Skyfall. 4,5 ster.
De film heeft een fantastische openings scene. Daniel Craig is in topvorm. Javier Bardem zet een goede schurk neer. De film heeft een erg mooi verhaal. Erg mooie locaties van o,a Shanghai en Schotland en tevens erg mooie Cinematografie van Roger Deakins. Minpunten zijn de muziek van Thomas Newman en een iets te langdradig begin stuk na de titel song.
5 Goldfinger 4,5 ster.
Sean Connery opnieuw in topvorm. De film heeft een leuke schurk ( Goldfinger) en Objob is een van de beste henchmannen van de serie. Goede actie scènes. De beste actie scene is de scene met de Aston Martin. Goede muziek van John Barry. Maar niet alles is positief Het stuk tussen de laser scene en de aanval op Fort Knox duurt een beetje te lang, Bond bleef ook wel erg lang in handen van Goldfinger. De gangsters hadden een wat grotere rol in de film mogen hebben.
De rest:
6 The Spy who Loved me 4,5 ster
7 Casino Royale 4,5 ster
8 Octopussy 4 sterren
9 On Her Majesty's Secret Service 4 sterren
10 The Living Daylights 3,5 ster
11 Thunderball 3,5 ster
12 Dr No 3 sterren
13 You Only Live Twice 3 sterren
14 Moonraker 3 sterren
15 Live and Let Die 3 sterren
16 The World Is Not Enough 3 sterren.
17 Diamonds Are Forever 2,5 ster
18 A View to a Kill, 2,5 ster
19 The Man with the Golden Gun, 2,5 ster
20 Tomorrow Never Dies 2,5 ster
21Die Another Day 2,5 ster
22 Licence to Kill 1,5 ster
23 Never Say Never Again 1,5 ster ( Omdat Connery Bond speelt tel ik deze film mee )
24 Quantum of Solace 1 ster
ASRoma1927
-
- 49 berichten
- 2125 stemmen
1: Goldfinger
2: GoldenEye
3: For Your Eyes Only
4: Skyfall
5: Dr. No
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
1 For your eyes only
2 Octopussy
---
3 Licence to kill
4 Moonraker
5 On her majesty's secret service
---
5 Dr. No
6 A view to a kill
Hoe word je gek? (Alweer een reden om niet te stemmen)
For your eyes only geef ik 4.0 en Octopussy en Moonraker 5.0, zelfs On her majesty's secret service is hoger beoordeeld.
Dit jaar maar weer herkijken maar eerst andere films.
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
Laat maar gaan. Het nadeel is die films duren zo lang. Een hoop stunts en actie. Heb For your eyes vluchtig bekeken en die heeft een zeer goede openingsscène en met die eend blijft ook leuk. Veel actie verder. Eerst ging ik steeds lager beoordelen en opeens weer hoger en nu vaak weer wat lager. Dit is een constatering die ik nu ook weer merk bij andere films.
Ik heb nog een fout gemaakt zie ik, ik heb er zeven origineel in bezit. Die blijven wel leuk om van tijd tot tijd te bekijken. Dr.No hoort op 6 en A view to a kill op 7.
MerikW
-
- 65 berichten
- 130 stemmen
1: The man with the golden gun
2: Skyfall
3: Casino royale
4: Gold finger
5: Die another day
Rogyros
-
- 224 berichten
- 1831 stemmen
Dit is mijn top 23. Never Say Never Again heb ik niet meegenomen, omdat dat geen officiële bond is. Maar als ik hem er wel in zou zetten, zou hij op tien komen denk ik. De eerste 21 kijk ik nog steeds graag. Veel films die ik 3,5* heb gegeven zouden nog een halve naar boven of naar beneden kunnen gaan.
1 From Russia With Love 4,5*
2 Casino Royale 4,5*
3 Goldfinger 4*
4 You Only Live Twice 4*
5 Thunderball 4*
6 Dr. No 4*
7 Skyfall 4*
8 The Living Daylights 4*
9 GoldenEye 4*
10 The Man With The Golden Gun 3,5*
11 The Spy Who Loved Me 3,5*
12 For Your Eyes Only 3,5*
13 Diamonds Are Forever 3,5*
14 Tomorrow Never Dies 3,5*
15 On Her Majesty’s Secret Service 3,5*
16 Licence To Kill 3,5*
17 Live And Let Die 3,5*
18 The World Is Not Enough 3,5*
19 Octopussy 3,5*
20 A View To A Kill 3*
21 Quantum Of Solace 3*
22 Die Another Day 2,5*
23 Moonraker 2*
Mijn top 6 van bondacteurs:
1. Sean Connery
2. Pierce Brosnan
3. Daniel Craig
4. Timothy Dalton
5. Roger Moore
6. George Lazenby
Mijn mening over de acteurs staat redelijk los van de films. Sean Connery staat ver boven de rest verheven staat. 2, 3 en 4 staat ook dicht bij elkaar. Ik vind Pierce Brosnan eigenlijk ook een erg goede bond. Duidelijk iemand waarbij je je kunt voorstellen dat vrouwen voor hem vallen. Ook zijn acties en zijn hele verschijning past bij een Bond. Ik vind wel dat er in de Brosnan films teveel de nadruk op zijn sex appeal is gelegd. Het rauwe van Daniel Craig kan ik ook erg waarderen. Daar had men in de Brosnan films meer de nadruk op mogen leggen.
Ook Dalton vond ik een erg goede bond. Een hele verademing na de steeds meliger en flauwer wordende Moore. Dalton liet een meer meedogenlozere en cynischere bond zien. Maar de hoffelijkheid was er wel, daar was Craig dat minder heeft. Moore vond ik overigens geen slechte bond, maar hij werd mij te flauw. Lazenby tot slot was helemaal niet slecht, maar hij had niet het charisma van Connery, de sterke persoonlijkheid kon hij niet uiten. Daarbij is het een enorm lastige klus om mr. Bond op te volgen.
De filmcyclus James Bond vind ik kortgezegd geweldig. Ik kijk erg uit naar oktober 2015!!
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
Mijn top 7 blijft nog steeds redelijk ongewijzigd, de volgorde is alleen niet zo gemakkelijk, dus ongeveer. Het zijn de enige die ik (nog) origineel in bezit heb. Ik denk niet dat er nog wat bij komt.
1 For your eyes only
2 Octopussy
3 Licence to kill
4 Moonraker
5 On her majesty's secret service
6 Dr. No
7 A view to a kill
thunderball
-
- 5660 berichten
- 1359 stemmen
Je hebt het er maar druk mee, zie ik!
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
Ja best wel. Je kan maar beter in 1x keer een lijstje plaatsen en meteen goed. (Uch. )
Ik kwam overigens bij Casino Royale een mooie toelichting tegen van Film Pegasus
Ik kan me voorstellen dat als je opgroeit met de vrij ludieke Bondfilms van Roger Moore dat de hardere Bondfilms van Connery, Craig en Dalton je iets minder liggen. De reeks heeft verschillende stijlen gehad de voorbije jaren.
en zelf schreef ik daar:
Wat verhaallijn betreft iets beter dan Quantom of solace. Sommige stunts zijn redelijk andere matig maar het duurt allemaal veel te lang en het ziet er vaak ongeloofwaardig uit. Ook de film zelf is aan de lange kant. Wat ik veelal mis is de humor die de oude Bond-films wel hadden en ook die technische snufjes. Eigenlijk zijn de nieuwe generatie Bondfilms totaal niet meer te vergelijken met die oude films. Het is allemaal bloedserieus geworden en vooral erg geweldadig. 2.0.
mjk87 (moderator films)
-
- 13290 berichten
- 3906 stemmen
Met SPECTRE in het vooruitzicht leek dit me een mooi jaar eens alle Bonds weer te gaan zien. Ik begon op 13 maart met het idee elke week er één te kijken. De tweede film kwam pas 2 weken later, maar ik begon een bepaald plezier hierin te krijgen en de volgende films - ondanks enkele matige afleveringen- volgden alle snel. Uiteindelijk heb ik Skyfall binnen twee maand van Dr. No gezien.
Uiteindelijk wist ik me van vrij weinig films nog wat te herinneren, op wat iconische momenten na en op een enkele film die ik veel vaker (Goldeneye, The Living Daylights) of relatief kort terug (Skyfall) zag. De helft hield wel een beetje dezelfde score, een enkele ging een half puntje omhoog of omlaag en nog een aantal gingen soms ruim naar beneden (Moonraker) of juist ruim omhoog (For Your Eyes Only).
Enfin, de lijst:
01 . 4,0* - GoldenEye
02 . 4,0* - From Russia With Love
03 . 4,0* - For Your Eyes Only
04 . 4,0* - Thunderball
05 . 4,0* - Skyfall
06 . 3,5* - Goldfinger
07 . 3,5* - The Living Daylights
08 . 3,5* - Casino Royale
09 . 3,5* - Dr. No
10 . 3,5* - The Spy Who Loved Me
11 . 3,5* - Licence to Kill
12 . 3,0* - Octopussy
13 . 3,0* - On Her Majesty's Secret Service
14 . 3,0* - Tomorrow Never Dies
15 . 3,0* - You Only Live Twice
16 . 2,5* - Live and Let Die
17 . 2,5* - The World is Not Enough
18 . 2,0* - Diamonds Are Forever
19 . 2,0* - A View to a Kill
20 . 2,0* - The Man With the Golden Gun
21 . 1,5* - Die Another Day
22 . 1,5* - Moonraker
23 . 1,5* - Quantum of Solace
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
1. Casino Royale
2. Goldeneye
3. For Your Eyes Only
4. Goldfinger
5. Skyfall
Honourable mention: On Her Majesty's Secret Service, ondergewaardeerde bondfilm. Schitterende locaties, voor die tijd geweldige actiescènes, redelijke Lazenby, Diana Rigg (de mooiste en beste bondgirl) en een goed verhaal.
Guilty Pleasure: Moonraker. Over the top vermaak met mooie locaties en een goede bondgirl.
Nosje
-
- 82 berichten
- 1190 stemmen
1. Casino Royal
2. From Russia with love.
3. Skyfall
4. GoldenEye
5. Die another day
In ieder geval staat Octopussy helemaal onderaan. Die gevechten met de circusartiesten, brrrr. Dat is gewoon een klucht.
Duke Nukem
-
- 1529 berichten
- 1828 stemmen
Mijn top 7:
1. Goldfinger
2. The Living Daylights
3. From Russia With Love
4. For Your Eyes Only
5. Golden Eye
6. Tomorrow Never Dies
7. License To Kill
Mijn top 6 Bondacteurs:
1. Sean Connery
2. Timothy Dalton
3. Pierce Brosnan
4. Roger Moore
5. George Lazenby
6. Daniel Craig
AGE-411
-
- 10236 berichten
- 723 stemmen
Aan de hand van alle top 5's hier even een optelsom gemaakt. Wat is de beste bondfilm volgens de moviemeter-gebruikers?
- Nr 1 kreeg 5 ptn, nr 2 4 ptn, ...
- Alles werd samengeteld
1) Goldfinger (100 ptn) (Connery)
2) From Russia with Love (93) (Connery)
3) Casino Royale (46) (Craig)
4) The Spy Who Loved Me (45) (Moore)
5) You Only Live Twice (44) (Connery)
6) Octopussy (39) (Moore)
7) GoldenEye (38) (Brosnan)
For Your Eyes Only (35) (Moore)
9) Dr. No (29) (Connery)
=) On Her Majesty's Secret Service (29) (Lazenby)
11) Live and Let Die (23) (Moore)
12) Thunderball (22) (Connery)
13) Moonraker (19) (Moore)
14) The Living Daylights (15) (Dalton)
15) The Man with the Golden Gun (10) (Moore)
=)A View to a Kill (10) (Moore)
17) Licence to Kill (9) (Dalton)
18) Diamonds Are Forever (7) (Connery)
19) Quantum of Solace (4) (Craig)
20) The World Is Not Enough (3) (Brosnan)
=) Die Another Day (3) (Brosnan)
22) Tomorrow Never Dies (2) (Brosnan)
Hieruit valt ook de beste bond te halen. Alle resultaten van de acteurs worden samengeteld, en gedeeld door het aantal films.
1) Connery (49,2)
2) Lazenby (29,0)
3) Moore (25,9)
4) Craig (25,0)
5) Dalton (12,0)
6) Brosnan (11,5)
- Op de eerste pagina komen bijna geen films met Daniel Craig voor, omdat de eerste berichten in dit topic gepost werden voor Casino Royale uit kwam!
Daardoor ligt de score van Daniel Craig (en Casino Royale) logischerwijs wat lager. Desalniettemin sleept Casino Royale toch een 3de plaats uit de brand! Door het slechter bevonden Quantum of Solace komt Craig globaal 'slechts' op de 4de plaats.
- Opmerkelijk: Lazenby komt op de 2de plaats. De enige film waarin hij speelde wordt gemiddeld tot goed bevonden. Hierdoor komt zijn gemiddelde score wat hoger uit. (Als hij in meer Bond-films zou meespelen, zou hij wellicht ook wat missers maken, en zou zijn score lager uitvallen)
Dit bericht dateert van voor de release van Skyfall. Nu Spectre in aantocht is maak ik de oefening opnieuw.
* Nieuwe top 5's bij het vorige resultaat geteld. Indien nieuwe top 5 ingestuurd, de vorige score verwijderd. Concreet krijgen de films:
Dr. No + 6
From Russia with Love + 46
Goldfinger + 58
Thunderball + 12
You Only Live Twice + 7
On Her Majesty's Secret Service + 11
Diamonds Are Forever + 0
Live and Let Die + 1
The Man with the Golden Gun + 10
The Spy Who Loved Me + 8
Moonraker + 7
For Your Eyes Only + 21
Octopussy + 4
A View to a Kill + 0
The Living Daylights + 10
Licence to Kill + 18
GoldenEye + 24
Tomorrow Never Dies + 4
The World Is Not Enough + 1
Die Another Day + 5
Casino Royale + 37
Quantum of Solace + 2
Skyfall + 23
Wat de stand brengt op:
Rang) Vorige rang) Titel (Punten) (Acteur)
1) 1) Goldfinger (156 ptn) (Connery)
2) 2) From Russia with Love (140) (Connery)
3) 3) Casino Royale (84) (Craig)
4) 7) GoldenEye (62) (Brosnan)
5) 4) The Spy Who Loved Me (52) (Moore)
6) 8.) For Your Eyes Only (51) (Moore)
7) 5) You Only Live Twice (47) (Connery)
8.) 9) On Her Majesty's Secret Service (43) (Lazenby)
9) 6) Octopussy (39) (Moore)
10) 12) Thunderball (29) (Connery)
11) 9) Dr. No (28) (Connery)
12) 17) Licence to Kill (26) (Dalton)
13) --) Skyfall (25) (Craig)
= ) 14) The Living Daylights (25) (Dalton)
15) 11) Live and Let Die (24) (Moore)
16) 13) Moonraker (21) (Moore)
17) 15) The Man with the Golden Gun (20) (Moore)
18) 20) Die Another Day (8) (Brosnan)
19) 15) A View to a Kill (7) (Moore)
= ) 18) Diamonds Are Forever (7) (Connery)
21) 19) Quantum of Solace (6) (Craig)
= ) 22) Tomorrow Never Dies (6) (Brosnan)
23) 20) The World Is Not Enough (4) (Brosnan)
- Goldfinger en From Russia With Love consolideren hun positie, terwijl andere klassiekers de tand des tijds minder weten te weerstaan. ('Dr. No' en 'A view to a kill' verliezen zelf punten!)
- Andere klassiekers stijgen dan weer. Licence to Kill en Goldeneye bijvoorbeeld!
AGE-411
-
- 10236 berichten
- 723 stemmen
Mijn toplijst, aangezien ik die nog niet gepost had (Al meegerekend in de stand hierboven):
1. From Russia With Love
2. On Her Majesty’s Secret Service
3. Goldfinger
4. Skyfall
5. Casino Royale
6. The Man With The Golden Gun
7. For Your Eyes Only
8. Licence To Kill
9. Diamonds Are Forever
10. Dr. No
11. You Only Live Twice
12. The Spy Who Loved Me
13. A View To A Kill
14. The Living DayLights
-- Vanaf hier bestempel ik de films als 'slecht'. --
15. Octopussy
16. Thunderball
17. The World is Not Enough
18. Quantum of Solace
19. Goldeneye
20. Moonraker
21. Live And Let Die
22. Die Another Day
23. Tomorrow Never Dies
Quentin
-
- 10188 berichten
- 8384 stemmen
1. From Russia With Love
2. Goldfinger
3. On Her Majesty's Secret Service
4. The Living Daylights
5. The Spy Who Loved Me
6. Casino Royale (2006)
7. Goldeneye
8. Dr. No
9. Thunderball
10. Licence to Kill
Graaf Machine
-
- 7976 berichten
- 1045 stemmen
1. Skyfall
2. Casino Royale
3. For Your Eyes Only
4. Goldeneye
5. Licence To Kill
Ik hoop dat binnenkort Licence To Kill uit de top 5 wegvalt.
Brix
-
- 19256 berichten
- 4676 stemmen
Voor mij nog steeds deze :
1 Goldfinger
2 From Russia with Love
3 Licence to Kill
4 Casino Royale
5 Dr. No
Favoriete Bond acteurs:
1 Sean Connery, met (2)Timothy Dalton heel dicht op zijn hielen.
Gedeelde 3e plaats : George Lazenby en Daniel Craig.
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Zandadder
-
- 2543 berichten
- 2826 stemmen
1. On Her Majesty's Secret Service
2. From Russia With Love
3. Live And Let Die
4. License To Kill
5. Goldeneye
DVD-T
-
- 15378 berichten
- 2839 stemmen
Een top 5 en de rest van de Bond films ook maar meteen meegenomen in de lijst.
01. Dr. No
02. Skyfall
03. Casino Royale
04. SPECTRE
05. The Spy Who Loved Me
06. Goldfinger
07. On Her Majesty's Secret Service
08. For Your Eyes Only
09. Tomorrow Never Dies
10. From Russia With Love
11. Live and Let Die
12. The Living Daylights
13. Moonraker
14. Quantum of Solace
15. The Man with the Golden Gun
16. Octopussy
17. You Only Live Twice
18. GoldenEye
19. Licence to Kill
20. Thunderball
21. A View to a Kill
22. Die Another Day
23. The World Is Not Enough
24. Diamonds Are Forever
Basto
-
- 10062 berichten
- 6817 stemmen
1. Skyfall
2. Spectre
3. Casino Royale
4. You only live Twice
5. View to a Kill
Maar zou ze eigenlijk allemaal moeten herzien. Nummer 3/5 staan niet muurvast. Duidelijk is, dat ik groot fan ben van Craig/Mendes
Graaf Machine
-
- 7976 berichten
- 1045 stemmen
1. Skyfall
2. Casino Royale
3. For Your Eyes Only
4. Goldeneye
5. Licence To Kill
Ik hoop dat binnenkort Licence To Kill uit de top 5 wegvalt.
1. Skyfall
2. Casino Royale
3. SPECTRE
4. For Your Eyes Only
5. Goldeneye
MaartenTuinstra
-
- 251 berichten
- 0 stemmen
1. From Russia with love
2. Goldfinger
3. Spectre
4. Dr. No
5. Casino Royale
6. Skyfall
7. Live and let die
8. For your eyes only
9. Thunderball
10. You only live twice
Bondacteurs:
1. Sean Connery
2. Daniel Craig
3. Roger Moore
4. Timothy Dalton
5. George Lazenby
6. Pierce Brosnan
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
Nee, er blijven nog maar 5 over. En daar zal het wel bij blijven.
De volgorde blijft lastig. Nummer 5 kan er nog net bij, dus die staat wel goed.
1 For your eyes only
2 Octopussy
3 Moonraker
4 A view to a kill
5 Dr. No
1 en 2 zijn over de gehele speelduur wisselend, nummer 3 heeft weer een minder sterk einde en nummer 4 heeft juist het beste einde van allemaal. En nummer 5 heeft dan wat "klassieke" scènes
Thorongil
-
- 1500 berichten
- 522 stemmen
Enkel nog Spectre die ik moet zien en top 10 ziet er ongeveer zo uit.
1. Thunderball
2. You Only Live Twice
3. Goldeneye
4. Spy Who Loved Me
5. From Russia With Love
6. Goldfinger
7. The Living Daylights
8. Man With The Golden Gun
9. For Your Eyes Only
10. Live and Let die
de grunt
-
- 4273 berichten
- 1568 stemmen
1. Goldfinger
2. From Russia With Love
3. The Spy Who Loved Me
4. Dr. No
5. Casino Royale