• 12.902 nieuwsartikelen
  • 168.981 films
  • 11.071 series
  • 31.725 seizoenen
  • 629.088 acteurs
  • 196.113 gebruikers
  • 9.176.175 stemmen

Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie

zoeken in:

Yaspin

• 13 berichten
  • 143 stemmen

Ryan Gosling

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2194 stemmen

Jesse Eisenberg

Michael Cera

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Eazy schreef:

In De Site > Gebruikers > Beste jonge acteurs:

Beste of veelbelovende acteurs.

bij jong moet je maar denken aan een leeftijd tussen de 20 en 35.

(afbeelding)

James Franco

(afbeelding)

Emile Hirsch

(afbeelding)

Joseph Gordon-Levitt

Dit zijn drie hele goede inderdaad! Plus Ryan Gosling, die heeft mij de laatste paar jaar ook overdonderd.

stfuympos

• 13339 berichten
  • 730 stemmen

Christian Bale is verreweg de beste op dit moment en niet omdat ie een oscar heeft gewonnen.

Vreemde oscar ook had meer een hoofdrol dan een bijrol.

FunkStarr

• 1859 berichten
  • 704 stemmen

Denzel Washington (is ook niet de jongste meer)

Leonardo DiCaprio

Russel Crowe

Edward Norton

Jason Statham (geen alleskunner maar gewoon fijn acteur om naar te kijken en zeker in het actie genre)

Voor de rest kan ik niemand bedenken van deze generatie die ook maar in de buurt komt eerlijk gezegd. Bale vind ik persoonlijk echt overrated net als Gosling trouwens.

kappeuter (crew films)

• 74276 berichten
  • 5916 stemmen

Jake Gyllenhaal

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Gyllenhaal zou ook boven aan mijn lijst staan. Niet alleen steengoed, maar ook heel gedreven. Perst voor elke rol het uiterste uit zichzelf en schijnt daar zelfs zijn sociale leven voor op te offeren.

Hij lijkt ook constant beter te worden, met Enemy (geniaal hoe hij twee identiek ogende karakters toch beiden een eigen gezicht geeft) en zijn superintense rol in Nightcrawler als hoogtepunten.

Film Pegasus (moderator films)

• 30753 berichten
  • 5330 stemmen

We hebben ondertussen al enkele acteurs gehad die qua method acting na De Niro, Pacino en Nicholson kwamen. Denk aan DiCaprio, Daniel Day-Lewis, Christian Bale, Joaquin Phoenix, Phillip Seymour Hoffman, Heath Ledger en ik denk ook aan Hilary Swank, Natalie Portman, Kate Winslet, Charlize Theron, Anne Hathaway, Tilda Swinton, Michelle Williams, Juliette Binoche, Marion Cotillard, Cate Blanchett en nog een reeks die ik vergeten ben.

Het gaat tenslotte over method acting en we zien dat het bij veel acteurs die er in alles gegeven hebben op den duur ontsporen (Marlon Brando), veilig spelen met gemakkelijke rollen (De Niro) of gewoon op pensioen gaan (Daniel Day-Lewis).

De sterren van weleer werden deels ook wel bekend door typecasting. Namen als Cary Grant of Humprey Bogart deden geweldige dingen, maar veel rollen zaten in hetzelfde genre wat voor herkenbaarheid zorgt. Voor mij zijn goeie acteurs dan ook veelzijdige acteurs die elke keer verrassen.

Als ik kijk naar de 'nieuwe' generatie zijn er enkele namen die hard opvallen. Denk aan Scarlett Johansson die blockbusters met arthouse afwisselt. Of Adam Driver die zelfs in kleine rollen weet te overtuigen. Het nieuwste opkomend talent is voor mij toch wel Florence Pugh die na elke film een compleet ander karakter weet te spelen. Andere namen die ook opvallend goed bezig zijn: Saoirse Ronan, Jennifer Lawrence, Lupita Nyong'o, Elisabeth Moss, Kristen Stewart, Elle Fanning, Matthias Schoenaerts, Rooney Mara, …

Er zijn nog jonge talentvolle acteurs/actrices goed bezig, maar is het nog te vroeg om iets te kunnen voorspellen. En natuurlijk vinden we al die namen die niet DE opvolger van De Niro, Pacino of Nicholson. Maar die mannen hebben al een hele carrière achter de rug. En ook al ben ik zelf fan, zal er wel wat cult verering bij zitten. We vergeten toch ook de vele uitschuivers die ze evengoed gemaakt hebben. We hebben in elk geval nog geweldig talent rondlopen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.