• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.196 series
  • 33.962 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.940 gebruikers
  • 9.369.475 stemmen

MovieMeter top 250 - 21e eeuw

zoeken in:

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8277 stemmen

MisterPink schreef:

De Tsjechische film moet haast wel Otesánek zijn. Mag nu wel raden toch? De uitslag kan niet meer worden beïnvloed.

Ik denk dat ik van Dievegge wel mag verklappen dat dit klopt. Ik heb zelf maar een schamele drie Tsjechische films in mijn Top 249 staan. En niet die jij net noemt, dus als die de lijst haalt komt dat niet dankzij mij.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Dit is het finale overzicht van de deelnemers, 47 lijstjes!

ArjanvDijk - Badalementi - Baggerman - Brave-Neo - chevy93 - Cikx - Cinemanukerke - Collins - Dievegge - DVD-T - Dying Rose - ekmichel - El loco - Emma! - Film Pegasus - Graaf Machine - Hermes - horizon - IH88 - Ikkegoemikke - John Milton - joolstein - Kondoro - KwintenS - Mezzanine - mjk87 - Movsin - mrklm - nathaniel177 - Onderhond - Origineelhe - oup - Pieter Montana - remorz - Rick18 - Sanderkeuh - Schmenkie - Shaky - Simonsav - Soom - Ste* - Theunissen - TornadoEF5 - Warp - wendyvortex - Woland - Zjokke

Minder deelnemers dan de vorige top 1.000 2 jaar geleden, maar wel een mooi aantal. Iedereen al zeker bedankt voor de inzendingen. Nog wat werk voor de laatste lijstjes en leuke foto's bij de presentatie. Dan kunnen we volgens mij volgende week de 250 beste films van de voorbije 25 (volgens jullie) presenteren.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

De eindlijst is bekend! Voor mij toch. Toch wel opvallend als je dit vergelijkt met de top 1.000. Uiteraard komen veel titels hier terug, maar ook veel evidente namen die steeds in de top 1.000 stonden en er nu (net) uitvallen. Of andere titels waarvan ik (al dan niet blij) verrast ben dat die toch maar mooi de beste 250 halen. Bij de top 1.000 waren we dan al 750 titels gepasseerd. Al had je daar ook de vele namen uit de 20e eeuw bij natuurlijk...

Een film moest minstens in 6 lijstjes staan om bij de mooiste 250 te geraken. En het eindresultaat is een typische moviemetermix geworden met commerciële films, fijne indie, verschillende landen en genres...

Normaal moet het wel lukken om volgende week te starten met de presentatie. Nog wat foto's zoeken en we gaan van start, naar gelang mijn eigen tijd. Het zijn minder titels dan een top 1.000, dus ik stel voor in blokjes van 5 om het spannend te houden en iedereen tijd te geven om te bespreken of die film te hoog of net te laag staat. De presentatie volgt in een apart topic zoals eerdere edities, hier kan je verder berichten plaatsen over de lijst.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2285 stemmen

Nummertje 251 mogen we toch weten als aperitiefje?

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Als aperitief een still uit de 251e film die de lijst dus niet gehaald heeft. Op een fractie van de nummer 250.

https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/2MDCR5neN9QjCFbBXdZUKj.jpg

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Dat overleef ik alvast wel, dat scheelt toch de helft.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2285 stemmen

Misschien een Last Jedi...

Dievegge

• 3166 berichten
  • 8185 stemmen

Baggerman schreef:

(quote)

Ik denk dat ik van Dievegge wel mag verklappen dat dit klopt. Ik heb zelf maar een schamele drie Tsjechische films in mijn Top 249 staan. En niet die jij net noemt, dus als die de lijst haalt komt dat niet dankzij mij.

Waarom 249? Had je er per vergissing één miniserie tussen gezet of zo?

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Film Pegasus schreef:

Als aperitief een still uit de 251e film die de lijst dus niet gehaald heeft. Op een fractie van de nummer 250.

(afbeelding)

https://media.tenor.com/dRnYEM8c0V0AAAAM/star-wars-rey.gif.

Het zal niemand verbazen dat The Force Awakens hoog in mijn lijst stond.

mjk87 (moderator films)

• 14512 berichten
  • 4509 stemmen

Aangezien The Force Awakens er al niet in staat heb ik goede hoop dat dat gedrocht The Last Jedi er ook niet in zal staan.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

IH88 schreef:

Het zal niemand verbazen dat The Force Awakens hoog in mijn lijst stond.

Ik gaf die ook 4*, maar dat was niet genoeg om mijn lijst te halen. #meaculpa

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Met enige clementie van Film Pegasus kon ik mijn lijst (die ik al ruim een maand klaar had liggen) toch nog meedoen. Ben benieuwd naar de uitslag!

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8277 stemmen

Dievegge schreef:

Waarom 249? Had je er per vergissing één miniserie tussen gezet of zo?

Haha, er was een dubbele entry ingeslopen, maar gelukkig is Film Pegasus' systeem idiot-proof. Ik kreeg nog het aanbod om te mogen aanvullen, maar dit beleefd afgeslagen. Het was anders waarschijnlijk niet de film geweest die nu op #251 staat (geen idee welke dit is? Wat is het plaatje eigenlijk? Een schedel of zo?), dus de stemmers daarop hoeven niet boos te worden....

Kondoro

• 11518 berichten
  • 2861 stemmen

Baggerman schreef:

(quote)

Haha, er was een dubbele entry ingeslopen, maar gelukkig is Film Pegasus' systeem idiot-proof. Ik kreeg nog het aanbod om te mogen aanvullen, maar dit beleefd afgeslagen. Het was anders waarschijnlijk niet de film geweest die nu op #251 staat (geen idee welke dit is? Wat is het plaatje eigenlijk? Een schedel of zo?), dus de stemmers daarop hoeven niet boos te worden....

Gesmolten helm van Darth Vader in The Force Awakens, sad dat die het niet heeft gehaald tho

cinemanukerke

• 1817 berichten
  • 1035 stemmen

Een lijst van 200 titels ingestuurd. Voor de overige 50 had ik al in de grote vijver der goede middelmatigheid moeten vissen en dat zou iets te veel eer zijn voor die films.

Benieuwd naar het resultaat ? Geen nood, ik voorspel al de top tien. Immers, die goede en warme zomer 2025 had ik ook al voorspeld. Echt waar en ik had daarvoor geen kristallen bol nodig. Enkel een goede fles wijn Cote de Rhones en een goed gesprek met mijn ChatGPT. Ik trek dus de lijn door en hier is wat het digitale orakel mij in het oor heeft gefluisterd.

Mulholland drive, Drive, Pan's labyrinth, La vie d'Adèle, The fellowship of the ring, Black swan, Return of the king, Inglourious bastards, Parasite, Irreversible.

Ziezo. In willigkeurige volgorde weliswaar. Maar mijn zelfzekerheid is aan het slinken als ik merk dat ik slechts 2 titels in mijn lijst heb. Zou ik mijn 'mojo' toch aan het verliezen zijn ? Misschien toch beter wachten tot aan het einde van de top 250 ...

Place your bets ....

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Go home ChatGPT, you're drunk!

horizons

• 5687 berichten
  • 2402 stemmen

Film Pegasus schreef:

Go home ChatGPT, you're drunk!

Wanneer kunnen we start verwachten?

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Maandag kan ik van start gaan.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Er is zoals gebruikelijk een apart topic geopend voor de presentatie: MovieMeter Top 250 21e eeuw uitslag - Editie 2025 - Gebruikers: Toplijsten en favorieten - filmforum

En hier kan je verder discussiëren waarom een film er in staat of net niet, te hoog of te laag.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Ik zie allemaal topics, maar nergens een begin van een uitslag?

Oh, sorry, heb het door.

Mac Hammer Fan

• 6014 berichten
  • 7444 stemmen

Vind het een mooi initiatief Film Pegasus. Ik heb het te laat gezien (was misschien ook te druk bezig met toevoegen ) en geraakte ook niet aan 250. Ik ben niet meer van de jongste en (her)bekijk ook meestal films van de 20ste eeuw. Ben wel benieuwd naar het resultaat.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik hou zelf ook enorm veel van de oude Hollywoodfilms, misschien zit daar wel een vervolg op. Er zijn 30 deelnemers minder, maar ik weet niet of die allemaal zijn weggebleven omdat het nu enkel 21e eeuw was of algemeen door de mindere activiteit hier op MovieMeter... Voorbije edities zaten we rond de 70 deelnemers.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Zin in! Laat de countdown maar beginnen.

Kondoro

• 11518 berichten
  • 2861 stemmen

Film Pegasus het is al maandag hé?! Of is het in België nog zondag?

oup

• 586 berichten
  • 3176 stemmen

De spanning stijgt!

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

We zijn vertrokken.

Kondoro

• 11518 berichten
  • 2861 stemmen

Film Pegasus schreef:

We zijn vertrokken.

Waar naar toe?

oup

• 586 berichten
  • 3176 stemmen

En we zijn los! Ik zag tot mijn grote schrik mijn username niet staan bij Werckmeister Harmóniák. Ben ik dan zo in de bonen geweest, was mijn eerste gedachte. Meteen gecheckt, maar ik heb daar dus wel degelijk op gestemd. Net als op Gran Torino. Bij beide films is mijn naam 'van de wagen gevallen' zie ik Film Pegasus. Bij WH 6 lijstjes en maar 5 users. Bij GT 8 lijstjes en maar 7 users.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3122 stemmen

We zijn begonnen! Ik kijk erg uit naar wat deze lijst gaat brengen.

Ook op Letterboxd staat de lijst online. Deze zal ik dagelijks gaan bijwerken.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Waar naar toe?

Daar naar toe!

Ik had het nieuwe topic ook gemist overigens, ik volg vooral 'Mijn Updates'.

2 nominaties van mij (werckmeister en Gran Torino), twee heel verschillende films.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.