- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
joachimt (crew films)
-
- 3479 berichten
- 9066 stemmen
Heeft dan toch in ieder geval twee stemmen, want hij staat ook op mijn lijstje.
Maar dat lijkt me inderdaad niet genoeg. Als een fantastische klassieker als The Treasure of the Sierra Madre nog niet eens in de top 500 komt, heb ik weinig hoop voor dit soort onbekendere pareltjes.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
De volgende blok zal voor morgenvroeg zijn. Ik heb blijkbaar problemen met de zoekfunctie hier op moviemeter. Hopelijk morgen opgelost.
DVD-T
-
- 15378 berichten
- 2839 stemmen
Ook op Letterboxd weer bij.
De stand voor mij 192/360. 53%. Dat percentage zal nog wel wat hoger worden als meer en meer de "bekendere" titels voorbij gaan komen. Meestal eindig ik zo rond de 65%.
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7610 stemmen
Tussenstand: 149 of 360 gezien. Wederom 5 nominaties uit mijn lijst maakt 39 /500
Onder hen bevindt zich ook mijn nr. 1 te weten; Hellraiser (1987) en wat een mooi positie heeft ie met 666 weten de behalen! Verder Sci-Fi van Abre los Ojos en Gattaca , Komedie van Captain Fantastic en een wat donkere Disney, Pinocchio
ikkegoemikke
-
- 2873 berichten
- 4251 stemmen
126/350 en 34 nominaties
Deze avond nog eentje afgevinkt nl. "Sleepers". Ik begrijp nog steeds niet dat ik deze magistrale film niet eens kende.
Baggerman
-
- 10577 berichten
- 7977 stemmen
Heeft dan toch in ieder geval twee stemmen, want hij staat ook op mijn lijstje.
Haha, drie stemmen dan, hè?
Diamonds of the Night gaat het dan waarempel nog redden ook. Ik zag ook dat iemand Nezhnost hoog in zijn/haar lijst had staan. Had ik dat geweten, dan had ik hem op 1 gezet, puur om hem in de lijst te krijgen.
Kondoro
-
- 10694 berichten
- 2485 stemmen
You’ve watched 75 of 360 | 20%
Het gaat lekker hier .
Brave-Neo
-
- 587 berichten
- 1776 stemmen
Ik heb tot nu toe een goede editie : 116/360 is 32,2%
oup
-
- 300 berichten
- 2508 stemmen
Dat is wel straf, gezien die toch in veel andere toplijsten voorkomt.
Bij Kreuzweg begin ik een vermoeden te krijgen dat die niet in de top 1000 staat ook. Ik had een scherpe daling verwacht voor die film.
Kreuzweg gaat volgens mij de lijst wel halen. In editie 2017 op plek 484. In 2019 ietsje lager op 563. Op basis van jouw top 10 zul je ‘m denk ik op nummer 1 hebben staan? Dat tikt dan al flink aan. Zelf heb ik ‘m op 223/500. En er zullen vast nog meer users zijn die Kreuzweg hebben genomineerd.
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
Ik had het niet verwacht, maar ik heb 218 van de 360 films gezien. Toch een nette 60%.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Kreuzweg gaat volgens mij de lijst wel halen. In editie 2017 op plek 484. In 2019 ietsje lager op 563. Op basis van jouw top 10 zul je ‘m denk ik op nummer 1 hebben staan? Dat tikt dan al flink aan. Zelf heb ik ‘m op 223/500. En er zullen vast nog meer users zijn die Kreuzweg hebben genomineerd.
320 hier. Alle beetjes helpen, moet je maar denken.
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
Sing Street lijkt ook een blijvertje. Mooi, mooi, mooi!
oup
-
- 300 berichten
- 2508 stemmen
Sing Street lijkt ook een blijvertje. Mooi, mooi, mooi!
Zag ‘m er net ook tussen staan. Wat een heerlijke film inderdaad. Staat in mijn lijst ook vrij hoog op plek 187.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Echt he? Ik werd blij toen ik het zag. Wat heb ik genoten van die film. Ik had altijd begeesterde discussies met Zwolle84 die Begin Again (2013) duidelijk Carney’s meesterwerk vond, terwijl ik toch echt Once (2007) en Sing Street (2016) de betere films vind. Ach ja
Voor degenen die hier ook van hebben genoten, heb ik nog een tip van het Britse Channel Four, We Are Lady Parts (2021). Het heeft niet de nostalgie of oude muziek die menigeen vermoedelijk zo van Sing Street deed genieten, maar wel het houden van muziek, de kameraadschap, en de rebellie. Je hoeft niet perse iets met punk te hebben (I don’t). Miss Milton en ik vonden het zeer vermakelijk, en hadden nooit een film of serie gezien vanuit het gezichtspunt van jonge, Britse moslima’s die niet heel erg traditioneel zijn. Grappig, ontroerend en aanstekelijk.
-We Are Lady Parts: The Peacock series about a Muslim punk band is like nothing on TV. - Slate
Met 6 afleveringen van +20 minuten keken wij hem in een avond uit. En nee, hij is hier voor zover ik weet nog niet officieel te zien. Met VPN wel op channel4.com, al biedt Calvé ook uitkomst.
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
Sorry JM maar euh,
Sing Street
Begin Again
Once
Wel grappig dat we alle drie een andere favoriet hebben.
Lijkt me een toffe serie. Ben momenteel Ted Lasso (heerlijk) aan het kijken, maar dat is ook een serie die je zo hebt uitgekeken.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Ik weet niet of ik Sing Street of Once de beste vind. Zou ik ze moeten herkijken, en ze zijn toch best anders. Ik weet wel zeker dat ik Begin Again de minste vond (1 kijkbeurt), maar dat is idd grappig en zo hoort het misschien ook wel
Ted Lasso was extreem genietbaar inderdaad. Waren we heel snel doorheen.#Keeleyfans. Nooit gedacht dat ik zo zou genieten van een serie over een coach en zijn voetbalclub, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ted Lasso bleek vooral heel erg de serie die ik nodig had, op dat moment. En dat was We Are Lady Parts ook wel een beetje, al is het met deze speelduur bijna een film in zes stukjes
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
Ik heb niks met '80s muziek, maar zelfs ik vond Sing Street een heerlijke film
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Ik zit nu op 308/380 = 81%, ben toch echt benieuwd waar dat gaat eindigen, wellicht gaat die voorspelde daling toch wel meevallen.
Rush blijft het goed doen, wat ik best snap. Hij haalde mijn lijst niet, maar met 4* en een aantal aan het scherm gekluisterde kijkbeurten voor iemand die totaal niks met autoracen heeft, staat hij hier wat mij betreft prima. Net als Ford V. Ferrari (of Sing Street ) een film die dat moeiteloos overstijgt.
Air Doll is me laatst getipt (al stond hij al op de lijst), dus die zal ik binnenkort gaan zien. Ik vond persoonlijk Amer iets fijner dan Laissez Bronzer les Cadavres, maar deze eindigt wat hoger. Niets iets waar ik over zou zeuren; het is fijn dat deze werkjes de toplijst halen. Novecento was totaal niet mijn ding, ik kon er niet inkomen.
Enige dat me wat zeer doet is Satoshi Kons meesterwerkje Pâfekuto Burû (1997) die met een CV van Editie 2013: 155 - Editie 2015: 241 - Editie 2017: 260 - Editie 2019: 295, dit jaar daalt naar plaats 622. Wtf. Deelnemers die die nog niet gezien hebben, kijktip voor de volgende editie!
Onderhond, opeens snap ik je pijn !
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
Enige dat me wat zeer doet is Pâfekuto Burû (1997) die met een CV van Editie 2013: 155 - Editie 2015: 241 - Editie 2017: 260 - Editie 2019: 295, dit jaar daalt naar plaats 622. WTF. Deelnemers die die nog niet gezien hebben, kijktip voor de volgende editie!
Onderhond, opeens snap ik je pijn !
Pijnlijk inderdaad.
Denk dat ik ook de hoop kan opgeven dat Helter Skelter er nog in komt.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Ik heb mijn steentje bijgedragen voor Perfect Blue. Al lang geleden gezien, maar wel indrukwekkende animatie! De invloed zie je sterk in oa Black Swan en Requiem for a Dream.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Zeker.
Met #127 help ik minder mee dan Cikx en maxcomthrilla, maar toch niet onverdienstelijk. Het was niet genoeg kennelijk. Volgende editie even pushen in de aanloop, JM's Grote Anime Propaganda Campagne (je verwacht het niet!).
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
Perfect Blue staat bij mij ook op de watchlist. Gezien mijn watchlist kan ik sowieso de aankomende twee jaar mijn Japans/Zuid-Koreaans/Mandarijns verbeteren .
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
In het nieuwe blokje enkele Aziatische films die het alvast beter deden dan vorige editie.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
die still is niet van su-ki-da toch?
Ik ken de film niet, maar dat lijkt me toch correct? Uit welke film zou deze dan komen?
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Wel de thumbnail van de trailer, als ik een reversed image search doe? (even scrollen naar onder de 'vergelijkbare afbeeldingen')
SimonSav
-
- 334 berichten
- 3392 stemmen
Het is inderdaad een still uit Petaru Dansu (2013), een meer recentere Ishikawa
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
Sono heeft de smaak wel te pakken deze editie. Ben benieuwd waar Love Exposure op uitkomt.
Su-ki-da gaat op de watchlist.