menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

zoeken in:
Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
We zitten ondertussen aan 26 deelnemers. Met wat nieuwe gezichten, dus de top 1000 zal er ongetwijfeld opnieuw wat anders uitzien. Er kan nog veel veranderen, maar het belooft weer een mooie mix te worden.

geplaatst:
Hoe heb jij acteurs/actrices en regisseurs aan jouw films kunnen mappen IH88? Of heb je dit allemaal zelf bijgehouden?

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
We zijn ondertussen op het punt gekomen dat je onmogelijk met 1 nominatie uit 1 lijstje in de top 1.000 kan geraken. Omgezet naar punten geeft de nr 1 500 punten en nu voorlopig staat Howl's Moving Castle op nr 1.000 met 503,29 punten.

Ter vergelijking vorige editie stond L'Atalente op nr 1.000 met 1.006,68 punten. We zitten nu bijna in de helft van het aantal deelnemers van vorige editie. Er zijn al nieuwe deelnemers, dus als iedereen van vorige keer meedoet, geraken we normaal wel aan de 70. En misschien meer...?

geplaatst:
Film Pegasus schreef:
Er zijn al nieuwe deelnemers, dus als iedereen van vorige keer meedoet, geraken we normaal wel aan de 70. En misschien meer...?

Is het mogelijk de lijst met deelnemers af en toe te updaten ?

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Badalamenti schreef:
(quote)

Is het mogelijk de lijst met deelnemers af en toe te updaten ?

Ik zal het zondag plaatsen, samen met nog eens een leuk weetje.

geplaatst:
freek_93 schreef:
Hoe heb jij acteurs/actrices en regisseurs aan jouw films kunnen mappen IH88? Of heb je dit allemaal zelf bijgehouden?

Letterboxd. Ik heb eerst 15/20 acteurs en actrices opgeschreven waarvan ik zeker wist dat die in de meeste films hebben gespeeld. Van ScarJo, Portman, Di Caprio en Pitt wist ik wel dat ze in veel films hebben gespeeld die in mijn lijst stonden. Van Edward Norton dacht ik dat ook, maar dat bleken er dan weer maar 4 te zijn. Daarna was het via letterboxd gewoon even per acteur/actrice optellen. Met Jackson heb ik wel een beetje gesmokkeld, want hij heeft soms echt superkleine rollen als Nick Fury.

geplaatst:
IH88 schreef:
Met Jackson heb ik wel een beetje gesmokkeld, want hij heeft soms echt superkleine rollen als Nick Fury.

Haha, inderdaad. 20 jaar geleden nam ik mezelf voor om alle films te zien waarin Samuel speelt. Dat hou ik nog steeds vol (stom eigenlijk, maar het is leuk om te doen). Afgelopen week keek ik The New Age (1994). Bijrol van 10 minuten en weg was hij weer.
Slechte film trouwens.

geplaatst:
Film Pegasus schreef:
We zijn ondertussen op het punt gekomen dat je onmogelijk met 1 nominatie uit 1 lijstje in de top 1.000 kan geraken. Omgezet naar punten geeft de nr 1 500 punten en nu voorlopig staat Howl's Moving Castle op nr 1.000 met 503,29 punten.

Ter vergelijking vorige editie stond L'Atalente op nr 1.000 met 1.006,68 punten. We zitten nu bijna in de helft van het aantal deelnemers van vorige editie. Er zijn al nieuwe deelnemers, dus als iedereen van vorige keer meedoet, geraken we normaal wel aan de 70. En misschien meer...?
Dan gaan een behoorlijk aantal van mijn gewaardeerde films de top1000 lijst niet halen.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Dat weet je nooit. De lijstjes liggen uiteenlopend en veel films krijgen meerdere stemmen. Naast de klassiekers evengoed de grote blockbusters als de alternatieve arthouse films en alles daartussen.

geplaatst:
joachimt schreef:
(quote)

Haha, inderdaad. 20 jaar geleden nam ik mezelf voor om alle films te zien waarin Samuel speelt. Dat hou ik nog steeds vol (stom eigenlijk, maar het is leuk om te doen). Afgelopen week keek ik The New Age (1994). Bijrol van 10 minuten en weg was hij weer.
Slechte film trouwens.

Ik heb bijvoorbeeld ook zijn rol in Do The Right Thing meegerekend. Best een belangrijke rol, maar hoeveel schermtijd heeft hij nou eigenlijk. Zo kom je wel aan 16 films . Ik wist niet eens dat hij een rol in Goodfellas had... om over zijn “rol” in Kill Bill vol. 2 nog maar niet te spreken.

geplaatst:
IH88 schreef:
(quote)

Ik heb bijvoorbeeld ook zijn rol in Do The Right Thing meegerekend. Best een belangrijke rol, maar hoeveel schermtijd heeft hij nou eigenlijk. Zo kom je wel aan 16 films . Ik wist niet eens dat hij een rol in Goodfellas had... om over zijn “rol” in Kill Bill vol. 2 nog maar niet te spreken.

Ik doe trouwens het zelfde (ook sinds 20 jaar geleden) met Brad Pitt. Probeer hem maar eens te spotten in Less Than Zero (zonder dat je van tevoren weet welke "rol" hij speelt).

geplaatst:
Emily Browning zal bij mij ook goed vertegenwoordigd zijn.

geplaatst:
Thelma heeft bij mij echt net de toplijst gemist. Sterke film.

Landen die zijn vertegenwoordigt in mijn top 350:
Verenigde Staten: 270
Engeland: 22
Frankrijk: 10
Duitsland: 7
Italië: 6
Spanje: 5
Japan: 5
Zuid-Korea: 5
Canada: 2
Hongkong: 2
Argentinië: 2
Zweden/Denemarken: allebei 2
Indonesië: 2
Iran: 2
Nederland: 1
Sovjet-Unie: 1
Brazilië: 1
Ierland: 1
Nieuw-Zeeland: 1
Turkije:1

geplaatst:
Vorig editie was ik één van drie deelnemers met weinig films in de lijst. Deze editie zullen er misschien iets meer in staan. Wie weet? En als we toch deelnemers die nog geen lijst hebben verstuurd aan het tippen zijn! Hier vijf recentere films die ik in mijn lijst heb opgenomen!
November (2017)
https://bostonhassle.com/wp-content/uploads/2018/04/November-Image-1.jpg The Forbidden Room (2015)
https://www.highonfilms.com/wp-content/uploads/2016/04/tfb23.jpg A Dark Song (2016)
https://i.ytimg.com/vi/WZqFZgFSusE/maxresdefault.jpg Prospect (2018)
https://i1.fdbimg.pl/air42oy1/1777x913_pfv09x.jpg Los Parecidos (2015)
https://morbidlybeautiful.com/wp-content/uploads/2016/12/Screen-Shot-2016-12-29-at-11.14.07-PM.png

geplaatst:
joolstein je zal het vast wel ergens hebben staan maar ik vraag het toch.

Hoe heet de film waar de vrouw in een soort astronautenpakje staat met een geweer of vlammenwerper richting de camera staat? 4de plaatje in je meest recente bericht.

geplaatst:
Niet om het één of ander ... maar mensen tips geven met fotos zonder de titel erbij te plaatsen is allicht niet de meest effectieve optie?

geplaatst:
Shadowed schreef:
joolstein je zal het vast wel ergens hebben staan maar ik vraag het toch.

Hoe heet de film waar de vrouw in een soort astronautenpakje staat met een geweer of vlammenwerper richting de camera staat? 4de plaatje in je meest recente bericht.

Dat is Prospect trouwens, aldus Google Image Finder.

geplaatst:
Shadowed

Dat idd Prospect

geplaatst:
Onderhond

Het is inderdaad niet het meest effectief maar omdat niemand titels erbij zette dacht ik dat ze bewust er niet bij waren gezet om stemmen te beïnvloeden. Ik heb het inmiddels aangepast!

geplaatst:
Stemmen beïnvloeden was toch juist de bedoeling?

geplaatst:
Ik heb mn lijst al n tijdje geleden ingezonden dus kan niet meer beïnvloed worden

geplaatst:
Badalamenti schreef:
DoP: Nicolas Roeg...... onderschat of gewoon te weinig gezien.

Ik durf het haast niet te vragen (want misschien wel gezien): uit welke films zijn deze, Badalamenti?

geplaatst:
Ik kom slechts aan vierhonderdnegenennegentig goede films. Heeft iemand misschien nog een tip?

geplaatst:
Dievegge schreef:
Ik kom slechts aan vierhonderdnegenennegentig goede films. Heeft iemand misschien nog een tip?

Call Me by Your Name en/of God's Own Country?!

geplaatst:
Ferdydurke schreef:
(quote)

Ik durf het haast niet te vragen (want misschien wel gezien): uit welke films zijn deze, Badalamenti?

Petulia (1968)

Gast
geplaatst: vandaag om 05:43 uur

geplaatst: vandaag om 05:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.