menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

zoeken in:
geplaatst:
Dievegge schreef:
Ik kom slechts aan vierhonderdnegenennegentig goede films. Heeft iemand misschien nog een tip?

Tip: kijk er nog een.

geplaatst:
Moet er onderhand ook eens aan gaan beginnen. Wat ik wel weet is dat mijn lijst de meeste Ruiz's gaat bevatten en Malick topzwaar zal zijn (hoe origineel).

geplaatst:
Damn, ik heb dan wel een excel-db, maar ik doe er toch véél langer over dan gedacht om ze te nummeren van 1 tot ... . Alleen al de 4,0* bevat al een kleine 300 films, waarvan slechts een paar tiental zijn onderverdeeld in 15 of 17/20.

geplaatst:
Voor de zekerheid, de moviemetercode is toch gewoon het laatste cijfer dat je ziet in de adresbalk van een film he? (bv: Alien 274)?

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
GoodOldJack schreef:
Voor de zekerheid, de moviemetercode is toch gewoon het laatste cijfer dat je ziet in de adresbalk van een film he? (bv: Alien 274)?

Klopt idd. Als je werkt met een export (kan je via 'Mijn Moviemeter') komt die code automatisch mee. Maar je kan het ook uit de link in de adresbalk terugvinden. Alien (topkeuze trouwens) is idd 274.

geplaatst:
Kan iemand mij helpen. Hoe orden ik het csv bestand wat ik heb gekregen in nette kolommen? Nu staat alles door elkaar.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
scorsese schreef:
Kan iemand mij helpen. Hoe orden ik het csv bestand wat ik heb gekregen in nette kolommen? Nu staat alles door elkaar.

Staat er een , (komma) tussen de gegevens? Dan kan je dat naar kolommen omzetten via 'Tekst naar kolommen' onder het tabblad 'Gegevens'. Als het niet lukt mag je dat ook zo doorsturen, dat is snel omgezet.

geplaatst:
Film Pegasus bedankt. is gelukt zo.

geplaatst:
Mijn lijst is binnen.

De voorbije twee maanden heb ik nog heel wat vervangingen en herschikkingen doorgevoerd, maar vandaag heb ik mijn top 500 dan toch maar ingediend. Het is de vierde keer op rij dat ik deelneem. Wanneer ik de vergelijking maak met zes jaar geleden, bij de eerste editie, dan valt vooral op dat het aantal niet-Engelstalige films gestegen is van een grote 10% naar ruim 30%. De V.S. blijft de grootste leverancier, maar er zijn ook heel wat kleinere filmlanden met een of twee noteringen. Er staat één kortfilm in, twee documentaires en twee miniseries. Negentien titels beginnen met het woord “La”. Uitgebreidere statistieken volgen later.

geplaatst:
Film Pegasus Wie hebben er allemaal al een lijst ingeleverd Pegasus?

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
28 lijstjes ondertussen al van beavis, Brave-Neo, Captain Sik, Collins, Dievegge, Dopke, Edamboy, ERCee, Film Pegasus, gauke, Handsome_devil, iDirk, IH88, joachimt, joolstein, Knisper, Koenr, Ludo 92, mjk87, MovieMind, Movsin, MRDammann, nathaniel177, Norma, Onderhond, Soom, Wendyvortex en Woland.

Ik hoop zeker nog een lijst te krijgen van de ontbrekende deelnemers die vorig editie er bij waren. En misschien nog wat meer nieuwe namen.

geplaatst:
Woland al ingeleverd? Dat heb je snel gedaan man

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Ineens nog een weetje. Vorige editie kon 1 film in de lijst geraken met maar 3 nominaties, de rest had er meer nodig. Dat lukt enkel als je met lijsten werkt die minimum 250 films bevatten. Het geeft een gevarieerde lijst, maar elke film in die lijst is wel door meerdere filmliefhebbers opgestuurd.

De meeste nominaties gingen naar Apocalypse Now (nr 4 in de top 1000) en de grote winnaar 2001: A Space Odyssey die elk 43 nominaties kregen. Wat ook wil zeggen dat 20 deelnemers die films NIET in hun lijst hadden zitten.

Wie dit jaar nr 1 wordt hangt van jullie lijstjes af natuurlijk.

geplaatst:
Mijn lijst komt eraan deze week.

geplaatst:
Hoewel ik de laatste twee jaar in een fikse filmdip heb gezeten ga ik toch ook proberen om opnieuw een lijstje in te geven. Dat zal waarschijnlijk niet heel erg verschillen van dat van twee jaar geleden. Al is het maar om mijn favoriete films een extra duwtje in de rug te geven en bij sommige films zou het wel eens het verschil kunnen maken tussen net niet en net wel in de lijst.

Het zal wel pas voor na mijn vakantie zijn.

geplaatst:
Ik denk er nog even over na of het voor mij wel zin heeft om mee te doen. Kom net aan de 190 films met een *4 of hoger en een top 250 met films van een *3.5 erbij is wel zonde

geplaatst:
Ben nog druk bezig met (her)kijken en het druilerige weer helpt daar mooi aan mee.

Als ik overigens rond de 20e nog niets heb ingeleverd, zou het fijn zijn als ik ergens door iemand getagd wordt, want dan heb je ook kans dat ik het vergeten ben, haha.

geplaatst:
Nadat ik via een excel truc (mbv alastor, dank) mijn 4,5* en daaronder 4* vanuit een MM export in een ICM lijst heb gekregen, stonden er 1165 titels. De 137 4,5* films blijven uiteraard staan, dus dat betekende dat ik ruim 650 8/10 titels moest schrappen. Dat ging eigenlijk veel makkelijker dan verwacht, als je alleen je naar boven afgeronde zeveneneenhalfjes wegstreept, ruimt het al heerlijk op.

Na het eerste rondje compleet op gevoel, bleven er 528 over. Nog 28 twijfelgevalletjes wegstrepen dus, en dan die 363 4* films die er nog bij passen in een top 500 nog in enigszins de juiste volgorde slepen, al vind ik dat minder belangrijk dan de 4,5* waarderingen; en die zijn met veel toewijding goed gezet.

geplaatst:
Ik denk/vrees dat ik het ook op de manier van John Milton zal (moeten) doen. 300 films met 4,0* zie ik niet zitten om grondig in volgorde te zetten. Alles erboven valt wel mee (17-20/20). Ik probeer tegen het einde van het weekend rond te zijn.

It's a wonderful life uit 1946 wil ik deze week nog perse zien omdat ik die ook hoog inschat en dus in mijn toplijst verwacht.

geplaatst:
Zojuist mijn lijstje ook ingeleverd. Ik heb al m'n 5* en 4,5* films zo goed en zo kwaad mogelijk gerangschikt (363 in totaal). Benieuwd naar het eindresultaat.

geplaatst:
Dat met die 4* films is een 'projectje' dat bij mij al sinds de vorige top 1000 loopt. Ik startte de lijst ook door alle 5* en 4,5* zo goed mogelijk in volgorde te plaatsen, aangevuld met de 4* waar ik geen twijfels bij had. Alle 4* waar ik wel over twijfelde, heb ik positie 999 gegeven in de excel. Zo nu en dan herkijk ik die films (en ook de films die al wel op hun plek staan) en zet ik ze alsnog op de goede plek als de sterren blijven staan.

Duurt natuurlijk flink lang, maar er zit 0 tijdsdruk op en de lijst is ook 'klaar' als ze erbuiten blijven staan.

geplaatst:
Ik ga ook beginnen met mijn lijstje. Wel dit jaar minder films bekeken, probeer er weer wat meer te kijken, want het begint weer te lukken met mijn zin voor films

geplaatst:
Zie dit nu pas. Belandde per ongeluk op de site (moest maar mobiel.nl), voor het eerst in maanden (forum nog veel langer geleden ). Thanks voor de tag, misschien dat ik meedoe. Even kijken of ik dat ergens kan inpassen de komende weken.

geplaatst:
IH88 schreef:
Little White Lies heb ik twee weken geleden voor het eerst gezien en had zeker mijn lijst gehaald als ik hem later had ingeleverd.

Wist je dat het vervolg nu in de bios draait?

geplaatst:
Zwolle84 schreef:
(quote)

Wist je dat het vervolg nu in de bios draait?

Zag het donderdag in het AD staan inderdaad. Geen geweldige recensies, maar Cluzet en Cotillard doen weer mee. Dat is voor mij genoeg om hem toch te gaan kijken.

Film Pegasus (moderator)
Tijd voor een tussenstand! Enkele dagen vakantie gehad en genoten van Fleetwood Mac op Werchter, maar ondertussen weer bijgewerkt. We zitten al aan 34 deelnemer en ik mis nog een hoop mensen die vorige editie hebben meegedaan. Dus het gaat goed.

Er kan nog veel veranderen, maar het belooft een boeiende lijst te worden met opnieuw de gekende films maar ook een hoop nieuwkomers. Zowel recent als ouder materiaal. Maakt het wel interessant om tips op te doen.

En voor wat het waard is, op dit moment staat Under the Volcano uit 1984 op nr 1.000. Maar de top is nog volop in beweging en zeker onderaan kan elk lijstje mee bepalen of een film er nog in zit of net niet.

Voor alle duidelijkheid: met de MM-code wordt toch enkel de cijfercode die achter elke filmlink staat bedoeld hé? Bvb. [url=https://www.moviemeter.nl/film/1121685][url] --> MM-code = 1121685
Ik hoef dus niet de hele link in een kolom te zetten? Ik wil Pegasus geen overbodig extra werk geven ...

Fisico schreef:
Voor alle duidelijkheid: met de MM-code wordt toch enkel de cijfercode die achter elke filmlink staat bedoeld hé? Bvb. [url=https://www.moviemeter.nl/film/1121685][url] --> MM-code = 1121685
Ik hoef dus niet de hele link in een kolom te zetten? Ik wil Pegasus geen overbodig extra werk geven ...

MM code is idd voldoende

Film Pegasus (moderator)
Te veel info kan geen kwaad. Maar gewoon de code is voldoende. Voor de vlotste verwerking heb ik rangschikking-titel-jaar-MMCode nodig. Met minder kan er eventueel verwarring ontstaan, maar lukt het wel. Met meer hoef ik gewoon de juiste gegevens te selecteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:29 uur

geplaatst: vandaag om 01:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.