menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

zoeken in:
Ik ga ook een topje insturen. Ik hoop tegen volgende week klaar te zijn. De lijst is klaar. Ik moet alleen al de MM codes nog toevoegen.

Film Pegasus schreef:
Voor de vlotste verwerking

Heb je er niet alsnog ontzettend veel handmatig werk aan? Of heb je een of andere query gebouwd die automatisch scores genereert op basis van de afzonderlijke rangordes en daarvan een totaallijst maakt?

Film Pegasus (moderator)
Zwolle84 schreef:
(quote)

Heb je er niet alsnog ontzettend veel handmatig werk aan? Of heb je een of andere query gebouwd die automatisch scores genereert op basis van de afzonderlijke rangordes en daarvan een totaallijst maakt?

De lijst invoegen is eigenlijk een knip & plakwerk dat aan de hand van de MM-Codes vrij vlot gaat. En eens de lijst er in zit worden de scores voor de eindlijst automatisch berekend. Zo heb ik meteen per film de totaalscore, het aantal lijstjes dat de film genomineerd heeft en wat de plaats in de top 1.000 is (als het daarin geraakt). Op het geheel zitten ook enkele controles. Vorig jaar is alles vlot gelopen, hopelijk dit jaar ook geen fouten.

Gelukkig maar. Ik was al even bang dat je hele nachten zat te rekenen en schuiven met Excelrijen.

Film Pegasus (moderator)
We zitten ondertussen aan 35 deelnemers! Momenteel staat op nr 1.000 de film The Devils uit 1971 met de heerlijke Vanessa Redgrave. Maar we hebben nog 10 dagen te gaan en alles kan dus nog veranderen bij elk lijstje dat er bij komt.

Deze deelnemers zaten er vorige editie ook bij, maar hebben nog geen lijstje gestuurd, maar gaan dat hopelijk nog wel doen: !!!!*Lucky - Airbakke - Alastor - Apollinisch - arno74 - Ataloona - Badalamenti - Baggerman - BBarbie - chevy93 - Darbie - donnie darko - DVD-T - Ferdydurke - Finisterra - John Milton - JT Chinaski - kappeuter - kaketoe - kevin_vp - Lord Flashheart - Mat_ - maxcomthrilla - McSavah - Metalfist - Mochizuki Rokuro - moviefreak#1 - Observator - Pieter Montana - Prinz - Querelle - Ramon K - SimonSav - Spetie - starbright boy - Stoux - tbouwh - The One Ring - TheBunk - TornadoEF5 - vinnypassy - Zwolle84

Waarschijnlijk is iedereen nog films aan het herbekijken voor de eindlijst. Doe gerust er is nog tijd. Dit is enkel een herinnering omdat de einddatum dichter bij komt. Lijstjes mag je altijd vroeger doorsturen natuurlijk. En ook wie niet bij deze tags staat kan nog altijd deelnemen. Iedereen welkom.

Ik verwacht mijn lijst aankomende woensdag in te leveren.

Bijna alle topnamen hebben nog geen lijstje ingestuurd als ik het zo snel bekijk, en toch heeft The Devils nu al de lijst gehaald.

Ik ga echt op het aller- allerlaatste moment insturen als je het niet erg vindt. Zo’n lijst is toch letterlijk elke dag verder af.

Film Pegasus (moderator)
Geen probleem, iedereen heeft tijd tot 23 juni.

Is dat t/m 23 juni? Dan ga ik net als John Milton heel nerdy m’n agenda markeren en haal ik die zondag nog even door.

Film Pegasus (moderator)
Het mag gerust laat die dag, ik zit op Graspop. Kan ik de dag er na beginnen met de laatste lijstjes te verwerken.

Ik heb net in mijn inbox hier mijn gegevens geëxporteerd dus ben er werk van aan het maken.

Zwolle84 schreef:
Is dat t/m 23 juni? Dan ga ik net als John Milton heel nerdy m’n agenda markeren
you know you want to!

Zonder gekheid, JM had zoals gezegd zijn 4,5* al geëxporteerd en in icheckmovies op volgorde gesleept met veel wikken en wegen. Vervolgens wilde ik die aanvullen tot een top 500 of desnoods 250 met mijn beste 4* films. Ik streepte vorige week daaruit redelijk vlot de magere achtjes weg, maar toen ik de reeds gesorteerde negens erbij pakte om de beste achten daaronder te gaan slepen, leek het zowat de lijst van een vreemde. Wel allemaal erg goede films nog steeds (uiteraard), maar ik kon niet goed beargumenteren waarom ik de ene titel hoger dan de andere had gezet, het leek nogal willekeurig. Leuk nadat je er echt wel even mee bezig bent geweest.

Was een beetje demotiverend, en dat gevoel van willekeur bleef hangen met dit tweede deel van de lijst; dat het zowat ondoenlijk was om 2 dikke achten die ik lang niet meer had gezien tegen elkaar af te wegen. Dat kan dan zowat alleen op gevoel, maar dat verklaart wellicht waarom die lijst van eerder zo onbekend aanvoelde in plaats van een damn straight knikje: je gevoel kan een andere dag weer redelijk anders zijn.

Uiteraard is het geen exacte wetenschap en is het maar voor de leuk, maar de overtuiging die ik vroeger had van 'dit is mijn lijst en ik sta volledig achter de volgorde', dat lijkt weg. Ik heb er die middag ook de brui aan gegeven, vanmiddag maar een nieuwe poging.

Wel jammer. Als ik mijn lijst nu had ingeleverd hadden drie titels (die ik de afgelopen maand heb gezien) echt heel hoog gestaan. Maar goed, dat weet je van te voren, en als ik de lijst nu had ingeleverd had ik over twee of drie maanden weer zoiets gehad van, 'die films hadden er best in kunnen staan'. Het blijft een momentopname.

Ik hoop trouwens wel dat The One Ring en DVD-T een lijst inleveren. Zijn niet meer zo heel actief, maar ze hebben wel een interessante filmsmaak en voor de top 1000 is dat alleen maar goed. DVD-T's top 250 staat op Letterboxd, dus kom op .

Als ik het niet onverhoopt vergeet, dan lever ik mijn lijst pas op de laatste dag in. Op een of andere manier zag ik de vorige keren binnen een paar dagen na inleveren nog een aantal films die de lijst zeker hadden gehaald als ik die later had ingeleverd!

..... Ik ben meer nieuwsgierig naar wie al een lijst heeft ingeleverd, dan wie niet...... (zal een afwijking zijn)

Ik begin ook eens rustig aan mijn lijstje. De voorbije weken nog een aantal films gekeken die altijd hoog hebben gestaan in deze lijst (Bin-Jip, Seven Samurai, Grande Belleza). Hopelijk de komende dagen nog wat tijd om Death in Venice, La La Land, en Il Gattopardo te kijken.

Film Pegasus (moderator)
Als ik zie naar de minimumscore die een film vorige keer nodig had om in de top 1.000 te geraken en de films die er al goed over zitten, zijn er een paar verrassende nieuwkomers. Zowel recente films als oudere titels. Altijd leuk om nieuwe tips op te doen.

Film Pegasus schreef:
Waarschijnlijk is iedereen nog films aan het herbekijken voor de eindlijst.

Dat klopt
Vroeg me bijvoorbeeld af of deze echt zo goed was als ik me hem herinnerde.
Ja, dat is ie.

N.B.: Je hebt ene 'Ramon' getagd. Daar ga je geen lijstje van krijgen. Ik neem aan dat je Ramon K bedoelde.

Film Pegasus (moderator)
Ferdydurke schreef:
(quote)

N.B.: Je hebt ene 'Ramon' getagd. Daar ga je geen lijstje van krijgen. Ik neem aan dat je Ramon K bedoelde.

Bedankt, ik heb het aangepast!

Die van mij is bijna af! Ik heb zo'n 50 nieuwe films ten opzichte van de vorige lijst verwerkt. Nu alleen nog hier en daar wat schuiven en ik stuur mijn top 250 op.

Opnieuw de 120 4,5* gesorteerd en meer dan duizend 4* waarderingen teruggebracht tot 356 stuks. Vervolgens die titels gerandomized en de beste van die 4* alvast bovenaan gezet en de iets mindere wat naar beneden gesleept. Als ik beide lijsten nu zou samenvoegen zit ik zowat aan een top 500 en kan ik er in principe al mee leven, dus het belangrijkste is gedaan. Maar vanaf plekje 150 voelt het nog steeds vrij willekeurig en treedt het 'tsja... allemaal behoorlijk goed' syndroom op en maakt het me eigenlijk weinig uit welke tien plekken hoger of lager staat.

Als ik zin heb van de week nog wat finetunen, al is het maar de iets betere wat meer omhoog halen en de iets zwakkere wat verder naar beneden. En natuurlijk om te voorkomen dat Tornado met een bivakmuts voor de deur staat binnenkort, moet ik van de week nog even Kreuzweg en Victoria kijken voor ik het inlever. Beloofd is beloofd, al heb ik er nu spijt van

Pieter Montana schreef:
en Il Gattopardo te kijken.

Toevallig afgelopen weekeinde op het grote doek gezien en deze stijgt met stip in mijn lijst!

Film Pegasus (moderator)
John Milton schreef:
En natuurlijk om te voorkomen dat Tornado met een bivakmuts voor de deur staat binnenkort, moet ik van de week nog even Kreuzweg en Victoria kijken voor ik het inlever. Beloofd is beloofd, al heb ik er nu spijt van

Terecht dat je die twee films nog eerst ziet!

Waarschijnlijk mijn hoogste nieuwe binnenkomer:

https://66.media.tumblr.com/ac427dba91fc63685b5a4799a9888b91/tumblr_nklsu8AkKC1sp9w6so1_640.jpg

Rang-e Khoda (1999)

Hopelijk zijn er nog anderen die deze film helpen pushen!

Gaat waarschijnlijk een lijst worden van 300....... verderop wordt het een beetje te random.
Ongeveer 40 nieuwe titels ivm vorige editie.

Het is in ieder geval een fraaie tip voor mij, want ik kende deze nog niet!

Je hebt nog een week........

Badalamenti schreef:
Vraag me af of deze de lijst zou kunnen halen Shussho Iwai (1971)

(afbeelding)

Sowieso mijn lijst, als ik hem tenminste op tijd afkrijg.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:06 uur

geplaatst: vandaag om 05:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.