- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik dacht dat je meer op écht vergelijkbare films (qua feeling) doelde. Wilde al zeggen: ik zou zo echt geen goed vergelijkingsmateriaal kunnen bedenken.
Us is zelfs een remake van een Twilight Zone aflevering.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3630 stemmen
Je kan toch ook niet een bepaalde raciale/sociale context weglaten als je met vergelijkingsmateriaal komt. Misschien alleen die zombie films maar dat is ook allemaal niet geweldig verder.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ah, wist ik niet.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Je kan toch ook niet een bepaalde raciale/sociale context weglaten als je met vergelijkingsmateriaal komt. Misschien alleen die zombie films maar dat is ook allemaal niet geweldig verder.
Vond die context nou niet echt geweldig naar voren komen (had ik ook met die andere Peele). Maar inderdaad.; in veel zombiefilms werkt dat ook maar matig.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3630 stemmen
In US is het wel beter. In die zombie films is het visueel allemaal maar matig verder. Dus ik verkies liever Peele dan die oude meuk. Elke film die nu gemaakt word heeft wat hier en daar meegenomen. Dat gebeurt eigenlijk altijd bij kunst.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Inspired geen remake.
Inspired, remake... zo'n aflevering duurde ook maar 30 minuten, dus een film van 2 uur is dan altijd 'inspired'. Toch?
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
In US is het wel beter. In die zombie films is het visueel allemaal maar matig verder. Dus ik verkies liever Peele dan die oude meuk. Elke film die nu gemaakt word heeft wat hier en daar meegenomen. Dat gebeurt eigenlijk altijd bij kunst.
Ik vind Dawn of the Dead persoonlijk veel beter. Zombi 2 staat ook in mijn top 500 (maar die heeft geen sociale kritiek verder, denk ik).
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Ach, dan mag je niks van na 1910 binnen de film origineel meer noemen, er zijn altijd wel wat vergelijkingen te verzinnen.
Geen geweldige Us fan (te tam aan de horror kant), maar het is toch een redelijk op zichzelf staande film.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3630 stemmen
Nu praat je onzin natuurlijk. Met remake zeg je dat hij de film grotendeels heeft nagemaakt, dat is hier niet het geval, hij heeft alleen het basis principe van een dubbelganger meegenomen. Dan is elke film een remake. Natuurlijk laat je je als maker inspireren door andere verhalen/beelden.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
Die schreeuw van Pacino blijft indrukwekkend, hoe vaak ik de film ook zie.
Moet ik ook altijd aan denken als het over de derde Godfather gaat.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ach, dan mag je niks van na 1910 binnen de film origineel meer noemen, er zijn altijd wel wat vergelijkingen te verzinnen.
Nou ga je overdrijven en me eigenlijk woorden in de mond leggen. Doppelganger motief is echt heel oud. En dat van die beschavingen ook. In literatuur nog veel ouder natuurlijk. Je mag er natuurlijk van vinden wat je wilt verder, maar zelf vind ik Us nergens origineel. En naast het plot qua horror ook tam en repetitief.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3630 stemmen
Ik vind Dawn of the Dead persoonlijk veel beter. Zombi 2 staat ook in mijn top 500 (maar die heeft geen sociale kritiek verder, denk ik).
Ik niet. Sloom, lelijke cinematografie (aangenomen dat je die van Romero bedoeld) en te one sheet sociaal commentaar. Alleen qua soundtrack voegt Peele zijn US al genoeg origineels toe.
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
Met 28 Days Later... trouwens weer een horrorfilm. Doen het goed deze editie, en er komt nog heel veel moois aan. Misschien een beetje ijdele hoop, maar ik hoop dat Annihilation er nog in staat.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Nu praat je onzin natuurlijk. Met remake zeg je dat hij de film grotendeels heeft nagemaakt, dat is hier niet het geval, hij heeft alleen het basis principe van een dubbelganger meegenomen. Dan is elke film een remake. Natuurlijk laat je je als maker inspireren door andere verhalen/beelden.
Hij heeft die aflevering van 30 minuten grotendeels nagemaakt. En hij was er door geinspireerd om daar een film van 2 uur omheen te bouwen. Niets mis mee verder. Peele probeert nu ook de serie te rebooten, dus je weet echt wel dat daar een kern van waarheid in zit.
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
Ben benieuwd hoe hoog Climax (2018) gaat eindigen.
Ik zie eigenlijk niet zo gauw een nieuwe film die ik de top 100 zie halen.
Mother, Call Me By Your Name of Your Name wellicht?
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3630 stemmen
Jij weet ook dat ik gelijk heb natuurlijk ik lees dat niet terug verder. Hij had inspiratie uit die episode en hij zag een keer een man met precies dezelfde kleding in het dagelijks leven als hijzelf, waar hij inspiratie door kreeg. Dat er filmmakers zijn die meerdere bronnen hebben ter inspiratie waardoor het minder opvalt, dat is zo. Maar remake is een te groot woord.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Nou ga je overdrijven en me eigenlijk woorden in de mond leggen. Doppelganger motief is echt heel oud. En dat van die beschavingen ook. In literatuur nog veel ouder natuurlijk. Je mag er natuurlijk van vinden wat je wilt verder, maar zelf vind ik Us nergens origineel. En naast het plot qua horror ook tam en repetitief.
Vond ik ook, maar is ook nog zoiets als uitwerking en aanvulling van andere genres. Ik zie ook wel hoe de film hier en daar iets leent, maar als geheel ken ik niet echt iets dat ermee te vergelijken is. Om een Us fan nu bijv Dawn of the Dead te gaan aanraden...
horizons
-
- 5655 berichten
- 2322 stemmen
Met 28 Days Later... trouwens weer een horrorfilm. Doen het goed deze editie, en er komt nog heel veel moois aan. Misschien een beetje ijdele hoop, maar ik hoop dat Annihilation er nog in staat.
Het beste horror/mystery feest zou zijn als the Maus erin zou staan maar die kans acht ik heel erg klein.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Vond ik ook, maar is ook nog zoiets als uitwerking en aanvulling van andere genres. Ik zie ook wel hoe de film hier en daar iets leent, maar als geheel ken ik niet echt iets dat ermee te vergelijken is. Om een Us fan nu bijv Dawn of the Dead te gaan aanraden...
Dat was ook niet de bedoeling hoor. Maar films als Dead Again, Possession, Dead Ringers, Femme Fatale zijn misschien wel de moeite waard.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Staat Nocturnal Animals er twee keer in?
edit: oh wacht je had er al iets over gezegd eerder.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Changeling
Zo hoog boven High Plains Drifter
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
ik hoop dat het meevalt...
ik heb wel "buddies" aan jou, mcsavah, MR en vast nog een paar die ik minder persoonlijk goed ken, maar vaak stemmen we toch nét op andere films lijkt het... ons vieren ben ik dacht ik nog maar bij 2 films op de nieuwe lijst samen tegen gekomen...
En weer een paar in het laatste blokje!
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Nu praat je onzin natuurlijk. Met remake zeg je dat hij de film grotendeels heeft nagemaakt, dat is hier niet het geval, hij heeft alleen het basis principe van een dubbelganger meegenomen. Dan is elke film een remake. Natuurlijk laat je je als maker inspireren door andere verhalen/beelden.
En blijkbaar ook het gegeven dat die evil doppelganger je leven over wil nemen. Maar we komen er wel uit he?
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Dat is die twist waar Ramon het over had.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Toch maar eens aan die Yoshida box beginnen, met 2 noteringen en zo.
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
Ah, we zijn bij de Paul Thomas Anderson films aanbelandt. Phantom Thread vind ik wel één van zijn beste films. Na Boogie en Magnolia natuurlijk. (Ja, No Country is van de Coen broers).
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Dat is die twist waar Ramon het over had.
Als Clint dood gaat verft zijn geest je hele straat rood!
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Clint is onsterfelijk.