- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top Horrorfilms
MovieMeter Top Horrorfilms
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het is een top 13 geworden bij mij.
Shaky Burial Ground is een must see en ook City of the Living Dead van Fulci tenzij je die al hebt gezien. Ik wil je niet te veel trash opzadelen maar ik heb wel het gevoel dat je ervan geniet 
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
9 gezien:
Dracula: een eigen nominatie: blijft een bijzonder sfeervol filmpje met de altijd imposante Lee als dracula
de lift: leuk werkje van dick maas. Niet zeer goed de tand des tijds doorstaan maar toch nog leuk om zien
society: zeer raar maar leuk filmpje. leuk om eens gezien te hebben maar niet meer
mama: bij momenten best spanend maar het kon toch niet helemaal mijn verwachtingen inlossen. De kortfilm was beter.
a cure for welness: zeer sfeervol en spanend en zeer mooi camerawerk ook. Enkel het einde was echt een teleurstelling voor mij
maniac: Leuk voor een keer, Wood is schattig en creepy tegelijk
linkeroever: dit is er eentje die ik eens moet herbekijken. IK herinner me er niet zo bijster veel van enkel dat ik hem niet helemaal snapte ofzo.
planet terror: gewoon leuk vertier, niets hoogstaand
El Habitante Incierto: deze heb ik in het spaans gezien zonder ondertiteling dus er zijn misschien wel wat details verloren gegaan. Maar nog steeds bijzonder spannend!
voorlopig niets bij op de watchlist
scorsese
-
- 13165 berichten
- 11078 stemmen
count me out. nu bezig met paaspop en over paar dagen op vakantie
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
count me out. nu bezig met paaspop en over paar dagen op vakantie
Hoezo een pop? Hebben de klokken en de paashaas afgedaan? 
madmadder
-
- 371 berichten
- 3057 stemmen
Heb mijn lijstje van 11 ingestuurd. Nu genieten van het mooie weer. Fijn paasweekend allemaal.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Bedankt voor het taggen. Het is mij niet duidelijk waarom er opnieuw lijsten ingediend worden. Wat is daar het idee achter? Waar dient het minimum van 10 favorieten op 63 nominaties voor? Zoveel heb ik er niet eens gezien, laat staan favoriet. Betekent dit dat ik vanaf nu aan de zijlijn sta?
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Bedankt voor het taggen. Het is mij niet duidelijk waarom er opnieuw lijsten ingediend worden. Wat is daar het idee achter? Waar dient het minimum van 10 favorieten op 63 nominaties voor? Zoveel heb ik er niet eens gezien, laat staan favoriet. Betekent dit dat ik vanaf nu aan de zijlijn sta?
omdat alle 63 titels van de afgelopen 3 dagen evenveel nominaties hebben gehad (drie) MAG je nu als je zin hebt nogmaals een lijstje sturen met je favoriete titels daaruit, om de uiteindelijk volgorde van de eindlijst te bepalen, voor dit segment uiteraard. Als dat klaar is gaan we gewoon weer verder met de films die 4 nomi's hadden etc.
Ik had bijvoorbeeld maar 2 van de 63 titels zelf genomineerd, maar ik zie naast die 2 wel 18 andere die ik liever hoger in de lijst zou hebben dan de overige 43 titels. Dus ik heb in mijn geval een top 20 ingestuurd.
Dit hoeft niet, mag wel. Het maakt je nominaties niet opeens ongeldig ofzo als je nu niet nogmaals een lijst opstuurt, het betekent alleen dat je dan geen invloed uitoefent op de uiteindelijke volgorde van deze 63 titels voor de eindlijst.
No biggie, toch?
joolstein
-
- 10835 berichten
- 8922 stemmen
Nee, alexspyforever scorsese is bij mij op de koffie! 
Elk jaar met Pasen start het muziekfestival-seizoen hier in Schijndel. Drie dagen lang zijn er bands uit het binnen en buitenland te zien. Gisteren sloot bv. je landgenoot Oscar and the Wolf de dag af!
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Ik denk al paaspop is dat zoiets als een sneeuwpop maar dan voor Pasen?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nee, alexspyforever scorsese is bij mij op de koffie! 
Elk jaar met Pasen start het muziekfestival-seizoen hier in Schijndel. Drie dagen lang zijn er bands uit het binnen en buitenland te zien. Gisteren sloot bv. je landgenoot Oscar and the Wolf de dag af!
Ja dat had ik ondertussen al door toen ik paaspop googelde 
Ik zat eerst al aan zoiets te denken:
https://i.pinimg.com/originals/7e/b2/4a/7eb24a94ef6ac13c9d3b0c22eb12f2eb.jpg
maar scorsese lijkt me daar niet meteen het type voor te zijn...
En klinkt wel tof zo een festival al zijn festivals meestal niet zo aan mij besteed. Heb je er ook easter bunnies? Ik bedoel dan wel in deze zin:
En hou die wolf maar daar want hier zijn de schapenhoeders dat beest liever kwijt dan rijk...
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
... om de uiteindelijk volgorde van de eindlijst te bepalen, voor dit segment uiteraard. ...

Blijft de vraag overeind welk doel een minimum dient.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Om de kans op gelijke standen wat kleiner te maken in de einduitslag. Als er geen minimum aantal zou zijn kiezen de meeste misschien gewoon enkel voor zijn/haar eigen nominaties.
Je hebt toch geen haast hoop ik?
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
18/21 gezien. Totaal: 402/623. Dus als ik een lijstje instuur heeft dat enkel invloed op de positie van die films op de lijst? En wanneer moet dat binnen zijn?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
18/21 gezien. Totaal: 402/623. Dus als ik een lijstje instuur heeft dat enkel invloed op de positie van die films op de lijst? En wanneer moet dat binnen zijn?
Ja enkel voor de films met 3 nominaties als ik me niet vergis van positie 156 tot 218.
Lees aub de post waarin ik je heb getagd daar staat alles in:
Gebruik liefst de url van MovieMeter om naar de film te verwijzen.
En de volgorde is van geen belang!
En die van jou moet naar John Milton.
joolstein
-
- 10835 berichten
- 8922 stemmen
Dag 22 Checked: 353/623
Gezien (16): Dracula (1958), 6 Donne per l'Assassino (1964), Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told (1968), Profondo Rosso (1975), Burnt Offerings (1976), De Lift (1983), Lifeforce (1985), Nattevagten (1994), Ju-on (2002), The Abandoned (2006), Planet Terror (2007), Maniac (2012), Mama (2013), Deliver Us from Evil (2014), A Cure for Wellness (2016),Overlord (2018).
Nominatie zijn:
Profondo Rosso: Misschien wel de meest ultieme Giallo maar toch ook weer niet door een eigenzinnige vertelvorm. Ik vind dit puur genieten!
The Abandoned: Van de Spaanse Nacho Cerda had ik al twee sterke korte films gezien, dus toen ik eindelijk zijn lange film kon bekijken waren de verwachtingen hooggespannen en... het was een superieure spookhuis-horrorfilm die zeker geslaagd was!
Best veel films die ik erg goed kan waarderen:
Dracula: (Sfeervolle film uit de Hammer studio's met Christopher Lee als vampier)
Blood and Black Lace: De film van Mario Bava die in mijn lijst staat is Black Sunday, die was in zwart-wit maar Bava laat zien dat hij met kleur ook goed uit de voeten kon!
Spider Baby: Pracht film, alleen al voor scenes van het de avondmaal en het spinnenspelletje van Virginia, meer dan de moeite waard!
Burnt Offerings: Zoals ik al eerder aangaf heb ik een zwak voor spookhuis-films Dit is een prachtige uit de jaren '70!
Nattevagten: Een whodunit met spoken en de acteur die Jaime Lannister speelt in GoT. Zal deze nog eens moeten her-kijken want 1994 is lang geleden.
Planet Terror: De Grindhouse van weleer weer tot leven gewekt door Robert Rodriguez. Resultaat heerlijke popcorn-horror/pulp.
Films die zorgen voor genoeg plezier zijn: Een van Nederlands weinige overtuigende genre-regisseurs Dick Maas levert met De Lift voor mij één van zijn beste films af.
Lifeforce: film van Tobe Hooper met een knipoog naar Star Trek, prima speciale effecten en een mooie naakte ruimte-vampier chick.
Ju-on: The Grudge, The Ring, The Eye door de hele J-horror rage kan ik ze niet echt meer uit elkaar. De meeste zijn goed tot wel aardig.
Maniac: het origineel niet gezien maar dit vond ik wel een fijne. POV-techniek, naakt en prima gore.
Mama: In deze film hangt een goede sfeer en weet zich goed te onderscheiden van de veelal grote ongeïnspireerde andere horrorfilms van rond die tijd.
A Cure for Wellness: Super sfeer, uitstekende visuele beelden maar vrij lang en komt niet altijd even goed uit de verf.
Overlord vond ik maar middelmatig. Wil ook een beetje de Grindhouse kant op met nazi-zombies maar houd het te oppervlakkig om echte horror te tonen. De film kiest de veilige kant en mag nergens schokkend zijn; Daardoor te zwak in zijn gore en nergens een hakenkruis of het SS-teken?
Deliver Us from Evil is in mijn beleving de zwakste in dit lijstje. Valt in de categorie; slecht geleend en niets goeds zelf verzonnen. Het zit vol horrorclichés en standaard bombastische muzikale schrik-momenten.
Watchlist: Dressed to Kill, Society,El Habitante Incierto en Linkeroever
Lijstje van 25 films is eveneens verstuurd!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
joolstein geen Burial Ground op de watchlist? 
Dit is echt geen comedy hoor en niet zoals Zombie Lake van Rollin.
En een goed alternatief voor Overlord denk ik die je duidelijk te braaf vond (en die ik daarom ook ga skippen).
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Helaas, ik kan geen lijst indienen. Ik haal de 10 films niet.
Op de kijklijst:
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
't was een beetje schrapen inderdaad. Toch apart dat er bij de 3 stemmen nog steeds pure pulp als The Lift of Lifeforce instaat.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13047 stemmen
Inderdaad een stuk lastiger dan ik van te voren had ingeschat. In theorie kan ik een top 25 doorsturen, maar dan moet ik films benoemen waar ik weinig tot niets mee heb. Ik ga nog even puzzelen.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Ik heb het ook bewust bij een top 20 gehouden al had ik er 45 gezien van die 63 titels; alleen de titels die ik echt de moeite vind een duwtje in de rug.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Helaas, ik kan geen lijst indienen. Ik haal de 10 films niet.
Op de kijklijst:
En ik dacht dat ik streng was met selecteren...
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13047 stemmen
Ik ben ook benieuwd naar de statistieken na deze ronde. Zouden er films zijn die door iedereen genoemd werden, of films die geen enkele keer werden benoemd.
Mijn lijstje is klaar. Ik ga 'm insturen.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Mijn lijstje ingestuurd. Niet meer dan 20 met een waardering van minimaal 3,5* en maximaal 5,0*.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Ben wel benieuwd hoeveel lijstjes Alexander aan het eind van de dag heeft ontvangen.
Ik heb er als controleur al 4 aan hem doorgestuurd; als dat representatief is zijn er iig genoeg mensen die iets insturen.
P.s. Mochten mensen Vuelven (2017) willen zien en niet kunnen vinden (geen schande in dit geval), dan kan ik daar wel iets op verzinnen 
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
En ik dacht dat ik streng was met selecteren...
Veel films van de 63 nominatie films ken ik niet. Het zijn veelal oude films en daar kijk ik zelden naar. Dat is het grote probleem.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Veel films heb ik nog niet gezien. Toch nog op 12 nominaties gekomen uiteindelijk.
joolstein
-
- 10835 berichten
- 8922 stemmen
Ben wel benieuwd hoeveel lijstjes Alexander aan het eind van de dag heeft ontvangen.
Ik heb er als controleur al 4 aan hem doorgestuurd; als dat representatief is zijn er iig genoeg mensen die iets insturen.
Ik er nu drie mogen ontvangen! Een 30 -tal is ook niet te doen! Echter heb ik er wel 25 van gemaakt simpel omdat dit de onderste regionen zijn. Hier staan toch meer films in die ik te gek vind, al staan er natuurlijk ook de nodige prullen in!
Ik ben zeker benieuwd naar de tijgers die niet bang zijn. Die staat al op de watchlist sinds die draaide op het Imagine Film Festival van 2018
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13047 stemmen
John MiltonP.s. Mochten mensen Vuelven (2017) willen zien en niet kunnen vinden (geen schande in dit geval), dan kan ik daar wel iets op verzinnen
Ik ben zeker benieuwd naar de tijgers die niet bang zijn. Die staat al op de watchlist sinds die draaide op het Imagine Film Festival van 2018
Same here, erg benieuwd naar.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
ik kan dus bevestigen dat de 3-voudige nominaties gaan over plaats 156 t/m 218.
De 2-voudige nominaties gaan van plaats 219 t/m 348.
De enkelvoudige nominaties gaan van plaats 349 t/m 779.
Toekomstig:
4 nominaties: 120-155
5 nominaties: 73-119
6 nominaties: 72-91
7 nominaties: 55-71
8 nominaties: 43-54
9 nominaties: 40-42
10 nominaties: 34-39
11 nominaties: 33
12 nominaties: 30-32
13 nominaties: 22-29
14 nominaties: 16-21
15 nominaties: 15
16 nominaties: 12-14
17 nominaties: 10-11
18 nominaties: 8-9
19 nominaties: 6-7
21 nominaties: 5
22 nominaties: 3-4
25 nominaties: 2
26 nominaties: 1
De plaatsen 1,2, 5, 15 en 33 liggen dus eigenlijk al vast.