- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Op zich wel een leuke toevoeging. Gezellig en visueel mooi filmpje.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Die 12 anderen blijven mij dan toch steeds ontglippen.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Running Scared is gepromoveerd van top recent naar top 250, binnengekomen op plaats 205.
Aai, wat waardeloze tv film 
Niet voor niets een 1 aan gegeven. 13 in een dozijn is wat ik noem een mooie understatement inderdaad.
Maar verrassend is het zeer zeker.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Nogmaals, ik hou me 12 andere films aanbevolen.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik ook, even wachten op Kos wat betreft die andere 12 films zijn.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Niet voor niets een 1 aan gegeven. 13 in een dozijn is wat ik noem een mooie understatement inderdaad.
Ik moet het even kwijt. En The Bucket List vervolgens een 4* geven. 
@Kos: Kom maar niet met die simpele maffia/misdaad filmpjes aanzetten. 
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Nog meer nieuws: Sometimes in April is ook binenngekomen, op plaats 39 maarliefst.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Ik moet het even kwijt. En The Bucket List vervolgens een 4* geven.
Wat aan de hoge kant inderdaad. Je moest eens weten hoe creatief mijn vriendin kan zijn in het folteren als zij een film uitstekend vindt en ik voorts een 3 invul 
Maar nu zij werkt kan ik stellen dat dit euvel is aangepast.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Running Scared doet de toplijst echt goed. Wat anders dan die ellenlange (niet dat ze slecht zijn) misdaadfilms.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Niet voor niets een 1 aan gegeven.
Ik ook. Echt een verschrikking om naar te kijken, een devaluatie van jewelste. Treurig. Een mislukte 1 april grap?
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Een mislukte 1 april grap?
Zou me anders toch aardig geslaagd lijken 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Is nochtans waar, in mijn ogen nogal standaard thriller, die weliswaar goed ineen zit. Maar voor de rest niet echt iets speciaal te bieden heeft.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Visueel heeft die film toch echt wat speciaals te bieden. Ik zit nog steeds te wachten op 12 andere titels.
Ow, en Shrek ligt uit de toplijst. Yes!
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Visueel heeft die film toch echt wat speciaals te bieden. Ik zit nog steeds te wachten op 12 andere titels.
Daar is dat ene puntje voor. Voor de rest een hoop opgefokte stoerdoenerij en stupide verhaallijntjes, en natuurlijk een hopeloze hoofdrolspeler. Ingrediënten die wel in meer dan 13 films zitten...
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Beetje Pulp Fiction maar dan visueel mooi, afgaande op jouw omschrijving.
Jammer genoeg is dat vaak het punt waar het in 100en films aan ontbreekt.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Visueel mooi, zover zou ik niet willen gaan. De aftiteling is nog het fraaist. Pulp Fiction waardeer ik om de vlotheid, humor, muziek, dialogen, karakters, zelfspot en de superbe cast. Zonder al die aspecten zou de geweldsexplosie en stoerdoenerij te vergelijken zijn met Running Scared, dat wel ja.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Nah, Pulp Fiction is gewoon een 13 in een dozijn film.
Wil gewoon maar aanduiden dat het negeren van bepaalde aspecten (die de film net differentiëren van de rest) makkelijk tot zulke uitspraken kan leiden. Running Scared heeft een zeer duidelijke visuele stijl met een hoop trucjes die je weinig of niet in andere films terug ziet. Dat alleen al maakt de film tot meer dan een "gewone 13 in dozein TV film".
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Nah, Pulp Fiction is gewoon een 13 in een dozijn film.
Wil gewoon maar aanduiden dat het negeren van bepaalde aspecten (die de film net differentiëren van de rest) makkelijk tot zulke uitspraken kan leiden. Running Scared heeft een zeer duidelijke visuele stijl met een hoop trucjes die je weinig of niet in andere films terug ziet. Dat alleen al maakt de film tot meer dan een "gewone 13 in dozein TV film".
Zo bezien zijn er misschien wel geen 13 in een dozijn films. Overigens kwam die uitspraak niet van mij. Laat ik zo zeggen; de aspecten die voor mij Running Scared definiëren tot wat het is vind ik niet positief en ook al niet zo bijzonder of uniek dat ze de film in ieder geval interessant, baanbrekend of bijzonder zouden maken. Goed sowieso niet, want ik heb me kapot geërgerd.
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
Dat alleen al maakt de film tot meer dan een "gewone 13 in dozein TV film".
Niet om je bij te vervelen maar hetzelfde als eender welk ander actiefilmpje.
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
@Kos: Kom maar niet met die simpele maffia/misdaad filmpjes aanzetten. 
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Niet voor mij, die trucjes interesseren me geen hol. Als geheel komt het over als een standaard actiefilm uit de jaren 80.
Ik lees:
"van mij hoef je geen interessante titels te verwachten".
Jammer, anders hadden we nog wat aan deze discussie gehad.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Running Scared lijkt me overigens heel erg duidelijk wel zelfspot te hebben hoor. Alles is nogal over de top, geweld en karakters. Zoals die witte pimp en het totaal out of the blue stukje naar Pedofielen. Duidelijk dat ze een actiefilm hebben willen maken met cartooneske insteek. Mann en Scorsese zijn duidelijk voor de veel serieuzere aanpak gegaan. Wat ook leuk is maar dit zeker ook imo.
TV film is gewoon onzin aangezien het niet alleen trucjes zijn maar het ook gewoon grafische vakmanschap is dat je nooit ziet in tv shit. Dat doe je niet zomaar even met je moviemaker en je after effects. Alsof cameramensen alleen maar vakmanschap kunnen leveren. Pfff.
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Niet voor mij, die trucjes interesseren me geen hol. Als geheel komt het over als een standaard actiefilm uit de jaren 80.
Exactomundo!
Zelfs dat "trucje" betreft 13 in het dozijn. Het "close-up" volgen van een kogel, het "bevriezen" van beeld of met een camera door een muur vliegen is zo passé.
Films zoals Buffolo '66, Boondock Saints, Ghost en bijvoorbeeld The Matrix kennen ook soortgelijke trucages. Dit soort van toepassingen spelen soms een belangrijke rol in een scène, in Running Scared betreft het louter een gimmick dat zich tot vervelends toe herhaalt met als nadelige bijkomstigheid een "been there seen that"-syndroom. De beste remedie hiertegen: een warm kopje thee en vroeg naar bed en vooral niet wakker liggen van de stereotype, doch bovenal clichématige, karakters in deze film; tenenkrommend.
Een actiefilm met gimmicks, niks op tegen maar voor bevroren beelden of soortgelijke trucages met een voorspelbaar scenario kijk ik wel naar Tita Tovenaar, een stuk meer overtuigend.
Dat doe je niet zomaar even met je moviemaker en je after effects.
Jawel hoor, echter in combinatie met wat Maya en/of 3D studio-max werk en met een nabewerking in een paar post productie pakketten. Dit soort van trucages worden dagelijks uitgepoept, op bestelling wel te verstaan.
Maar dat is hier niet de issue. Zie mijn antwoord hierboven.
Ik vind de kwalificatie tv-film treffend omdat "ik" wel degelijk dit soort van kwaliteit dagelijks in menig tv-serie aantref alleen bestaan er gelukkig ook tv-films of series van een veel betere kwaliteit.
Kleine nuance, natuurlijk hoeft een "tv"-film niet per definitie slecht te zijn. Zover ik weet werd The Right Stuff (1983) aanvankelijk ook voor de televisie gemaakt. Mijns inziens. Een prachtige film.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Whahaha dude dit maak je echt niet met die programma's en al helemaal niet met 3d max. Grappenmaker. Als je er nog 500 programma's bij noemt uiteraard wel. Maar die leer je ook niet een twee, drie. En grote fout die je weer eens maakt is dat het alleen maar noeste arbeid is en geen inzicht vereist. Niet iedereen kan dit, net al niet iedereen zo briljant camerawerk kan afleveren als Benoit Debie of Christopher Doyle.
Wil ik niet zeggen dat je de film hierdoor briljant moet vinden. Je hebt duidelijk de film weer eens veel te serieus genomen maar goed, moet je zelf weten verder. Alleen wat me nogal ergert is dat wanneer een film iets doet waar een computer nerd aan heeft gezeten die iets vets heeft getoverd uit zijn computer met aanwijzingen van de regisseur, het een trucje is. En wanneer een cameraman iets vets doet met zijn camera het briljant inzicht is van cameraman en regisseur. Niet dat een long track shot niet ook al in 4 films gedaan was (zoveel noemde je er toch?) voor Sorcesse het deed in Goodfellas. Nee dat is geen trucje dat is wel weer vakmanschap.
Deze film kiest voor een stijl. Een cartooneske actiefilm. Ze willen een beetje spelen met scenario regels, door niet altijd de logische lijn te volgen en ook eens een lekker onzinnig zijpad te kiezen. Dan krijg je natuurlijk meteen weer de "hoe schrijf ik een scenario" fanclub op je dak want dat mag niet, want het is totaal out of the blue! en onzinnig. De boeven, hoe durven zie iets onzinnigs te maken. Van al die fantastisch diepe filosofische films worden we nooit moe.
Gaat me meer om de makkelijke denigrerende uitspraak over een actiefilm die niet meer wil zijn dan dat, en de kijker ook niets meer wouden en het dus hoog waardeert. Vrij logisch, moet een toplijst alleen maar vol staan met diep filosofische films met een tempo van een oma. Kijk je dat zelf ook de hele dag. Nee toch, dan mag een lijst toch ook uit meerdere soorten bestaan.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Running Scared is zeker geen slechte film, het is allemaal dan wel gigantisch over-the-top, maar een best vermakelijk keiharde actiefilm. Ook wordt er redelijk geacteerd door Walker en (vooral) dat jochie, tevens neemt de film zichzelf niet serieus, waardoor het allemaal juist NOG leuker wordt. Maar dat de film de top 250 binnenkomt is niet terecht, RS is, zoals kos al eerder zei; 'niet meer dan een standaard actiefilm'. Wel een vermakelijke, maar nee, geen top 250-waardig, daar is het allemaal veelste 'standaard' voor.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Bronnen? Ik kan net zo goed beweren dat Mann en Scorsese in hun vuistje lachen omdat hun simpele filmpjes zomaar door het publiek geslikt worden en dat ondanks hun luiheid. Tijden veranderen!
Laat de regisseur van Running Scared nou eens een andere dimensie geven aan de altijd zo simpele rise & fall - structuur die Heat en Goodfellas kenmerken. Overigens beiden ook fijne films maar Scorsese en Mann mochten willen dat zij zulke heftige actiefilms met zoveel testosteron konden maken. Qua tijdsduur lijken het wel een paar politieseries maar dan aaneengeschoten.
Kramer zet express karikaturale personages neer en is zich daarvan bewust. Hij probeert niet zogenaamde diepgang aan zijn personages mee te geven, die wij al tig keer aanschouwd hebben. Geen interessantdoenerij rondom zijn personages, zij dienen slechts als middel om zoveel mogelijk actie te bewerkstelligen.
Vooral het feit dat je zo `n simpele misdaadfilm als Donnie Brasco superieur acht aan Running Scared doet mijn wenkbrauwen dan weer fronzen, als er iets immers 13 in een dozijn is. Maar ja, daar werkte Pacino aan mee en die heeft een goede status dankzij zijn Godfather - reeks etc. Daartegenover staat Paul Walker, een makkelijk doelwit om af te branden gezien zijn bijdrages in o.a. The Fast en the Furious. En mensen die daaraan hebben bijgedragen kunnen niks meer goed doen, net zoals van die opgehemelde acteurs en actrices, zoals Pacino, niks meer fout kunnen doen.
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
Wel een vermakelijke, maar nee, geen top 250-waardig, daar is het allemaal veelste 'standaard' voor.
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
Bronnen? Ik kan net zo goed beweren dat Mann en Scorsese in hun vuistje lachen omdat hun simpele filmpjes zomaar door het publiek geslikt worden en dat ondanks hun luiheid. Tijden veranderen!
Overigens beiden ook fijne films maar Scorsese en Mann mochten willen dat zij zulke heftige actiefilms met zoveel testosteron konden maken. Qua tijdsduur lijken het wel een paar politieseries maar dan aaneengeschoten.
Kramer zet express karikaturale personages neer en is zich daarvan bewust. Hij probeert niet zogenaamde diepgang aan zijn personages mee te geven, die wij al tig keer aanschouwd hebben. Geen interessantdoenerij rondom zijn personages, zij dienen slechts als middel om zoveel mogelijk actie te bewerkstelligen.
Vooral het feit dat je zo `n simpele misdaadfilm als Donnie Brasco superieur acht aan Running Scared doet mijn wenkbrauwen dan weer fronzen, als er iets immers 13 in een dozijn is. Maar ja, daar werkte Pacino aan mee en die heeft een goede status dankzij zijn Godfather - reeks etc. Daartegenover staat Paul Walker, een makkelijk doelwit om af te branden gezien zijn bijdrages in o.a. The Fast en the Furious. En mensen die daaraan hebben bijgedragen kunnen niks meer goed doen, net zoals van die opgehemelde acteurs en actrices, zoals Pacino, niks meer fout kunnen doen.
uitstekend geanalyseerd. Eigenlijk is Paul Walker veel beter dan Al Pacino..