• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.903 films
  • 12.262 series
  • 34.062 seizoenen
  • 648.969 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.386.946 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12870 stemmen

Op zich een meer dan terechte opmerking die deLeeuw maakt.

Zie je toch veel dat mensen verontwaardigd reageren wanneer je zegt dat een film wat onderschat wordt en hem zelf lager geeft dan het gemiddelde (of omgekeerd).

Ik kan best zelf 4* geven aan een film maar vinden dat die film met 4* gemiddeld zwaar overgewaardeerd wordt op de site.

Mijn 4* plaatsen hem namelijk ergens na plaats 200 in mijn persoonlijke toplijst, waar een 4* gemiddeld op de site een film in de Top 50 positioneert. Toch een groot verschil.

W.M.J.M

• 4041 berichten
  • 2902 stemmen

Nauw ja, gemiddeld waardeert iedereen hem dan toch net zo hoog dan jou?

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12870 stemmen

Nee, men waardeert de film veel hoger "gemiddeld", omdat men met z'n allen de film onder de Top 50 beste films ooit inschat, terwijl jij de film maar inschat rond Top 400.

deLeeuw

• 678 berichten
  • 1945 stemmen

Uiteindelijk komt het erop neer dat je een nachtje moet slapen over dit onderwerp wil je het begrijpen

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

LOL

Je zult er maar wakker van liggen

selfhealing

• 275 berichten
  • 278 stemmen

shooting dogs mag wel door meer mensen hier gezien worden..

Wazowski

• 52 berichten
  • 4223 stemmen

Zal vast al wel eerder gezegd zijn, maar volgens mij levert een dergelijke topX-lijst die tot stand komt door de stemmen van alle leden niet een goede graadmeter op wat dan ook daadwerkelijk de beste film ooit oid zou moeten zijn.

Afgezien van het feit dat meningen kunnen verschillen over een film ("deze is echt goed!" - "welnee man, niets aan", etc...) is het ook af en toe bedenkelijk hoe een bepaalde mening over een film wordt omgezet tot een passend cijfer (vb stemmer A zegt over film X: "mja, verhaal was best wel slecht en de acteurs bakten er ook niet erg veel van, maar de muziek was wel aardig, dus 3,5*". Stemmer B zegt over film Y: "Leuk filmpje, grappige acteurs, 3*").

Maw, eenieder heeft niet hetzelfde gevoel over hoe om te gaan met het geven van cijfers voor een film. Daarom kun je je dus afvragen of elke film hier wel zoveel sterren zou moeten hebben (of juist meer).

Betekent overigens niet dat lijstjes niet leuk kunnen zijn

Wazowski

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Maar het lijkt me wel erg moeilijk om alle stemmen daarom aan te gaan passen. Bovendien zijn er users die helemaal geen commentaar geven. De toplijsten geven gewoon een indicatie van wat het MM-publiek graag kijkt, niet wat 'de beste films zijn'.

darkjaap

• 926 berichten
  • 535 stemmen

mee oneens de godfather is zowieszo een van de beste films ooit... dus dat ze het graag kijken KAN de reden zijn maar ik denk het niet

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Ik meen te herinneren dat films met een gelijk gemiddelde in de toplijst op volgorde van het stemmenaantal stonden. Is daar iets mee veranderd?

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12870 stemmen

Sinds vandaag zijn de gemiddelden in de toplijst wel weer correct ivm de échte gemiddelden, maar er is inderdaad iets raars aan de hand met de volgorde

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Zo te zien heeft Jordy eindelijk (voor de 100ste keer) de welbekende immer terugkerende bug gerepareerd zodat gemiddelden bij de film overeenkomen bij gemiddelden bij de toplijsten etc. Het lijkt me nu correcter dat het echte gemiddelde (zo'n 5 cijfers achter de komma of zo) prevaleert boven het aantal stemmen. Wat nu het geval lijkt te zijn. (correct me if I'm wrong)

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12870 stemmen

Het lijkt me nu correcter dat het echte gemiddelde (zo'n 5 cijfers achter de komma of zo) prevaleert boven het aantal stemmen. Wat nu het geval lijkt te zijn. (correct me if I'm wrong)

Zou goed kunnen inderdaad, al had ik er niks op tegen dat bij gelijke stand (op 2 na de komma) de meest bekende film de bovenhand had.

't Is in ieder geval wel een verbetering

maxB

• 171 berichten
  • 315 stemmen

reservoir dogs is 1 van de films die ik veelste hoog vind staan

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Misschien de volgende keer op een ander tijdstip kijken

met vrienden.

(En niet om 3 uur s'nachts)

darkjaap

• 926 berichten
  • 535 stemmen

reservoit dogs... hmm ja nou je het zegt ik heb hem ook gezien top film maar idd wel erg hoog

Celluloid Dreams

• 510 berichten
  • 510 stemmen

Scarface op nummer 8. Het moet niet gekker worden. Heh, die top 250 is echt om te huilen.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

In de Tip (top) lijst staat Ningen no Joken I (1959) op 1. Leuk, deze film net vandaag aangeschaft, ik ben benieuwd.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Ik heb ze alledrie in een prachtige dvd uitvoering aangeschaft deze week. Ben ook erg benieuwd.

darkjaap

• 926 berichten
  • 535 stemmen

Celluloid Dreams schreef:

Scarface op nummer 8. Het moet niet gekker worden. Heh, die top 250 is echt om te huilen.

scarface is zeker een top 10 plek waardig hoor..

GinolaEHV

• 2127 berichten
  • 2611 stemmen

Ach ja, zo heeft iedereen een andere mening. Mooi toch? Zou maar saaie boel worden als iedereen hetzelfde dacht over elke film.

Deze topic is dan ook redelijk zinloos, want iedereen vindt iets anders.

Maar om er toch maar gebruik van te maken: Kill Bill 1 hoort niet in de top250, maar in de flop100 thuis.

Judiith^

• 99 berichten
  • 457 stemmen

Gladiator is zeker een plek in de top 5 waard.

darkjaap

• 926 berichten
  • 535 stemmen

daar ben ik dan niet mee eens

ik vond gladiator maar matig als ik eerlijk ben..

miss eerder voor een plaats nr 50 ofso

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Films die op de nominatie staan te promoveren naar de top 250:

Anatomy of a Murder (1959) nog 4 stemmen

Judgment at Nuremberg (1961) nog 5 stemmen

No Direction Home: Bob Dylan (2005) nog 7 stemmen

Sometimes in April (2005) nog 9 stemmen

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12870 stemmen

Weer typische Top 250 films, de kortste duurt 140 minuten ...

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Die laatste vind ik toch wel verrassend.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12870 stemmen

Aangezien Hotel Rwanda ook erg hoog staat zal het daar wel met de plotse meevoelendheid te maken hebben.

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2849 stemmen

En Quatre Cents Coups, Les nog 5 stemmen.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Hando

• 1808 berichten
  • 1435 stemmen

Enig idee wie er in de tiplijst komt als zij promoveren?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.