- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
The Godfather zal weer op nr. 2 komen, een shawshank-fan geeft een 0,5.
Pilcrepus
-
- 215 berichten
- 1676 stemmen
The Godfather zal weer op nr. 2 komen, een shawshank-fan geeft een 0,5.
Met een hoog aantal stemmen als The Godfather heeft moeten er veel Shawshank fans gaan tegenstemmen..
Wel opvallend dat hij in korte tijd 0,02 gestegen is. Hij zat al een tijdje op 4,33 volgens mij.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Ik zie toch wel een duidelijk verschil in kwaliteit tussen de 2 films, maarja over smaak valt niet te twisten dan maar..
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
The Godfather heeft vandaag al 2x een 0,5 stem te pakken
.
edit; 1x, ik dacht echt 2x (miss iets verwijderd ofzo)
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
The Godfather heeft vandaag al 2x een 0,5 stem te pakken
.
Hier wordt je toch niet goed van, eigen mening m'n neus.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Who cares.. Zolang je de film zelf maar goed vindt 
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12899 stemmen
Opvallend dat de laatste tijd erg hoge scores genoteerd staan voor nieuwe films. 4.4 gemiddeld op 100 stemmen zie je niet vaak. Gelukkig een uitzondering, maar ook andere zeer recente films halen 4+ met een substantieel aantal stemmen.
Zo'n goed jaar, of wordt MM wat hypegevoeliger ?
Uier
-
- 2009 berichten
- 3752 stemmen
Viel me ook al op, Onderhond. Al steekt de 4.4 na 100 stemmen van Blood Diamond er wel erg bovenuit inderdaad.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31191 berichten
- 5473 stemmen
Inderdaad, ook bij ander toplijsten staan recente films bovenaan: beste Nederlandse film is Zwartboek en ook Uitverkorene van 2006 staat hoog op nr 8. Van de 10 films zijn er 6 van na 2000. Ook bij België staan er 3 van na 2000 bovenaan en de 7 andere films uit de top 10 komen van de jaren '90. Beste Actiefilm (Apocalypto) en Avonturenfilm/Thriller (Blood Diamond) komen ook uit 2006.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2597 stemmen
Ach, iedereen weet dat het met name ten grondslag ligt aan het feit dat hordes 14-jarigen zich massaal aanmelden en aan de meest recente films 5* uitdeelt, vaak zonder hem gezien te hebben.
(De Uitverkorene is trouwens een uitzonderinge Pegasus)
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31191 berichten
- 5473 stemmen
De Uitverkorene heb ik nog niet gezien. 't Kan altijd natuurlijk dat er een enorm sterke film uit 2006 komt. Men probeert toch alle jaren om een sterke film uit te brengen. Maar voor sommigen is het blijkbaar een beresterk jaar geweest als je de punten ziet. En dat ligt inderdaad aan de jongeren die stemmen. Niet echt een verwijt, omdat ze met hun jonge leeftijd nog niet veel andere en veel betere films hebben gezien waarschijnlijk.
mikeh
-
- 377 berichten
- 374 stemmen
soms onderschatten jullie de jongeren wel zeg.
Ik stem alleen als ik de film helemaal gezien heb.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
De Uitverkorene is natuurlijk een prima film, met recht bij de beste NL films
.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
soms onderschatten jullie de jongeren wel zeg.
Ik stem alleen als ik de film helemaal gezien heb.
Tja maar er zijn altijd mensen (90% jongeren) die stemmen op films die niet eens af zijn. Hou Harry Potter 5 de komende paar maanden maar eens in de gaten.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
PotC 3 is nog iets populairder...
En Spider-Man 3 heeft ook vele fans.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
The Invisible Man schiet ineens onverwacht de top 250 in. Lijkt me wel een leuke film.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het blijft opvallend dat alle films die van de tiplijst naar de toplijst gaan, daarna altijd snel een daling doormaken. Je ziet het bij alle films, behalve All About Eve. Waarom die bespaart blijft weet ik ook niet.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12899 stemmen
Opvallend, maar waarschijnlijk niet zo verrassend.
Heeft er waarschijnlijk wat mee te maken dat er mensen zijn die wel de Top maar niet de Tip in het oog houden.
En sowieso wat tegenstemmen, maar die zijn toch niet te stoppen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Nee, maar veel films verlaten daardoor na korte tijd alweer de lijst. En dat is gewoon erg jammer. Veel ervan blijken uiteindelijk wel de moeite waard.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12899 stemmen
Tja, niet indereen vindt dat blijkbaar.
Ik zie ook liever een paar films terugkeren, die zeker de moeite waard zijn, maar men heeft er liever een extra piratenfilm of ringetjesfilm bij. So be it.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het gaat mij er ook niet zozeer om dat die films in de lijst moeten staan. Het gaat mij erom dat zodra die films eindelijk in de lijst staan, ze ineens vanuit het niets een aantal tegenstemmen krijgen.
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Bij Meglio Gioventù, La (2003):
Het kan gewoon geen toeval meer zijn dat er vrijwel alleen maar films met een lange speelduur boven in de toplijsten staan.
Huh??? The Shawshank Redemption, Pulp Fiction, Scarface, The Usual Suspects, One Flew over the Cuckoo's Nest, Se7en, Goodfellas, en Cidade de Deus staan allen boven La Meglio Gioventù en hebben een normale speelduur. The Godfather, Once upon a Time in the West, The Green Mile en The Good, the Bad and the Ugly hebben ook niet echt een schokkend lange speelduur. (hooguit iets langer dan gemiddeld)
Doom
-
- 8214 berichten
- 1541 stemmen
Langer dan gemiddeld vind ik lang. Waarom kan een film van anderhalf uur geen topper zijn? Ik zie er maar vrij weinig van boven in de toplijsten.
MXO
-
- 1449 berichten
- 532 stemmen
Het kan gewoon geen toeval meer zijn dat er vrijwel alleen maar films met een lange speelduur boven in de toplijsten staan.
Een hoop mensen knappen af op de lange speelduur van La Meglio Gioventù. Hierdoor bekijkt een beperkt aantal mensen de film en kunnen er door heen komen en vinden het goed, of het lukt ze niet en stemmen daarom niet. Misschien dat het daarom wél logisch is dat lange films hoog in de toplijsten staan.
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Ben het met MXO z'n redenering eens, ik durf hem La Melio Gioventu gewoon niet te kijken. 4 uur houd ik niet vol.
Hetzelfde bij The Deer Hunter, die film is vreselijk lang, zelfs nu na 3 kijkpogingen ben ik nog niet verder geraakt dan een anderhalf uur. Je valt gewoon in slaap! Ik krijg 'm echt niet gezien, de dag dat ik hem ooit uitzie heb ik al een cijfer klaar: 1.0
(meer dan enkele roulette-scènes is dit niet)
kos
-
- 46726 berichten
- 8880 stemmen
Dat mensen bij voorbaat geilen op een lange speelduur is natuurlijk volslagen onzin idd.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Bij Meglio Gioventù, La (2003):
Huh??? The Shawshank Redemption, Pulp Fiction, Scarface, The Usual Suspects, One Flew over the Cuckoo's Nest, Se7en, Goodfellas, en Cidade de Deus staan allen boven La Meglio Gioventù en hebben een normale speelduur. The Godfather, Once upon a Time in the West, The Green Mile en The Good, the Bad and the Ugly hebben ook niet echt een schokkend lange speelduur. (hooguit iets langer dan gemiddeld)
Pulp Fiction, Scarface, Goodfellas, en Cidade de Deus zijn ook allemaal aan de lange kant... gemiddelde film is immers rond de 100 minnuten. Deze duren allemaal minimaal 1,5 keer zo lang.