• 15.758 nieuwsartikelen
  • 178.094 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.019 gebruikers
  • 9.372.679 stemmen

De Oscars

zoeken in:

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Daar zijn ze dan, de genomineerden:

90th Academy Awards (2018) - Movies from 2017 - FilmAffinity

Weinig verrassingen.

Edit: toch nog een verrassing: Kong: Skull Island genomineerd voor beste visual effects... Ik neem aan dat BR2049 in die categorie wel wint.

Hoop dat Beauty and the Beast wel minstens een van de twee nominaties weet te verzilveren.

Beste Animatie zou Loving Vincent wel moeten winnen, al is Coco de meer populaire kanshebber. Geen idee wat daar The Boss Baby tussen de genomineerden doet.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Phantom Thread! Die zag dus niemand aankomen als een grote speler.

Kennelijk heb ik The Big Sick dan toch overschat hier.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Mijn voorgevoel over Daniel Kaluuya bleek toch juist te zijn. Net zoals Jordan Peele voor beste regisseur. Maar beter dan Denis Villeneuve??

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

IH88 schreef:

Mijn voorgevoel over Daniel Kaluuya bleek toch juist te zijn. Net zoals Jordan Peele voor beste regisseur. Maar beter dan Denis Villeneuve??

Villeneuve is wmb terecht niet genomineerd, BR2049 is een véél te lange en trage film, die zal alleen de technische prijzen binnenhalen.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

arno74 schreef:

(quote)
Villeneuve is wmb terecht niet genomineerd, BR2049 is een véél te lange en trage film, die zal alleen de technische prijzen binnenhalen.

Ieder z'n ding. Blade Runner 2049 is voor mij een meesterwerk. Ben allang blij dat Nolan eindelijk is genomineerd. Werd tijd (understatement).

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Mudbound zag er trouwens schitterend uit. Volledig terechte nominatie qua cinematografie. Eerste vrouw ook, wel een mooie mijlpaal.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

arno74 schreef:

Beste Animatie zou Loving Vincent wel moeten winnen, al is Coco de meer populaire kanshebber.

Dat de film geschilderd is, is wel bijzonder, en daardoor begrijp ik de nominatie wel, maar verder vond ik de film niet om door te komen.

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

The One Ring schreef:

Phantom Thread! Die zag dus niemand aankomen als een grote speler.

PTA & DDL zijn toch vaste gasten daar of niet?

Geen nominaties voor Jennifer Lawrence, Hugh Jackman (Logan) & Dead Men Tell no Tales (Visuals).

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

horizons schreef:

(quote)

Geen nominaties voor Jennifer Lawrence, Hugh Jackman (Logan) & Dead Men Tell no Tales (Visuals).

Mother had zeker niet misstaan, maar dat is te ingewikkeld, schokkend, en heeft teveel heilschennis voor Amerikaanse begrippen. Logran had van mij ook wel gemogen maar dat is weet teveel blockbuster denk ik.

badfans69

• 3963 berichten
  • 6126 stemmen

Overzicht: Dit zijn de Oscar-nominaties 2018 | NU.nl

Beste Acteur:

Timothee Chalamet, Call Me By Your Name

Daniel Day-Lewis, Phantom Thread (5de nominatie)

Daniel Kaluuya, Get Out

Gary Oldman, Darkest Hour (2de nominatie)

Denzel Washington, Roman J. Israel, Esq. (9de nominatie)

Beste Actrice:

Sally Hawkins, The Shape of Water (2de nominatie)

Frances McDormand, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (5de nominatie)

Margot Robbie, I, Tonya

Saoirse Ronan, Lady Bird

Meryl Streep, The Post (21ste nominatie)

Daniel Day-Lewis en Meryl Streep maken kans op hun 4de oscar.

Arri

• 913 berichten
  • 350 stemmen

Geen nominatie voor Sylvia Hoeks

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Hopelijk Oldman of Chalamet en McDormand of Ronan die die categorieen geen winnen. Wel geen nominatie voor Judy Dench voor Victoria & Abdul. Wel belachelijk dat Meryl Streep ondertussen al 21 nominaties heeft gehad, alsof zij de enige is die kan acteren in Hollywood. Darkest Hour had ik ook niet verwacht om genomineerd te worden in categorie beste film.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

arno74 schreef:

(quote)
Mother had zeker niet misstaan, maar dat is te ingewikkeld, schokkend, en heeft teveel heilschennis voor Amerikaanse begrippen. Logran had van mij ook wel gemogen maar dat is weet teveel blockbuster denk ik.

Mother is al genomineerd voor een Razzies. Is er ooit een film geweest die voor een Oscar en een Razzies is genomineerd?

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

wel acteurs sowieso: 6 Actors Who Have Both an Oscar and a Razzie | Mental Floss - mentalfloss.com

Wall street had een Oscar voor beste Acteur en razzie voor slechtste actrice, meent google.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Mother is al genomineerd voor een Razzies. Is er ooit een film geweest die voor een Oscar en een Razzies is genomineerd?

LOL, ze hebben zich wel uitgesloofd, het is genomineerd in de categorieën regie, actrice en supporting actor. Kennelijk hadden ze teveel candidaten in de categorie acteur want Bardem is helemaal geen supporting actor in die film. Hoop dat Aronofsky wint .

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Before Blade Runner 2049, Roger Deakins earned 13 Academy Award nominations for Best Cinematography. He has lost every single time. Once again nominated for the Oscar in 2018, the 68-year-old legend has broken a record in the Cinematography category for the most amount of nominations without a win. Good luck, Roger.

catdog

• 1417 berichten
  • 2024 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

badfans69 schreef:

[url=https://www.nu.nl/oscars/5100542/overzicht-oscar-nominaties-2018.html]

Daniel Day-Lewis en Meryl Streep maken kans op hun 4de oscar.

Knap hoor, maarrrr je hebt altijd baas boven baas...

John Williams (51 nominaties)

Jkjesse22

• 22 berichten
  • 17 stemmen

Wind River? Jeremy Renner? Die Oscars kan je vanaf nu helemaal niet meer serieus nemen. Streep en DDL worden al genomineerd voor een rol in een commercial. Washington is natuurlijk enkel genomineerd om tegemoet te komen aan de kritiek op het 'witte' feestje.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

horizons schreef:

(quote)

Daniel Day-Lewis is zeker een vaste kracht daar en dat was ook een verwachte nominatie voor Phantom Thread, net als kostuums. De rest niet. Dit is pas de tweede film van Paul Thomas Anderson die genomineerd is voor Beste Film en Regie. Zijn andere werk heeft her en der wel wat nominaties binnen gesleept, vooral voor het acteerwerk en de scripts, maar ze zijn zelden tot nooit frontrunners. Hij is een gerespecteerd regisseur, maar ook iemand die buiten de gebaande Hollywoodpaden om werkt (ondanks dat veel bekende acteurs in zijn werk opduiken). Dat maakt hem ook weer een favoriet onder critici en filmliefhebbers, maar dat staat allemaal los van de Oscars.

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Thx, dacht dat PTA wat vaker was gezien daar.

Corran

• 368 berichten
  • 388 stemmen

Jkjesse22 schreef:

Washington is natuurlijk enkel genomineerd om tegemoet te komen aan de kritiek op het

'witte' feestje.

Inderdaad, bij de belangrijkste oscars is Washington de enige niet-witte genomineerde. Behalve Daniel Kaluuya, Octavia Spencer, Jordan Peele, Mary J. Blight, Dee Rees, Virgil Williams, nog eens Jordan Peele en Kumail Nanjiani dan.

Ricky Roma

• 302 berichten
  • 26 stemmen

Als Franco geen accusaties naar het hoofd geslingerd kreeg na het winnen van de Golden Globe, dan was hij volgens mij wel genomineerd. Nu heeft hij sowieso nog een heel aantal stemmen verloren in de resterende vier of vijf dagen voor de officiële Oscarnominaties.

Daarnaast was alleen Tom Hanks nog over als mogelijke kanditaat, maar The Post heeft heel mager gepresteerd tijdens het awards season, en ze nomineren hem gewoon nietmeer voor dezelfde shtick die hij altijd doet. Hij gaat uit zijn comfort zone moeten komen wil hij in de nabije toekomst nog eens een nominatie krijgen. Washington is dus gewoon een logische conclusie.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Wel bijzonder en leuk om te zien hoe een klein pretentieloos filmpje als ‘Get Out’ het zo ver kon schoppen tijdens het awards seizoen. Dat Jordan Peele beter regiewerk heeft afgeleverd dan Villeneuve is natuurlijk absurd maar toch vind ik het niet erg en is het dik verdiend. Zelfde geldt voor Greta Gerwig .

Het blijft steeds een fijne trend om de underdog in de bloemetjes te zetten, so I don’t mind.

Basto

• 11933 berichten
  • 7403 stemmen

Guillermo Del Toro kan die Oscars wel vergeten. The Phantom Thread is het ultieme ‘Time’s up’ filmpje. Bovendien de hoogste tijd dat PTA m wint.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3665 stemmen

Worden de oscars op de gewone digitale televisie uitgezonden? Of moet je daarvoor de betaalzenders raadplegen?

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Ricky Roma schreef:

Als Franco geen accusaties naar het hoofd geslingerd kreeg na het winnen van de Golden Globe, dan was hij volgens mij wel genomineerd. Nu heeft hij sowieso nog een heel aantal stemmen verloren in de resterende vier of vijf dagen voor de officiële Oscarnominaties.

Daarnaast was alleen Tom Hanks nog over als mogelijke kanditaat, maar The Post heeft heel mager gepresteerd tijdens het awards season, en ze nomineren hem gewoon nietmeer voor dezelfde shtick die hij altijd doet. Hij gaat uit zijn comfort zone moeten komen wil hij in de nabije toekomst nog eens een nominatie krijgen. Washington is dus gewoon een logische conclusie.

Echt consistent is het dan toch ook niet. Want heel veel acteurs en regisseurs doen hetzelfde trucje en worden jaar na jaar genomineerd. Denk aan Meryl Streep en Steven Spielberg bijvoorbeeld.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Basto schreef:

Guillermo Del Toro kan die Oscars wel vergeten. The Phantom Thread is het ultieme ‘Time’s up’ filmpje. Bovendien de hoogste tijd dat PTA m wint.

De bookies gaan niet akkoord met jou.

https://www.mupload.nl/img/6j78ofc2075.png

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

TornadoEF5 schreef:

De bookies gaan niet akkoord met jou.

(afbeelding)

Het zijn ook vijf verschrikkelijke nominaties (m.u.v. Get Out, die was wel OK, maar niet bijzonder), voor beste regie zou ik geen enkele van die vijf hebben genomineerd (Ladybird niet gezien, dus baseer ik me op de negatieve berichten erover). Daar hadden de regisseurs van The Post en Three Billboards moeten strijden om de prijs, maar ze zijn allebei niet genomineerd voor beste regie. Ik denk ook dat de oscar voor beste film tussen die twee zal gaan.

Nu die niet genomineerd zijn voor beste regie denk ik dat Guillermo del Toro (1,5* voor de film) en Christoffer Nolan (2* voor de film) inderdaad de minst slechte van die vijf nominaties zijn. Het zal wel tussen die twee gaan.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

arno74 schreef:

(quote)
Het zijn ook vijf verschrikkelijke nominaties.

Wel, niet iedereen is het met jou eens.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.