• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.066 acteurs
  • 199.011 gebruikers
  • 9.372.269 stemmen

De Oscars

zoeken in:

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Ze zijn zo laaiend daar in Hollywood over die film, en tussen die anderen zie ik echt geen potentiële winnaars staan. Bij Frances McDormand hoor ik al dingen, zoals de beste vrouwelijke acteerprestatie in dit decennium (en jammer voor Judi Dench voor Victoria & Abdul).

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Indiewire zegt dat de one to beat: Dunkirk is. Lady Bird is dan weer de Moonlight / Boyhood versie voor volgend jaar. Ja, ik denk wel sowieso dat Nolan beste regisseur gaat winnen (voor de eerste keer). Dat staat buiten kijf. En Roger Deakins zou frontrunner zijn voor best cinematographer. En Frances McDormand voor beste actrice (met Judi Bench en Saoirse Ronan op het podium). Gary Oldman dan weer voor best actor? Best actress zoals vorig jaar weer een "onmenselijke" categorie, en vorig jaar haalden Amy Adams en Annette Benning niet eens de cut.

Kurtz

• 33 berichten
  • 520 stemmen

En The Florida Project?

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Kurtz schreef:

En The Florida Project?

Die staat bij contenders, maar zolang hij ze niet gezien heeft komen ze niet bij frontrunners. Phantom Thread staat ook bij contenders, maar dat wordt denk ik een flop.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Lady Bird is trouwens echt wel een (berekend) gokje waard. Die wordt echt zwaar onderschat. Ik denk dat ik daar wel geld op ga inzetten. Ik heb nog maar één keer geld ingezet, en dat was met Son of Saul toen ik die gezien had, en die heeft (gelukkig) gewonnen .

Arri

• 913 berichten
  • 347 stemmen

TornadoEF5 schreef:

En Roger Deakins zou frontrunner zijn voor best cinematographer.

Ik gok op Hoyte. Ongekende presentatie hoe hij zoveel op 70mm en IMAX heeft weten te schieten, nog nooit vertoond.

Ricky Roma

• 302 berichten
  • 26 stemmen

The Shape of Water is volgens mij de grootste kanshebber voor best picture en director op dit moment. Lady Bird zal haar nominaties wel krijgen, maar Gerwig haar beloning zal eerder voor original screenplay zijn dan bij film of director. Three Billboards zie ik ook niet winnen, aangezien het een zwarte komedie is.

De rest zijn in de verste verte geen kanshebbers volgens mij. Call Me By Your Name gaat het niet zijn, because Moonlight. The Post zag er redelijk middelmatig uit afgaande op de trailer. The Darkest Hour en I, Tonya zijn gewoon acting showcases, met eventueel wat extra randnominaties om de categorieën vol te krijgen.

Mudbound is Netflix, dus die gaan ook geen potten breken. Dunkirk kan op zich wel, maar een release in de zomer is vragen voor problemen. Ik gok dat deze het wel goed gaat doen, en sowieso een nominatie voor de film zelf en voor Nolan als regisseur, maar gaat buiten wat techs met lege handen naar huis.

Phantom Thread is een PTA film, dus die zal hier en daar wel wat nominaties rapen, maar ziet er mij te onconventioneel uit om een grote kanshebber te zijn.

The Florida Project is volgens mij de enige film die nog kan meedingen met The Shape of Water, Lady Bird en Three Billboards, maar is gewoon te kleinschalig om een overwinning te halen in beide categorieën.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik vind rond deze tijd van het jaar IndieWire altijd redelijk betrouwbaar. Zij komen nu met de volgende lijst voor Best Picture.

Frontrunners:

“The Big Sick”

“Call Me By Your Name”

“Darkest Hour”

“Dunkirk”

“Get Out”

“Lady Bird”

“Mudbound”

“The Shape of Water”

“Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”

Contenders:

“The Florida Project”

“Phantom Thread”

“The Post”

Long Shots:

“Blade Runner 2049”

“Downsizing”

“First They Killed My Father”

“Wonder Woman”

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Klinkt heel aannemelijk, moet ik zeggen. Zou niet 1,2,3 een betere voorspelling kunnen doen.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Raar dat Wind River zo te zien nog niet is uitgekomen in Amerika dan.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Wind River wordt alleen genoemd bij 'Best Actor': Jeremy Renner (en dan als 'contender').

Contra Wind River zijn 'Weinstein' en dat de film al van Sundance dateert (januari 2017).

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

De Submissions for Best Foreign Language Film - Wikipedia zijn ook bekend. Slechts van vier van deze films heb ik gehoord

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Dan zit die redactie 24/7 aan de whisky, verrek. Zonder de films van de 'grootste' 5 kanshebbers te hebben gezien durf ik te wedden dat Jeremy Renner ze allemaal overklast. Zijn prestatie is in 365 dagen niet te passeren. Dit is natuurlijk een stukje cynisme maar een Get Out die ik wél gezien heb, wat zeker leuk vermaak was, in de top-5 te schatten en Wind River überhaupt niet mee te nemen durf ik oprecht gestoord te noemen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Maar de vijf acteurs die ze in elk geval hoger inschalen dan Renner komen vrijwel allemaal uit films die niet in het 'Best Picture' lijstje staan:

Timothée Chalamet (“Call Me By Your Name”)

James Franco (“The Disaster Artist”)

Andrew Garfield (“Breathe”)

Jake Gyllenhaal (“Stronger”)

Gary Oldman (“Darkest Hour”)

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Jake in Stronger... Tsja. Ik was er niet kapot van (de film), acteerprestatie was heus goed, maar niet een van zijn beste rollen. Niet award waardig, wat mij betreft. Alle vier de andere rollen (films) moet ik nog zien. Ik kijk uit naar The Disaster Artist en Call Me By Your Name, en totaal niet naar Breathe. Na Hacksaw ben ik echt even een beetje klaar met Garfield.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

arno74 schreef:

De Submissions for Best Foreign Language Film - Wikipedia zijn ook bekend. Slechts van vier van deze films heb ik gehoord

Ik zag die uit Argentina, Belgium, Bulgaria, Denmark, Ecuador, Hungary, Iceland, Israel, Lebanon, Nepal, Netherlands, Poland, Romania, Russia, Senegal, Singapore, Spain, Tunisia en Thailand.

Thailand =

Maar mocht Ecuador, Hungary, Russia, Senegal, Spain, Tunisia of Lebanon hem winnen dan kan ik me daar ook wel in vinden. Opvallend veel 'oudjes'. Tel ruim tien titels uit Venetië van dit jaar én vorig jaar. Programmeurs van de Orrizonti kunnen tevreden zijn.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Zag net de trailer van Breathe in de bios, vond die Garfield tot nu toe ook al steeds erg vervelend, maar dit was helemaal he-mel-ter-gend ver-schrik-ke-lijk.

GO Renner!

dimi303

• 3418 berichten
  • 3664 stemmen

Voorlopig 13 inzendingen voor best foreign language film gezien.

Happy End ( Oostenrijk ), Le Fidéle ( België ), Glory ( Bulgarije ), Pariente ( Colombia ), Alba ( Ecuador ), Tom of Finland ( Finland ), On Body and Soul ( Hongarije ), Thelma ( Noorwegen ), Birdshot ( Filippijnen ), Fixeur ( Roemenië ), Loveless ( Rusland ), Félicité ( Senegal ), The Square ( Zweden )

Favoriet: Hongarije ( On Body and Soul )

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Gezien van Foreign Film:

-On Body and Soul

-Happy End

-Le Fidele

-Una Mujer Fantastica

-Layla M.

-Thelma

-A Ciambra

-Loveless

-The Square

(120 BPM i.i.g. jammerlijk gemist)

Loveless en the Square zijn al tomeloos uitvergroot op Cannes natuurlijk; On Body and Soul mag dan Berlinale gewonnen hebben, ik hoop toch stiekem dat die film gaat winnen. Maakt ook wel kans schat ik. Thelma vond ik ook erg tof, maar die film is kansloos voor een nominatie dunkt me.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Zag net de trailer van Breathe in de bios, vond die Garfield tot nu toe ook al steeds erg vervelend, maar dit was helemaal he-mel-ter-gend ver-schrik-ke-lijk.

GO Renner!

Als dat je indruk bij de trailer al was, zou ik 'em 100 % overslaan.

Corran

• 368 berichten
  • 388 stemmen

Daniel Day-Lewis gaan altijd genomineerd worden, het is waarschijnlijk zijn laatste rol ooit.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Lady Bird wellicht best picture. Nolan misschien eens best director, maar met PTA en Del Toro heb je daar wel twee andere contenders. Chalamet of Oldman best actor. En McDormand beste actrice. Judi Dench daar ook genomineerd wellicht.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Layla M. afgevallen als Oscarkandidaat | NOS

"Le fidèle" niet op Oscar-shortlist voor beste niet-Engelstalige film | VRT NWS

Geen verrassingen - misschien die Senegalese film - in de foreign language shortlist:

"The square" (Ruben Ostlund)

"Loveless" (Andrej Zvygintsev)

"A fantastic woman" (Sebastián Lelio)

"In the fade" (Fatih Akin)

"On body and soul" (Ildikó Enyedi)

"Foxtrot" (Samuel Maoz)

"Félicité" (Alain Gomis)

"The insult" (Ziad Doueiri)

"The wound" (John Trengove)

Ik verwacht nog steeds dat Lelio gaat winnen.

badfans69

• 3963 berichten
  • 6126 stemmen

Oscars 2018: Predictions in All Categories - Variety

Daniel Day-Lewis “Phantom Thread” en Meryl Streep “The Post” zou uniek zijn.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Een handig overzicht van de films+posters van alle 92 inzendingen voor de Foreign Language Oscar.

Academy Awards Submissions for Best Foreign Film (2018) - FilmAffinity

Corran

• 368 berichten
  • 388 stemmen

The Shape of Water wint de Producers Guild en 3 Billboards wint de SAG ensemble. Voor de oscar zal het dus tussen die 2 gaan.

Lady Bird, Get Out of Dunkirk gaan het niet worden.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Mijn jaarlijkse voorspelling van de nominaties voor beste film. Zoals gewoonlijk noem ik er tien, maar er kunnen tussen de vijf en tien nominaties vallen. Ze staan genummerd op waarschijnlijkheid dat ze genomineerd worden. Dus mochten er bijvoorbeeld uiteindelijk 8 films genoemd worden, dan denk ik dat het de eerste acht zijn.

1. Three Billboards Outside of Ebbing, Missouri

2. The Shape of Water

3. Dunkirk

4. Call Me By Your Name

5. Lady Bird

6. Get Out

7. The Big Sick

8. The Post

9. Mudbound

10. The Post

Ik weet dat The Florida Project vaak genoemd wordt, maar die zie ik het op een bepaalde manier niet halen. Wellicht staat The Big Sick wat hoog, maar die past wel erg goed bij de Oscars naar mijn gevoel. Al ben ik alleen écht zeker over de eerste zes. Beetje een vreemd jaar voor de Oscars. Er waren veel goede films dit jaar, sommige waarvan ik buzz had verwacht, maar het lijkt wel alsof er minder films dan voorheen mee kunnen doen.

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

8. The Post

9. Mudbound

10. The Post

Neem aan dat dit een foutje is en dat je niet 2 films genaamd The Post voorspelt als nominatie

Wat mij betreft wint CMBYN of Three Billboards. Dunkirk hoop ik echt niet.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ook van mij de verwachtingen:

Film:

1. Three Billboards

2. Call Me By Your Name

3. Dunkirk

4. The Shape of Water

5. Lady Bird

6. The Post

7. Get Out

Regisseur:

1. Guillermo del Toro - The Shape of Water

2. Martin McDonagh - Three Billboards

3. Greta Gerwig - Lady Bird

4. Christopher Nolan - Dunkirk

5. Steven Spielberg - The Post

Acteur:

1. Gary Oldman - The Darkest Hour

2. Daniel Day-Lewis - Phantom Thread

3. Timothée Chalamet - Call Me By Your Name

4. James Franco - The Disaster Artist

5. Tom Hanks - The Post

Actrice:

1. Frances McDormand - Three Billboards

2. Saiorse Ronan - Lady Bird

3. Sally Hawkins - The Shape of Water

4. Margot Robbie - I Tonya

5. Meryl Streep - The Post

Acteur in een Bijrol:

1. Sam Rockwell - Three Billboards

2. Willem Dafoe - The Florida Project

3. Richard Jenkins - The Shape of Water

4. Armie Hammer - Call Me By Your Name

5. Christopher Plummer - All the Money in the World

Actrice in een Bijrol:

1. Allison Janney - I Tonya

2. Laurie Metcalf - Lady Bird

3. Octavia Spencer - The Shape of Water

4. Hong Chau - Downsizing

5. Holly Hunter - The Big Sick

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Bélon schreef:

(quote)

Neem aan dat dit een foutje is en dat je niet 2 films genaamd The Post voorspelt als nominatie

Ik kan het niet meer aanpassen, maar de bedoeling was dat Darkest Hour nummer 10 was.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.