- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
"and the five nominations this year for Best Actress are..."
Meryl Streep, in "The Iron Lady"
"and the winner is...
Meryl Streep, in The Iron Lady"

cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
Meryl Streep gaat hem niet winnen denk ik.
SaintOfKillers
-
- 382 berichten
- 339 stemmen
@cordiacovens
Ik weet niet op wie ik zelf zou gokken, maar ik denk wel dat sound mixing en sound editing naar dezelfde zullen gaan.
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
@saintofkillers..ja dat lijkt mij ook, alleen welke van de 2 word het dan..dan zou ik zeggen Hugo omdat die film nou eenmaal iets meer geliefd is..maar het geluid van war horse is wel iets waarom de film zou kunnen blijven hangen, bij Hugo is dat door hoe het eruitziet..lastig dus
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
Ik begin ook pijnlijk te vrezen en geloven dat Hugo beste cinematografie uiteindelijk zal winnen. Vreemd hoe het tij daar plots gekeerd is in de laatste weken. Hoewel Hugo op de tweede plaats komt, komt die niet eens in de buurt van Tree of Life op vlak van camerawerk. Een enorme schande en upset zal het zijn als Tree of Life beste cinematografie niet wint! Het zou zelfs The Artist kunnen zijn die er uiteindelijk mee gaat lopen.
Dievegge
-
- 3176 berichten
- 8224 stemmen
En Streep mag nooit winnen natuurlijk.
Als Meryl Streep wint, zou ze de tweede actrice ooit zijn die minstens drie keer won voor beste actrice - Katherine Hepburn won er vier. In mijn ogen zijn Streep en Hepburn de twee meest overroepen actrices ooit.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Streep heeft er toch nog maar één voor beste actrice. Die andere is voor bijrol dacht ik.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Klopt. Won alleen voor Sophie's Choice Best Actress in Leading Role.
Dievegge
-
- 3176 berichten
- 8224 stemmen
Streep heeft er toch nog maar één voor beste actrice. Die andere is voor bijrol dacht ik.
Klopt. In dat geval hoop ik dat het bij één blijft.
mgirl
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
Weet iemand waar je de oscars live kunt bekijken op het internet vannacht?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Ook het AD doet een (voorzichtige) voorspelling:
Wie maakt vannacht de meeste kans op een Oscar? - Oscars - AD
Dat weet ik niet, maar als je digitale tv hebt, kun je vanaf middernacht gratis naar Film1 uitzending kijken met liveverslag.
mgirl
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
Dat weet ik niet, maar als je digitale tv hebt, kun je vanaf middernacht gratis naar Film1 uitzending kijken met liveverslag.
Dank je, maar ik heb geen digitale tv dus vandaar dat ik het via het internet probeer te kijken...
Bubblez
-
- 2066 berichten
- 2513 stemmen
Meestal lukt het elk jaar wel om een goede stream te vinden, ook met behulp van elkaar hier up to date te houden.
Ik denk dat deze wel een goede kan zijn. Ik heb wat links van vorig jaar in mijn favorieten, ik houd iedereen hier wel op de hoogte.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Mijn idee voor de oscars:
Best Picture: The Artist
Actor In a Leading Role: Jean Dujardin voor The Artist
Actress In a Leading Role: Meryl Streep voor The Iron Lady
Actor In a Supporting Role: Nick Nolte voor Warrior
Actress In a Supporting Role: Bérénice Bejo voor The Artist
Animated Feature Film: Rango
Cinematography: War Horse
Art Direction: The Artist
Costume Design: Hugo
Directing: Hugo
Documentary Feature: Pina
Film Editing: The Girl with the Dragon Tattoo
Foreign Language Film: A Separation
Makeup: Albert Nobbs
Music (original score): The Artist
Music (original song): "Man or Muppet" van The Muppets
Sound Editing: Drive
Sound Mixing: War Horse
Visual Effects: Rise of the Planet of the Apes
Writing (Adapted Screenplay): The Descendants
Writing (Original Screenplay): The Artist
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het interesseert mij dit jaar nog minder dan andere jaren. Enkel middelmatigehied onder de nominaties muv Tree of Life, maar die gaat toch niet winnen. En gezien de gemiddelde leeftijd van 62 van de acedemy leden zullen de prijzen ongetwijfeld naar The Artist gaan. Is toch een stuk jeugdsentiment voor die gasten.... Ik herken me er totaal niet in.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
The Artist heeft als grote voordeel dat ie heel bijzonder is... Beste film voor mij persoonlijk zou Hugo worden en beste mannelijke hoofdrol George Clooney. Maar begrijp je argument over middelmatigheid wel.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Artist is niet onaardig, maar heel bijzonder? Nou, nee. Tree of Life is heel bijzonder. Artist is gewoon oude wijn in een modern jasje. Verfrissend, maar niet bijzonder.
Hugo is veel te stroperig en Clooney zie ik vooral graag winnen omdat ik 'm wel mag, maar een grootste rol is het niet. 'Wel aardig', zoals het meeste dat genomineerd is.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Echt heel weinig films waar ik voor zou duimen dit jaar. Mijn interesse in de Oscars neemt elk jaar weer een beetje af.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Blijf het toch altijd raar vinden dat kranten zoveel onzin uitkramen. Zetten er gewoon neer dat Streep en Williams de favorieten zijn. Davis wordt niet eens is genoemd. Even kort zoeken en je weet dat je bewering gewoon feitelijk niet klopt. Heel raar
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik begin ook pijnlijk te vrezen en geloven dat Hugo beste cinematografie uiteindelijk zal winnen. Vreemd hoe het tij daar plots gekeerd is in de laatste weken. Hoewel Hugo op de tweede plaats komt, komt die niet eens in de buurt van Tree of Life op vlak van camerawerk. Een enorme schande en upset zal het zijn als Tree of Life beste cinematografie niet wint! Het zou zelfs The Artist kunnen zijn die er uiteindelijk mee gaat lopen.
Waar haal je het vandaan dat het tij gekeerd is? Hugo heeft vooralsnog nauwelijks prijzen voor cinematography gescoord, in tegenstelling tot Tree of Life. Dat The Artist die gaat winnen lijkt me sterk, is ook na Girl With the Dragon Tattoo de zwakste van de genomineerden op dat gebied.
Mijn voorspellingen:
Best Directing: Michel Hazanavicius voor The Artist
Best Actor in a Leading Role: George Clooney in The Descendants
Best Actress: Viola Davis in The Help
Best Supporting Actor: Christopher Plummer in Beginners
Best Supporting Actress: Octavia Spencer
Best Writing (Adapted Screenplay): The Descendants
Best Writing (Original Screenplay): Midnight in Paris
Best Animated Feature Film: Rango
Best Foreign Language Film: A Separation
Best Art Direction: Hugo
Best Cinematography: The Tree of Life
Best Film Editing: The Artist
Best Costume Design: The Artist
Best Makeup: The Iron Lady
Best Music (Original Score): The Artist
Best Music (Original Song): Man or Muppet van The Muppets
Best Sound Editing: War Horse
Best Sound Mixing: Transformers: Dark of the Moon
Best Visual Effects: Rise of the Planet of the Apes
Best Documentary Feature Film: Paradise Lost 3: Purgatory
Best Documentary Short Subject: The Tsunami and the Cherry Blossom
Best Short Film (Live Action): Tuba Atlantic
Best Short Film (Animated): La Luna
Wat toelichtingen: zoals gewoonlijk ben ik weer heel slecht op de hoogte van de categorieën documentaire en alle varianten op korte films, dus dat zijn vrij wilde gokken. Ook de twee geluidsprijzen vind ik altijd lastig. Montage lijkt eigenlijk ook geen uitschieter te hebben, dus heb ik maar gewoon de Beste Filmwinnaar gepakt. Bij Foreign Language Film is de argumentatie vóór Monsieur Lazhar zeer redelijk, maar ik blijf bij A Seperation, die denk ik toch wel genoeg momentum heeft voor de eindstreep.
Erg weinig zekerheden dit jaar. Clooney en Dujardin zijn net als Davis en Streep bijna gelijk in hun kansen. Christopher Plummer voor Bijrol en Muppet or Man voor Liedje zijn de enige waar ik echt alles op durf te wedden en ook The Artist is wel een zekerheid, maar verder is het vaak een 50/50 race.
Wel mee eens dat het degelijkheid troef is hier. Veel goede films, die echter niet het uiterste van mijn filmliefde naar boven halen, behalve The Tree of Life. Ik heb veel slechtere selecties gezien (van de zeven voor Beste Film genomineerde films die ik zag heb ik nog geen onvoldoende uitgedeelt), maar het mist wat spanning. Niettemin heb ik dit toch wat liever dan zo'n nietszeggende nominatielijst als voor 2008 (met o.a. The Reader, The Curious Case of Benjamin Button en de door iedereen alweer vergeten Frost/ Nixon). The Artist vind ik geen meesterwerk, maar nog wel een echt leuke film, dus ik kan er mee leven. Toch is The Artist eigenlijk het type film die veel beter past in de rol als underdog bij de uitreikingen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Best Directing: Michel Hazanavicius voor The Artist
Best Supporting Actor: Christopher Plummer in Beginners
Best Supporting Actress: Octavia Spencer
Best Writing (Adapted Screenplay): The Descendants
Best Writing (Original Screenplay): Midnight in Paris
Best Animated Feature Film: Rango
Best Foreign Language Film: A Separation
Erg weinig zekerheden dit jaar. Clooney en Dujardin zijn net als Davis en Streep bijna gelijk in hun kansen. Christopher Plummer voor Bijrol en Muppet or Man voor Liedje zijn de enige waar ik echt alles op durf te wedden en ook The Artist is wel een zekerheid, maar verder is het vaak een 50/50 race.
Alle hierboven overgebleven lijken me zekerheidjes. Hooguit screenplay voor Midnight in Paris kan nog afwijken. Een score van 8 op 10 lijkt me best veel zekerheidjes.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Hoe dan ook, als de Oscar ons eindelijk eens willen verrassen lijkt dit er een uitermate geschikt jaar voor te zijn.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Zeker. Aangezien er zoveel zekerheidjes zijn
starbright boy (moderator films)
-
- 22439 berichten
- 5132 stemmen
Gokje van mij. The Artist wint liefst zeven beeldjes.
Best Motion Picture of the Year: The Artist (2011): Thomas Langmann
Best Performance by an Actor in a Leading Role: Jean Dujardin for The Artist (2011)
Best Performance by an Actress in a Leading Role: Viola Davis for The Help (2011)
Best Performance by an Actor in a Supporting Role: Christopher Plummer for Beginners (2010)
Best Performance by an Actress in a Supporting Role: Octavia Spencer for The Help (2011)
Best Achievement in Directing: Michel Hazanavicius for The Artist (2011)
Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen: The Artist (2011): Michel Hazanavicius
Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published: The Descendants (2011): Alexander Payne, Nat Faxon, Jim Rash
Best Animated Feature Film of the Year: Rango (2011)
Best Foreign Language Film of the Year: Monsieur Lazhar (2011): Philippe Falardeau(Canada)
Best Achievement in Cinematography: The Tree of Life (2011): Emmanuel Lubezki
Best Achievement in Editing : Hugo (2011/II): Thelma Schoonmaker
Best Achievement in Art Direction: Hugo (2011/II): Dante Ferretti, Francesca Lo Schiavo
Best Achievement in Costume Design: The Artist (2011): Mark Bridges
Best Achievement in Makeup: The Iron Lady (2011)
Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score: The Artist (2011): Ludovic Bource
Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Song: The Muppets (2011): Bret McKenzie("Man or Muppet")
Best Achievement in Sound Mixing: War Horse (2011)
Best Achievement in Sound Editing: War Horse (2011)
Best Achievement in Visual Effects: Hugo (2011/II)
Best Documentary, Features: Pina (2011)
Best Documentary, Short Subjects: The Barber of Birmingham: Foot Soldier of the Civil Rights Movement (2011)
Best Short Film, Animated: Dimanche (2011): Patrick Doyon
Best Short Film, Live Action: Tuba Atlantic (2010): Hallvar Witzø
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
Hopelijk heb je gelijk maar Hugo zie ik dit ook winnen wegens de grote liefde voor de film en de academy gaat ook graag voor dit soort cinematografie. Misschien maar een slecht voorgevoel dat ToL niets gaat krijgen? In vele voorspellingen zie ik ook dat ze plots meer Hugo kiezen hier. En van The Artist mag je ook niet verschieten. De films die veel liefde krijgen of een sweep doet, geven ze vaak ook gewoon zoveel mogelijk beeldjes (vaak onverdiend) gewoon omdat het de top favoriet is.
Ik verwacht weinig verrassingen dit jaar. Best Foreign Language lijkt me nog de spannendste (altijd al geweest). Voor de rest lijkt het me maar een 50/50 race. Vooral in beste scenario (Midnight in Paris of The Artist), beste actuer (Dujardin of Clooney), beste actrice (Davis of Streep).
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Jonah Hill ziet er nogal nerveus uit en relnicht Tim Gunn is weer van de partij hoor!!
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Wat een mooi vrouw die Jessica Chastain.......
SaintOfKillers
-
- 382 berichten
- 339 stemmen
Lijkt me zeer optimistisch om sommige awards nog steeds als 50/50 te beschouwen.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Last minute gokjes:
Best Motion Picture of the Year: Hugo
(Mijn keus; Tree of Life)
Best Performance by an Actor in a Leading Role: George Clooney
(Brad Pitt van wat ik gezien heb, maar denk dat Gary Oldman pas echt goed is)
Best Performance by an Actress in a Leading Role: Meryl Streep
Best Performance by an Actor in a Supporting Role: Christopher Plummer
Best Performance by an Actress in a Supporting Role: Jessica Chastain
Best Achievement in Directing: Martin Scorsese
(Mijn keus Terrence Malick)
Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen: Margin Call
Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published: The Descendants
Best Animated Feature Film of the Year: Rango
Best Foreign Language Film of the Year: A Separation
Best Achievement in Cinematography: The Tree of Life (Hoop ik ook)
Best Achievement in Editing: Moneyball (Hoop ik ook)
Best Achievement in Art Direction: War Horse
Best Achievement in Costume Design: The Artist
Best Achievement in Makeup: Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score: The Artist
Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Song: The Muppets
Best Achievement in Sound Mixing: Transformers: Dark of the Moon
Best Achievement in Sound Editing: Transformers: Dark of the Moon
Best Achievement in Visual Effects: Rise of the Planet of the Apes
Best Documentary, Features: Paradise Lost 3: Purgatory
Best Documentary, Short Subjects: The Barber of Birmingham: Foot Soldier of the Civil Rights Movement
Best Short Film, Animated: Dimanche
Best Short Film, Live Action: Pentecost
Bubblez
-
- 2066 berichten
- 2513 stemmen
Opvallend dat er goede streams te vinden zijn