- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Opgeblazen films? The Artist is juist heel erg klein. Ook een vreemd kritiekpunt met jouw top 10 overigens.
Ik zei het verkeerd, ik vind het oneerlijk als er films worden voorgetrokken 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Duidelijker
. Dan ben jij bij de Oscars op het verkeerde adres. Pure voorspelbare voortrekkerij altijd. Vond ik The Artist best goed maar zeker niet zo goed als de academy willen doen geloven.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind Keira Knightley in a Dangerous Method met afstand de beste acteerprestatie van het jaar. Had natuurlijk de Oscar moeten winnen, maar is natuurlijk niet genomineerd (Samen met Dunst) 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik vind Keira Knightley in a Dangerous Method met afstand de beste acteerprestatie van het jaar. Had natuurlijk de Oscar moeten winnen, maar is natuurlijk niet genomineerd (Samen met Dunst)
Tilda Winton in We Need to Talk About Kevin al gezien? Ik betwijfel of ik nog een betere acteerprestatie ga vinden uit 2011, vrouwelijk of mannelijk, hoofd- of bijrol.
Ik kom net terug van The Iron Lady (stem en recensie volgen morgen) en Streep doet precies wat je van Streep verwacht: een solide performance geven die vooral technisch perfect is, maar waarbij je nooit het gevoel hebt dat ze onder de huid van het personage kruipt of je echt meesleept. Blijf het een beetje een saaie actrice vinden. Kiest ook maar zelden interessante films, dat helpt ook niet mee.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook nog van plan Williams te gaan aanschouwen TOR?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Net Hugo gezien. Als het gaat om nostalgische (ik noem ze toch sentimentele) films over het verleden van de film scoort deze toch echt vele malen beter dan The Artist bij mij. Zeker geen perfecte film, maar het deel over eerbetoon aan Méliès is aan Scorsese wel toevertrouwd en werkelijk ontroerend.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ook nog van plan Williams te gaan aanschouwen TOR?
Ja, hopelijk vind ik er volgende week een gaatje voor.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Tilda Winton in We Need to Talk About Kevin al gezien? Ik betwijfel of ik nog een betere acteerprestatie ga vinden uit 2011, vrouwelijk of mannelijk, hoofd- of bijrol.
Tilda Swinton ja. Onbegrijpelijk dat ze niet is genomineerd. De beste mannelijke hoofdrol is wat mij betreft toch echt Gary Oldman in Tinker Tailor...
Beste OST: Jun Miyake - The Here and After (uit: Pina) .
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Tilda Swinton ja. Onbegrijpelijk dat ze niet is genomineerd. De beste mannelijke hoofdrol is wat mij betreft toch echt Gary Oldman in Tinker Tailor...
Beste OST: Jun Miyake - The Here and After (uit: Pina) .
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Spelen de 2 hoofdrollen van The Artist (Dujardin en Bejo?) echt zo goed??
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Pure degelijkheid maar niet bijzonder, wel een enorm sterke screen presence. We Nee to Talk about Kevin helaas nog niet gezien maar vind de afwezigheid van Fassbender voor Shame toch wel onaangenaam opvallend. Beste mannelijke lead part wat mij betreft, op eenzame hoogte.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Pure degelijkheid maar niet bijzonder, wel een enorm sterke screen presence. We Nee to Talk about Kevin helaas nog niet gezien maar vind de afwezigheid van Fassbender voor Shame toch wel onaangenaam opvallend. Beste mannelijke lead part wat mij betreft, op eenzame hoogte.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, enkel erg charmant, mar goed in de zin van bijzonder en beklijvend. Nee!
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
My final results:
Best Picture
Tinker, Tailor, Soldier, Spy
Actor In a Leading Role
Gary Oldman (Tinker, Tailor, Soldier, Spy)
Actor In a Supporting Role
Christopher Plummer (Beginners)
Actress In a Leading Role
Tilda Swinton (We need to talk about Kevin)
Actress In a Supporting Role
Bérénice Bejo (The Artist)
Beste Directing
Tomas Alfredson (Tinker, Tailor, Soldier, Spy)
Beste Cinematograpy
Hoyte Van Hoytema (Tinker, Tailor, Soldier, Spy)
Best Editing
The Tree of Life
Best Scenario
Midnight in Paris
Best Scenario based on novel
Tinker, Tailor, Soldier, Spy
Best Art Direction
The Artist
Best Costume
The Artist
Best Grime/make-up
Midnight in Paris
Best Music (Original Score)
The Artist
Best Music (Original Song)
The Here and After - Jun Miyake (Pina)
Best Documentary
¡Vivan las Antipodas! (2011)
Best Animated Feature Film
Kari-gurashi no Arietti
Best Visual Effects
The Adventures of Tintin
Best Sound Editing
Drive
Best Foreign Language Film
Incendies
SaintOfKillers
-
- 382 berichten
- 339 stemmen
Ik kom net terug van The Iron Lady (stem en recensie volgen morgen) en Streep doet precies wat je van Streep verwacht: een solide performance geven die vooral technisch perfect is, maar waarbij je nooit het gevoel hebt dat ze onder de huid van het personage kruipt of je echt meesleept. Blijf het een beetje een saaie actrice vinden.
Dat heb ik met Blanchett. Lijkt qua ticks en accentjes allemaal erg goed op het "origineel"', maar dan zonder emoties, gewoon een leeg omhulsel.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Dat heb ik met Blanchett. Lijkt qua ticks en accentjes allemaal erg goed op het "origineel"', maar dan zonder emoties, gewoon een leeg omhulsel.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Nee, enkel erg charmant, mar goed in de zin van bijzonder en beklijvend. Nee!
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Actress In a Leading Role
Tilda Swinton (We need to talk about Kevin)
Gaat dit over de Oscars??
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Zijn de BAFTA's zeker??
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eens, wat betreft Blanchett. Ook altijd solide maar nooit indrukwekkend.
Streep nu ook inmiddels gezien in The Iron Lady. Erg onderhoudend maar de buzz niet waard. Ze kleurt wel erg binnen de lijntjes.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Blanchett vind ik toch wat interessanter dan Streep. Niet alle acteerprestaties van haar vind ik even goed, maar als ze in haar rol zit is het toch wel raak. Ik vond haar werk in onder andere The Aviator, Coffee and Cigarettes en vooral I'm Not There erg sterk. Streep heeft voor mij geen uitschieters.
SaintOfKillers
-
- 382 berichten
- 339 stemmen
In die eerste en die laatste vond ik haar dan weer het minst, maar ik heb dan ook weinig met biopics (of films waarin bekende figuren worden nagespeeld). In 95% van de gevallen vind ik dat meer vlakke imitaties dan acteerrollen, ze weten me echt bijna nooit te raken. Alleen de Piaf van Cotillard leek ook nog ergens een persoonlijkheid te hebben, al was de film zelf dan wel weer matig. En toegegeven, de hoge androgyne ice queen factor van Blanchett is ook totaal mijn ding niet.
Maar goed, meer ontopic zijn er dit weekend de SAG's, die doorgaans in enkele categorieën de resterende hoop op een verrassing de grond inboren.
SaintOfKillers
-
- 382 berichten
- 339 stemmen
Hazanavicius wint de DGA-award.
Dat The Artist film gaat winnen, is al langer duidelijk, maar er leek nog altijd een mogelijkheid dat Scorsese misschien wel regie zou winnen, dat krijgt nu ook een ontzettende deuk. In de 60+ jaar dat de DGA bestaat, hadden ze maar een keer of 4-5 een andere winnaar dan de oscars.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
In die eerste en die laatste vond ik haar dan weer het minst, maar ik heb dan ook weinig met biopics (of films waarin bekende figuren worden nagespeeld). In 95% van de gevallen vind ik dat meer vlakke imitaties dan acteerrollen, ze weten me echt bijna nooit te raken.
Heb ik ook wel, maar I'm Not There is geen conventionele biopic en de interpretaties van de acteurs daar (Blanchett incluis) zijn niet simpelweg imitaties, maar eerder interpretaties, wat nauwelijks anders kan bij Bob Dylan. Samen met Helen Mirren in The Queen een van de biopicperformances van de afgelopen jaren die mij het meest deed. Ik vond Cottilard in La Vie en Rose dan weer helemaal niets.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Straks maar eens The Descendants checken. En woensdag War Horse.
SaintOfKillers
-
- 382 berichten
- 339 stemmen
Maar goed, meer ontopic zijn er dit weekend de SAG's, die doorgaans in enkele categorieën de resterende hoop op een verrassing de grond inboren.
De meeste winnaars waren de verwachte namen, namelijk Davis, Plummer, Spencer en The Help als ensemble. De verrassing was dat Clooney werd verslagen door Dujardin, waardoor acteur terug open ligt.
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
Inderdaad. Beste Acteur is net de meest interessante categorie geworden. Als Gary Oldman nu de Bafta wint, wat toch niet onwaarschijnlijk is, ligt die categorie pas helemaal open. 
SaintOfKillers
-
- 382 berichten
- 339 stemmen
Ik denk dat Oldman te ver achter ligt om met zijn Bafta plots nog belangrijk te worden.
Net zoals The Help The Artist niet meer gaat bedreigen omdat ze ensemble wonnen. Als dat nu nog Hugo of The Descendants was geweest... dan wel.
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
Winnen zal Oldman waarschijnlijk niet meer doen maar nu is het duidelijk Dujardin vs. Clooney waardoor we een 'splitting votes' krijgen en daardoor soms onverwacht een andere winnaar krijgen. Pitt of Oldman dus.
2 jaar terug bij best foreign language was een perfect voorbeeld. Het was toch duidelijk The White Ribbon vs. A Prophet en The Secret in their Eyes op een 3e plaats komt er dan als winnaar uit.
Als 2 honden vechten om een been... 
Al bij al denk ik dat het nu toch Dujardin zal worden, maar het blijft spannend.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Yep Dujardin verdient absoluut een Oscar. En van mij mag Bejo er ook één winnen. Alle andere mannelijke hoofdrollen die ik tot nu toe zag vind ik beduidend minder indrukwekkend.