• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.236 gebruikers
  • 9.387.305 stemmen

De Oscars

zoeken in:

Wouter

• 18720 berichten
  • 3085 stemmen

[quote]cornelis schreef:

(quote)

Dat heeft Film1 geprobeerd en daar werkten de rechthebbenden niet aan mee.

CrazyDavid

• 95 berichten
  • 1215 stemmen

Ben Stiller als Na'vi was ook hilarisch.

I wanted to put on my spock ears but that would be too nerdy,

this looks way cooler ....

fappie

• 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Wordt er trouwens gekeken of de film een remake is? Ben-Hur is een remake en won 11 Oscars. The Departed won ook heel veel Oscars. The Titanic kun je ook zien als een remake, want dat verhaaltje is al veel eerder op het witte doek gebracht. In mijn ogen een beetje vreemd.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

fappie schreef:

Wordt er trouwens gekeken of de film een remake is? Ben-Hur is een remake en won 11 Oscars. The Departed won ook heel veel Oscars. The Titanic kun je ook zien als een remake, want dat verhaaltje is al veel eerder op het witte doek gebracht. In mijn ogen een beetje vreemd.

Ik zou niet weten wat er vreemd aan is. Goede verhalen worden vaak opnieuw verteld en dat is in films niet anders. Als dat gewoon ontzettend goed gebeurt kan dat toch gewoon beloond worden? Ik vond zowel Ben-Hur als The Departed een voorbeeld van remakes die hun origineel overtreffen.

fappie

• 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Ben ik niet met je eens man . Vooral als ze ook nog een prijs krijgen voor het beste scenario .

fappie

• 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Al moet ik wel zeggen dat ik Scorsese wel een Oscar gunde bij The Departed.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

fappie schreef:

Ben ik niet met je eens man . Vooral als ze ook nog een prijs krijgen voor het beste scenario .

Voor Adapted Screenplay. Ik denk dat jij adaptaties ietwat onderschat. Het is niet simpelweg een oud scenario hergebruiken bij een remake. De originele Ben-Hur had geen eens dialoog. En The Departed speelde zich in een heel ander land af dan Infernal Affairs, wat al meteen een heel andere aanpak vereist. Heb je van beide films zowel het origineel als de remake gezien? Je kijkt echt niet twee keer naar dezelfde film.

fappie

• 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Nej nej dat niet.. dus deze discussie ga ik ook niet winnen . Maar ik heb van The Departed gehoord dat het grotendeels hetzelfde is. Maar meer het idee van het remaken en dan Oscars winnen staat mij niet aan. Ben-Hur vind ik ook wel erg goed hoor. Titanic trouwens ook. Dat zal ik zeker niet ontkennen.

fappie

• 2688 berichten
  • 2005 stemmen

CrazyDavid schreef:

Ben Stiller als Na'vi was ook hilarisch.

I wanted to put on my spock ears but that would be too nerdy,

this looks way cooler ....

Haha, nja alles werd die avond afgekraakt door Bridget en die anderen .

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1703 stemmen

Brownlow, Coppola, Godard and Wallach to Receive Academy’s Governors Awards,

Beverly Hills, CA (August 25, 2010) — The Board of Governors of the Academy of Motion Picture Arts and Sciences voted last night to present the Irving G. Thalberg Memorial Award to producer-director Francis Ford Coppola and Honorary Awards to historian and preservationist Kevin Brownlow, director Jean-Luc Godard and actor Eli Wallach. All four awards will be presented at the Academy’s 2nd Annual Governors Awards dinner on Saturday, November 13, at the Grand Ballroom at Hollywood & Highland Center®.

“Each of these honorees has touched movie audiences worldwide and influenced the motion picture industry through their work,” said Academy President Tom Sherak. “It will be an honor to celebrate their extraordinary achievements and contributions at the Governors Awards.”

Brownlow is widely regarded as the preeminent historian of the silent film era as well as a preservationist. Among his many silent film restoration projects are Abel Gance’s 1927 epic “Napoleon,” Rex Ingram’s “The Four Horsemen of the Apocalypse” (1921) and “The Thief of Bagdad” (1924), starring Douglas Fairbanks. Brownlow has authored, among others, The Parade’s Gone By; The War, the West, and the Wilderness; Hollywood: The Pioneers; Behind the Mask of Innocence; David Lean; and Mary Pickford Rediscovered. His documentaries include “Hollywood,” “Unknown Chaplin,” “Buster Keaton: A Hard Act to Follow,” “Harold Lloyd: The Third Genius” and “D.W. Griffith: Father of Film,” all with David Gill; Brownlow also directed “Cecil B. DeMille: American Epic” and “Garbo,” the latter with Christopher Bird.

Coppola began his film career in the early 1960s making low-budget films with 2009 Honorary Award recipient Roger Corman. By the end of the 1970s he had won five Oscars®: Best Picture (“The Godfather Part II”); Directing (“The Godfather Part II”) and Writing (“Patton,” “The Godfather,” “The Godfather Part II”). Among his numerous producing credits are “American Graffiti, “Gardens of Stone,” “Bram Stoker’s Dracula,” “Mary Shelley’s Frankenstein,” “Jack” and “Tetro.” In 1969 he established American Zoetrope, an independent film studio that helped launch the careers of George Lucas and Carroll Ballard, and has since produced more than 30 films, including “The Black Stallion,” “The Outsiders,” “Lost in Translation” and “The Good Shepherd.”

A key figure in the French New Wave movement, Godard started out writing about cinema before beginning to make his own short films. His influential first feature, “Breathless” (1960), impressed audiences and filmmakers alike with its jazzy take on the American crime film. For fifty years, Godard has continued to write and direct challenging, and sometimes controversial, films that have established his reputation as one of the seminal modernists in the history of cinema. His more than 70 features include “Contempt,” “Alphaville,” “Weekend” and “King Lear.” Godard is also credited with having influenced numerous contemporary directors, including Bernardo Bertolucci, Martin Scorsese, Steven Soderbergh and Quentin Tarantino.

Born in Brooklyn in 1915, Wallach made his debut film appearance in Elia Kazan’s 1956 feature “Baby Doll,” starring alongside Karl Malden and Carroll Baker. Since then he has starred in more than 50 features including “The Magnificent Seven,” “The Misfits,” “The Good, the Bad and the Ugly,” “The Godfather, Part III” and “The Holiday.” Throughout his lengthy career, Wallach has worked with such directors and actors as Francis Ford Coppola, Michael Douglas, Clint Eastwood, John Ford, Clark Gable, John Huston, Sergio Leone, Marilyn Monroe, Al Pacino, Gregory Peck and Kate Winslet. Wallach will next be seen in “Wall Street: Money Never Sleeps.”

The Honorary Award, an Oscar® statuette, is given to an individual for “extraordinary distinction in lifetime achievement, exceptional contributions to the state of motion picture arts and sciences, or for outstanding service to the Academy.”

The Thalberg Award, a bust of the motion picture executive, is given to “a creative producer whose body of work reflects a consistently high quality of motion picture production.”

The Governors Awards presentation will be produced for the Academy by producer Sid Ganis with Don Mischer Productions.

Ik ben zeker verrast dat ze Godard die prijs willen toereiken gezien zijn anti-hollywood stelling die hij nooit onder stoelen of banken steekt.

Wat een vent ook.

It's not the Oscars!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Iets zegt me dat Godard ook niet op zou komen dagen als het wel onderdeel was van de grote ceremonie. Godard heeft al moeite met iets als Cannes, dus voor de Oscars gaat hij uiteraard geen moeite doen. Hadden ze kunnen verwachten en het verbaast me dat ze überhaupt aan hem dachten voor de prijs, die hij verder wel verdient. Toch jammer, Godard bij de Oscars had een absoluut hoogtepunt kunnen zijn, al is het maar omdat hij er niet tussen past.

Wel respect voor de keuze van Eli Wallach, een van de beste bijrolacteurs die echter nooit echt het respect heeft gekregen dat hij verdiende en bij prijzenfestivals voornamelijk genegeerd is.

van duijn

• 935 berichten
  • 845 stemmen

Als je Alatriste hebt gezien begin je toch wel te twijfelen aan de mensen die die dingen uitdelen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Beste Film (met 10 nominaties moet het lukken) , Beste Regie (Christopher Nolan) , Beste Acteur (Leonardo DiCaprio) , Beste Actrice in een Bijrol (Marion Cotillard) , Beste Originele Scenario, Beste Art Direction, Beste Camerawerk en Beste Montage

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

van duijn schreef:

Als je Alatriste hebt gezien begin je toch wel te twijfelen aan de mensen die die dingen uitdelen.

Hoezo? Alatriste is compleet genegeerd door de Oscars en kreeg dus geen enkele nominatie.

van duijn

• 935 berichten
  • 845 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Hoezo? Alatriste is compleet genegeerd door de Oscars en kreeg dus geen enkele nominatie.

Is dat zo? Ik dacht dat ik op mijn hoesje zag staan: Prachtige epos met een zoot oscars enz...

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

De manier waarop The Social Network nu omhoog knalt doet me denken aan Slumdog Millionaire twee jaar geleden. Als ik nu mag inzetten zou ik echt voor The Social Network gaan.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

The Social Network heeft volgens velen praktisch al gewonnen, maar er moet natuurlijk nog het een en ander uitkomen. The King's Speech schijnt ook enorm geliefd te zijn en Colin Firth zal er waarschijnlijk een Oscar voor krijgen, maar persoonlijk spreekt die film mij een stuk minder aan.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Godard: Oscar betekent niets voor mij

(Novum) - De van oorsprong Franse regisseur Jean-Luc Godard is de Oscar die hij kreeg voor zijn gehele oeuvre niet op komen halen. "Ik heb geen Amerikaans visum en ik wil er ook geen aanvragen. Ik wil ook helemaal niet zo lang vliegen", zegt hij tegen de Zwitserse krant Neue Zürcher Zeitung. Zaterdag werden tijdens het Second Governors Ball van dit jaar de Governors Awards, Oscars voor het gehele oeuvre van filmmakers, uitgereikt.

"Die prijs betekent niets voor mij", gaat de 79-jarige filmmaker, tegenwoordig Zwitser, verder. "Als de Academy er zin in heeft, moeten ze het vooral doen. Maar ik vind het maar vreemd. Hoeveel van mijn films hebben ze werkelijk gezien? En de prijs heet Governors Award. Betekent dat dat ik 'm krijg van Schwarzenegger?"

Academy-voorzitter Tom Sherak zei zaterdagavond dat de Oscar toch 'erg veel voor Godard betekent'. De Academy stuurt nu het gouden beeldje op naar Godards woonplaats in Zwitserland.

Hmm... De gewone Oscars zijn al jaren geleden achterhaald, maar zo'n life time award wordt volgens mij niet zomaar aan iedereen gegeven. Dit oogt eerlijk gezegd wel erg arrogant.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Godard heeft als ik het goed heb wel getekend om het beeldje te ontvangen, dus natuurlijk doet het hem wel iets. Hij reageert gewoon in het openbaar zoals van hem verwacht wordt. Godard die braaf gaat speechen bij de Oscars? Onmogelijk natuurlijk.

tboezem

• 194 berichten
  • 549 stemmen

In Film > Toplijsten en favorieten > Oscargenomineerden volgens NY Times:

via @ebvrNOS op twitter deze link gevonden. Geeft aan wat de genomineerden zouden moeten zijn volgens de recensenten van de New York TImes. Staan vele films tussen die me erg mooi lijken, maar waar ik nog nooit van heb gehoord

And the Nominees Should Be - NYTimes.com

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Welke link?

tboezem

• 194 berichten
  • 549 stemmen

LOL, foutje van mij. Bij deze.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Die critici zijn het over één film eens: Carlos. Maar mag die film wel genomineerd worden? Is toch ook als televisiefilm uitgebracht en voldoet daardoor toch niet meer aan de eisen?

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Carlos mag niet meedoen en is sowieso meer een favorietje van de critici dan van de industrie zelf, dus ik denk dat het zelfs niets zou worden als hij wel mocht meedoen.

De grootste oscars lijken toch al uitgedeeld, alleen supporting actress heeft geen duidelijke frontrunner, de rest van de grote 8 lijkt al bijna binnen.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

chevy93 schreef:

Godard: Oscar betekent niets voor mij

(Novum) - De van oorsprong Franse regisseur Jean-Luc Godard is de Oscar die hij kreeg voor zijn gehele oeuvre niet op komen halen. "Ik heb geen Amerikaans visum en ik wil er ook geen aanvragen. Ik wil ook helemaal niet zo lang vliegen", zegt hij tegen de Zwitserse krant Neue Zürcher Zeitung. Zaterdag werden tijdens het Second Governors Ball van dit jaar de Governors Awards, Oscars voor het gehele oeuvre van filmmakers, uitgereikt.

"Die prijs betekent niets voor mij", gaat de 79-jarige filmmaker, tegenwoordig Zwitser, verder. "Als de Academy er zin in heeft, moeten ze het vooral doen. Maar ik vind het maar vreemd. Hoeveel van mijn films hebben ze werkelijk gezien? En de prijs heet Governors Award. Betekent dat dat ik 'm krijg van Schwarzenegger?"

Academy-voorzitter Tom Sherak zei zaterdagavond dat de Oscar toch 'erg veel voor Godard betekent'. De Academy stuurt nu het gouden beeldje op naar Godards woonplaats in Zwitserland.

Hmm... De gewone Oscars zijn al jaren geleden achterhaald, maar zo'n life time award wordt volgens mij niet zomaar aan iedereen gegeven. Dit oogt eerlijk gezegd wel erg arrogant.

Geniale mensen als Jean-Luc Godard mogen arrogant zijn. Eén van de aller grootste regisseurs aller tijden.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

SaintOfKillers schreef:

De grootste oscars lijken toch al uitgedeeld, alleen supporting actress heeft geen duidelijke frontrunner, de rest van de grote 8 lijkt al bijna binnen.

Volgens mij is mannelijke hoofdrol ook nog een spannende race tussen Jesse Eisenberg, James Franco en Colin Firth.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

SaintOfKillers schreef:

Carlos mag niet meedoen en is sowieso meer een favorietje van de critici dan van de industrie zelf, dus ik denk dat het zelfs niets zou worden als hij wel mocht meedoen.

Nou, waar gaan ze heen dan?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Zeer waarschijnlijk naar:

Beste Film: The Social Network

Beste Regie: David Fincher voor The Social Network

Beste Actrice: Natalie Portman voor Black Swan

Beste Mannelijke Bijrol: Christian Bale voor The Fighter

Beste Bewerkte Scenario: Aaron Sorkin voor The Social Network

Beste Originele Scenario: Hier heb ik eigenlijk geen flauw idee.

Dan staan Beste Mannelijke Hoofdrol en Vrouwelijke Bijrol nog open. Maar over 5 categorieën lijkt al geen twijfel meer te bestaan bij de zogenaamde Oscar watchers.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Ik zie Inception ook nog wel winnen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.