• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.405 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.116 gebruikers
  • 9.378.301 stemmen

De Oscars

zoeken in:

Celluloid Dreams

• 510 berichten
  • 510 stemmen

Wel een leuke avond. Prachtig moment toen Marion haar Oscar op mocht halen. Tranen in de ogen! Ik moet toch zeggen dat dat wel een verrassing voor me was, aangezien ik mijn geld op Julie Christie had gezet. Ik vond Bridget Maasland wel vreselijk irritant. Waarom ze die daar nu neerzetten is me echt een raadsel?

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Jammer dat Ellen Page niet gewonnen heeft, maar ik ben stiekem al lang blij dat het Julie Christie niet is geworden. En ach, Juno heeft wél de oscar voor beste script, dus ik ben tevreden. Ik ben ook ontzettend benieuwd naar No Country For Old Men nu!

Jammer dat Pirates of the Caribbean 3 nergens een oscartje heeft verdiend voor het prachtige uiterlijk

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3703 stemmen

kappeuter schreef:

Weird, Javier Bardem speelt de hoofdrol in No Country for Old Men.

Mwa dat vind ik nog wel kloppen, Country heeft niet echt een hoofdrolspeler eigenlijk. Affleck vond ik een vreemdere keus voor bijrol eigenlijk.

grid8400

• 669 berichten
  • 603 stemmen

kappeuter schreef:

Weird, Javier Bardem speelt de hoofdrol in No Country for Old Men.

O So true.

Maarja....

grid8400

• 669 berichten
  • 603 stemmen

Ook in mijn ogen slechte keuze:

Best Achievement in Visual Effects

WINNER: The Golden Compass (2007)

Ging mijn voorkeur uit naar Transformers..

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Je bedoeld Art Direction/decors (Aankleaing klinkt alsof het over poppen gaat... )

Het is net hetzelfde als users en gebruikers.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

Macmanus schreef:

Mwa dat vind ik nog wel kloppen, Country heeft niet echt een hoofdrolspeler eigenlijk. Affleck vond ik een vreemdere keus voor bijrol eigenlijk.

Hoezo dat? Affleck is verre van de hoofdrol; verdwijnt geloof ik 45 minuten van het toneel zelfs.

kos

• 46697 berichten
  • 8853 stemmen

hoe kom je daar nou bij?

Ya_Shex

• 18 berichten
  • 156 stemmen

yessss 3 oscars voor The Bourne Ultimatum :P

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3703 stemmen

Nee toch? maar hij leek me wel degelijk het karakter wat regelmatig te zien is en waar de film om draaide.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Het was een amusante avond, minder leuk dan verwacht....Jon Stewart blijf ik altijd maar irritant vinden, de optredens waren naar mijn mening oersaai, de meeste prijzen waren eigenlijk al duidlijk dus er waren geen grote verrassingen. Het meest verrassende was naar mijn mening Marion Cotillard´s oscar voor haar rol in Môme, La, het was voor mij dan ook het mooiste moment van de avond.....geweldig om te zien hoe dankbaar sommige kunnen zijn. Marion Cotillard´s speech

Oh -- thank you so much. Olivier, what you did to me, Maestro Olivier Dahan, you rocked my life. You truly rocked my life. Thank you so much to Picturehouse for your passion, members of the Academy, thank you so, so much. And -- wow. Well, I'm speechless now. I -- I -- well, I -- thank you life, thank you love, and it is true, there is some angels in this city. Thank you so, so much.

TonyMontana

• 394 berichten
  • 4803 stemmen

TonyMontana schreef:

een gok (het zijn wel niet allemaal mijn favorieten...)

Beste film: There will Be Blood

Beste Regie: Coen Bros

Beste Acteur: Daniel Day Lewis

Beste Actrice: Ellen Page

Beste m bijrol: Javier Bardem

Beste v bijrol: Cate Blanchett

Beste animatiefilm: ratatouille

Beste buitenlande film: die Fälscher

Beste originele scenario: Juno

Beste bewerkte scenario: Atonement

Beste art direction: There will be blood

Beste cinematografie: The Ass of Jesse James

Beste kostuums: Atonement

Beste Doc: Sicko

Beste Montage: There will be Blood

Beste Make-up: POTC 3

Beste muziek: 3-10 to yuma

Beste originele song: Falling slowly - once

Beste geluidsmontage: there will be blood

Beste geluidsmixage: no country for old men

Beste visuele effecten: POTC 3

eens zien hoeveel ik er juist heb ...

7 vd 21 juist

JP

• 620 berichten
  • 262 stemmen

TonyMontana schreef:

7 vd 21 juist

Ik 12 en zit er vooral in de tech categorieën flink naast...

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

kos schreef:
hoe kom je daar nou bij?

Ik heb de film gezien. Op het moment dat Affleck weg is bij de Jesse James-clan, komt Robert Ford pas weer in het verhaal op het moment dat hij iemand doodschiet en daar zit zeker een half uur tussen.

kos

• 46697 berichten
  • 8853 stemmen

Ok, kan ik me niet herinneren. Bovendien dacht ik dat het om Gone Baby Gone ging. .

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3703 stemmen

Knisper schreef:
(quote)

Ik heb de film gezien. Op het moment dat Affleck weg is bij de Jesse James-clan, komt Robert Ford pas weer in het verhaal op het moment dat hij iemand doodschiet en daar zit zeker een half uur tussen.

Maffe shit, kan ik me ook niet meer herrineren, hij was wel effe weg maar zo lang dacht ik ook weer niet. Vond het nog wel een briljante film ook, nou ja excuus om het nogmaals te aanschouwen dan. Maar buiten dat, is Cassey wel het belangrijkste karakter uit de film en draait het imo toch voornamelijk om hem en zijn adoratie voor Jesse James. Maar point taken dat bijrol wellicht logischer is voor iemand die zo lang afwezig is.

SniPes

• 786 berichten
  • 1724 stemmen

Ik vond Affleck inderdaad ook meer hoofdrol, en hij was ook geen 45 van scherm, maximaal 20 minuten. de rest van de film heel veel screen time. Ik kan me niet voor stellen dat Brad Pitt langer op scherm was, en hij wordt wel als hoofdrol gezien.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

Het is inderdaad een beetje apart geval (en aparte indeling van de film). Jesse James verdwijnt inderdaad ook stuk uit de film (dat komt ook doordat er in het middenstuk een flink aantal bijfiguren zijn), maar qua verhaal zijn het natuurlijk wel de twee personen waar het om draait.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

dragje schreef:

En dan hebben we nog Johnny Depp, gelauwerd met kasten vol glinsterend metaal maar een oscar ontbreekt. Drie keer scheepsrecht lijkt ook afgelopen ochtend Depp geen geluk te brengen. Mijns inziens verdiende hij een oscar met What's Eating Gilbert Grape maar het zal mij niets verbazen als hij volgend jaar de oscar zal winnen voor de categorie best mannelijke hoofdrol voor zijn vertolking van de schrijver Paul Kemp in The Rum Diary die hij zelf produceert.

Dat is nog wel de grootste vlek op de "Oscar-achteraf-bedank-tour". Depp heeft vele rollen gespeeld waar je alleen maar voor kan buigen en nog heeft de Academy hem nog niet beloond, tuurlijk de anderen zijn ook goed, en Sweeney Todd was nou niet zijn beste, maar zat meer te duimen voor Depp's eerste dan voor Lewis' tweede.... Niet dat de hele wereld Depp niet aanbid en erkent als een van de beste acteurs, maar toch.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ze hadden Depp echt geen Oscar moeten geven omdat zijn voorgaande rollen zo goed was en Daniel Day-Lewis er toch al eentje had. Ze moeten de prijs gewoon geven aan de beste. En hoewel ik There Will Be Blood nog niet gezien heb weet ik dat Day-Lewis ongeloofelijk goed kan zijn. Zijn beste rollen overtreffen de beste van Johnny Depp. En als ik het mag geloven bevat There Will Be Blood de beste rol van Day-Lewis. Ik gun de man van harte twee Oscars.

Ik vind de stellingen van Dragje verder raar dat de Coens de Oscar alleen maar gewonnen zouden hebben voor hun voorgaande prestaties. No Country for Old Men was zo'n beetje de best gerecenseerde film van 2007 en heeft nou al bijna een klassiekerstatus weten te verwerven. Het was een logische winnaar hoe je er ook naar kijkt. Geen goedmakertje. Ik vind dat de film onterecht veel bekritiseerd wordt op deze site. Sterker nog: ik vind het zo'n beetje de beste keuze voor Beste Film die de Acadamy gemaakt heeft sinds Annie Hall 30 jaar geleden (hoewel ik LotR 3 en Unforgiven ook op 5* heb staan). Natuurlijk gun ik de Coens extra een Oscar omdat ze zo'n fantastisch oeuvre hebben, maar ze wonnen hem tevens voor een superieure film.

Leuk ook dat de Oscars de laatste twee jaren met beste film wat is afgeweken van de standaard. Doorgaans winnen er melodrama's of grootse, epische spektakelfilms die allemaal tamelijk braaf zijn. Vorig jaar won het totaal onsentimele, maar zeer geweldadige The Departed. Dit jaar doet de Acadamy er een schepje bovenop met No Country for Old Men, wat waarschijnlijk met afstand de geweldadigste en ook afwijkendste film is die ooit de Oscar won. Leuke trent, die voor nodige afwisseling zorgt. Maar het lijkt erop dat alleen Atonement een echt conventionele winnaar zou zijn geweest.

Verder blijf ik verbaast over Tilda Swinton. Ik dacht dat zij in die categorie de minste kans had. Alle andere had ik al eens voorspelt horen worden, maar Swinton nog nooit. Wellicht is het zo'n geval dat de anderen elkaar uitschakelden en daardoor de vijfde met de prijs is gaan lopen. Dat schijnt al eerder voorgekomen te zijn.

breedbeeld

• 467 berichten
  • 617 stemmen

Whahaha , wat ik nou net wel goed vond aan NCFOM, buiten de mannelijke bijrol ( inkoppertje nr. 1 ) kregen ze geen Oscar voor : geluid.

Vie en Rose niet gezien , maar de stukjes die ik nu zag vond ik de winares niet verrassend, maar zo'n beetje elke actrice van enige klasse en enige gelijkenis kan een Piaff neerzetten denk ik.. Ook een inkoppertje, pech voor Cate .

Horible original score va Atonement wint n.b. Toch wat old school dan bij deze uitreiking.

Leuk dat Juno scriptprijs won en Page ja die zou weleens erg veel nominaties kunnen krijgen en er steeds naast grijpen als ze pech heeft. Beetje Depplike.

Eens met Ring over Lewis en Depp.

En Kidman was wel zielig zeg , die leek wel een opgekalefaterde 60ger, die moet gewoon lekker d'r leeftijd laten zien, ziet ze er beter uit.

Afijn , ik heb voor het merendeel genoten.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Ze hadden Depp echt geen Oscar moeten geven omdat zijn voorgaande rollen zo goed was en Daniel Day-Lewis er toch al eentje had. Ze moeten de prijs gewoon geven aan de beste.

Volledig mee eens.

Echter bespeur ik de laatste jaren dat de kans om een oscar in de wacht te slepen wel wordt vergroot als je meerdere malen de oscar nominatie wel hebt ontvangen maar telkens opnieuw niet met het beeldje naar huis gaat.

Zo kreeg Scorsese voor The Departed een oscar uitgereikt door zijn collega vrienden George Lucas en Steven Spielberg; ieder sprak erover dat het een blamage zou zijn als Scorsese nu weer niet de oscar zou winnen..

En hoewel ik There Will Be Blood nog niet gezien heb weet ik dat Day-Lewis ongeloofelijk goed kan zijn. Zijn beste rollen overtreffen de beste van Johnny Depp. En als ik het mag geloven bevat There Will Be Blood de beste rol van Day-Lewis. Ik gun de man van harte twee Oscars.

Je begrijpt me verkeerd. Het gaat er mij niet om wie ik het zou gunnen of niet.

Ik vind de stellingen van Dragje verder raar dat de Coens de Oscar alleen maar gewonnen zouden hebben voor hun voorgaande prestaties.

Zo'n stelling beweer ik nergens. Het is louter iets dat mij opvalt een 'gevoel' is waar ik over sprak en gaf slechts wat voorbeelden waar dat gevoel vandaan komt. Dat staat geheel los van de vraag wie de oscar zou verdienen. Ook ik ben van mening dat 'de besten' de oscars zou moeten winnen.

Bij de uitreiking van de oscar voor The Departed leek het eerder op een lifetime achievement award dan op de oscar voor beste film. Over de film zelf werd nauwelijks gesproken, het ging eerder over dat Scorsese eindelijk de oscar die hij verdiende nu eindelijk ook kreeg.

Het is verder ook helemaal niet zo interessant. Het is alleen dus wat mij opvalt.

No Country for Old Men was zo'n beetje de best gerecenseerde film van 2007 en heeft nou al bijna een klassiekerstatus weten te verwerven. Het was een logische winnaar hoe je er ook naar kijkt. Geen goedmakertje.

Ongetwijfeld, alleen ben ik van mening dat de gebroeders Coen eerder veel betere films hebben geproduceerd.

Ik vind dat de film onterecht veel bekritiseerd wordt op deze site.

Dat mag je vinden natuurlijk. Ik vind het wel meevallen. Voorts betreft het een movie discussie forum, lijkt mij evident dat kritiek daar een essentieel onderdeel van uitmaakt.

Sterker nog: ik vind het zo'n beetje de beste keuze voor Beste Film die de Acadamy gemaakt heeft sinds Annie Hall 30 jaar geleden (hoewel ik LotR 3 en Unforgiven ook op 5* heb staan). Natuurlijk gun ik de Coens extra een Oscar omdat ze zo'n fantastisch oeuvre hebben, maar ze wonnen hem tevens voor een superieure film.

Smaken verschillen dan. Ik gun het de gebroeder Coen ook heus wel maar ondanks dat de film op zichzelf niet slecht is, goed zelfs zou ik stellen, is de film niet van superieure kwaliteit. Verre van.

Leuk ook dat de Oscars de laatste twee jaren met beste film wat is afgeweken van de standaard. Doorgaans winnen er melodrama's of grootse, epische spektakelfilms die allemaal tamelijk braaf zijn. Vorig jaar won het totaal onsentimele, maar zeer geweldadige The Departed. Dit jaar doet de Acadamy er een schepje bovenop met No Country for Old Men, wat waarschijnlijk met afstand de geweldadigste en ook afwijkendste film is die ooit de Oscar won

No Country for Old Men is een goed gemaakte filmproductie, zonder twijfel, maar de meest afwijkenste film die ooit de oscar won? Ik vind een film als Amadeus in ieder geval niet minder afwijkend.

Leuke trent, die voor nodige afwisseling zorgt. Maar het lijkt erop dat alleen Atonement een echt conventionele winnaar zou zijn geweest.

Ik hoop dat Europese titels nu meer aandacht krijgen. Mijns inziens worden in Europa veelal betere films geproduceerd vergeleken met werk van Amerikaanse bodem.

Als het winnen van de oscars in de toekomst meer een Europese aangelegenheid wordt, zoals gisteren het geval was, dan vind ik dat een goede ontwikkeling.

Celluloid Dreams

• 510 berichten
  • 510 stemmen

Dit was volgens mij ook het eerste jaar waar geen enkele Amerikaan gewonnen heeft voor 1 van de acteurscategorien.

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

Was in 1965 ook een keertje voorgekomen.

De winnaars waren toen Rex Harrison, Julie Andrews, Peter Ustinov en Lila Kedrova

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

dragje schreef:

(quote)

Volledig mee eens.

Echter bespeur ik de laatste jaren dat de kans om een oscar in de wacht te slepen wel wordt vergroot als je meerdere malen de oscar nominatie wel hebt ontvangen maar telkens opnieuw niet met het beeldje naar huis gaat.

Zo kreeg Scorsese voor The Departed een oscar uitgereikt door zijn collega vrienden George Lucas en Steven Spielberg; ieder sprak erover dat het een blamage zou zijn als Scorsese nu weer niet de oscar zou winnen..

Ik geloof ook best dat het gebeurt en ook zeker dat dit vorig jaar het geval was. Het gaat mij er echter meer om dat ik niet het gevoel heb dat zoiets dit jaar het geval was. Of je de film nou goed vond of niet, niemand kan ontkennen dat No Country for Old Men de meest besproken en waarschijnlijk ook best gerecenseerde film van 2007 was. Dat resulteerd logisch in een Oscar. Het is duidelijk geen oeuvre-award, maar een prijs omdat men vond dat de Coens de Oscar voor deze film verdiende.

Bij de acteurs is het zelfs nog minder een goedmakertje omdat de prijs ging naar 1 iemand die al een Oscar had (Day-Lewis), iemand die slecht 1 keer genomineerd was (Bardem), iemand die nog nooit genomineerd was (Swinton) en iemand van wie zelfs nog nooit eerder iemand gehoord had (Cotillard).

Ongetwijfeld, alleen ben ik van mening dat de gebroeders Coen eerder veel betere films hebben geproduceerd.

Ik vind het toch wel opmerkelijk trouwens dat een Coenliefhebber No Country for Old Men niet zou kunnen waarderen, want de film heeft in mijn ogen alles wat een Coenfilm geweldig maakt; en dan misschien nog wel in een betere vorm dan ooit.

Dat mag je vinden natuurlijk. Ik vind het wel meevallen. Voorts betreft het een movie discussie forum, lijkt mij evident dat kritiek daar een essentieel onderdeel van uitmaakt.

Uiteraard, maar ik vind veel kritieken een beetje vreemd, zeker komend van zogenaamde Coenliefhebbers. En te weinig mensen doen moeite om het einde te snappen. Maar goed, dat heeft verder niets met dit topic te maken.

No Country for Old Men is een goed gemaakte filmproductie, zonder twijfel, maar de meest afwijkenste film die ooit de oscar won? Ik vind een film als Amadeus in ieder geval niet minder afwijkend.

Amadeus? Dat is een historisch, waargebeurd verhaal vol glitter en glamour, vertelt met veel drama, overgoten in een klein episch sausje met wat musicalelementen toegevoegd. De film had wat dat betrefd al een Oscar gewonnen voordat ie gemaakt was. Maar zo'n sombere, kleine, geweldadige, onglamoureuze film als No Country for Old Men is dan wel andere koek.

Ik hoop dat Europese titels nu meer aandacht krijgen. Mijns inziens worden in Europa veelal betere films geproduceerd vergeleken met werk van Amerikaanse bodem.

Als het winnen van de oscars in de toekomst meer een Europese aangelegenheid wordt, zoals gisteren het geval was, dan vind ik dat een goede ontwikkeling.

Ik zou de overwinningen niet per se een Europese aangelegenheid noemen, aangezien 3 van de 4 acteurs die met de Oscar gingen lopen in Amerikaanse producties speelden. Dat is totaal niet ongewoon. Het enige ongewone was dat Cottilard won voor een totaal niet-Engelstalige productie, iets wat eerder alleen Benigni overkwam. Oscars zullen altijd wel voornamelijk gericht blijven op de Engelstalige cinema. Heb ik persoonlijk geen problemen mee. De Gouden Kalven gaan immers ook alleen naar Nederlandse films.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Jerry Lewis krijgt een speciale Oscar.

De Amerikaanse komiek Jerry Lewis (82) krijgt tijdens de 81e uitreiking van de Oscars op 22 februari de humanitaire prijs Jean Hersholt. Eerdere laureaten waren onder anderen Audrey Hepburn, Elizabeth Taylor en Paul Newman.

De prijs is een echt Oscarbeeld en wordt gegeven aan mensen die binnen de filmindustrie humanitaire inspanningen leverden. Lewis was nog nooit in zijn carrière genomineerd voor een Oscar.

"Jerry is een legendarische komiek die niet alleen miljoenen mensen over heel de wereld aan het lachen bracht. Hij hielp ook duizenden mensen die last hadden van spierdystrofieën, door fondsenwerving en bewustmaking", zegt Sid Ganis, voorzitter van de Academy of Motion Picture Arts and Sciences.

Lewis werd beroemd door optredens in nachtclubs, samen met Dean Martin. Hij regisseerde films als "The Bellboy" en "The Nutty Professor".

(bron: deredactie.be)

(afbeelding)

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ik kon geen Golden Globe topic vinden (dus even hier):

nominaties 2008

SniPes

• 786 berichten
  • 1724 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Ik kon geen Golden Globe topic vinden (dus even hier):

nominaties 2008

die is er wel:

http://www.moviemeter.nl/forum/17/661

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

SniPes schreef:

(quote)

die is er wel:

http://www.moviemeter.nl/forum/17/661

Dank, daar was blijkbaar niet heel recent gepost...

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5752 stemmen

Ik had vandaag een grappig artikel gelezen over hoe een Oscar je carrière kan verwoesten. Vooral als je een nieuwkomer bent, zouden de verwachtingen erg hoog liggen na het winnen van een Oscar. Je zou dan sneller het publiek teleurstellen.

Ik vond het wel een grappige bewering, ik kan er opzich wel iets in vinden. Het is in ieder geval al een aantal eendagsvliegen overkomen.

Er wordt trouwens veel gehyped over hoe Heath Ledger genomineerd gaat worden voor TDK. Maar de Oscars doen toch niet aan nominaties (in de grote categorieën) van films die in juli zijn uitgebracht?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.