- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
O ja Foreign Language had ik nog niet getipt: Ik gok voor vrijwel zeker op Mikhalkov: 12!
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Da's teveel een remake, daarom gaat die niet winnen.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Jeroen, je bent de enige die voor een zoen hebt gekozen als prijs.. Alleen daarom al mag je gelijk krijgen!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Da's teveel een remake, daarom gaat die niet winnen.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Die Falscher klinkt als de oscar-foreign-language droom (waargebeurd, iets met de oorlog, tikje episch, moeilijkheden overwinnen en vast een happy end). daarom pikte ik die er al uit toen er nog geen nominaties bekend waren uit de ingezonden filmlijst op wikipedia. Volgens mij de enige voorspelling die ik nooit heb veranderd.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Jeroen, je bent de enige die voor een zoen hebt gekozen als prijs.. Alleen daarom al mag je gelijk krijgen!
De enige? Ik had verwacht dat die prijs aanmerkelijk populairder zou zijn eigenlijk.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Nope, enkel de schaamhaarlok van Johnny Depp is nog minder gewild. Ach ja, hou ik die maar zelf he.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Uitgebreider voorspelling:
Beste Film: No Country for Old Men
Beste Buitenlandse Film: Die Fälscher
Beste Documentaire: No End in Sight
Beste Animatiefilm: Ratatouille
Beste Regie: Coen broertjes - No Country for Old Men
Beste Mannelijke Hoofdrol: Daniel Day-Lewis - There Will Be Blood
Beste Vrouwelijke Hoofdrol: Julie Christie - Away from Her
Beste Mannelijke Bijrol: Javier Bardem - No Country for Old Men
Beste Vrouwelijke Bijrol: Ruby Dee - American Gangster (troostprijs, omdat de film geheel onterecht niet meerdere nominaties heeft gekregen)
Beste Originele Script: Juno
Beste Bewerkte Script: No Country for Old Men
Beste Cinematografie: Atonement
Beste Montage: No Country for Old Men
Beste Art Direction: Sweeney Todd
Beste Kostuums: Elizabeth: The Golden Age
Beste Make-Up: Norbit
Beste Film Muziek: 3:10 to Yuma
Beste Liedje: Enchanted (1 van de 3)
Beste Geluid: The Bourne Ultimatum
Beste Geluidsmontage: Ratatouille
Beste Special Effects: Transformers
Dit gaat het wel worden denk ik. 
neo
-
- 15435 berichten
- 10038 stemmen
Ga vannacht ook kijken. Eerste keer in 5 jaar 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Het enige wat zeker is : Michael Clayton wordt de verliezer van de avond. 7 nominaties waarvan ze in elk geval bij 6 compleet kansloos zijn.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Als je kansloos bent, heb je niks te verliezen
.
(gelijk heb je waarschijnlijk wel, al zouden script en Swinton zomaar kunnen winnen)
tessav1
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
ABC stream die het nu in ieder geval doet:
Ya_Shex
-
- 18 berichten
- 156 stemmen
tessav1 heb je zelf beeld ? want ik krijg geen beeld:(:(
tessav1
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Ja, bij mij doet ie het prima. In Firefox deed ie het niet, maar in Internet Explorer wel.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
![]()
....hoop geblaat tot nu toe.... op film1.... 
Ya_Shex
-
- 18 berichten
- 156 stemmen
hij doet nou gelukg wel:P allen jammer beeld is niet zo groot 
Clueless Dork
-
- 682 berichten
- 1046 stemmen
Klik op het icoontje rechtsonder het scherm.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
op kanaal E! ook veel live interviews...
ik wacht vooral op de host van de voorstelling.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
Ik ziet op het moment op film1 te kijken, ....rode loper en degelijke, iemand enige idee wat het exacte begin tijd is?
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Ik kijk ook op film1.
Half 3 begint het echt.... dus nog anderhalf uur.....
Bartvanderveer
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
IK zit op de Duitse Pro7 te kijken, wel de duitse verslaggevers, maar de restvan de show in 't Engels !
En geen geklier met Film1
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Helaas moet ik morgen vroeg uit bed, anders zou ik geheid mee gaan kijken.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
Dank u....jammer dat het nog even duurt.
Ya_Shex
-
- 18 berichten
- 156 stemmen
heb ik geprobeerd maar hij blijft niet bij mij 
Matchostomos
-
- 4171 berichten
- 535 stemmen
Alsnog een vluchtige voorspelling maken. De persoonlijke favorieten laat ik bij deze terzijde, vermits ik daarvoor te weinig materiaal heb gezien.
Beste film: 'There Will Be Blood' => Is Oscar in staat zichzelf te overtreffen...? Ik hoop, denk en voorspel alvast van wel...
Beste regie: Joel & Ethan Coen voor 'No Country for Old Men' => Oscar voelt zich schuldig ten opzichte van de broers en gaat ervan uit dat Anderson een andere keer ongetwijfeld en zonder fout naar huis gaat met het gouden beeldje. Hoewel hij dat nu reeds overduidelijk verdient...
Beste mannelijke hoofdrol: Daniel Day-Lewis voor 'There Will Be Blood' => Oscar houdt van Daniel. Hoewel Oscar mijns inziens dan weer iets goed te maken heeft met Mortensen, betreffende zijn vergeten nominatie voor 'A History of Violence'. Al overtreft hij zichzelf in 'Easter Promises'.
Beste vrouwelijke hoofdrol: Julie Christie voor 'Away from Her' => Oscar houdt van grootse actrices op hun oude dag. Blanchett komt nog vaak genoeg langs en krijgt wellicht de oscar voor beste vrouwelijke bijrol. Cotillard mag al blij zijn met een nominatie. Linney zal ook nog wel een kans krijgen. En Page heeft nog een heel leven voor zich.
Beste mannelijke bijrol: Javier Bardem voor 'No Country for Old Men' => Het kapsel alleen al. Neen, het lijkt me gewoon duidelijk. Al mag Casey Affleck wat mij betreft gerust voor een verrassing zorgen...
Beste vrouwelijke bijrol: Cate Blanchett voor 'I'm Not There' => Oscar houdt van legendes die terug tot leven worden gebracht.
Beste originele script: 'Juno' => Oscar moet 'Juno' toch ergens bekronen. En bovendien ontwikkelt Oscar steeds meer een zwak voor 'quarky dramadies'.
Beste bewerkte script: 'Atonement' => Een gedurfde gok die, gezien de aard van Oscar, niet eens zo onlogisch lijkt.
Beste cinematografie: 'The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford' => Wellicht speelt mijn persoonlijke voorkeur een rol, maar geen prent die in de buurt komt van wat Deakins hier klaarspeelt. Zelfs 'There Will Be Blood' niet...
Beste muziek: 'Atonement' => Epische scores vallen gemakkelijk in de smaak. Al is de score van 'Michael Clayton' zeker niet te onderschatten...
Beste niet-Engelstalige film: 'Die Fälscher' => Louter vanwege zijn naam...
Beste animatiefilm: 'Ratatouille' => Oscar houdt van Pixar, maar zal net als destijds met 'Les Triplettes de Belleville' het beeldje niet aan de rechtmatige eigenaar geven. Ditmaal 'Persepolis'...
Beste documentaire: 'Sicko' => Veel Irak, maar nog meer Moore...
Beste montage: 'There Will Be Blood' => De traditie zegt dat de beste film ook met beste montage naar huis gaat, en in dit geval terecht. Al zou 'The Bourne Ultimatum' ook niet misstaan...
Beste make-up: 'Pirates of the Caribean: At World's End' => 'Make-up heaven' voor Oscar...
Beste art-direction: 'Sweeney Todd: The Deamon Barber of Fleed Street' => Lijkt me een zekerheid. Burton, zegt genoeg...
Beste kostuums: 'Atonement' => Het subtielere werk krijgt voorkeur op de kitsch in 'Elizabeth: The Golden Age'.
Beste special effects: 'Transformers' => Bruckheimer heeft wellicht extra in zijn geldbeugel moeten tasten. Neen, op de special effects van 'Transformers' valt simpelweg weinig aan te merken.
Beste sound mixing: 'Transformers' => Veel lawaai, meer moet dat niet zijn voor Oscar...
Beste sound editing: 'Ratatouille' => Pixar deed het reeds met 'The Incredibles'...
De kleinere categorieën laat ik bewust aan me voorbijgaan. Terwijl de categorie voor 'beste lied' dan weer niets meer is dan een flauw excuus om de uitreiking aan elkaar te breiden. En wanneer één film dan nog driemaal wordt genomineerd, is de grap compleet...
neo
-
- 15435 berichten
- 10038 stemmen
Beste muziek: 'Atonement' => Epische scores vallen gemakkelijk in de smaak. Al is de score van 'Michael Clayton' zeker niet te onderschatten...
Ga ook voor Atonement. Michael Clayton score nominatie vond ik op zich al opzienbarend. Toch een score die allesbehalve een sterke identiteit heeft waar de leden altijd zo enorm weg van zijn.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Phoe, wat een lekker poppetje heeft die Clooney...
Polysicsordie
-
- 14 berichten
- 126 stemmen
Als iemand nog een live stream zoekt voor de oscars:
http://www.raptorsnation.net/ en dan klikken op de onderste link (80th annual academy awards).
Vrij goede kwaliteit, zelfs in fullscreen.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Dankje, dat is een erg goede!
Bubblez
-
- 2060 berichten
- 2503 stemmen
Oh echt bedankt! Bij NVU zendt geen enkele voorgenomen zender het uit, ben de hele avond al aan het kijken of iets lukt.
GREAT!!! Dank je wel!