ad
  • 140.656 films
  • 6.737 series
  • 20.448 seizoenen
  • 460.768 acteurs
  • 284.147 gebruikers
  • 8.142.499 stemmen

Filmfestival MOOOV

zoeken in:

dimi303

• 2817 berichten
  • 2568 stemmen

Net the Pink Cloud achter de rug.

We kijken nog naar Wisdom tooth en gisteren worstelde ik mij door The Wasteland.

Fisico (moderator films)

• 3298 berichten
  • 2579 stemmen

The pink cloud was inderdaad indrukwekkend! Hoe actueel kan men zijn? Toppertje! Recensie volgt in filmtopic.

Careless crime bevat hier nog geen pagina. Toevoeging in de pijplijn. Matige langdradige film over de Iraanse Revolutie en een aanslag op een cinema.

Gisteren het Zuid-Koreaanse Moving on gezien, heeft veel weg van een geijkte Kore-eda met zijn diepmenselijke familierelaties. Het Turkse Noah land (film in de wachtrij om toegevoegd te worden) was degelijk zonder meer. Prima cinematografie daar.

Morgen kijk ik toch uit naar het veelbelovende Quo vadis en later op de avond Balloon.

dimi303

• 2817 berichten
  • 2568 stemmen

Fisico schreef:

The pink cloud was inderdaad indrukwekkend! Hoe actueel kan men zijn? Toppertje! Recensie volgt in filmtopic.

Careless crime bevat hier nog geen pagina. Toevoeging in de pijplijn. Matige langdradige film over de Iraanse Revolutie en een aanslag op een cinema.

Gisteren het Zuid-Koreaanse Moving on gezien, heeft veel weg van een geijkte Kore-eda met zijn diepmenselijke familierelaties. Het Turkse Noah land (film in de wachtrij om toegevoegd te worden) was degelijk zonder meer. Prima cinematografie daar.

Morgen kijk ik toch uit naar het veelbelovende Quo vadis en later op de avond Balloon.

Ik ga ook beide films checken. Ben benieuwd. Tharlo en Jinpa reeds gezien. Mooie kans om wat van zijn ouder werk te brengen maar helaas.

dimi303

• 2817 berichten
  • 2568 stemmen

Geheel terzijde ben positief verrast door de nieuwe look van MM. Top!! Wou ik hier gewoon eens kwijt.

Fisico (moderator films)

• 3298 berichten
  • 2579 stemmen

Gisteren trouwens veel problemen gehad om in te loggen. Bij het bestellen van een film dien ik na het ingeven van de filmpas de handeling opnieuw uit te voeren. Uiteindelijk toch gelukt, vandaag echter een dikke njet. Geen MOOOV voor mij vandaag dus.

Jij ook problemen dimi303?

dimi303

• 2817 berichten
  • 2568 stemmen

Fisico schreef:

Gisteren trouwens veel problemen gehad om in te loggen. Bij het bestellen van een film dien ik na het ingeven van de filmpas de handeling opnieuw uit te voeren. Uiteindelijk toch gelukt, vandaag echter een dikke njet. Geen MOOOV voor mij vandaag dus.

Jij ook problemen dimi303?

Oei nee nog niet echt problemen gehad. Ik log in en via de bevestigingsmail kijk ik dan de film.

Fisico (moderator films)

• 3298 berichten
  • 2579 stemmen

Ik stuurde intussen een mail en ze bevestigden dat er toch mensen waren met problemen. Ben benieuwd voor zo dadelijk (slechts 1 film vandaag voor me, Just 6.5).

Edit: alles prima nu!

John Milton

• 15533 berichten
  • 8125 stemmen

Ik had bij mijn tien Imagine films ook 1 DOA link zitten, even de chat geopend en ik had vrij vlot een code om een nieuw kaartje mee te bestellen. Is even vervelend maar dat zal ook wel steeds soepeler gaan lopen naarmate ze dit vaker gaan doen, lijkt me

dimi303

• 2817 berichten
  • 2568 stemmen

Fisico schreef:

Ik stuurde intussen een mail en ze bevestigden dat er toch mensen waren met problemen. Ben benieuwd voor zo dadelijk (slechts 1 film vandaag voor me, Just 6.5).

Edit: alles prima nu!

Ja inderdaad de chat heb ik ook al gebruikt en zeer vlug antwoord gekregen op mij vraag.

dimi303

• 2817 berichten
  • 2568 stemmen

De film Magalí moet hier nog op moviemeter verschijnen vermoed ik.

Fisico (moderator films)

• 3298 berichten
  • 2579 stemmen

dimi303 schreef:

De film Magalí moet hier nog op moviemeter verschijnen vermoed ik.

Die moet inderdaad nog toegevoegd worden. Er zijn er nog hoor. Noah land en Careless crime voegde ik al in en staan nu in de wachtrij.

Was van plan om gisteren ook Magali op te zetten, maar op het laatste nippertje toch voor de Iraanse misdaadfilm "Just 6.5" gegaan (Metri Shesh va Nim (Film, 2019)).

dimi303

• 2817 berichten
  • 2568 stemmen

Fisico schreef:

(quote)

Die moet inderdaad nog toegevoegd worden. Er zijn er nog hoor. Noah land en Careless crime voegde ik al in en staan nu in de wachtrij.

Was van plan om gisteren ook Magali op te zetten, maar op het laatste nippertje toch voor de Iraanse misdaadfilm "Just 6.5" gegaan (Metri Shesh va Nim (Film, 2019)).

Vond ik wel nog een degelijke film Just 6.5. Een probleem die toch heel groot blijkt te zijn in dit land. Dweilen met de kraan open en daarbij nog eens een corrupte politiemacht. Dit thema nog niet veel gezien in films uit Iran.

dimi303

• 2817 berichten
  • 2568 stemmen

Het is nog wat wachten tot enkele films toegevoegd worden zoals Nudo mixteco. Mijn laatste voor deze avond is de nieuwste van Naomi Kawase.

Fisico (moderator films)

• 3298 berichten
  • 2579 stemmen

dimi303 schreef:

Het is nog wat wachten tot enkele films toegevoegd worden zoals Nudo mixteco. Mijn laatste voor deze avond is de nieuwste van Naomi Kawase.

Hier stond True mothers ook op het programma. Sterk! Staat bovenaan met wat ik dit seizoen op MOOOV zag samen met het Zuid-Koreaanse Moving on, The pink cloud, Sin senas particulares en Quo Vadis, Aida.

Eerder op de avond het Argentijnse Magali gezien, eentje die hier ook nog niet op MM staat. Degelijk zonder meer.

Fisico (moderator films)

• 3298 berichten
  • 2579 stemmen

De teller staat momenteel op 13. Een overzichtje hier volgt na het festival.

20 zal het maximum zijn, 17 het minimum met zeker nog The wasteland, Son-Mother en There is no evil op het programma waar ik naar uitkijk.

O.a. New order en This is not a burial (een film uit Lesotho) zal ik jammer genoeg gemist hebben omwille van keuzestress en omstandigheden (panne).

dimi303

• 2817 berichten
  • 2568 stemmen

Vandaag probeer ik the perfect candidate, yalda en Send me to the clouds te zien.

Intussen reeds 16 films uit het programma gezien.

John Milton

• 15533 berichten
  • 8125 stemmen

Mooov had geen passe-partout, toch? Alle films los aftikken? Wordt het dan niet best een dure grap?

Fisico (moderator films)

• 3298 berichten
  • 2579 stemmen

John Milton schreef:

Mooov had geen passe-partout, toch? Alle films los aftikken? Wordt het dan niet best een dure grap?

Integendeel, met een festivalpas van 35€ heb je twee weken vrij spel. Enige belemmering is dat je de films enkel kan zien op het moment van vertoning, weliswaar kan je nog steeds inpikken zolang de film duurt. Anders idd een dure bedoening met 8€ per individueel ticket.

John Milton

• 15533 berichten
  • 8125 stemmen

Ah ok, ja dat is heel goed te doen. Jammer idd, van die vaste tijden. Hier is net om 19:30 de openingsceremonie van Oberhausen (short films) gestart, en die hebben ook een aantal dingen op gezette tijden, al wordt het dan wel een keer herhaald 2 dagen later.

Toch vind ik dat ergens wel jammer, het is dan een stuk minder ongedwongen; ‘als je dit wilt zien moet je NU gaan zitten’, eigenlijk niet meer van deze tijd.

Fisico (moderator films)

• 3298 berichten
  • 2579 stemmen

De uitleg was dat men zo de filmervaring van de zaal wou optimaliseren.

Vind het nogal vergezocht.

dimi303

• 2817 berichten
  • 2568 stemmen

Ja dat vond ik ook wel een beetje ergerend want heb er zo eentje gemist omdat het net vijf min voor het einde van de film was. Hopelijk moest het nog eens nodig zijn wordt deze "regel" aangepast.

Fisico (moderator films)

• 3298 berichten
  • 2579 stemmen

Yep, ik heb zo Yalda gemist. Denk dat ik op 21 ben uitgekomen, morgen eens een overzichtje plaatsen. Toch wel heel tevreden met het aanbod en de kwaliteit van de films.

John Milton

• 15533 berichten
  • 8125 stemmen

dimi303 schreef:

Ja dat vond ik ook wel een beetje ergerend want heb er zo eentje gemist omdat het net vijf min voor het einde van de film was. Hopelijk moest het nog eens nodig zijn wordt deze "regel" aangepast.

ik zou zeker de enquete invullen die je vermoedelijk krijgt, en ze anders pro-actief een mailtje sturen met je ervaring.

Ik kijk uit naar jullie lijstje trouwens. Tips zijn altijd fijn.

Fisico (moderator films)

• 3298 berichten
  • 2579 stemmen

Voila, 21 stuks, mijn MOOOV-lijstje van 2021 in volgorde van appreciatie met een sterke top 5 en bij uitbreiding top 8. New order en misschien eventueel Yalda mis ik in het lijstje ... Voor de rest alles gezien wat ik wou zien

Quo vadis, Aida? - 4,5* (Jasmila Zbanic, Bosnië)

Son-mother - Pesar-madar - 4,0* - (Mahnaz Mohammadi, Iran)

A nuvem rosa - The pink cloud - 4,0* - (Iuli Gerbase, Brazilië)

Sheytan vojud nadarad - There is no evil - 4,0* - (Mohammad Rasoulof, Iran)

Asa ga kuru - True mothers - 4,0* - (Naomi Kawase, Japan)

Sin senas particulares - Identifying features - 4,0* - (Fernanda Valadez, Mexico)

Nam-mae-wui yeo-reum-bam - Moving on - 4,0* - (Dan-bi Yoon, Zuid-Korea)

The mole agent - 3,5* - (Maite Alberdi, Chili)

200 meters - 3,5* - (Ameen Nayfeh, Palestina)

dashte khamoush - The wasteland - 3,5* - (Ahmad Bahrami, Iran)

Metri shesh va nim - Just 6.5 - 3,5* - (Saeed Roustayi, Iran)

This is not a burial, it's a resurrection - 3,5* - (Lemohang Jeremiah Mosese, Lesotho)

Qi qiu - Balloon - 3,5* - (Pema Tseden, China)

Made in Bangladesh - 3,5* - (Rubaiyat Hossain, Frankrijk)

Magali - 3,5* - (Juan Pablo Di Bitonto, Argentinië)

Aurora - 3,5* - (Paz Fabrega, Costa Rica)

Arica - 3,0* - (Lars Edman & William Johansson Kalén, Zweden)

Noah land - Nuh Tepesi - 3,0* - (Cenk Ertürk, Turkije)

Song wo shang qing yun - Send me to the clouds - 3,0* - (Congcong Teng, China)

Careless crime - Jenayat-e bi deghat - 3,0* - (Shahram Mokri, Iran)

Radiograph of a family - 3,0* - (Firouzeh Khosrovani, Noorwegen)

Careless crime, Send me to the clouds, Noah land en Magali staan nog in de wachtrij om toegevoegd te worden op MM.

Ben eveneens benieuwd naar het lijstje van dimi303

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.