menu

Film / Festivals en evenementen / Filmfestival MOOOV

zoeken in:
Wat vond je zo goed aan Memories Of The Wind en Parched?

MOOOV 2017, eerste titels:

White Sun
Wolf and Sheep
The Road To Mandalay
Knife in the Clear Water

Al gezien: After the Storm (★★★★), Clash (★★★), X Quinientos (★★★★), The Road to Mandalay (★★★½), Lion (★★), Down to Earth (★★★½), Neruda (★½), Kor (★★★), Knife in the Clear Water (★★★★½), Cartas da Guerra (★★★★), Pop Aye (★★), Burma Storybook (★★★½), White Sun (★★½), De Kinderen van Juf Kiet (★★★½), Zaatari Djinn (★★★), The Woman Who Left (½), Big Big World (★★★★) en Hotel Salvation (★★).

Ligt het aan mij of komt de helft van het programma uit Venetië?! In ieder geval kijk ik het meest uit naar Crosscurrent, Apprentice, Maliglutit en Wolf and Sheep.

Ga er dit jaar ook weer heen. Zullen een 11-tal films worden normaal gezien.

En belangrijker! Fien Troch komt in het filmcafé anderhalf uur lang praten over haar favoriete films en haar inspiraties
Mooie goedmaker nadat ik enorm uitkeek naar haar Q&A op het FF Gent en ze die miste omdat ze ergens in een file stond.

Laatste dag voor het MOOOV filmfestival in Brugge met films: A Quiet Dream ( Zuid-Korea ), Croscurrent ( China ), Big Big World ( Turkije ) en After The Storm ( Japan )

Mijn favorieten:

01. Chang Jiang Tu ( Crosscurrent ) - Yang Chao - China
02. La Caja Vacia ( The Empty Box ) - Claudia Saint-Luce - Mexico
03. Angry Inuk - Alethea Arnaquq-Baril - Canada
04. Cartas Da Guerra ( Letters From War ) - Ivo Ferreira - Spanje
05. Umi Yori Mo Mada Fukaku ( After The Storm ) - Hirokazu More-eda - Japan
06. Koca Dünya ( Big Big World ) - Reha Erdem - Turkije
07. La Regíon Salvaje ( The Untamed ) - Amat Escalante - Mexico
08. Eshtebak ( Clash ) - Mohamed Diab - Egypte
09. El Ciadadano Ilustre ( The Distinguished Citizen ) - Gastón Duprat, Mariano Cohn - Argentinië
10. Sami Blood ( Sameblood ) - Amanda Kernell - Zweden

dimi303 schreef:
Laatste dag voor het MOOOV filmfestival in Brugge met films: A Quiet Dream ( Zuid-Korea ), Croscurrent ( China ), Big Big World ( Turkije ) en After The Storm ( Japan )

Laatste 2 heb ik gisteren ook gezien. Als je je het nog herinnert, ik zat bij After The Storm als enige op de voorste rij

Van jouw bovenstaand lijstje heb ik er maar 4/10 van gezien trouwens. In totaal naar 11 films geweest en is me over het algemeen goed meegevallen.

Eigenlijk maar 2 tegenvallers en dat waren After The Storm en het erg suffe A Tale of Love and Darkness (2015) van Natalie Portman

Eshtebak (2016) en La Región Salvaje (2016) waren van het beste dat ik heb gezien.

Koca Dünya (2016), Birdshot (2016), The Road to Mandalay (2016), The Nile Hilton Incident (2016) en Apprentice (2016) allemaal goed zondermeer.

Pariente (2016) en Me'ever Laharim Vehagvaot (2016) waren niet slecht maar daar miste ik bij beide toch wel iets.

Enkel the road to Mandalay niet gezien uit je lijst, een iets uitgebreider lijst komt nog.

Mijn volledige lijst van films gezien op het mooov filmfestival 2017.

Bar Bahar ( In Between )
A Tale Of Love And Darkness
El Ciudadado Ilustre ( The Distinguished Citizen )
Wùlu
Me'ever Laharim Vehagvoat ( Between The Mountains And Hills )
Wolf And Sheep
Qingshui Li De Daozi ( Knife In The Clear Water )
Anna
Hair
Raftan ( Parting )
Pariente ( Guilty Men )
Mukti Bahwan ( Hotel Salvation )
Sami Blood ( Sameblood )
The Nile Hilton Incident
I Am Not Your Negro
Angry Inuk
X-Quinientos ( X500 )
Eshtebak ( Clash )
Kor ( Ember )
La Región Salvaje ( The Untamed )
Birdshot
Nagai Liwake ( The Long Excuse )
Santa y Andrès ( Santa And Andrès )
La Caja Vacia ( The Empty Box )
Apprentice
Chun-mong ( A Quiet Dream )
Chang Jiang Tu ( Crosscurrent )
Koca Dünya ( Big Big World )
Umi Yori Mo Mada Fukaku ( After The Storm )

kappeuter (crew)
Volledig MOOOV 2018-programma onthuld - Vertigo - vertigoweb.be

Het festival pakt uit met een gevarieerde en boeiende waaier aan langspeelfilms, documentaires en kortfilms en focust onder meer op Brazilië, westerns en sterke vrouwen. De MOOOV Oeuvre Award gaat dit jaar naar de Marokkaanse regisseur Nabil Ayouch, één van de meest prominente stemmen in de Arabische filmwereld.

MOOOV Filmfestival loopt van 17 t/m 30 april 2018 op 8 locaties in Vlaanderen: Beringen, Brugge, Dilbeek, Genk, Lier, Roeselare, Sint-Niklaas en Turnhout.
Tickets zijn vanaf nu beschikbaar op http://www.mooov.be/

Al gezien: Marlina the Murderer in Four Acts (★★½), Foxtrot (★★★), Vazante (★★★), Sweet Country (★★★★), Los Versos del Olvido (★★★★+), En Attendant les Hirondelles (★★★★), The Third Murder (★★★), Körfez (★★★★), Candelaria (★★½), Temporada de Caza (★★★), Aquarius (★★★½), Disappearance (★★★★), Les Bienheureux (★★½), Mavi Sessizlik (★★★), Daha (★★½) en Unicórnio (★★★★+).

The Seen and Unseen, Makala, Sueño en Otro Idioma en Una Especie de Familia zou ik graag willen zien.

Enkel Aquarius, La Belle et la Meute en Zargos gezien uit het programma.

Het programma staat online!

Al gezien: Tel Aviv on Fire (★★½), Ash Is Purest White (★★★★), Sir (★★), Shoplifters (★★★★), Burning (★★★★½), A Land Imagined (★★★★), Capharnaüm (★), The Gold-Laden Sheep & the Sacred Mountain (★★★★), Bulbul Can Sing (★★), Roma (★★★★½), Las Herederas (★★½), The Breadwinner (★★★), The River (★★★½), Funan (★★★), An Elephant Sitting Still (★★★★), Nuestro Tiempo (★★★★), Winter's Night (★★★½), Post Tenebras Lux (★★★★★), Pájaros de Verano (★★★★), Fatwa (★★½), Jinpa (★★★½), La Camarista (★★★★) en Widow of Silence (★★★).

Los Silencios en Niña Errante zou ik graag willen zien.

Shoplifters, Capharnaum, Post Tenebras Lux, Fatwa, Funan, Las Herederas, Burning, Ash Is Purest White en Roma reeds gezien maar dat zijn natuurlijk titels die reeds in bioscoop hebben gespeeld. Fatwa nog niet dacht ik.

Capharnaüm (2018) en Jiang Hu Er Nv (2018) nog niet gezien dus misschien pas ik die wel in; Post Tenebras Lux (2012) mogelijk ook omdat ik die altijd al heb willen herzien omdat die zo bijzonder was.

Programma overall vind ik na een eerste keer inlezen niet enorm indrukwekkend, vrij groot aanbod uit India dit jaar en dat is m'n ding niet echt. Ga voor een stuk of 15 films die een beetje hopen dat het goed meevalt en er leuke verrassingen tussen zitten.

Mijn programma (op locatie beringen):

Zat 27/4:

15:30: El amor menos pensado
19:00: Capharnaum
21:00: Ash is the purest white

Zo 28/4:

19:00: High Fantasy
20:30: Las Heredaras

Ma 29/4:

20:30: Pajaros de verano

Di 30/4:

19:00 The Mercy of the Jungle

Wo 1/3:

13:30: Binti
20:15 Post Tenebras Lux

Do 2/5:

19:00: An elephant sitting still

Vr 3/5:

19:00: Tigermilch
21:15: Sawah

Zo 5/5:

15:30: Working Woman

Ma 6/5:

20:30: Sibel

geplaatst:
24 april

Tel Aviv on Fire

25 april

Sofia, Rojo, Niña Errante, The Crossing

26 april

Bulbul Can Sing, Ayka, On Air, Virus Tropical

27 april

Chuskit, Nuestro Tiempo, Gully Boy, Amin, The Day i Lost My Shadow

28 april

The Breadwinner, End of Season, Sakawa, Jinpa, Yo, imposible

29 april

El Amor Menos Pensado, Sew The Winter to my Skin, La Camarista, Flatland

30 april

Acusada, The Tower, The Third Wife, Pomegranate Orchard

1 mei

An Elephant Sitting Still, Tigermilch, Las Niñas Bien, Winter's Night

2 mei

A mon âge je me chache encore pour fumer, Widow of Silence, The Mercy of the Jungle, Los Silencios

3 mei

Temblores, The River, Sibel

Reeds gezien

Ash is purest white, Burning, Capharnaum, Fatwa (speelt niet in Brugge), Funan, Las Herederas, Pajaros De Verano, Roma, Shoplifters, Post Tenebras Lux (Cult!Live event)

geplaatst:
De winnaars dit jaar op MOOOV zitten ook bij mij bij de films die ik het meest kon waarderen.

Widow of Silence ( Canvas & Behind The Scène award )
The Third Wife ( UniverseCiné Youth award )

Gast
geplaatst: vandaag om 01:50 uur

geplaatst: vandaag om 01:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.