• 15.739 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.199 series
  • 33.966 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.876 stemmen

Filmfestival MOOOV

zoeken in:

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Fisico schreef:

Vorig jaar was er een festivalpas aan € 35. Momenteel vind ik niets terug. Jullie wel iets gevonden? Anders worden het losse tickets...

Nee ik heb 3x 10-rittenkaart moeten kopen. De festivalpas lijkt mij verdwenen. Accreditatie is er wel nog steeds maar dit heb ik nog nooit gebruikt. Heb het ook nagevraagd maar geen antwoord op gekregen. Ik vraag het nog eens opnieuw.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

dimi303 schreef:

(quote)

Nee ik heb 3x 10-rittenkaart moeten kopen. De festivalpas lijkt mij verdwenen. Accreditatie is er wel nog steeds maar dit heb ik nog nooit gebruikt. Heb het ook nagevraagd maar geen antwoord op gekregen. Ik vraag het nog eens opnieuw.

Festivalpas aan 35 euro was er zeker niet. Denk dat je deze van Filmfestival van Oostende bedoeld.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Nee, was bij Mooov, staat hier ook in het topic wat lager voor 2021. Bedankt. Maar die tienrittenkaart is ook een optie als het online kan, maar vrees ervoor.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Het (online) programma even bestudeerd en ik kom aan 18 films die ik nog niet zag. Op 13 dagen moet dit wel lukken (1 dag lukt niet wegens een bioscoopuitstap). Wel nog even puzzelen wat ik wanneer kan/moet zien. Het zullen overigens losse tickets worden zo te zien ...

Commitment Hassan

Kids are fine

New order

Dos estaciones

La nuit des rois

Mi amigo Alexis

Cancion sin nombre

Memory box

Mica

Sun children

The blue girl

The book of delights

Casablanca beats

Costa brava Lebanon

Estacion catorce

Lingui

Yuni

Rehana Maryam Noor

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Fisico schreef:

Het (online) programma even bestudeerd en ik kom aan 18 films die ik nog niet zag. Op 13 dagen moet dit wel lukken (1 dag lukt niet wegens een bioscoopuitstap). Wel nog even puzzelen wat ik wanneer kan/moet zien. Het zullen overigens losse tickets worden zo te zien ...

Commitment Hassan

Kids are fine

New order

Dos estaciones

La nuit des rois

Mi amigo Alexis

Cancion sin nombre

Memory box

Mica

Sun children

The blue girl

The book of delights

Casablanca beats

Costa brava Lebanon

Estacion catorce

Lingui

Yuni

Rehana Maryam Noor

Denk dat ik online niet zo heel veel zal kunnen meepikken want je kan de films enkel zien tussen 11h en 23h. Dan zit ik meestal op MOOOV zelf.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Heel weinig volk op het MOOOV filmfestival in Brugge. ☹️

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

het zwaartepunt ligt standaard bij Turnhout naar ik weet, of zou het daar momenteel ook niet meevallen?

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

tbouwh schreef:

het zwaartepunt ligt standaard bij Turnhout naar ik weet, of zou het daar momenteel ook niet meevallen?

Volgens dat ik heb gehoord ook veel minder. Gisteren toch ietsje meer volk in Brugge. En ja Brugge is sinds MOOOV maar een onderdeel meer.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Films bekroond op Mooov Festival | Focus en WTV - focus-wtv.be

Op het MOOOV Filmfestival zijn vier awards uitgereikt. Estación Catorce van Diana Cardozo werd door de internationale festivaljury als winnaar van de Canvas Award verkozen. De publieksprijs maken ze pas vandaag bekend.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

MOOOV filmfestival 2022, een terugblik.

Het MOOOV filmfestival zit er reeds een tijdje op en niet het mooie Lunana, a Yak in the Classroom wint de publieksprijs. De film wordt nog op de meet geklopt door de Deense animatiefilm "Flee" die ook MOOOV 2022 mocht openen. De andere winnaars waren het Mexicaanse "Estación Catorce" (Canvas Award) die ik nog online heb kunnen zien, "Yuni" (Youth Award) en "The Book of Delights" (Behind The Scène Award). De Universiteit van Antwerpen gaf hun prijs aan "Costa Brava, Lebanon"

Samen met de films die ik online en vooraf heb gezien komt de teller op 48 films. Het programma zat opnieuw volgeduwd met sociaal geëngageerde thematieken die nu deze tijd meer dan up to date zijn waardoor er niet echt plaats was voor wat luchtiger films of eens een goeie thriller of horror. Denken we maar aan de cult sectie of Razor Reel Aproved in het verleden. In de wandelgangen was de nood aan dergelijke programmatie toch wel merkbaar want daar bereik je ook een ander publiek mee. Maar wat meest opviel was de matige opkomst dat wel wat verbeterde naargelang het festival liep. Deze zware thematiek moet wel aandacht krijgen maar voor iemand die meerdere films op een dag gaat zien kan dit zwaar op de maag komen te liggen aan het eind van een festivaldag en kom je niet blij de bioscoop uit.

Persoonlijk heb ik op MOOOV 2022 geen echte film gezien die met kop en schouders boven de rest uitstak maar aan de andere kant ook geen barslechte films. Enkele films die mij gaan bijblijven zijn "Memory Box", The Cloud and The Man, In Between Dying, Rehana Maryam Noor en Sanctorum. Best wel tevreden over mijn parcour op MOOOV want je ontdekt zoals steeds heel wat van de cultuur of de magische en spirituele gebruiken binnen bepaalde landen maar de vraag groeit of we in de toekomst nog steeds zo frequent aanwezig zullen blijven op MOOOV. Dit ook omdat de all-in pas er dit jaar niet was en het totale plaatje wat kostelijker uitviel. Het is uitkijken wat de toekomst zal brengen.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

MOOOV filmfestival 2022

Wat hebben we zien?

Commitment hasan// The Gravedigger's Wife// Memory Box// Costa Brava, Lebanon// Goodnight Soldier// Mica// Cinema Sabaya// Once Upon A Time in Uganda// Prayers For The Stolen// The Cloud and The Man// The Sherperdess and the Seven Songs// The Book of Delights// In Between Dying// Death of a Virgin, and the Sin of not Living// El Gran Movimiento// Sanctorum// Dos Estaciones// Amira// Otar's Death// The Most Fearless// Chronicle of Space// My Sunny Maad// The Saint of the Impossible// Amparo// Rehana Maryam Noor// Nudo Mixteco// Souad// Reflection// Canción Sin Nombre// Lunana, Yak in the Classroom// Clara Sola

Hebben we voor MOOOV 2022 gezien!!

Flee// Sin Señas Particulares// Yuni// Maternal// What Do We See When We Look At The Sky// Hit The Road// Ballad of a White Cow// Lingui// This is not a Burial, It's a Resurrection// New Order// Clara Sola// A Hero// Drive My Car// Sun Children// True Mothers

Wat hebben we online gezien!!

That Night's Train// My Kid// Estación Catorce

Zien we later!!

Eyimofe/This is My Désiré// Huda's Salon// Beginning (Blu-ray collection)// Wheel of Fortune and Fantasy

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Puur uit benieuwdheid, wie zijn 'we'? met echtgenote/partner/vriendin samen? het zijn nogal wat titels;

Ik had vooral Sanctorum en Commitment Hasan heel graag op groot doek gezien.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Zoals reeds eerder vermeld zag ik enkel online films. Wat ik al zag voorheen, staat ook hieronder. Wat ik wou zien, werd jammer genoeg niet allemaal afgevinkt. Sommigen haal ik misschien in via Cinemember en Sooner. Van eentje heb ik spijt dat ik die gemist heb.

Bij Yuni in slaap gevallen (lag aan mezelf, niet aan de film). Kwam uit de bus als één van de laureaten van het festival en werd opnieuw uitgezonden op 2 mei, maar had toen echt geen zin in een film die avond. Ik hoop hem binnenkort elders nog mee te pikken.

Wat ik wel zag is het volgende. Geen echte uitschieters, maar ook geen echte tegenvallers.

Kids are fine

New order

Dos estaciones

Cancion sin nombre

Mica

Sun children

The blue girl

The book of delights

Costa brava Lebanon

Estacion catorce

Rehana Maryam Noor

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

dimi303, tbouwh

Jullie iets op het programma voor 2023?

Ik online een zevental films (rest zag ik al), misschien heel even naar de bioscoop trekken voor 1 of 2 avonden, maar dat zal het zijn vrees ik. Iets wat ik absoluut moet zien volgens jullie?

Online wordt het: Souad (Egy), El gran movimiento (Bol), Maternal (Ita), Tigermilch (Dui), Eyimofe (Nig), Chuskit (Ind) en What do we do when (Geo).

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Ik zal (ook) deze editie niet fysiek bezoeken. Misschien als ik in de toekomst in de gelegenheid ben er een dagje heen te rijden van over de grens, met het openbaar vervoer ligt het erg ongelegen en de overnachtingen heb ik er op eigen kosten net niet voor over (en ook zat andere dingen te doen deze dagen). Daarvoor zijn festival en programma niet omvangrijk genoeg.

Er zijn wel een paar titels waar ik sowieso naar zou hebben uitgezien en dat zijn misschien ook voor sommigen hier tips: "La Jauria", "Los Reyes del Mundo", "The Hotel" (nieuwe X. Wang).

Een aardig aantal titels al gezien. Zo op het oog kan ik "Small, Slow But Steady" en "Innocence" in ieder geval warm aanbevelen.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

MOOI Filmfestival 2023

Los Reyes Del Mundo 3.5, Are You Lonesome Tonight? 3.0, La Jauría 3.5, Joyland 4.0, Tengo Sueños Eléctricos 3.0, Klondike 4.5, Burning Days 4.0, War Pony 3.5, Utama 3.5, Mi Pais Imaginario 3.5, Return To Dust 4.0

In Collectie: Limbo, maar deze nog niet gezien.

Zoals vorige editie gezegd was ik niet zeker of dat MOOOV nog een prioriteit zou zijn en dat is het dus ook niet geworden.

Tot nu toe zag ik op het festival Beyond the Wall, Singo en No Bears gisteren.

Er hangt wel wat meer sfeer en er is ook de mogelijkheid om een festival pas aan te schaffen voor 39 euro. ( waarschijnlijk naar het voorbeeld van Filmfestival van Oostende ).

Geen verlof aan besteed en ook heel wat andere zaken die reeds gepland zijn maken dat het dit jaar een MOOOV Lite Filmfestival zal worden.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

MOOOV Filmfestival 2023 lite versie

Mijn parcour op MOOOV zit er op. Voor de start van MOOOV had ik reeds 11 titels uit het programma gezien.

Los Reyes Del Mundo 3.5, Are You Lonesome Tonight? 3.0, La Jauría 3.5, Joyland 4.0, Tengo Sueños Eléctricos 3.0, Klondike 4.5, Burning Days 4.0, War Pony 3.5, Utama 3.5, Mi Pais Imaginario 3.5, Return To Dust 4.0

In mijn Collectie: Limbo maar nog niet gezien.

Op het festival zelf zag ik zes films.

Beyond the Wall uit Iran 4.0

Singo uit Iran 3.0

No Bears uit Iran 3.0

Traversées uit co-productie Tunesië, Frankrijk en België (1982) 4.5

Last Film Show uit India 5.0

Snow and the Bear uit Turkije 3.0

Tussenin zagen we op het cinéMaz festival de sterke Spaanse film noir classic Muerte de un Cyclista uit 1955. 4.0

Dit jaar was er opnieuw een festivalpas ingevoerd voor de prijs van 39 euro wat direct al te zien was aan de publieke opkomst. Leuk toemaatje in Brugge was de dvd weggeefmarkt. Zo de collectie met 38 filmtitels uitgebreid zonder enige kost. Twee juweeltjes gezien dit jaar en dit waren traversées ( opgenomen in het Oostende van de jaren '80 ) en het kleine meesterwerk uit India "Last Film Show"

Misschien dat we voor MOOOV 2024 opnieuw full option gaan. Na een voor mij erbarmelijke editie 2022 ( heel wat geld ingestoken en weinig teruggekregen ) was 2023 opnieuw veel belovend. We zien het nog wel.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Donderdag 01 mei:

01. Horizonte (16.15 - 18.30 | UGC 07)

02. Bound in Heaven (20.30 - 22.19 | UGC 07)

Vrijdag 02 mei:

01. *Black Ox* (12.00 – 13.54 | UGC 08)

02. Yen and Ai-Lee (14.15 - 16.02 | UGC 08)

03. Second Chance (17.00 - 18.44 | UGC 08)

04. My Friend An Delie (20.30 - 22.21 | (UGC 08)

Zaterdag 03 mei:

01. To a Land Unknown (14.00 - 15.45 | UGC 08)

02. El Jockey (19.45 - 21.21 | UGC 09)

Zondag 04 mei:

01. Regretfully at Dawn (14.30 - 16.26 | UGC 08)

02. *Black Dog* (16.30 - 18.26 | UGC 06)

03. Gondola (20.30 - 21.33 | UGC 09)

Op de valreep gaan we een paar dagen naar Turnhout. Ik kijk vooral uit naar de nieuwe film van César Augusto Acevedo, Tom Lin en Sivaroj Kongsakul.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.