- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Dejima Japanese Film Festival - Amsterdam Utrecht Rotterdam
Dejima Japanese Film Festival - Amsterdam Utrecht Rotterdam
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
maar waar we (ik
) ook op zitten te wachtten is natuurlijk
nieuwe Sion Sono films
Memories of Matsuko
Funky Forest
Ranpo Jigoku (heb ik al gezien op DVD, maar hoort erbij)
anime's Paprika, Gedo Senki en, iets ouder, Mind Game
en Nightmare Detective als julie echt het beste festival ter wereld willen hebben
Maakt verder niet zoveel uit, jullie zitten nu al behoorlijk hoog; een festival naar mijn hart.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
http://www.dejimafilmfestival.nl/nl/images.php
nieuwe titels toegevoegd!
wederom meer Hiroki. zeer goed bezig! 
... maar waar is "female"?
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Weggepest door oa Mirrored Mind en Waiting for the Flood (nieuwe Masafumi Yamada, staat in de wachtrij om toegevoegd te worden btw) 
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
ik vertrouw erop dat jullie de beste keuzes maken
(maar hopelijk staat ie wel hoog in de wachtrij
)
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Eli, Eli, Lema Sabachthani, ik wist het wel. Erg fijn.....
Veel titels die me zeer interessant lijken.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
eli eli en it's only talk heb ik al gezien en ik kan zeggen dat het twee zeeer goede films zijn. veel interessante vondsten inderdaad.... dat Arch Angels ziet er stoer uit, nog verder geen info van kunnen vinden op het Net...
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Mirrored Mind! 
Dat zijn dus de films waar ik op zit te wachten. Ook leuk dat jullie Tokyo Zombie te stekken hebben. De meeste titels zeggen me relatief weinig, dus dat wordt nog even wat info opzoeken. Maar als er één film is die ik zeker niet wil missen ...
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Fucking meesterlijk! Mirrored Mind, Eli Eli, It's Only Talk 
Nee echt.... 
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Even officieel 
Alle 21 films van het tweede Dejima Japanese Film Festival zijn bekend.
We zijn trots te kunnen aankondigen dat het programma 5 internationale, 2 Europese en 13 Nederlandse premières kent.
It’s Only Talk, onderdeel van het retrospectief gewijd aan HIROKI Ryuichi, was eerder te zien op het International Film Festival Rotterdam.
Op zaterdagavond 4 november wordt een surprisefilm vertoond, waarvan derhalve de titel nog ontbreekt op het programma.
Over de surprisefilm, het Hiroki retrospectief en andere programmaonderdelen berichten we in de komende weken via de website.
Het volledige filmoverzicht inclusief omschrijvingen vind je hier.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Coole line-up, zag het staan op twitch, erg leuk. Mirrored Mind en Big Bang ga ik denk ik wel zien. Even kijken of het een beetje uitkomt, hopelijk komen ze niet allebei op vrijdag 
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
Zin in 
Twee keer Takashi Miike, Sogo Ishii en vooral veel Tadanobu Asano: Eli, Eli...Mizu No Hana, Tokyo Zombie en Buried Forest.
Verder lijken Stranger Of Mine en Whispering Of The Gods me erg interessante films.
Nog geen Ryuichi Hiroki in mijn leven gezien, maar de man levert blijkbaar retrospectiefwaardig materiaal.
Dat wordt keuzes maken.
Chr.s
-
- 3671 berichten
- 1703 stemmen
Mijn programma is denk ik als volgt;
Vrijdag: The burried forest en It's only talk
Zaterdag: Water Flower en Big Bang Love, Juvenile A
Zin in.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Ziet er interessant uit, hoor. Alleen naar Eli, Eli... ben ik al benieuwd genoeg. Als ik er tijd voor kan vinden, kom ik wel naar Utrecht of Amsterdam om die film en een paar andere te bekijken.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
zeer goed geprogrammeerd qua tijden!
bij het AFFF is de programmering wat dat betreft nogal eens frustrerend, maar hier had ik binnen 20 minuten een zeer mooie selectie gemaakt van 13 films waaronder alle, naar mijn inschatting, must-see films. Hopelijk gaat het reserveren ook zo prettig
(vast wel)
Hiroki is inderdaad zeer de moeite waard. Heb van hem tot nu toe Vibrator, L'Amant (Dejima vorig jaar!) en It's Only Talk gezien en die waren allemaal érg goed. Heb alle films van hem die ik nog niet heb gezien nu dus ook in mijn programma gestopt.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Toch wat moeten puzzelen, en sommige films zullen er jammer genoeg niet tussenpassen. Al lijkt het wel dat de belangrijkste films geen probleem zullen zijn.
Water Flower zal moeilijk worden, A Stranger Of Mine en In The Pool onmogelijk denk ik. Programma morgen nog aan de andere partijen voorleggen, en dan plaats ik het hier ook wel even.
Nog een tip: erg fijn dat jullie links naar trailers erbij plaatsen, maar die asx dingen werken hier voor geen meter. Ietwat frustrerende "yay, trailer! Kut het werkt niet" ervaring 
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Ah da's irritant (hier werken ze wel), zal eens kijken.
Kan een mod trouwens Rotterdam en Utrecht als festivalsteden in de topictitel aanvullen? We zijn niet meer compleet zo 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Oew, relaxed, ook in Utrecht?
Dan ga ik ook maar eens even rondneuzen
.
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
Vreemd, gisteren stond het hele programmaschema online, nu alleen nog maar de selectie. Betekent dit dat er geschoven gaat worden?
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Wat bedoel je? De programmabrochure staat nog steeds onveranderd online hoor 
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
Kijk weer eens niet goed uit mijn doppen.
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
Mijn voorlopig programma:
Vrijdag
17.45 The Buried Forest
19.45 Stranger of Mine
(22.00 It's Only Talk)
Zaterdag
12.00 Water Flower
14.15 Big Bang love, Juvenile A
17.15 Tokyo Trash Baby
19.15 Love On Sunday
22.00 Tokyo Zombie
Zondag
10.45 Arch Angels
13.15 Eli, Eli, Lema Sabachtani
15.45 Mirrored Mind
19.00 Sun Scarred
Like a kid in a candy store 
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Wat die trailers betreft, het probleem is vooral dat dat asx streaming formaat nogal voor wat problemen zorgt. Ik krijg meestal 10 seconden beeld (zolang er niet al te veel beweegt) en daarna blijft alles hangen. De links werken verder wel, ik besef ook wel dat jullie de trailers gewoon van officiele sites halen, maar movjes zijn zoveel gebruiksvriendelijker 
Verder even vragen of er weer een deal is met die parkeergarage, en of het deze keer ook goed doorgecommuniceerd wordt aan die garage zelf 
Verder is dit ons (zowat volledige) programma :
zaterdag
12:30 - 13:10 - The Buried Forest (Umoregi)
15:00 - 16:00 - Waiting for the Flood
17:15 - 18:50 - Tokyo Trash Baby
22:00 - 23:45 - Tokyo Zombie
zondag
15:45 - 16:50 - Mirrored Mind
17:45 - 19:20 - Love on Sunday
20:00 - 21:30 - Big Bang Love, Juvenile A
In The Pool en Water Flower zijn de films waar ik het meest spijt van heb, maar alle écht belangrijke films zitten er wel in denk ik.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Als ik het zo zien is alleen het progamma van Amsterdam nog bekend?
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Aah, begin jij ook al? 
Op pagina 4 van het pdf-je (toegeven, het is niet ideaal zo) staat links het programma voor Amsterdam en rechts die voor Rotterdam en Utrecht 
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Duidelijker: programmaoverzicht Amsterdam en Rotterdam en Utrecht 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Jaah, zeg, PDF-jes doe ik niet aan
.
Jammer dat net de films waar ik het meest naar benieuwd ben (Buried Forest, Mirrored Mind) niet naar Utrecht komen. Niettemin vast wel de moeite waard eens te bezoeken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De meeste films die ik graag wilden zien draaiden voornamelijk in Amsterdam maar ik be ner alsnog uitgekomen. Programma van mij en mijn vriendin:
Vrijdag 10 november:
Tokyo Zombie
Zaterdag 11 november:
In The Pool
Stranger of Mine
Maikeru
-
- 1934 berichten
- 2388 stemmen
Echt een geweldige line-up, om het nog even te zeggen
Mirrored Mind
The Buried Forest
Tokyo Zombie
A Stranger of Mine
The Milkwoman
In the Pool
Eli, Eli, Lema Sabachthani?
Sun Scarred
Big Bang Love, Juvenile A
Arch Angels
Hier streef ik heen te gaan, maar wordt misschien een beetje moeilijk met een feest dat ook op 4 november is. Maar ik zal me best doen