• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.543 stemmen

Dejima Japanese Film Festival - Amsterdam Utrecht Rotterdam

zoeken in:

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

En ik heb hem voor je vrijgehouden, aangenaam kennis te maken trouwens Je leek me een aardige kerel

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

En niemand die hier wat zegt over de prachtige leader! Erg mooi stukje animatie, met een zo mogelijk nog mooier stukje muziek.

Wanneer maak je eens een album in die richting tov, erg knap werk

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Die was inderdaad erg mooi ja

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Onderhond schreef:

En niemand die hier wat zegt over de prachtige leader! Erg mooi stukje animatie, met een zo mogelijk nog mooier stukje muziek.

Wanneer maak je eens een album in die richting tov, erg knap werk

Geweldige leader Tov!!!!

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Tovenaar is cool!

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Online te zien?

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Komt eraan

remorz

• 2497 berichten
  • 2739 stemmen

Na het MovieMeterUser Pics topic eens doorgebladerd te hebben wil ik Goodfella nog even hartelijk bedanken voor alle moeite omtrent de poster van Kyoshin! Jammer dat de veiling niet doorging. (Al had ik geen rooie cent meer op zak en zal mijn vriend zijn poster zelf op internet moeten vinden.) Helemaal niet bij stilgestaan maar leuk om eens een gezicht achter de naam te zien.

Heb volgens mij ook tovenaar en gotti zien rondlopen en misschien nog wat andere onherkende MM-users. Volgende keer toch wat meer op zoek gaan.

Edit: en die leader was inderdaad erg mooi, compliment!

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Het hulpje van de noodleboer was tijdens het hele festival in ieder geval gotti óf Padd0 dus die heb je vast ook gezien.

Leuk om iedereen hier weer terug te zien zo. Jammer voor je dat de poster niet doorging, volgende keer beter!

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Gaan er trouwens nog mensen van hier naar Rotterdam of Utrecht?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik overweeg om naar Rotterdam te gaan (Woon op 500 meter van Cinerama Welek films raden jullie me aan?

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

A Stranger of Mine, In the Pool en vooral The Milkwoman waren dé grote publieksfavorieten in Amsterdam, maar leuk genoeg is bijna de volledige filmselectie in Rotterdam en Utrecht in de top 10 van de Audience Award geeindigd; bijna allemaal scoorden ze minimaal een 4 (uit 5).

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk erover om A Stranger of Mine in Utrecht te gaan bekijken. Woon tien minuten fietsen van Louis Hartlooper, dus wat dat betreft is het een leuk uitje

remorz

• 2497 berichten
  • 2739 stemmen

A Stranger Of Mine is zeker aan te raden, erg leuke film.

Wilde zelf nog wel naar Tokyo Zombie, heb er helaas geen tijd voor.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Top 5 Audience Award

Score (max. 5)

1. The Milkwoman (4,20)

2. La Maison de Himiko (4,17)

3. A Stranger of Mine (4,12)

4. It´s Only Talk (4,08)

5. In The Pool (4,07)

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Goodfella schreef:

2. La Maison de Himiko (4,17)

Hmm, beetje hetzelfde gevoel bij deze notering als bij de IFFR-publieksprijzen.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt voor de complimenten over de leader! Ik vond het zelf ook weer een zeer geslaagd geheel. Zodra de makers van de animatie een kleinere compacte versie gemaakt hebben, zal ik hem ook op mijn website plaatsen, kun je hem nog een keer opnieuw bekijken (met het geluid HARD natuurlijk!). Persoonlijk hoogtepunt was tijdens een afsluitend etentje, waar Hiroki mijn muziek na ging doen, nadat hij Goodfella had verteld dat hij mijn muziek mooi vond.

Leuk om weer wat MM'ers te zien op het festival trouwens. Eindelijk dan ook eens Yak en LauraPalmer in't echt gezien. Verder natuurlijk leuk dat Onderhond, Linn en SelmaDuim er ook waren. Jammer dat ik BoordAppel gemist heb, tsss, hij ontweek me gewoon.

@Remorz: ik had het hele festival een pet op, om herkenbaar te zijn .

@Selmaduim: haha!

@Yak: zwaai terug

@Onderhond: ben inderdaad bezig met een album in die richting, maar dat wordt iets voor 2007! Maar goed nieuws lijkt me dat in ieder geval . Verwacht het niet te snel, maar er sijpelen steeds meer tracks uit het studio'tje die samen een pakketje gaan vormen. Hoe en wat is verder nog niet echt duidelijk, maar don't worry in ieder geval.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Jammer dat ik BoordAppel gemist heb, tsss, hij ontweek me gewoon.

Ik kijk wel uit, je weet maar nooit met die tovenaars, onbetrouwbaar volk .

Maar ik heb je helemaal gemist en ook niet eens herkend ofzo . Volgende keer beter.

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

@Tovenaar: het was ook leuk jou eens te zien!

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Mijn Utrechtdagje zit er nu ook op. Ik heb zes films gezien, waarvan er maar een was die me tegenviel. Een hoog niveau dus. Nog eens even wat extra complimenten het zeer lezenswaardige programmaboek. Om te bewaren.

De top 6:

1. Big Bang Love, Juvenile A 4.0*

2. The Hanging Garden 4.0*

3. Eli, Eli, Lema Sabachthani? 4.0*

4. Water Flower 3.5*

5. Love on Sunday 3.5*

6. La Maison de Himiko 2.5*

De eerste drie zitten erg kort bij elkaar.

Volgend jaar weer graag!

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb het in Utrecht moeten skippen, wegens krapte bij kas.

Toch jammer, aangezien ik op vijf minuten fietsafstand van het Hartlooper Complex achter mijn pc zit...

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Wat ik trouwens best schrikbarend vond is dat ik het programmaboek las dat er in de 18 maanden tussen de eerste en de tweede Dejima welgeteld 0 Japanse films in de Nederlandse bioscopen/filmhuizen zijn uitgebracht.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

Dat klopt niet helemaal. Howl's Moving Castle en Taste of Tea zijn wel degelijk kort in roulatie geweest (iig in Amsterdam). Maar het is schrikbarend weinig inderdaad en bevestigd het bestaansrecht van het Dejima festival.

mijn Dejima verslag is sinds kort te lezen op Twitch.

http://www.twitchfilm.net/archives/008204.html

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Reinbo schreef:

Ik overweeg om naar Rotterdam te gaan (Woon op 500 meter van Cinerama Welek films raden jullie me aan?

Ik met nog wat meters dichterbij was het helemaal vergeten

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Leuk stuk beavis

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Goed stuk Beavis

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

dank jullie wel!

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Linkje naar de leader trouwens. Met nogmaals complimenten aan tov voor de heerlijke muziek

En nu braaf wachten op de volgende editie. IFFR is aardig enzo, maar toch liever het echte werk

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Onderhond schreef:

Linkje naar de leader trouwens.

Gaaf.

Art

• 13507 berichten
  • 3659 stemmen

Erg mooi!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.