• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.946 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.982 gebruikers
  • 9.370.640 stemmen

Dejima Japanese Film Festival - Amsterdam Utrecht Rotterdam

zoeken in:

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Onderhond schreef:

Hadden ze nu Pistol Opera gehad, het zou nooit gebeurd zijn .

Fuck, dan ben ik dus de hoofdschuldige van dit alles? The butterfly effect op dvd-schaal

(toch wacht ik nog even tot het Suzuki retrospectief in de bioscoop deze maand)

zombie

• 987 berichten
  • 6099 stemmen

Kunnen we niet iets ruilen of zo? En daarmee de geschiedenis en mijn dvd verzameling veranderen?

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Het was een kadootje

Pas trouwens maar op, dadelijk komt er nog een slechte film van.

zombie

• 987 berichten
  • 6099 stemmen

iets in de trant van :

"One verry verry hot day in May, three people decide to embark on a journey...."

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Hoeveel provisie van Boudisque krijg jij Goodfella?

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

zombie schreef:

Sorry Tovenaar, dat ik je voor een Fisherking aanzag

Oef ja! Dat was vrij ernstig (niks ten nadele van jou hoor FK ) !

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Zo, dat was zeker een fijn festivalletje zeg..

Zoals hier al eerder aangekaart zou het voor de volgende editie wel leuk zijn als er wat langere pauzes tussen de films geplakt zouden kunnen worden - nu was het filmpartijtje bijna één lange film - en ik had graag wat meer willen kletsen met de Moviemeterdudes...

Na de laatste film was het ook tamelijk snel afgelopen: ondanks de mededeling dat we rustig onze drankjes konden opdrinken die we ons bij de 'laatste ronde' hadden toegeëigend werden we na 15 minuten naar buiten geveegd.

Maar verder niets dan lof over het Dejimafestival hoor.....een leuk afwisselend programma, een goed programmaboekje, een mooie locatie en een sfeervolle aankleding.

puck

• 399 berichten
  • 931 stemmen

Ja, het was leuk! En ook ik had graag tussendoor wat meer tijd gehad... heb er nu weliswaar wat gezichten bij en dat is erg leuk ('Hallo Ramon', 'aha, dat zijn dus Tovenaar en Mik' en 'zo, dus jij bent Onderhond!' ) maar die blijven toch beter hangen als er een gesprekje aan vastgeknoopt kan worden.

Mijn absolute favoriet was 'The taste of tea' (niet echt een verrassing denk ik, sorry, maar ja, geweldige verhaallijnen en prachtige personages, en dan ook nog Asano he... ) en ik begrijp niks van die hoge stemmen voor Tsuburo, haha. Maar ach.

Wisten jullie trouwens dat er een uitstekend Japans pannenkoekenrestaurant (jawel!) zit in de Tweede Egelantiersdwarsstraat (15 a 20 minuten lopen vanaf het Ketelhuis)? Wordt gerund door een enthousiaste Duitser die in Japan is opgeleid, die bakte ze voor onze neus op de Teppan (grote hete metalen bakplaat). Erg lekker en ook betaalbaar! Tip voor volgend jaar

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

puck schreef:

'zo, dus jij bent Onderhond!'

Die verraste blik was wel een foto waard moet ik zeggen :evil

puck

• 399 berichten
  • 931 stemmen

Tja, het blijft apart om iemand met wie je al tijden bekvecht voor het eerst in het echt te ontmoeten...

venger

• 21 berichten
  • 38 stemmen

@ bijna iedereen, de tijd tussen de films was een beetje een must, we wilden zoveel mogelijk films plannen in de twee dagen die we hadden, maar we gaan er zeker volgend jaar rekening mee houden. Dat het ketelhuis zaterdag op tijd dicht moest ligt aan het feit dat ze niet echt een cafevergunning hebben waardoor ze dus eerder dicht moeten. Als het goed is is dat volgend jaar, na de verbouwing(2 extra zalen!!), ook opgelost.

en de lage score voor Tsuburo gaat ons zeker niet tegenhouden soortgelijke projecten te programmeren. Ik vond deze samen met The Taste of Tea de beste films van dit jaar dus...

maar goed om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben gehad.

en ik was idd degene die naast Luc bij de laatste film op het podium stond, kon alleen wegens acuut stemverlies(griepvirusje + slaapgebrek) niet echt meer een woord uitbrengen. Maar bedankt allen voor jullie komst en zeker tot volgend jaar.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

en de lage score voor Tsuburo gaat ons zeker niet tegenhouden soortgelijke projecten te programmeren. Ik vond deze samen met The Taste of Tea de beste films van dit jaar dus...

. Gelukkig maar. Uhm. Was jij ook diegene met krullen en het grijze shirt venger ?

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Nee, juist die andere

Check binnenkort onze site voor een verhelderend fotoverslag.

venger

• 21 berichten
  • 38 stemmen

by the way met dit jaar bedoel ik het "dejima" jaar

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

venger schreef:

Me 2! Veruit zelfs!

Volgend jaar meer dingen als Tsuburo graag . Een soort van night of terror, maar dan een night met dingen als Tsuburo en Tetsuo hehe (en zonder toeters!).

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Voor de volledigheid nog even de officiele uitslag van de publieksprijs:

Uitslag Dejima Audience Award

1. The Taste of Tea 4.61

2. Kamikaze Girls 3.92

3. Jyukai - The Sea of Trees behind Mt. Fuji 3.77

4. Blood and Bones 3.42

5. Tony Takitani 3.42

6. L'Amant 3.06

7. The Bottled Fools 3.02

8. Tsuburo 2.96

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Wel grappig dat de films die mij het interessants lijken op plaats 1,2,7,8 geëindigd zijn. En dat 1 en 2 daarvan de toegankelijkste films zijn (lees humor), 7 en 8 de minst toegankelijke (lees weird). De dramas hebben zich daar mooi tussengenesteld.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

Na aanleiding van het Dejima filmfestval heb ik een stuk geschreven over de Moderne Japanse Cinema. Het is een beetje laat, maar ik had het nogal druk en het duurde even voordat ik de juiste focus gevonden had en hopelijk vind iemand het als nog leuk om te lezen. Ik heb een pdf online gezet die te vinden is via de volgende link

http://members.chello.nl/p.cornelissen2/ModerneJapanseCinema.pdf

Om de file te openen is de Acrobat reader nodig zoals iedereen wel zal weten en dat programmatje is gratis te downloaden. Als je het interessant vind mail de link dan door naar andere mensen met een intresse voor de Japanse cinema en ik ben natuurlijk zelf ook benieuwd naar jullie reacties

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

Komt er dit jaar weer een Dejima Film Festival?

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Die kans zit er dik in

Als je lid bent van de mailinglist hoor je het sowieso als eerste

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

En als je de organisatoren kent ?

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

dus jij kent ze?

hebben ze er iets over gezegt?

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Wie kent ze niet?

puck

• 399 berichten
  • 931 stemmen

Haha

Goodfella schreef:

Die kans zit er dik in

Wat nou, kans? Gewoon organiseren die handel!

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

idd

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Pak je agenda en noteer: 3 t/m 5 november 2006!

http://www.dejimafilmfestival.nl

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Ik ga alvast een agenda kopen

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Genoteerd natuurlijk .

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Al enig idee wat er gaat draaien?

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Oelala, hier zal ik zeker bij zijn, jammer dat het nog zo lang wachten is

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.