- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Festival van de Fantastische Film in Brussel - BIFFF
Festival van de Fantastische Film in Brussel - BIFFF
Onderhond
-
- 87326 berichten
- 12207 stemmen
*VPN gekocht en komende dagen bingen*
4.0* - The Superdeep
3.5* - Meander
3.5* - Happily
3.5* - Signal 100
Maar er zit genoeg moois tussen. Veelal de "betere genre film" die op sites als MM en IMDb toch steeds een laag gemiddelde aangesmeerd krijgen.
Hotel Poseidon nog niet gezien, maar het kort stukje trailer leek mij serieus weird. Die komt later deze week nog aan de beurt Caveat is volgens mij ook geen normaal horrortje.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Onderhond Ik had n.a.v je berichten en scores al een paar titels aan m'n watchlist toegevoegd, vond het al raar dat ik ze via mijn kanalen nog niet kon vinden
Die gaan sowieso bekeken worden, met Hotel Poseidon bovenaan de lijst! verder is Cyst echt een must see voor mij, Horror Noire, Old Ways... worden lange nachten.
Onderhond
-
- 87326 berichten
- 12207 stemmen
Onderhond Ik had n.a.v je berichten en scores al een paar titels aan m'n watchlist toegevoegd, vond het al raar dat ik ze via mijn kanalen nog niet kon vinden
Die gaan sowieso bekeken worden, met Hotel Poseidon bovenaan de lijst! verder is Cyst echt een must see voor mij, Horror Noire, Old Ways... worden lange nachten.
Ja, ik verbaas mij er ook over dat dit soort iniatieven toch netjes buiten het illegale circuit blijven. Op zich niet erg natuurlijk, ik heb liever dat dit positief geëvalueerd wordt, zodat dit ook post-Corona een optie blijft.
Cyst is nog een twijfelgevalletje voor mij, zal er wat vanaf hangen hoeveel films ik in totaal kijk
Onderhond
-
- 87326 berichten
- 12207 stemmen
Die gaan sowieso bekeken worden, met Hotel Poseidon bovenaan de lijst!
Zonet gezien. Cinema in het rijtje Eraserhead of Pieles. Redelijk onbeschrijflijk verder
Seam
-
- 757 berichten
- 2036 stemmen
Welke films zijn al uitverkocht? Ik schaf anders wel eindelijk een VPN aan als er weinig films uitverkocht zijn. Bij mij staat nu overal 'not available', waarschijnlijk omdat mn ip adres nederlands is.
Want op het eerste oog lijkt dit een interessanter programma dan Imagine.
Onderhond
-
- 87326 berichten
- 12207 stemmen
Welke films zijn al uitverkocht? Ik schaf anders wel eindelijk een VPN aan als er weinig films uitverkocht zijn. Bij mij staat nu overal 'not available', waarschijnlijk omdat mn ip adres nederlands is.
Zal inderdaad via VPN moeten.
Verder is er volgens mij maar 1 film die een beperking op verkoop heeft (en dus uitverkocht kan raken). Totaal bezopen voor een online festival, maar distributeurs vinden blijkbaar altijd wel wat om dwars te liggen.
En ja, de programma's vergelijkend komt BIFFF dit jaar een stuk sterker voor de dag. Maar ook gewoon veel meer films zo te zien.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Zodra je via een VPN met België verbonden bent staat er idd geen "not available" meer en kun je ze gewoon huren. Tegen een best gulle prijs ook nog.
Van de week eens Hotel Poseidon kijken denk ik.
Onderhond
-
- 87326 berichten
- 12207 stemmen
Van de week eens Hotel Poseidon kijken denk ik.
Zeker doen! Geen idee wat het lot van dit filmpje zal zijn, maar het zou me niet verbazen moest je er de komende vijf jaar niks meer van horen. Al hoop ik toch zelf wel op een mooie BR uitgave in de nabije toekomst
En die 3EUR per film is best schappelijk, zeker omdat ik eigenlijk nog geen enkele slechte ben tegengekomen
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Eindstand:
4.5* - Hotel Poseidon
4.0* - Superdeep
3.5* - Son
3.5* - Signal 100
3.5* - Happily
3.5* - Vicious Fun
3.5* - Old Ways
3.0* - The Guest Room (La Stanza)
3.0* - The Shift
M'n vriendin en ik hadden Caveat (2020) voor gisterenavond in de planning, maar de vonken sprongen letterlijk van m'n Macbook oplader af (en door de VPN was chromecasten geen optie...), dus die helaas niet meer mee kunnen pikken... Maar genoeg leuk genrewerk gezien, met twee uitschieters.
Onderhond
-
- 87326 berichten
- 12207 stemmen
5.0* - Hotel Poseidon by Stefan Lernous
4.0* - The Superdeep by Arseny Syuhin
3.5* - Meander by Mathieu Turi
3.5* - Beyond the Infinite Two Minutes by Junta Yamaguchi
3.5* - Happily by BenDavid Grabinski
3.5* - Shadows by Glenn Chan
3.5* - Caveat by Damian Mc Carthy
3.5* - Signal 100 by Lisa Takeba
3.5* - Anything for Jackson by Justin G. Dyck
3.5* - The Guest Room by Stefano Lodovichi
2.5* - Sound of Violence by Alex Noyer
Geen enkele echte tegenvaller, veel kwaliteit en een paar echte uitspringers. Hopelijk is deze online-editie een blijvertje.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
M'n vriendin en ik hadden Caveat (2020) voor gisterenavond in de planning, maar de vonken sprongen letterlijk van m'n Macbook oplader af (en door de VPN was chromecasten geen optie...), dus die helaas niet meer mee kunnen pikken... Maar genoeg leuk genrewerk gezien, met twee uitschieters.
Caveat lijkt me een film die later buiten het festivalcircuit nog wel aan het licht komt. Hopelijk Hotel Poseidon ook, dat was idd wel echt een parel die door meer mensen gezien zou moeten worden. Heb hem ook maar vast hier op MM toegevoegd.
Seam
-
- 757 berichten
- 2036 stemmen
5.0* - Hotel Poseidon by Stefan Lernous
4.0* - The Superdeep by Arseny Syuhin
3.5* - Meander by Mathieu Turi
3.5* - Beyond the Infinite Two Minutes by Junta Yamaguchi
3.5* - Happily by BenDavid Grabinski
3.5* - Shadows by Glenn Chan
3.5* - Caveat by Damian Mc Carthy
3.5* - Signal 100 by Lisa Takeba
3.5* - Anything for Jackson by Justin G. Dyck
3.5* - The Guest Room by Stefano Lodovichi
2.5* - Sound of Violence by Alex Noyer
Geen enkele echte tegenvaller, veel kwaliteit en een paar echte uitspringers. Hopelijk is deze online-editie een blijvertje.
Ik zie veel positieve reacties over Superdeep, maar die vond ik juist tegenvallen. Was wel een aardige film, maar vond het niet al te bijzonder. Meander wel verrassend leuk!
Eindstand:
4.5* - Hotel Poseidon
4.0* - Superdeep
3.5* - Son
3.5* - Signal 100
3.5* - Happily
3.5* - Vicious Fun
3.5* - Old Ways
3.0* - The Guest Room (La Stanza)
3.0* - The Shift