menu

Film / Festivals en evenementen / Film als Stad

zoeken in:
neo (crew)
Na het succes van vorig jaar is Film als Stad dit jaar weer terug in Schiedam met dit maal twee dagen! Op vrijdag 19 september worden er verschillende kinderfilms in de stad getoond. Op zaterdag zullen oa The General (met orkest) en delen van Bollywood films worden getoond. Daarnaast weer een hoop korte filmpjes en de muziek van Julet et Jim wordt live gespeeld door een orkest.
Ook wordt er een montage gemaakt van ingestuurde favoriete filmfragmenten en nog veel meer. Vrijdag vanaf een uur of 1900 en op zaterdag van 20:00 tot 24:00. Ik zelf zal er als suppost rondlopen, dus ik hoop nog iemand tegen te komen

neo (crew)
9 september komt Film als Stad er weer aan

Zelfde tijden als voorgaande jaren dus van 20:00 tot 24:00 of iets uitlopend.

-Openluchtbioscoop Evil dead en The French Connection

-Op de Kolker wordt Nosferatu vertoond

-Met als thema 'Roes en rituelen' zijn op locaties rond de Korte en Lange Haven videoclips en films te zien. Speciale aandacht is er voor de videoclips van Michel Gondry, waaronder clips voor Massive Attack, Kylie Minogue en The Chemical Brothers.

-Op de Vismarkt draait het om het werk van de Schiedamse filmmaker Jan Schaper.

Overigens kwam recentelijk aan het licht dat het met de subsidie een beetje vreemd was gegaan.Het begrip ''Doek'' (projecteren op boten en dingen daarom heen) is nooit samen gegaan met Stad Als Film en ook dit jaar weer niet.Gecmobineerd zou het kosten besparend zijn, maar goed dat is alles wat ik mij nog kan herinneren.

Ik zou zeggen kom gezellig een avondje naar Schiedam (of pik eerst nog even in het Filmhuis in de Nieuwstraat Kill Bill Volume 2 mee die om 9 uur begint )

neo (crew)
En dit jaar is Doek! (zoals het in geheel heet) er weer! In het weekend van 10 september en weer helemaal gratis.

Ditmaal naast een variatie aan korte filmpjes twee grote films die we (Filmhuis Schiedam) laten zien in de stad;

-Walk the Line
-Romance & Cigarettes

Daarnaast is er nog meer film; link.

Dat je gewoon al drie jaar lang de enige bent ( was ) die hierin poste ..

Maar mooi werk hoor

Gast
geplaatst: vandaag om 12:59 uur

geplaatst: vandaag om 12:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.