- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- MovieMeter's muziekfestival topic
MovieMeter's muziekfestival topic
Slam_Duck
-
- 115 berichten
- 113 stemmen
Afschuwelijk, zo stonden de bomen ook bij ons. Regio Heverlee
AGE-411
-
- 10278 berichten
- 730 stemmen
Afschuwelijk, zo stonden de bomen ook bij ons. Regio Heverlee
Heb het gezien. Zit op kot hier in het centrum van Leuven (Craenendonck bij de vismarkt). Plots hoorde je een kraak, en zag je de dakgoot/gevel van de buren door de straat vliegen. Ook takken vlogen hier voorbij. Geen flauw benul van welke bomen die komen, hier in het midden van de stad. En die regen: niet normaal hoeveel water er viel.
Heb nog maar 1 keer zoiets meegemaakt. 2 jaar geleden bij een zomerstorm in de regio rond Gavere-Merelbeke. Tuinhuisje van ons achtergeburen weg gewaaid, onze veranda weg, onze geburen hun kippen waren doodgehageld + putten in hun auto.
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1874 stemmen
Heb je dat youtubefilmpje zelfgemaakt?
Nee, ik stond op het moment van de storm in de Dance Hall op de festivalweide, dit is op de campingweide opgenomen... maar het is wel goed dat er filmpjes als dit gemaakt zijn om te laten zien hoe gevaarlijk die windhoos wel niet was.
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1874 stemmen
Dodelijkste festivals: het zit Pukkelpop op dat punt echt niet mee, vorig jaar de zelfmoord van een artiest en dit jaar een storm die veel mensenlevens eist...
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1874 stemmen
Verschrikkelijk en triestig dat er mensen zijn die zo misbruik maken van een dergelijke situatie.
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4063 stemmen
Mijn tent heb ik ook achtergelaten, ben benieuwd wat er van overschiet...
Slam_Duck
-
- 115 berichten
- 113 stemmen
Heb nog maar 1 keer zoiets meegemaakt. 2 jaar geleden bij een zomerstorm in de regio rond Gavere-Merelbeke. Tuinhuisje van ons achtergeburen weg gewaaid, onze veranda weg, onze geburen hun kippen waren doodgehageld + putten in hun auto.
Weet ik ook nog, maar toen naar mijn weten was de wind niet zo erg maar waren er wel hagelbollen van een cm dik...
AGE-411
-
- 10278 berichten
- 730 stemmen
Weet ik ook nog, maar toen naar mijn weten was de wind niet zo erg maar waren er wel hagelbollen van een cm dik...
Er zat hier toen ook behoorlijk wat wind. Anders zou het tuinhuisje van de buren (en onze veranda (bijna)) niet gaan vliegen zijn.
AGE-411
-
- 10278 berichten
- 730 stemmen
Dodelijkste festivals: het zit Pukkelpop op dat punt echt niet mee, vorig jaar de zelfmoord van een artiest en dit jaar een storm die veel mensenlevens eist...
(afbeelding)
Redelijk incompleet trouwens:
- Op Woodstock vielen 3 doden
- Op een ander (gratis) festival uit 1969 vielen nog eens 3 doden nadat het veiligheidspersoneel een man met een geweer vermoordde/doodstak, en er chaos uit brak. Is hier te zien vanaf 0:30 en vanaf 1:45 (vertraagd): http://www.youtube.com/watc...
Martijnnn
-
- 2209 berichten
- 2228 stemmen
Redelijk incompleet trouwens:
- Op Woodstock vielen 3 doden
- Op een ander (gratis) festival uit 1969 vielen nog eens 3 doden nadat het veiligheidspersoneel een man met een geweer vermoordde/doodstak, en er chaos uit brak. Is hier te zien vanaf 0:30 en vanaf 1:45 (vertraagd): http://www.youtube.com/watc...
Er staat ook 'een selectie' als je ff kijkt zie je ook dat ze enkel de afgelopen 3 jaren genomen hebben. Prima selectie lijkt me.
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1874 stemmen
Er staat ook 'een selectie' als je ff kijkt zie je ook dat ze enkel de afgelopen 3 jaren genomen hebben. Prima selectie lijkt me.
De afgelopen 10 jaar , er is natuurlijk nog het Pearl Jam optreden op het Roskilde festival een dikke 10 jaar geleden..
Number23
-
- 8303 berichten
- 5079 stemmen
Kaarten voor Lowlands zijn natuurlijk al dik een week binnen, ben blij dat ik er weer bij ben na gemiste editie van vorig jaar. Wederom binnen 2 uur uitverkocht, maar integenstelling tot vorig jaar kwam ik 4 (:o!!) keer door de procedure. Ik had zo 16 kaarten kunnen hebben, al liet mijn kaartenlimiet dat niet toe.
Number23
-
- 8303 berichten
- 5079 stemmen
Afgelopen zondag mijn 1e concert van 2012 meegemaakt en niet zomaar de 1e de beste band, namelijk Rammstein!!
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1199 stemmen
Zo weer terug van Werchter. Wat een verbetering ten opzichte van vorig jaar. Niet alleen het weer, maar ook dat derde podium, den Schuer. Meer kans om leuke artiesten te checken, stuk meer ruimte, veel aangenamer allemaal. Klasse! Wie was er ook?
Top:
1. Die Antwoord - 5*.
Wat een beukende pulp. Rete strakke liveshow, geweldige rave-hop of wat het ook moge zijn. Zondag de laatste energie uit mijn vermoeide benen weggesprongen.
2. Birdy Nam Nam - 5*.
Eigenlijk net zo goed als Die Antwoord, alleen was op vrijdagnacht de Pyramid amper voor de helft gevuld, waardoor het sfeertje toch wat minder was.
3. Jack White - 4,5*. Blunderbuss is een geweldig album, dit live gespeeld nog beter en aangevuld met allemaal briljante nummers uit zijn oeuvre.
4. M83 - 4,5*. Nog nooit van gehoord, bleek 1 nummer te kennen. Live een groot feest.
5. The Vaccines - 4,25*. Zanger was niet goed bij stem, maar voor de rest heerlijk in de zon staan genieten. 'Wetsuit' ademt festival.
Eervolle vermeldingen:
Fresh Live (dankzij de band), Blink 182 (heerlijk jeugdstentiment), Kasabian (niet zo goed als in HMH helaas), Dropkick Murphey's (No, Nay, Never!!!) en The Kooks (gewoon goed).