- Home
- Filmforum
- Film - Overige films
- Michael Jackson: Thriller (1983)
Michael Jackson: Thriller (1983)

kennyvw
-
- 36 berichten
- 170 stemmen
MJ is gewoonweg de man , het pop idool heeft geschiedenis geschreve en dat zijn vele mense vergete desondanks zijn toegenome verslechtering van zijn privé leven. dit laat ( vind ik ) ons niet toe om hem toch nog respectabel te behandele en hem zijn verdiende punte te geven , hierbij een dikke 4.5 voor thriller

CellieY
-
- 156 berichten
- 78 stemmen
Best een leuk filmpje.
Maar heeft niemand Ghost gezien van MJ?
Duurt ongeveer een half uur en gaat over een spookhuis waar Jackson in woont of zo. En dan gaat hij ook met de doden dansen. Die vond ik iets leuker.
Ghost was laatst nog op tv...mtv. Nummer 1 in de top 11 van special effects. Dit was alleen de korte versie, vond hem wel leuk gemaakt. Maar ik vind thriller toch mooier. TOen ik jonger was vond ik hem supereng, maar ik heb nu de volledige versie en hij is leuk om naar te kijken, vooral de dansstukken.
Ook leuk dat er nou een nieuwe versie op die dans is gemaakt (somebody's watching me, ook een nummer van MJ (of een afleiding daarvan?))

dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
Michael Jackson, vroeger als kind, vooral ten tijde van Bad, mijn grote held en sindsdien, ondanks alle rumoer rond zijn persoon, nooit de waardering verloren voor deze unieke entertainer.
Vandaag voor een prikkie de Visionary Box gekocht. Een mooie verzameling van zijn 20 beste Singles, in originele sleeve art, verpakt in een box inclusief Videoclip, met als uitschieter natuurlijk de Thriller videoclip. Prachtige ode aan horror.
Als Jackson fan verplichte kost.

Mr Confused
-
- 1714 berichten
- 6461 stemmen
Check dit eens!!! Lachen!!!

Nikketikje
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Michael Jackson, vroeger als kind, vooral ten tijde van Bad, mijn grote held en sindsdien, ondanks alle rumoer rond zijn persoon, nooit de waardering verloren voor deze unieke entertainer.
Vandaag voor een prikkie de Visionary Box gekocht. Een mooie verzameling van zijn 20 beste Singles, in originele sleeve art, verpakt in een box inclusief Videoclip, met als uitschieter natuurlijk de Thriller videoclip. Prachtige ode aan horror.
Als Jackson fan verplichte kost.
Hoi!
Ik ben nieuw hier en ben een grote Jackson fan, vooral in zijn Thriller-periode. Zou je me alsjeblieft kunnen zeggen wáár je die Visionary Box hebt gekocht? Ik heb de Free Record Shop en Van Leest al gehad, beiden hebben hem niet, ben behoorlijk wanhopig!
Thriller vind ik echt, vooral voor die tijd, een heel goede clip. Ook het mummer kan ik 100 keer luisteren en er dan nog geen genoeg van krijgen!

Drs. DAJA
-
- 4352 berichten
- 4512 stemmen
Toen ik 7 was zag ik deze clip.
Ik kon er niet van slapen, kreeg fucking nachtmerrie's maar wou hem zo vaak mogelijk weer terug zien, ook al wist ik dat ik er dan niet van zou kunnen slapen. Zo is een beetje mijn relatie met horror, ik ben een ongeloofelijke schijterd, weet dat ik iedere avond nadat ik weer bezig ben geweest met het schrijven van een script, verdiepen in horror mythes of gewoon een goede horror film kijken, spiegels ga ontwijken, me kapot bid zodat ik niet bezeten raak, misschien zelfs mijn kamer afsluit voor eventueele zombie's, maar toch ben ik er mee bezig.
En dat is met deze geweldige clip begonnen (alhoewel ik altijd al een voorkeur had voor monsters en angst). Ik vind deze clip qua spanning en shots alleen al beter dan Romero's hele Dawn Of The Dead

davez
-
- 90 berichten
- 0 stemmen
Prachtige clip en zoals zovelen kon ik er ook niet van slapen. Ik herrinner me nog dat de clip destijds echt een hele gebeurtenis was. Familie kwam bij elkaar om de clip te bekijken, de kleintjes moesten de ogen toedoen. Prachtige sfeer. In die tijd was iedereen ook vol lof over Jackson en werd hij bekeken als een geniaal artiest die niet moest onderdoen voor The Beatles en Elvis kwa populariteit.
De man was ook echt vernieuwend begin jaren 80, zo had je eerst zijn billie jean performance met de moonwalkdan de clip voor beat it, dan de thriller videoclip en noem maar op. De verkoop van zijn platen liep dan ook de spuigaten uit.
Ghosts zoveel jaren later was ook wel goed maar als volwassene heeft dat nooit veel impact gehad op mij, horror en lang uitgesponnen clips waren ook al lang niet meer abnormaal. Niettemin enkele prachtige scenes.

Chloe Moretz
-
- 411 berichten
- 0 stemmen
Dit vond ik echt in 1 woord geweldig, meesterlijk echt goeie muziek erbij. Ik heb deze clip gezien toen ik 7 was mijn eerste grote horror liefde echt heel creepy. Ik vind het ook echt geweldig hoe Michael Jackson popcorn eet in de bioscoop ik geef deze een 10!
Dit is ook 1 van de betere zombie klassiekers. Dit is gewoon een korte film van ongeveer een kwartier ik heb er zeker van genoten,
ik ga het zeker nog wel een keertje zien. super!

Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Grappige is dat Michael Jackson er nu slechter uitziet als toen hij een zombie was.

The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
De tehcnische specificaties van dit filmpje kunnen me eerlijk gezegd geen drol boeien. Eens in de zoveel tijd kijk ik 'm en keer op keer blijft het genieten met deze eerste klas entertainer. Erg origineel en natuurlijk geweldige muziek.
4,0* (dik)

alex____94
-
- 68 berichten
- 202 stemmen
Een wat?
dit zijn reacties van mensen die in hun leven nooit iets zullen bereiken, maar toch het lef hebben om kritiek à volenté te geven op mensen die wel iets in hun leven bereikt hebben.
zielig...

Drs. DAJA
-
- 4352 berichten
- 4512 stemmen
Grappige is dat Michael Jackson er nu slechter uitziet als toen hij een zombie was.
Zonder flauwdoenerij heb je nog gelijk ook.

jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Het is wel grappig maar als echte film zou ik hem toch echt een onvoldoende geven.

jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Niet onmogelijk. Naar mijn weten staat alleen het aantal minuten in de weg.

alex____94
-
- 68 berichten
- 202 stemmen
Ik haat Michael Jackson. :$
Heb die clip al eens gezien, en die duurt wel lang.
Die zombies zien er wel redelijk tof uit.
1* voor de zombies.
kind!

Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Ik heb Michael Jackson nooit zo speciaal gevonden, maar deze clip vind ik wel ontzettend stoer.

Skylar_Malfoy
-
- 190 berichten
- 78 stemmen
Het valt niet te ontkennen dat deze clip vooral voor die tijd heel bijzonder is/was. De muziek ben ik verder ook geen fan van, maar de clip is geweldig.

pillie55
-
- 15 berichten
- 35 stemmen
IK moet zeggen,na dat ik de film over hem hebt gezien,Heb ik toch wel meer respect gegregen voor hem
Was absulaat geen fan van hem,Maar ik was toch blij dat ik het gezien heeft

pumpking
-
- 442 berichten
- 0 stemmen
MJ is gewoonweg de man , het pop idool heeft geschiedenis geschreve en dat zijn vele mense vergete desondanks zijn toegenome verslechtering van zijn privé leven. dit laat ( vind ik ) ons niet toe om hem toch nog respectabel te behandele en hem zijn verdiende punte te geven , hierbij een dikke 4.5 voor thriller
Verslechtering?
Je zou heilig moeten zijn als je ooit het hart had van hem.

ewalk
-
- 767 berichten
- 1059 stemmen
Een van de grootste filantropen in de popgeschiedenis. Veelzijdig artiest die met zijn muziek en tekst het publiek een kijkje in zijn gedachten liet nemen. Daarnaast was hij iemand die zeer begaan was met het welzijn van anderen en de toestand in de wereld. Dit is in zijn teksten te horen. Een geniaal musicus en idem artiest.