• 17.278 nieuwsartikelen
  • 182.344 films
  • 12.566 series
  • 34.775 seizoenen
  • 656.192 acteurs
  • 200.438 gebruikers
  • 9.465.986 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

BoordAppel schreef:

Ben benieuwd waar hij na PSV naartoe gaat, heeft de clubs voor het uitkiezen denk ik.

Misschien wel bondscoach van Zuid-Afrika

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

Ik wil hiddink over een aantal jaren nog wel weer eens als bondscoach zien. Wat waren we goed in '98...

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Tenzij je Brazilië bent, kun je met defensief spel aardig ver komen.

Wat een voordeel is voor Hiddink, is dat de Aussies momentum mee hebben en het teambelang en -prestatie boven alles zetten.

Het moet dan voor Guus niet moeilijk zijn om een aardige team te smeden die bij een gunstige loting de 2e ronde kunnen halen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Art schreef:

Misschien wel bondscoach van Zuid-Afrika

Er gaan al voorzichtige stemmetjes op om hem Belgische bondscoach te maken. Wij zitten hier momenteel toch zonder. Na afloop van de WK-campagne misschien.

Nederlanders beseffen dit misschien niet, maar hier in ons tweetalige landje is het altijd een soep, om ten eerste een bondscoach te kiezen en daarna een 'Belgische' ploeg samen te stellen, want wat je ook doet, het is nooit goed genoeg. Daarom is volgens vele mensen (die er verstand van hebben) eens tijd om een buitenlander te proberen. En waarom Guusje niet?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Het zou wel een uitdaging zijn om die ploeg weer in het gareel te krijgen. Maar hij wilde niet naar Duitsland toe omdat het een buurland van Nederland was dus misschien dat hij daarom ook Belgie links laat liggen.

Is het trouwens een record voor een coach om met 3 verschillende landen naar het WK te gaan of deden anderen dit voor Hiddink?

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

Nee, de Joegoslaaf Milutinovic deed het vaker, namelijk met: Mexico, Costa Rica, Verenigde Staten, Nigeria en China.

Leno

• 5922 berichten
  • 4461 stemmen

Mocht Leo het lukken, is het dan een record dat er 4 coaches uit hetzelfde land actief zijn op een WK?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

BoordAppel schreef:

Is het trouwens een record voor een coach om met 3 verschillende landen naar het WK te gaan of deden anderen dit voor Hiddink?

Ik heb op de radio de vraag gehoord: is het een record met drie trainers uit hetzelfde land naar een WK?

Van Basten met Nederland, Hiddink met Australië en Advocaat met Zuid-Korea. Er zal in Duitsland 2006 veel Nederlands gesproken worden.

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

En Trinidad & Tobago, onder leiding van Don Leo, heeft zich ook geplaatst voor het WK in Duitsland. Chapeau!

V

• 8369 berichten
  • 3383 stemmen

Hagele

• 184 berichten
  • 821 stemmen

Roep 't al dagen:

Poule 1 WK 2006:

1. Nederland

2. Australië

3. Trinidad & Tobago

4. Zuid-Korea

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Alleen jammer dat de scheidsrechter de regeltjes niet kent... of zag hij het verkeerd?

Najah Leuk voor Leo!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Mocht dat inderdaad? Zag het al lang aankomen en ik vroeg me af waarom die keeper niet ff wachtte. Maar goed, leuk dat Trinidad & Tobago door is. Zag trouwens enkel de laatste 10 minuten maar die hadden echt niets meer met voetbal te maken .

Er zal in Duitsland 2006 veel Nederlands gesproken worden.

Jep, nu nemen wij Duitsland eens even over .

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2628 stemmen

speedy23 schreef:

Ik heb op de radio de vraag gehoord: is het een record met drie trainers uit hetzelfde land naar een WK?

Van Basten met Nederland, Hiddink met Australië en Advocaat met Zuid-Korea. Er zal in Duitsland 2006 veel Nederlands gesproken worden.

Plus Beenhakker inmiddels

Maar het is geen record. Op het WK '98 waren er dacht ik 7 of 8 Franse bondscoaches.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

Turkijke en Bahrein moeten beide zwaar gestraft worden voor het gedrag van hun spelers!

flinke boete en meerdere wedstrijden zonder publiek

als ze zo agressief reageren (Turkijke en Bahrein dus) na een wedstrijd moeten ze maar eens leren wat BESCHAAFD is

ik beweer dus niet dat voetbal beschaafdheid pur sang is, maar er zijn grenzen!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

En Jong Oranje naar het EK .

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

damon schreef:

Turkijke en Bahrein moeten beide zwaar gestraft worden voor het gedrag van hun spelers!

flinke boete en meerdere wedstrijden zonder publiek

als ze zo agressief reageren (Turkijke en Bahrein dus) na een wedstrijd moeten ze maar eens leren wat BESCHAAFD is

ik beweer dus niet dat voetbal beschaafdheid pur sang is, maar er zijn grenzen!

Turkije heb ik nog niet gezien, maar die spelers van Bahrein kan ik helemaal begrijpen... Ten eerste zou die scheidsrechter nooit meer een topwedstrijd mogen fluiten, hoe kan op dit niveau nou een scheidsrechter de regeltjes niet kennen

IK BEDOEL: Bahrein gaat niet naar het WK door een arbitrale blunder.

Ook vind ik het jammer dat scheidsrechters in het hedendaagse voetbal nooit kaarten geeft voor spelbederf. Die spelers van Trinibad en Tobago staan daar tijd te rekken zoals je het zelden ziet...om nou 10min. voor tijd al bij een corner vlag te gaan staan...(geef dan toch een gele kaart).

Leno

• 5922 berichten
  • 4461 stemmen

IK BEDOEL: Bahrein gaat niet naar het WK door een arbitrale blunder.

De scheids had gelijk hoor, dat mag echt niet (meer).

Ik heb alleen het einde gezien, spannend, amusant maar met voetbal had het niet veel te maken..

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Maar het is geen record. Op het WK '98 waren er dacht ik 7 of 8 Franse bondscoaches.

haha, is vijf ook goed?

Nu hoor ik weer verhalen dat het niet helemaal zeker is over Beenhakker aanblijft bij Trinidad & Tobago... Wat wil die man nou? Krijgt zeker niet genoeg betaald ofzo...

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Niet gelijk zo voorbarig reageren

Leo Beenhakker moet formeel nog tot overeenstemming komen met de bond van Trinidad over contractverlenging. Hij wil graag verder. "Maar er zal nog wel wat gepraat moeten worden. En dan gaat het niet om geld. Er zal qua infrastructuur veel veranderd moeten worden willen we ons goed kunnen voorbereiden op het WK. Wij hebben plannen, die ze wel moeten accepteren."

Bron: Nos.nl

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Overigens staat Hiddink op de 4e plaats van coaches die het meest op een WK is geweest. Deze mannen komen voor hem:

Bora Milutinovic 5 (1986 Mexico, 1990 Costa Rica, 1994 VS, 1998 Nigeria, 2002 China)

Carlos Parreira 4 (1982 Koeweit, 1990 VAE, 1994 Brazilie, 1998 Saudi-Arabie, 2006 Brazilie)

Henri Michel 4 (1986 Frankrijk, 1994 Kameroen, 1998 Marokko, 2006 Ivoorkust)

Als je kijkt naar verschillende landen is het dus wel een gelijkspel met Carlos Parreira die twee keer Brazilie coachte.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Leno schreef:

(quote)

De scheids had gelijk hoor, dat mag echt niet (meer).

Ik heb alleen het einde gezien, spannend, amusant maar met voetbal had het niet veel te maken..

Volgens mij niet hoor... op het moment dat de keeper de bal loslaat is die in het spel dus mag ook een speler van Bahrein die bal aannemen.

Leno

• 5922 berichten
  • 4461 stemmen

Vroeger niet, nu wel.

Bron: Uilenberg.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Je hebt gelijk ik heb het nagezocht...

erg dubieuze regel dat wel.

Hagele

• 184 berichten
  • 821 stemmen

Leno schreef:

Vroeger niet, nu wel.

Bron: Uilenberg.

Bron: Studio Sport

Maar 't is idd een vreemde regel.

Ik moet trouwens even terugkomen op mijn vorige post. Nederland is waarschijnlijk geen groepshoofd (staan nu 9e op de lijst) wat jammer is. Je zou dus een poule a la dit kunne krijgen:

1. Brazilië

2. Nederland

3. Portugal

4. Ivoorkust

Even speculeren:

Nederland dik eruit...hoewel ik altijd optimistisch ben, zie ik dit niet echt zitten, mocht het zo zijn.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2628 stemmen

Zit Portugal in de 3e pot?!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Hagele schreef:

Nederland is waarschijnlijk geen groepshoofd (staan nu 9e op de lijst)

Welke lijst?

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Als je 2e staat op de wereldranglijst zou het gek zijn wanneer je geen groepshoofd bent.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2628 stemmen

Nederland zit net in de 2e pot, omdat Spanje zich alsnog plaatste. Had Spanje verloren, dan zat Nederland net in de 1e pot. Dat klopt wel, maar ik begrijp het inderdaad ook niet zo.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Die ranking is gebaseerd op de ranglijst van de laatste jaren plus de prestaties op de laatste wk's (waar NL niet eens aan meedeed vorige keer, vandaar).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.