• 17.263 nieuwsartikelen
  • 182.334 films
  • 12.566 series
  • 34.775 seizoenen
  • 656.088 acteurs
  • 200.431 gebruikers
  • 9.465.067 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Zei ik al, ze hebben een beetje hetzelfde probleem als de Brazilianen, waren ze 4 jaar geleden ook niet topfavoriet? En de selectie is er nu niet bepaald op vooruit gegaan vind ik.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Kai schreef:

- Spanje die zijn de afgelopen jaren nog nooit vergekomen op een toernooi (competitie te zwaar?)

Dat vind ik altijd zo'n non argument. Alsof de spelers in de nationale teams van andere landen niet in zware competities spelen (waaronder de Spaanse).

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Niet allemaal, als je kijkt naar hoeveel spelers van het Nederlandselftal in de nationale competitie spelen is dat nog een vrij hoog aantal. Terwijl Spaanse internationals bijna allemaal in de Primiera da vision spelen dat toch een zwaardere competitie is.

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

Kai schreef:

De belangrijkste Braziliaanse spelers zijn wekelijks de uitblinker bij hun internationale topclub (Ronaldihno, Ronaldo, Kaka, Robinho) dat gaat ze heel veel kracht kosten.

Dragende spelers die erg in vorm zijn, dat zijn juist DE spelers die je in het nationale elftal wil hebben. Is toch belangrijk..... Vind juist dat die het team kunnen helpen, ze zijn in vorm en spelen automatisch gemakkelijk mee met de ploeg en daar kan iedereen zich aan optrekken.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Doom schreef:

(quote)

Dragende spelers die erg in vorm zijn, dat zijn juist DE spelers die je in het nationale elftal wil hebben. Is toch belangrijk..... Vind juist dat die het team kunnen helpen, ze zijn in vorm en spelen automatisch gemakkelijk mee met de ploeg en daar kan iedereen zich aan optrekken.

Heb je gelijk in maar nou komt het, op veel van die spelers wordt wekelijks roofbouw gepleegd (om het even zwaar uit te drukken) dus in hoeverre zijn de spelers nog in vorm wanneer het er op aankomt.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Kai schreef:

- Engeland (draait op dit moment voor geen meter wat dus vaak is bij latere winnaars en hebben zo ongeveer de beste selectie van de wereld)

Beste selectie ter wereld? Welnee.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Kai schreef:

Niet allemaal, als je kijkt naar hoeveel spelers van het Nederlandselftal in de nationale competitie spelen is dat nog een vrij hoog aantal.

Nu wel ja, maar dat argument wordt elk WK als Spanje tegenvalt weer uit de kast getrokken. Ik blijf het complete onzin vinden, zowat al die Brazilianen spelen ook in de Europese topcompetities en die kunnen wel wereldkampioen worden.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

(quote)
Beste selectie ter wereld? Welnee.

Ook niet de allerbeste, maar op de keeper na hebben ze eigenlijk geen zwakke punten: achterin Campbell, Terry, Cole.

middenveld: Lampard, Gerard Beckham

Voorin: Rooney, Owen

Een kleine greep uit de selectie en dan kom je toch al snel tot de conclusie dat je veel van dit land mag verwachten.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Nu wel ja, maar dat argument wordt elk WK als Spanje tegenvalt weer uit de kast getrokken. Ik blijf het complete onzin vinden, zowat al die Brazilianen spelen ook in de Europese topcompetities en die kunnen wel wereldkampioen worden.

Heb je gedeeltelijk wel gelijk in al speelde tijdens het wk'02 ook niet alle brazilianen bij topclubs.

Maar Spanje doet het sowieso zelden goed op een groot toernooi, maar ik blijf zeggen dat de competitie daar verband mee heeft. Je kunt er natuurlijk niet alles op afschuiven, maar het heeft er wel mee te maken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kai schreef:

- Spanje die zijn de afgelopen jaren nog nooit vergekomen op een toernooi (competitie te zwaar?)

Niet fair. Het WK 2002 was een goed toernooi van Spanje, ze hadden ook naar de halve finale moeten gaan. Of wil je beweren dat de arbiters niet partijdig waren?

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Niet partijdig, eerder slecht.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Laten we het op slecht houden, zeer slecht. Drie zuivere goals afkeuren.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ok maar dan nog blijven ze matig presteren op grote toernooien...

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Als die scheidsrechter eerlijk en correct had gefloten hadden ze toch minstens de halve finale van dat WK gespeeld. Dat lijkt me toch een aardige prestatie.

Op het laatste EK hadden ze het "geluk" bij de beide finalisten van het toernooi in de poule te zitten.

Leno

• 5922 berichten
  • 4458 stemmen

Confrontatie gaf Cruijff goed gevoel

door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Johan Cruijff heeft een goed gevoel overgehouden aan de confrontaties met de diverse politici met wie hij tijdens Nederland-Macedonië geconfronteerd werd en op wie hij recentelijk kritiek uitte.

De beste Nederlandse voetballer ooit: "Ik was wel verrast dat ik uitgerekend in dat vak zat. Misschien was het toeval, misschien ook niet." Dat hij ook nog eens pal naast Rita Verdonk zat, was natuurlijk wel héél toevallig.

De minister van Vreemdelingenzaken en Integratie is momenteel de grote dwarsligger inzake de versnelde naturalisatie van Salomon Kalou, om de Feyenoorder zo in staat te stellen om met het Nederlands elftal tijdens het komende WK in actie te komen. Buiten zijn medeweten om bleek de KNVB Johan Cruijff dus subtiel een kaartje voor de stoel naast Verdonk gegeven te hebben.

Ben benieuwd waar ze het over hebben gehad..

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Als Cruijff haar niet kan overhalen dan houd het toch echt op. Kalou is een speler die vaak en snel kan scoren, en daar heeft het Nederlands elftal tekort aan.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

De playoffs zijn bekend :

Turkije - Zwitserland

Tsjechië - Noorwegen

Spanje - Slowakije

Gelukkig dus geen Tsjechië tegen Slowakije. Het lijkt mij dat Tsjechië en Spanje zich kunnen plaatsen maar bij Turkije-Zwitserland kan het m.i. alle kanten uit. Ik ben benieuwd.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

De Tjechen gaan het volgens mij nog erg lastig krijgen tegen de stugge Noren.

Wie ook al weer de Duitsers bij de titelkandidaten rekende heeft zeker de oefenwedstrijd tegen China niet gezien (die ze overigens wel met veel geluk door een penalty wonnen). China domineerde vrijwel de gehele wedstrijd en had zeker vier grote kansen. Mijn voorspelling: Duitsland komt de pouleronde nog niet eens door.

Maar dat kan natuurlijk ook aan China liggen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mijn voorkeur ging al uit naar Slowakije maar je moet het natuurlijk wel doen. Twe jaar terug trof Spanje Noorwegen in de play-offs, die blijven lastig.

Maar dit is zeker te doen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Als Cruijff haar niet kan overhalen dan houd het toch echt op. Kalou is een speler die vaak en snel kan scoren, en daar heeft het Nederlands elftal tekort aan.

We hebben topspitsen rondlopen in zware competities. Waarom zouden we behoefte hebben aan een spits die in de Nederlandse competitie bij een goedlopend Feyenoord amper doelpunten maakt?

Op de topscorerslijst van teletekst zie ik hem i.i.g. niet staan.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

kijkert schreef:

We hebben topspitsen rondlopen in zware competities. Waarom zouden we behoefte hebben aan een spits die in de Nederlandse competitie bij een goedlopend Feyenoord amper doelpunten maakt?

Op de topscorerslijst van teletekst zie ik hem i.i.g. niet staan.

Van topspitsen mag je verwachten dat ze doelpunten maken tegen een nietig Macedonië, ook tegen Armenië hadden ze het erg moeilijk. Kuijt op rechts vind ik tegenvallen, een spits die je wel kan vinden op de topscorderslijst van teletekst. Kalou scoort momenteel wellicht minder dan Kuijt maar heeft meer talent, ik vind dat iemand die zo graag in het Nederlands elftal wilt spelen, en met zoveel talent, het verdiend om er in te spelen. Van Nistelrooi is de enige spits van een bepaald kaliber goed genoeg voor op internationaal niveau, alleen mist de kwaliteit om het initiatief te nemen, iets wat Robben wel weer heeft, maar die speelt al op links. Kalou zou dus op rechts van meerwaarde kunnen zijn aangezien hij ook wel die kwaliteit bezit. En hoe meer goed aanvallers, hoe beter voor het Nederlands elftal.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Van topspitsen mag je verwachten dat ze doelpunten maken tegen een nietig Macedonië, ook tegen Armenië hadden ze het erg moeilijk. Kuijt op rechts vind ik tegenvallen, een spits die je wel kan vinden op de topscorderslijst van teletekst. Kalou scoort momenteel wellicht minder dan Kuijt maar heeft meer talent, ik vind dat iemand die zo graag in het Nederlands elftal wilt spelen, en met zoveel talent, het verdiend om er in te spelen. Van Nistelrooi is de enige spits van een bepaald kaliber goed genoeg voor op internationaal niveau, alleen mist de kwaliteit om het initiatief te nemen, iets wat Robben wel weer heeft, maar die speelt al op links. Kalou zou dus op rechts van meerwaarde kunnen zijn aangezien hij ook wel die kwaliteit bezit. En hoe meer goed aanvallers, hoe beter voor het Nederlands elftal.

Als Kalou zo graag voor NL wil spelen, kan hij best nog drie jaartjes wachten. Die jongen heeft net de baard in zijn keel zitten.

We hebben Nistelrooy, Makaay, Kluivert, Kuyt, Hasselbaink.. genoeg lijkt me. En dat er tegen Macedonië niet gescoord werd? So what? Zonder Kalou hebben we 32 uit 12 gehaald, een prima resultaat.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

kijkert schreef:

We hebben Nistelrooy, Makaay, Kluivert, Kuyt, Hasselbaink.. genoeg lijkt me. En dat er tegen Macedonië niet gescoord werd? So what? Zonder Kalou hebben we 32 uit 12 gehaald, een prima resultaat.

Makaay was ik vergeten, goede spits idd. Kluivert en Hasselbaink worden waarschijnlijk niet meer opgeroepen.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Makaay ook niet denk ik.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

We hebben met Van Persie en Robben al twee man die heel goed van de flanken kunnen komen. En dat Van Persie vaak naar binnen komt vind ik een non-issue want dat doet Kuyt nog veel meer en je dacht toch niet dat Kalou de hele wedstrijd op de flanken blijft ? En het zogenaamde spitsenprobleem is gewoon onzin tot en met.

En als je Kalou Nederlander wil maken omdat hij een talent is vind ik het helemaal onzin want we hebben talent genoeg (Huntelaar, Jenner, de Ridder, Afellay) om een goede aanval op te stellen.

Laat Kalou lekker voor Ivoorkust gaan voetballen met zijn broer en zeker niet het Nederlandse elftal verpesten met zijn arrogantie.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Als Cruijff en Marco van Basten ook duidelijk aangeven dat Kalou van 'meerwaarde' is dan zou dat toch wel iets betekenen. Zet de Ridder, Jenner , en Afellay maar uit je hoofd, met Huntelaar kan het nog wel wat worden. Om eerlijk te zijn zie je mij er niet van wakker liggen mocht Kalou überhaupt geen Nederlander worden. Maar hij zou nog weleens de juiste wissel kunnen zijn zoals Kanu en Kluivert ook eens waren.

PS. ik reageer even op het bericht omdat ik het sterke vermoeden heb dat je met "je" naar mij refereert.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Was niet in referentie op jouw bericht hoor maar meer in het algemeen. Ik snap echt niet waarom mensen zo graag zien dat Kalou Nederlander word. Ik vind het zelfs uit etisch perspectief niet kunnen. Zijn broer !!! is nota bene international bij een ander land

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Tja, dat is de keuze van zijn broer he

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vind gewoon dat dat Kalou bij de Ivoorkust moet spelen of helemaal nergens. Kom op, alleen echte Nederlanders horen in het Nederlands elftal, anders wordt het internationale voetbal meer een contest 'Wie geeft de topspelers het eerst een paspoort'.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Tja we moeten het voorbeeld nemen van de slimme Duitsers die nu een geïntegreerde braziliaan in hun elftal hebben omdat ze zelf tekort hebben aan goede aanvallers. Maar goed, Nederland heeft daar dus niet tekort aan dus wat mij betreft einde kwestie Kalou

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.