• 17.257 nieuwsartikelen
  • 182.325 films
  • 12.566 series
  • 34.773 seizoenen
  • 656.033 acteurs
  • 200.431 gebruikers
  • 9.464.931 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Hebzucht bedreigt het voetbal

Als ze daadwerkelijk hier meer aan gaan doen, dan is dat goed nieuws, zeker voor de Nederlandse voetbalclubs.

Leuk.

Belangrijker is om de belachelijke bevoordeling van rijke clubs in Europese toernooien te verminderen.

Gewoon weer een EC1, met ALLEEN landskampioenen, een EC2 met ALLEEN bekerwinnaars, en een EC3 met de rest.

Rijke eigenaren ban je niet uit, en is bovendien de schuld bij een ander leggen.

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 8178 stemmen

Nederland - Macedonie

Ik gok 2-0

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

ROOSKY schreef:

Nederland - Macedonie

Ik gok 2-0

4 - 0

Twee keer een buitenlander, een Ajacied en een AZter.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nederland - Macedonia 3-0

San Marino - Spanje 0-5

stan

• 4649 berichten
  • 1288 stemmen

Nederland - Macedonia 3-1

San Marino - Spanje 2-3

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Het spannends wordt volgens mij de groep met Israel, Frankrijk, Zwitserland en Ierland.

Ik hoop dat Ierland het redt, en verder dan Frankrijk maar bij gebrek aan leuker spul.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Laat ik eens optimistisch zijn: 6-0 voor Nederland (Tjechië-Nederland had ik goed )

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Ik zou het leuk vinden voor Israel als ze zich kwalificeren, zal een primeur zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Waar ik al op gehoopt had; een vroege treffer van Spanje. In de eerste minuut is het al raak. Raul/Antonio Lopez en Fernando Torres en Ramos volgen.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Davids!

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Nou dat was niet veel. Toch hulde aan de verdediging van Oranje dat deze kwalificatie 850 minuten achter elkaar de 0 heeft gehouden. Maar toch jammer dat deze wedstrijd niet gewonnen werd.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2628 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Ik zou het leuk vinden voor Israel als ze zich kwalificeren, zal een primeur zijn.

Ik meen me te herinneren dat Israel in het verleden zelfs een keer de halve finales van het WK heeft gehaald. Correct me if I'm wrong

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

0-6 en Spanje liet een goede indruk achter. Fernando 'El Nino' Torres die eindelijk zich op het gemak voelt in het oogverblindende rood gele tenue. De indruk die mij is gegeven stelt me gerust.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Ja en nu een play-off tegen waarschijnlijk Noorwegen, Slowakije of Zwitserland (Tsjechië , Spanje en Turkije zullen wel een voorkeursbehandeling krijgen).

Dat moet toch te doen zijn

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Waar is die tijd toch gebleven dat Nederland dit soort ploegen met 5-0 oprolde? Nou ja, het was dan ook vrij lastig voetballen tegen 11 verdedigers. Nu maar hopen dat genoeg van die suffe ploegen geloosd zijn in de kwalificatiereeks zodat dat WK leuk gaat worden.

Ook leuk dat Tsjechië gewonnen heeft want dat vind ik toch een sympathieke ploeg.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Ik meen me te herinneren dat Israel in het verleden zelfs een keer de halve finales van het WK heeft gehaald. Correct me if I'm wrong

Voor de zekerheid even de WK's nagegaan op fifa.com maar ik wist het eigenlijk al bijna zeker. Is dus niet zo.

BoordAppel schreef:

Waar is die tijd toch gebleven dat Nederland dit soort ploegen met 5-0 oprolde?

Idd, te triest voor woorden hoe de wedstrijd verliep, ze kunnen ook zelden eens met een ruime score overtuigen.

Ook leuk dat Tsjechië gewonnen heeft want dat vind ik toch een sympathieke ploeg.

Tja, uitlatingen van blijdschap, ik betwijfel of je hetzelfde had gevonden als Nederland niet van Tsjechië had gewonnen gedurende deze kwalificatiereeks

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Jawel hoor, op het EK gunde ik ze ook het beste. En niet omdat ze toen ook erg sympathiek waren door Duitsland uit te schakelen .

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Don Leo

Gewoon gewonnen van Mexico en nu moet hij met dat nietige Trinidad & Tobago tegen Bahrein voor een plaats op het WK

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

excusez le mot, maar wat een kutwedstrijd was dat zeg! ben halverwege maar overgeschakeld op Engeland-Polen...

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Gewoon gewonnen van Mexico en nu moet hij met dat nietige Trinidad & Tobago tegen Bahrein voor een plaats op het WK

Mexico kwam zeker met een B team? Niet dat het dan nog knap is, maar toch. Ik hoop dat ze van Bahrein gaan winnen.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

BenicioDelToro schreef:

excusez le mot, maar wat een kutwedstrijd was dat zeg! ben halverwege maar overgeschakeld op Engeland-Polen...

Die Engelsen zijn anders ook niet zo spectaculair, laatst nog met 4-1 verloren van Denemarken, dat zich niet wist te kwalificeren.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

En wat we hebben we toch een fantastisch Europees kampioen .

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Ik denk dat dat net het verschil is tussen een competitie en een tournooi!

Is echt een moment opname zo'n WK/EK. Met geluk en goed defensief voetbal kom je een heel eind.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Die Engelsen zijn anders ook niet zo spectaculair, laatst nog met 4-1 verloren van Denemarken, dat zich niet wist te kwalificeren.

Engeland-Polen was ook niet alles, dat ben ik met je eens. Maar van Oranje werd ik echt moedeloos. Dan is een andere wedstrijd al gauw beter.

En daar wordt tenminste nog gescoord. Of ze nu winnen of verliezen, doelpunten vállen er. Er is niets zo vervelend als naar een saaie 0-0 wedstrijd te kijken... Vind ik dan.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Dan had je nog beter naar Frankrijk - Cyprus kunnen kijken. Alleen dan heb je dat vreselijke Eurosport-commentaar maar het was in elk geval beter als wat Oranje op de mat heeft gelegd.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Vaak vind ik dat Eurosport commentaar beter dan dat van bijvoorbeeld SBS 6

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Dan had je nog beter naar Frankrijk - Cyprus kunnen kijken. Alleen dan heb je dat vreselijke Eurosport-commentaar maar het was in elk geval beter als wat Oranje op de mat heeft gelegd.

die wedstrijd was ook weinig aan. Ook zwaar jammer dat die fransen ondanks hun belaberde reeks toch na het wk gaan. Had het de zwitsers veel meer gegund.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

0-6 en Spanje liet een goede indruk achter. Fernando 'El Nino' Torres die eindelijk zich op het gemak voelt in het oogverblindende rood gele tenue. De indruk die mij is gegeven stelt me gerust.

en wat vond je van die opstoot op de training? geen aanval hoor van mij op jou, gewoon nieuwsgierig, hoe een "spanjaard" daar over denkt

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik geloof trouwens niet dat Brazilië de wereldtitel binnenhaalt. Ze zullen wel weer verkomen, maar ik denk toch dat er een moment komt dat ze opgebroken zijn.

De belangrijkste Braziliaanse spelers zijn wekelijks de uitblinker bij hun internationale topclub (Ronaldihno, Ronaldo, Kaka, Robinho) dat gaat ze heel veel kracht kosten. Daarbij komt nog dat ze op dit moment al goed in vorm zijn, terwijl het vaak de landen zijn die pas laat op gang komen (groeien in het toernooi) het toernooi winnen.

Landen die hier als favoriet worden aangeschreven waarvan ik denk dat ze het niet redden zijn;

- Mexico die komen toch echt kwalitiet te kort denk ik.

- Spanje die zijn de afgelopen jaren nog nooit vergekomen op een toernooi (competitie te zwaar?)

- Argentinië heeft een beetje hetzelfde probleem als Brazilië.

- Bij Italie hangt het ervan af of Lippi nog een echt elftal erneer weet te zetten en dan met name voorin want daar klopt het al jaren niet.

Ik denk dat de echte kanshebbers zijn:

- Duitsland (thuisvoordeel + echte toernooi voetballers)

- Engeland (draait op dit moment voor geen meter wat dus vaak is bij latere winnaars en hebben zo ongeveer de beste selectie van de wereld)

- Nederland (Doet het altijd goed, iedereen heeft het naar z'n zin en ik heb veel vertrouwen in Van Basten het enigste gevaar schuild in de verdedigdende landen wanneer ze het spel moeten maken en in de onderschatting van de tegenstander.

- Frankrijk is ook een topfavoriet, het elftal is wat vernieuwd en hebben wat dingen goed te maken.

(voorspelling, Zidane wordt de beste voetballer van het WK)

- Ook Brazilië zal het goed doen maar word geen wereldkampioen daarvoor zijn ze toch teveel favoriet en zoals ik hierboven al zei zijn ze niet op het juiste moment in de supervorm die ze nodig hebben.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

En Argentinië dan ? Dat is voor mij kanshebber nummer 1.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.