• 17.257 nieuwsartikelen
  • 182.325 films
  • 12.566 series
  • 34.773 seizoenen
  • 656.033 acteurs
  • 200.431 gebruikers
  • 9.464.918 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviefreak#1 schreef:

En Naomi Watts die haat voor de Duitsers (qua voetbal) ligt gewoon nog van de jaren'70 en dat moet zelfs jij snappen. Die haat is pas weg als we Welltmeister worden IN Duitsland in de finale tegen de Duitsers zelf.

Ik snap het sportief gezien nog wel maar doelde vooral buiten het voetbal.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Er is helemaal geen haat tegenover Duitsers, slechts sportieve rivaliteit.

Vreemd dat dat trouwens van een Spanje liefhebber komt. Die kunnen in eigen land niet eens door dezelfde deur.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

Naomi Watts schreef:

Echt weer typisch Nederlands dat haat voor de duitsers.

Je kunt spelers als Kahn en Ballack moeilijk sympathiek noemen, daar zal zelfs een Duitser moeite mee hebben.

Die aversie is ook echt niet iets Nederlands, ik denk dat er op de wereld veel meer liefhebbers zijn van het Nederlandse voetbal (/elftal) dan van het Duitse voetbal (/elftal).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vind ze sympathiek, vooral Kahn vindt ik zeer sympathiek. Vooral buiten het veld omdat ze op het veld die felle mentaliteit hebben, maar zeker wel sympathiek.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

BoordAppel schreef:

Vreemd dat dat trouwens van een Spanje liefhebber komt. Die kunnen in eigen land niet eens door dezelfde deur.

Die heb je bijna in elk land wel, vergelijkbaar met de situatie tussen Arnhemmers en Nijmegenaren, alleen is de situatie tussen Madrilenen en Catalanen stukken extremer maar goed vergelijkbaar.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Naomi Watts schreef:

vooral Kahn vindt ik zeer sympathiek..

Don't push your luck. .

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Die heb je bijna in elk land wel, vergelijkbaar met de situatie tussen Arnhemmers en Nijmegenaren, alleen is de situatie tussen Madrilenen en Catalanen stukken extremer maar goed vergelijkbaar.

Gewoon hetzelfde als de relatie tussen Duitsers en Nederlanders dus.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jij haalde aan dat bepaalde spanjaarden niet met elkaar door 1 deur kunnen terwijl dat in Nederland hetzelfde is, dat was mijn punt.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Zo erg is het volgens mij niet tussen Arhnemmers en Nijmegenaren, of wel kos?

Vind het gewoon raar dat je op sportieve rivaliteit (haat is er echt niet hoor volgens mij) tussen Nederland en Duitsland kotst terwijl in het door jou zo geliefde Spanje hetzelfde gebeurd (waar je zelf trouwens ook aan meedoet).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

ZOals ik zei had ik het over buiten de voetbal. Bepaalde opmerkingen over duitsers etc. Qua voetbal blijft het sportieve rivaliteit, geen haat.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Ook buiten het voetbal heb ik geen idee waar je dat vandaan haalt. Ik heb nooit wat van Duitslandhaat gemerkt. Natuurlijk maken we nog steeds grappen over de oorlog en weet ik wat maar dat heeft niets met haat te maken.

Maar wel erg off topic .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Die haat merk ik wel bij mijn persoonlijke vriendenkring maar ik zeg ook niet dat elke Nederlander zo is. Nou dat zei ik wel eigenlijk maar bedoelde dat niet.

Je hebt gelijk.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

BoordAppel schreef:

Zo erg is het volgens mij niet tussen Arhnemmers en Nijmegenaren, of wel kos?

. Ook buiten de sport. .

Perfectly clear

• 283 berichten
  • 18 stemmen

Rivaliteit tussen Duitsland en Nederland is op een zekere hoogte juist super komische, elkaar een pesten op een leuke manier is toch geweldig ?

Een van mijn beste vrienden is Duits maar woont hier in Nederland maar reken maar als Duitsland verliest ik hem dan wel ga jennen met b.v. shirtjes van het desbetreffende land waar Duitsland tegen verloren heeft aan zijn deur hangen enz enz

Net zoals hij mij pakt met de playoff tegen Ierland, staat er voor mijn deur ook een kratje Guinness een cdtje van the Dubliners en zo'n shirtje van Ierland (cd en shirt moest ik wel weer terug geven gelukkig).

Kortom rivaliteit maakt het juist leuk.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Als er spelers zijn die ik absoluut niét sympathiek vind, en tevens ook weinig respect voor heb zijn dat Kahn en Ballack wel. Kahn is een arrogante luldebehanger die scheidsrechters probeert te manipuleren door zijn gezaghebbende houding, en ondertussen zijn medekeepers kleineert. Ballack is mister schwalbe himself, een reus van 2 meter die zich keer op keer laat vallen in het strafschopgebied om de meest onbenullige dingen. Zie bijv. Chelsea - Bayern Munchen vorig jaar. Verder koester ik absoluut geen haat tegen de Duitsers, maar ik kan niet ontkennen dat ik ze het liefst zie verliezen. En andersom is dat ongetwijfeld ook zo, een vechtersmentaliteit hebben ze als geen ander, hoewel 2002 wel een kwestie van geluk was, Brazilië bleek toch een maatje te groot toen, i.t.t. Zuid-Korea en Turkije.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Kahn is al jaren de beste keeper van de wereld met Van der Sar.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

De heerschappij van Kahn is wel een beetje aan het afbrokkelen hoor, de laatste jaren. (Auf geht's Lehmann & Hildebrand!)

Of je ze sympathiek vindt of niet (deze lichting vind ik zelf overigens een stuk sympathieker dan bijvoorbeeld de jaren dat Matthäus en Effenberg de dienst uitmaakten bij Die Mannschaft), je kunt niet ontkennen dat die gasten doorgaan tot het gaatje. Een mentaliteit die bij 'onze jongens' nog wel eens wil ontbreken...

Over Duitsers als volk op zich: ik ken genoeg volkeren die ik minder sympathiek vind dat onze Oosterburen. Sterker nog; ik heb persoonlijk alleen maar goede ervaringen met Duitsers. Vind het echt jammer dat mensen nog altijd haat koesteren tegen Duitsers (van mensen van 70 of ouder kan ik het me nog indenken, en van joodse mensen ook), terwijl de huidige generatie daar niets mee te maken heeft. Sterker nog, de Duitsers van nu schamen zich kapot voor hun voorouders.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Een mentaliteit die bij 'onze jongens' nog wel eens wil ontbreken...

Wilde ontbreken inmiddels zijn die tijden voorbij

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Ja, vooral dankzij de inbreng van minder grote namen als Opdam, Vlaar en Boularouz. Jongens die het nog waarderen als ze worden opgeroepen voor het nationale elftal. Echt een gouden zet van San Marco!

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Hoe grappig zou het zijn, gezien Marco's constante grijns tijdens persconferenties, als Van 't Schip het gehele brein erachter is.

Was het niet zo dat we twee bondscoaches hadden, waar Marco voornamelijk het gezicht van zou vormen.

Bovendien heeft Van 't Schip een eredivisieclub onder zijn hoede gehad.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Het maakt mij niet uit wie het brein is, als het maar werkt!

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

toch jammer dat boularouz zo makkelijk gepasseerd wordt, vanwege 1!!!! slechte wedstrijd. Die vent is normaal onpasseerbaar.. Vlaar zal ook best een balletje kunnen trappen, maar als je boularouz ziet dan durf je al niet eens meer aan de wedstrijd te beginnen..

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Vlak Vlaar niet uit hè...

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

Nej ik heb em op wk u20 gezien en maakte echt een goede indruk, maar zoals ik al zei, geef mij op dit moment nog maar de kannibaal

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

boularouz loopt het risico tegen geel aan te lopen en geschorst te worden geloof ik.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Nee Boulahrouz is geblesseerd (ook uitgevallen in de wedstrijd tegen Tsjechië, als het niet nodig is om een lichtgeblesseerd iemand op te stellen moet je dat ook niet doen vind ik). Ik kan je verzekeren dat Boula nog altijd eerste keus is

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

kos schreef:

boularouz loopt het risico tegen geel aan te lopen en geschorst te worden geloof ik.

Dat zijn :

-Wesley Sneijder

-Giovanni van Bronckhorst

-Ruud van Nistelrooij

-Dirk Kuyt

-Danny Landzaat

Bij een gele kaart tegen Macedonië zijn ze de eerste wedstrijd op het WK geschorst.

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

kranten vertelden mij wat anders vanmorgen, maar goed... we'll see

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Gewoon een B-Team opstellen, deden de Fransen ook.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Hebzucht bedreigt het voetbal

Als ze daadwerkelijk hier meer aan gaan doen, dan is dat goed nieuws, zeker voor de Nederlandse voetbalclubs.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.