• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.284 films
  • 12.566 series
  • 34.761 seizoenen
  • 655.998 acteurs
  • 200.430 gebruikers
  • 9.464.288 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

damon schreef:

in Nederland moet eens het besef komen dat je niet mooi hoeft te voetballen

Ik heb het niet over mooi maar over goed voetbal.

Wanneer Nederland 1e staat in de poule en geen 1 ander land betere resultaten heeft, dan moet je vBasten op je knieen bedanken dat hij dit doet

Pfff.. zo'n prestatie is het nou ook weer niet.

In ieder ander land doen ze een moord voor zulke resultaten, maar in Nederland eist men ook nog eens goed spel en een hoge uitslag

In de meeste andere landen hebben ze ook niet bepaald even goede spelers als die van Oranje.

als Nederland onder druk komt dan heb ik liever spelers die luisteren naar de coach en hun opdracht uitvoeren dan eigenwijze spelers (vBommel, Seedorf...)

want juist die spelers zorgen voor onrust

dat men vindt dat vBommel beter is dan de huidige spelers kan misschien klopppen, maar dat betekent niet meteen garantie voor rendement (zie het Makaay debacle)

Tuurlijk is het geen garantie, maar dat Boateng het beter gaat doen vind ik heel wat minder garantie.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

laatst was het nog schandalig dat Sneijder was geselecteerd en geen vBommel

het is IEDERE keer weer schandalig dat die-en-die er wel bij zit en vBommel niet

maar de afweging dat vBommel er niet bij is en bv. Boateng wel wordt niet genomen aan de hand van de voetbalkwaliteiten, maar aan de hand van het teambelang

het is blijkbaar beter voor de team om Makaay thuis te laten (ook al schiet hij er elke week 1+ in in Duitsland) omdat hij geen rendement heeft in Oranje

Het is beter om ACMilan-basis-klant Seedorf thuis te laten omdat hij geen rendement heeft in Nederland

Het is beter om vBommel......(vul maar in)

Maar ik vermoed dat vooral PSV-sympathisanten het gewoon niet kunnen hebben dat hun oogappeltje er niet bij zit

Hier in Amsterdam zitten ze echt niet te zeuren waarom dan weer Sneijder en dan weer de Jong (of iemand anders) ineens niet meer geselecteerd worden

Nederland heeft met en zonder vBommel bijna nooit dominant voetbal laten zien (ik kan me een goede wedstrijd uit tegen Engeland en uit tegen Duitsland herinneren) maar voor de rest is het inderdaad triest

maar wanneer ik kijk naar de toplanden:

Tsjechie: troosteloos 2e

Frankrijk: nog maar de vraag of ze zelfs de kwalificatie halen!

Engeland: moet 2x winnen om meteen te kwalificeren

Spanje: staat 2e, en is ook maar de vraag of ze zelfs 2e kunnen worden

zij spelen echt niet goed

misschien dat op dit moment Brazilië als enige land goed speelt, maar alle andere landen proberen gewoon op resultaat te spelen

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Tja, achteraf...

Je kan niet ontkennen dat van Basten wel erg ongeloofwaardig wordt.

Hij rekent Bommel af op de twee wedstrijden die hij in de basis speelde, terwijl Bommel het seizoen ervoor met karakter en leiderschap de concurentie ver achter zich liet.

En dan Van Basten die dan zijn 'eigen' criteria volgt door Maduro meteen te selecteren toen deze opgesteld werd in Ajax 1.

En de toenmalige aanvoerder, Davids die volgens diezelfde criteria niet 'oproepbaar' was omdat deze niet speelde. Nu speelt ie wel, maar dreigt ie alsnog af te vallen omdat, wederom, volgens de 'criteria' overbodig is geworden [vd Sar heeft het afgelopen jaar die taak goed ingevuld]. In het Engels heb je daar een aantal woorden voor: What a bunch of crap...

En dan heb ik het niet eens over Heitinga, die, toen zijn vormcrisis [maar euh, was hij ooit in vorm dan?] begon, plaatsnam op de tribune en alsnog erbij zat, en dus volgens de 'hiërarchie' nog vóór Bommel, Seedorf en Davids stond. What a bunch of crap....

En mooi voetballen? Dit Oranje speelt echt geen resultaatvoetbal hoor. Het is enkel het resultaat van niet mooi kunnen voetballen. Wie beter op het middenveld dan een Seedorf die wekelijks resultaatvoetbal speelt en wereldspitsen bedient met steekpassen.

Nee, ik heb liever een Bommel, Davids en Seedorf op het middenveld. Internationaal en toernooiervaring, eigenwijs en nare trekjes die je wel nodig hebt om de mentale voordeel te hebben. Denk je echt dat je enkel met 'taken uitvoeren' geraffineerde Italianen, Brazilianen en Argentijnen de baas bent als het er echt op aankomt...

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

damon schreef:

laatst was het nog schandalig dat Sneijder was geselecteerd en geen vBommel

het is IEDERE keer weer schandalig dat die-en-die er wel bij zit en vBommel niet

maar de afweging dat vBommel er niet bij is en bv. Boateng wel wordt niet genomen aan de hand van de voetbalkwaliteiten, maar aan de hand van het teambelang

Snap ik, maar geef dan een goede reden, want geen enkele voetballiefhebber snapt er nu wat van.

het is blijkbaar beter voor de team om Makaay thuis te laten (ook al schiet hij er elke week 1+ in in Duitsland) omdat hij geen rendement heeft in Oranje

Die heeft ook wel iets meer concurrentie..

Maar ik vermoed dat vooral PSV-sympathisanten het gewoon niet kunnen hebben dat hun oogappeltje er niet bij zit

Ik heb niks met PSV maar kijk gewoon naar wat de beste voetballers zijn.

Hier in Amsterdam zitten ze echt niet te zeuren waarom dan weer Sneijder en dan weer de Jong (of iemand anders) ineens niet meer geselecteerd worden

Nee, dat moest er nog bijkomen, als je 3 wedstrijden bij Ajax in het eerste speelt wordt je al geselecteerd, goed of niet goed .

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

En nee, dit is geen afgunst tegenover Ajax, of sympathie hebben voor PSV. Dat is zo makkelijk...

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

damon schreef:

ander punt:

wie voorziet de komende tijd WEER een val van feyenoord in de competitie (zoals ze dat altijd doen na een wedstrijdje of 6-7)

en wie voorspelt dat vGaal net als Adriaanse net zo zelfdestructief te werk zal gaan, waardoor AZ aan het eind weer in elkaar stort

FORZA AJAX!

zo dat moest eruit

haha! wat een frustraties! ik hoop het voor je jongen. maar denk maar niet dat AZ niet geleerd heeft van vorig seizoen!

FORZA AZ!!!

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

er bestaat een voetballand genaamd Utopia, en daar spelen de teams mooi en dominant voetbal en winnen ze alles met 5 goals verschil

What a bunch of crap

jij noemt 3 voetballanden op die eens wereldkampioen zijn geworden en niet elke keer in de kwart/halve finale worden uitgeschakeld omdat ze in hun eigen droom van "mooi voetbal" verzuipen (hiermee doellend op NL, Ajax in Europa en vorig jaar AZ in NL)

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Ongeacht of de genoemde landen wereldkampioen zijn geweest, of in de ranglijsten vér achter het superieur gebleken Oranje liggen;

Een tegenstander als Italïe of Duitsland [laatste toernooien niet echt meer wat het geweest is] zullen Oranje altijd dwarszitten op alle fronten, anders dan voetbalkwaliteiten. Dit Oranje zie ik het echt niet beter doen hoor. Of moet Cocu achter elke man aangaan die een dribbelende jonkie hard aanpakt?

Ik kijk tijdens het eindtoernooi wel hoe zij er echt voor staan [zoveel interesseert dit Oranje mij].

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

Brazilië is anders met bijna altijd aanvallend voetbal redelijk succesvol geweest en zijn met hun droomvoorhoede wederom top favoriet voor de wereldtitel...

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Davids, van Bommel en Seedorf zou een ijzersterk middenveld zijn, Maduro dan in de verdediging, samen met Cocu, Kromkamp en de Jong. In de aanval gewoonlijk Robben op links, Van Nistelrooi in de spits (kluivert als eventuele invaller) en Babel/Kuijt op rechts. Het is alleen jammer dat Seedorf zo'n nare mentaliteit heeft terwijl hij eigenlijk een fantastische speler is, zonde om hem niet op te stellen maar wel begrijpelijk. En bij van Bommel denk ik aangezien hij nooit zo lovend was over Ajax ie zichzelf niet echt in de schoenen heeft gespeeld bij rasajaxieden Cruijff en van Basten. Maar ik denk dat van Basten het Nederlands elftal tekort doet om hem niet te selecteren.

Maar ik heb er sowieso (ondanks de erg mooie resultaten tot zover) weinig vertrouwen in dat Nederland wereldkampioen wordt, ze hadden dat allang moeten worden. En mensen moeten '88 maar eens uit hun hoofd zetten, sinds Griekenland Europees kampioen werd neem ik dat toernooi geeneens meer serieus.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Alstjeblieft zeg. Als je die goal hebt gezien(neem aan dat je die tegen udinese bedoeld) kun je toch nieamand anders de schuld geven van die goal als beletti.(of zoiets) Mooie column overigens van Hugo borst hierover afgelopen zaterdag in het AD. Ik kan er vrede mee hebben dat hij van bommel niet selecteert maar van basten maakt zich onsterfelijk belachelijk door dergelijke drogredenen op te geven. Laat staan mensen te beledigen. Dit heeft niets meer met voetbal te maken. Het is gewoon zo dat van basten van bommel niet graag mag.

Ik ben het met je eens. Mark van Bommel moet worden opgeroepen. Waar ik het niet mee eens ben is dat jij Beletti of wie dan ook de schuld geeft van dat doelpunt terwijl iedereen (incl. Rijkaard, Van Bommel en zelfs Hugo Borst) zeggen dat het de schuld van Van Bommel was.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Van Bommel had zelfs zijn excuses aan het teaam aangeboden.

Moet nog zien of Davids de laatste schifting overleeft.

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 636 stemmen

Loting Uefa cup.

Ze zeggen zware loting van Heerenveen, valtvind ik nog best mee gezien de andere pules. AZ overigens heeft ook een reel grotew kans om verder te komen.

SC Heerenveen: CSKA Moskow(RUS),Dinamo Boekarest(Roe), Olypique Marseille(Fra) en Levski Sofia(Bul)

AZ: Dnepr dnepropetrovsk(Oek), Grasshoppers(Zwi), Middlesbrough(Eng) en Lotex Lovech(Bul)

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Moeten we weer naar dat @&%$ Oekraïne... 't Is toch niet te geloven dat we uitgerekend Dnjepr en die Bulgaren uit hebben geloot...

T.O.

• 2471 berichten
  • 2858 stemmen

CAPIpsv schreef:

Loting Uefa cup.

Ze zeggen zware loting van Heerenveen, valtvind ik nog best mee gezien de andere pules.

Dit kan Heerenveen nooit halen. AZ heeft inderdaad wel een kans.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Moeten we weer naar dat @&%$ Oekraïne... 't Is toch niet te geloven dat we uitgerekend Dnjepr en die Bulgaren uit hebben geloot...

ik zei het al na de loting: wedden dat AZ uit moet tegen die russen

ment to be

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

1 t/m 3 plaatst zich toch voor de volgende ronde?

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 8174 stemmen

Klopt.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Heerenveen en AZ kunnen allebei nog gewoon door hoor. Een plaats bij de eerste drie moet voor beiden binnen de mogelijkheden zitten.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Van AZ zou je het inprincipe gewoon mogen verwachten.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Jong Oranje heeft zich geplaatst voor de play-offs voor het EK 2006 door een mooie overwinning op en bij Jong Tsjechië. Bij rust stonden onze jongens met 2-0 achter maar dat werd na rust omgebogen in een 4-2 overwinning. Doelpunten waren van Romeo Castelen, Julien Jenner, Klaas Jan Huntelaar en Gijs Luirink.

Door de overwinning is Jong Oranje koploper geworden in de poule. De eerste twee teams uit de poule gaan naar de play-offs. Het gat met de nummer 3 (Roemenië) is vier punten en dus niet meer overbrugbaar in 1 wedstrijd.

Jong Oranje

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Nu Het Echte Nederland nog he

Moet toch wel lukken aangezien Tsjechie o.a Nedved en Koller mist

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Het ziet er in ieder geval rooskleurig uit voor de toekomst van het Nederlands elftal. Jong Oranje doet het erg goed en Oranje onder 17 werd 3e op het WK. Nederland had ook nog nooit eerder meegedaan aan een WK in die leeftijdscategorie.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

En vergeet die finaleplaats niet op het laatste EK/WK voor spelers onder de 18.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Ik gok op 0-2 voor Nederland, wat denken jullie?

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3317 stemmen

Ik hou het op 1-1.

PatrickL

• 1586 berichten
  • 2432 stemmen

0-1

V

• 8369 berichten
  • 3383 stemmen

2-1

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

2-1 en dan tegen macedonië 4-0 en zijn zowel Tsjechië als Nederland direct geplaatst

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik denk dat Nederland wint maar ik hoop Czech.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.