- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
T.O.
-
- 2469 berichten
- 2856 stemmen
Dat zeg ik ook de hele tijd, alleen kenne nze hun eigen Spaanse taal. Een Catalaan kan Catalan, geen Castellano.
Ik bedoelde Castellano. Hoeveel Catalanen ken jij die geen Castellano kunnen spreken?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ken persoonlijk geen Catalanen maar het is algemeen bekend dat bepaalde streken zijn eigen taal heeft in Spanje. Spelers zoals Morientes, Raul, Torres, Helguera e.a. gaven dat ook al aan na hun uitschakeling in Portugal.
Dat mag en zal niet voor problemen zorgen. Hoeveel nationaliteiten spelen er wel niet bij verschillende clubs ?
Dat mag zeker voor geen problemen zorgen maar dat gebeurt helaas wel. De vijandigheid tussen de Madrilenen en Catalanen spelen ook een grote rol maar toch blijft het taal element ook een grote rol spelen. Er ontstaan groepen, geen team.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Dat mag en zal niet voor problemen zorgen. Hoeveel nationaliteiten spelen er wel niet bij verschillende clubs ?
Precies.
En het lijkt me echt sterk dat al die talen erg veel van elkaar verschillen. Slechts het Baskisch behoort niet tot de Indo-Europese talen, het Catalaans is volgens mij (en mijn encarta
) sterk verwant aan de Spaanse (/Castiliaanse) taal. Gaat het hier gewoon niet om de Oost-Groninger die zich irriteert aan de Zuid-Limburger? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
het Catalaans is volgens mij (en mijn encarta
) sterk verwant aan de Spaanse (/Castiliaanse) taal.
Vreemd als Spanjaarden het tegenovergestelde beweren.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Volgens mij staan de jeugdopleidingen van Barcelona, Athletic Bilbao en Real Sociedad beter aangeschreven dan die van de 2 Madrileense clubs. Kijk maar eens naar de hoeveelheid jeugdspelers (ok, de Baskische clubs en met name Bilbao zijn een verhaal apart) er bij deze clubs spelen en doorstromen en vergelijking met de Madrileense clubs.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Gisterenavond nog een interview met Lance Armstrong vanuit New Mexico gehoord en hij bevestigd de geruchten. Alleen is de kans om de Ronde van Frankrijk nog te rijden superklein omdat hij het te gevaarlijk vindt en hij bij de plaatselijke bevolking en officiëlen op weinig sympathie kan rekenen. Wat hij wel zou overwegen is de Ronde van Italië, klassiekers en het Wereldkampioenschap 2006 in Salzburg, Oostenrijk.
Wordt zeker vervolgd...
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Volgens mij heb jij de oorzaak van Spanjes slechte presteren op hoofdtoernooien gevonden: Ze zijn gewoon strondeigenwijs 
T.O.
-
- 2469 berichten
- 2856 stemmen

Dacht je nou echt dat de spelers van het Spaanse elftal elkaar niet kunnen verstaan? Dat de Catalanen onderling Catalaans spreken, de Basken Baskisch en de Galiciërs Galicisch, okee. Maar als spelers het Castiliaans niet als voertaal accepteren, kan inderdaad dat alleen maar te wijten zijn aan verschrikkelijk eigenwijze spelers.
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Hmm is dat nou zo moeilijk te begrijpen. Ze spreken gewoon hun eigen taal.
Net zoals de fransen weigeren om engels te praten.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Edit: foute berichtgeving.
Petacchi stapt uit de Vuelta.
Alessandro Petacchi kreeg donderdag zijn laatste Vuelta-kussen. De Italiaan kwam vandaag niet meer aan de start. Alessandro Petacchi is vrijdag niet meer aan de start verschenen van de dertiende etappe in de Ronde van Spanje, een rit over 196 km van Burgos naar Ampuero. De Italiaan won in deze Vuelta vier etappes. Petacchi had vooraf aangekondigd dat hij de Vuelta voortijdig zou verlaten om zich optimaal te kunnen voorbereiden op het WK van 25 september in Madrid. Bron: hln.be
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
Zij er nog wel een paar massasprints in aantocht dan, hoop dat onze Belgische vriend Tom Boonen nog wel ff een etappe meepakt voordat het WK in aantocht is.
Ik gun het Petacchi echt wel dat hij WK kampioen wordt maar, ik vindt het niet een echte topwielrenner, overigens er zijjn wel veel meer sprinters die voor een WK de vuelta rijden en die niet uitrijden voor het WK. Of Petacchi die lauter en alleen ter voorbereiding voor het WK in Madrid de Tour laat schieten, vraag ik mij af waar je mee bezig bent als TOP wielrenner.
Doe mij dan maar die symphatieke Duitser Erik Zabel.
T.O.
-
- 2469 berichten
- 2856 stemmen
Net zoals de fransen weigeren om engels te praten.
Ja, want Engels is namelijk ook de voertaal in Frankrijk. Bijna hetzelfde!
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Petacchi stapt uit de Vuelta.
Hij heeft daarnet de eerste tussensprint gewonnen
Hij zit zelfs mee in de kopgroep van 32 renners. Lees hier.
Bovendien heeft hij verklaard zeker te blijven rijden tot ergens volgende week, en misschien tot in Madrid...
Boonen heeft altijd verklaard dat hij vanavond zou opstappen, ik weet niet of hij het echt gaat doen. Zabel blijft rijden tot einde denk ik.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik heb het daarnet ook gehoord. Daar bij de krant zal er een vlieg op de lamp zitten . 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ja, lees dan ook een kwaliteitskrant he
.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik heb liever een EQ-krant dan een IQ-krant. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De Limburgse Kim Clijsters versloeg het nummer 1 van de wereld, de Russische Maria Sharapova, met 6-2, 6-7 (4/7), 6-3. Na 2u14' was de zenuwenslag afgelopen. Prachtig tennis. Nu vannacht de finale tegen de 30-jarige Française Mary Pierce. Moet zeker te doen zijn. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die verdomde Clijsters.
Maria 
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Potverdorie, uitgerekend de twee ugly dames naar de Finale
.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Maria 
Ze heeft weer 867 'orgasmes' gehad: Oeaaah, oeeeeaaaah...

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Het viel mee met Sharapova tegen Clijsters. Meestal is het echt té erg maar ik heb haar in die partij geen overdreven geluiden horen maken. Ze maakte wel een verveelde indruk dus ik ben blij dat Clijsters door is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Misschien stond je tv zachter dan normaal? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Veel kunnen Maria niet luchten of zien maar ik vind het een geweldige persoonlijkheid en tennister. Dat kreunen is voor mij geen probleem zolang zij er maar beter door gaat spelen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Mee eens. Ik heb het niet zo op die schreeuwlelijkers. Daarom was ik ook al blij dat Clijsters Williams eruit sloeg, die was zich wel enorm aan het aanstellen.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ja idd , ik heb sowieso een hekel aan die 2 Williams zusjes.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Stand Na Etappe 14
1. Lucid Recyclings Pnt.652
2. Tims Epocentrale Pnt.562
3. De bout hachelen Pnt.554
4. Fc Nistelrooi Pnt.283
5. Freude Pnt.241
6. smurfinnekes Pnt.189
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En voor de vrouwenfinale tennis moet de film L' Ennemi Public No 1 uit 1953 van Henri Verneuil met Fernandel en Zsa Zsa Gabor wijken. Jammer voor de ongelooflijk vele mensen die deze film nog niet gezien hebben, want het is echt een leuke film.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.